Skrevet av Emne: Fanget i min egen kropp!!  (Lest 2256 ganger)

Utlogget mariush

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 101
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 101

Fanget i min egen kropp!!
« : 11. november 2003, 19:21 »
Jeg trener og jeg trener og jeg spiser å jeg spiser, men jeg føler meg fortsatt like liten. Jeg føler ikke at jeg har hatt noe fremgang etter de 8 månedene jeg har trent. Bena er fortsatt like tynne armene er fortsatt like spinkle og resten av kroppen er fortsatt like tynn.

Jeg veier altså 63kg og er 1,87 høy (glade vanvidd)

Har fulgt et seriøst kosthold og treningsprogram i et par måneder nå "0 fremgang" selfølgelig kommer ikke resultatene etter et par måneder, men etter 2 måneder med seriøst kosthold og hard trening så er vekta fortsatt 63kg.

Etter 8 måneder så er det eneste jeg har oppnådd styrke økning men jeg har ikke økt noe i masse/volum.

Nå spør jeg for siste gang her på forumet, er det noen som kunne tenke seg å sette opp et seriøst  bulkeprogram til meg, så jeg kan se bra ut til sommern.

Fra før så spiser jeg og trener dette ;

MATPROGRAM

- Fridager
1 ) Frokost: Havregryn /evt annen frokostblanding m. skummet melk + 1 Omega3 kapsel, 5g kreatin
2 ) Lunsj: Lapskaus / Hønsefrikase + En halvliter melk
3 ) Lunsj2: 3-4 grove skiver med 3egg (eggerøre) / 6 skiver m. roastbiff / skinke / ost
4 ) Mellom: 35g protein shake
5 ) Middag: Kylling/Annet kjøtt m. ris/poteter + 4dl skummet melk
6 ) Kvelds: 3-4 med Roastbiff/salami/ost/skinke + 6dl skummet melk, 5g kreatin

- Treningsdager
1 ) Frokost: Havregryn /evt annen frokostblanding m. skummet melk + 1 Omega3 kapsel
2 ) Lunsj: Lapskaus / Hønsefrikase + En halvliter melk
3 ) 1t før trening:  3-4 grove skiver med 3egg (eggerøre) / 6 skiver m. roastbiff / skinke / ost
4 ) Rett etter trening: 1 banan, 35g protein shake og 5g kreatin 10-20 min senere
5 ) Middag: Kylling/Koteletter/Annet kjøtt m. ris/poteter + 4dl skummet melk
6 ) Kvelds: Et par skiver med Roastbiff/salami/ost/skinke + 6dl skummet melk




TRENINGSPROGRAM

(Mandag)

// Bryst

1. Chestpress. 4 sett. 10-12 rep
2. Skråbenk. 4 sett. 10-12 rep
3. Pec-flye. 4 sett. 10-12 rep

// Triceps

1. Press down. 4 sett. 6-8 rep
2. Tricep extension. 3 sett. 6-8 rep

(Onsdag)

// Rygg

1. Markløft. 3 sett. 6-8 rep
2. Nedtrekk forann. 4 sett. 8-10 rep
3. Sittende roing. 4 sett. 8-10 rep
4. Foroverbøyd roing. 8-10 rep

// Biceps

1. Stangcurl. 3 sett. 6-8 rep
3. Konsentrasjonscurl. 4 sett. 6-8 rep

(Fredag)

// Ben

1. Benpress. 4 sett. (legg og lår) 10 rep
2. Leg extension. 4 sett. 10 rep
3. Hacklift. 4 sett. 10 rep
4. Knebøy. 4 sett. 10 rep

// Skuldre

1. Militærpress. 3 sett. 6-8 rep
2. Foroverbøyd sidehev. 2 sett. 6-8 rep
3. Sidehev. 3 sett. 6-8 rep





Utlogget ladadude

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 43
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 43

Re:Fanget i min egen kropp!!
« #1 : 11. november 2003, 20:26 »
Beveger du deg mye ellers? Driver du med kardio trening eller lignende?

Utlogget mariush

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 101
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 101

Re:Fanget i min egen kropp!!
« #2 : 11. november 2003, 20:31 »
Beveger meg ikke så mye meg, trener ikke kardio og annen sport som fotball o.l det går på skole og vekter

Utlogget lolitz

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 254
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 254

Re:Fanget i min egen kropp!!
« #3 : 11. november 2003, 21:05 »
spis mer!!!
det ligger garantert i kosten!

Utlogget sony

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 45
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 45

Re:Fanget i min egen kropp!!
« #4 : 11. november 2003, 21:59 »
Bytt ut skummet melk med lettmelk/h-melk,og reduser antall øvelser til 2-3 basisøvelser.
Spis meir,som syko nevnte.

Utlogget Lasse Christoffersen

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 991
  • Honnør: 337
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 991

Re:Fanget i min egen kropp!!
« #5 : 11. november 2003, 21:59 »
Sleng på to- tre proteinshaker og spis et par bananer i tillegg til det du spiser der. Du må ha veldig høy forbrenning.
Spis litt brød i tillegg til havre ved frokost, Kansje gå opp til lett melk så du får litt fett på kroppen...
Nettbutikken for deg som trener! www.x-life.no

Besøk oss på Facebook:
https://www.facebook.com/XLIFE.no

Besøk oss på Google+:
https://plus.google.com/117792074539729929721

(Bedriftsprofil for X-life.no.)

Utlogget Number1

  • Treningsforum Crew
  • Administrator
  • *****
  • Innlegg: 10 158
  • Honnør: 564
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 10 158

Re:Fanget i min egen kropp!!
« #6 : 11. november 2003, 22:28 »
Se her!

Kostprogram
1 ) Frokost: 150g Havregryn /evt annen frokostblanding m. skummet melk, 1 boks tunfisk (skyll det ned med lett-brus eller juice) + 1 Omega3 kapsel
2 ) Lunsj: Lapskaus / Hønsefrikase + En halvliter melk
3 ) Lunsj2: 3-4 grove tjukke skiver med 3egg (eggerøre) / 6 grove tjukke skiver m. roastbiff eller annet proteinrik pålegg
4 ) Rett etter trening: 30g wheyprotein, 50g druesukker + kreatin
5 ) Middag: Kylling/Annet kjøtt m. ris/poteter + 4dl skummet melk
6 ) Kvelds: 3-4 grove tjukke skiver med Roastbiff/salami/ost/skinke + 6dl skummet melk + 20g proteinshake
7) Kvelds2: 40g proteinshake (kasein!)

Drikk 3-4 liter vann per dag. Det er utrolig viktig (!) å få i seg nok væske gjennom dagen. Ha med deg en vannflaske overalt hvor du ferdes som du drikker nå og da på.

Kjør dette programmet hver dag. Rett etter trening måltidet tar du ikke på hviledager men heller tar kun en proteinshake av et blandingsprotein (whey/kasein) dersom det blir lenge igjen til neste måltid. Dersom du ikke "skipper" et eneste måltid og kjører dette strikt + at du drikker 3-4 liter rent vann skal jeg love deg at du går opp i vekt. Hvis ikke så sier du i fra! Så justerer vi opp kcal muligens i form av en gainers.

NB: tjukke skiver = 2-3 cm
Joachim Pedersen
Daglig leder og ansvarlig redaktør, Treningsforum.no

Tips oss om nyheter, reportasjer osv.

Vi gir honorar til månedens beste tips!



Les forumreglene her


Vi søker etter skribenter

Treningslære, ernæring, kosttilskudd

Utlogget Disturbed

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 356
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 356

Re:Fanget i min egen kropp!!
« #7 : 11. november 2003, 22:49 »
Ok herr marius

Skal du bli stor? Da kjøper du deg Trainerslab på trainerslab.net, kjøper deg en digital vekt, installerer trainerslab på pcen din, begynne rå veie det meste av det du spiser, og så skriver du det inn i programmet. SÅ ser du hvor mye kcal du spiser per dag. Spiser du 3000kcal per dag og går ikke opp, så går du ved hjelp av programmet lett opp til 3500, holder deg der noen uker, og øker etterhvert om du enda ikke går opp i vekt. Nøkkelen ligger i kosten, og jeg er HELT sikker på at du spiser for lite. Det er sikkert ikkke så mye som skal til, spis 3-4 brødskiver ekstra, det blir fort 4-500 kalorier, sleng på en proteinshake sammen med brødmåltidene osv osv.. lykke til

Utlogget Bamse Bjørn

  • Treningsforum Crew
  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 5 686
  • Honnør: 189
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 686

Re:Fanget i min egen kropp!!
« #8 : 12. november 2003, 01:17 »
Mitt tips for treningsprogram, enkelte forandringer i forhold til ditt. Fjerner alle "pynteøvelser" og kjører nesten berre basisøvelser. Reduserer antall repetisjoner til et nivå der du bygger både styrke og muskler.

Gjennomføringen skal skje slik: Du skal kjøre x antall sett med y antall repetisjoner. Dvs at du skal trene y med y antall repetisjoner på samme vekt i alle sett. Så du velger ikkje en vekt du klarer kun et sett men x antall sett. Deretter så prøver du å øke fks 2,5 kg kvar uke eller meir om du kan det. Du gjer det heilt til du stagnerer. Da tar du ei uke pause og begynner på nytt. Begynn så lavt at du klarer første par ukene lett.

Teknikk er svært viktig: Alle bevegelser skal utføres kontrollert. Skal ikkje deise stanga ned i benkpress. Skal heller ikkje rykke vektene opp i markløft. Rolige men bestemte bevegelser.

Følger du kostholdsrådene som er gitt over må det bli bra!!

Mandag)

// Bryst

1. Benkpress 3 sett. 8 rep
2. Skråbenk. 3 sett. 8 rep
3. flyes. 2 sett 8 rep

// Triceps

Franskpress 3 sett 8 rep

(Onsdag)

// Rygg

1. Markløft. 3 sett. 6 rep
2. Nedtrekk forann. 3 sett. 8 rep
3. Foroverbøyd roing 3 sett 8 rep

// Biceps

1. Stangcurl. 3 sett. 8 rep
3. Konsentrasjonscurl. 2 sett 8 rep

(Fredag)

// Ben

1. Knebøy 3 sett 8 rep
2. Benpress. 2 sett (legg og lår) 8 rep
3. Lårcurl 3 sett 8 rep

// Skuldre

1. Militærpress 3 sett 8 rep
3. Framoverbøyd sidehev 3 sett 8 rep

Heller stor og kjapp enn liten og slapp!

Sterk, blid og dopingfri! Smiley


Utlogget Tiny2k

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 82
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 82

Re:Fanget i min egen kropp!!
« #9 : 12. november 2003, 02:38 »
Hvis du har fulgt den planen over kosthold og trening som du nevnte innledningsvis så lenge du har trent så må du nok forandre hele det opplegget. Vi er alle forskjellige og et treningsprogram som virker for en trenger så aboslutt ikke virke for en annen.

Hadde jeg vært deg så hadde jeg ikke vært så opptatt med å "låse" meg til et bestemt trenings program. Legg opp din egen trening, men lær deg "sunn" trenings filosofi først. Slik at du vet hva du holder på med.
Er bare slik du virkelig kan finne ut den treningen som din kropp best vil svare på. Først når du har lært din egen kropp litt bedre å kjenne, kan du se deg om etter ferdig oppsatte treningsprogrammer. Du vil da ha mye
bedre forutsetninger for å se hvilke programmer som vil og ikke vil virke for deg.

Du bør ha alle forutsetninger for å virkelig øke i vekt. Spesielt ettersom du er inne i ditt første trenings år.

Hadde jeg hatt ditt utgangspunkt nå så ville jeg satset på en helt annen taktikk iforhold til ditt nåværende treningsopplegg. Først sørg for at du trener med maksimal kontakt med musklene. Gjør man dette riktig så har jeg ingen tro på at det vil være nødvendig med i alt 12 sett på brystet. Konsenterer deg om en basis øvelse om gangen for f.eks brystet. Ta for deg f.eks flat-benkpress først, lær denne ordentlig. Ikke ta flere sett enn 2-3 stykk, med vekter som gir nok motstand for rundt 8-10 reps. Kjør denne med rundt 3-4 dagers mellom. Ville så gått over til f.eks Pec-flyes og kjørt på denne i neste periode. Trenger variasjon i lengden for å hele tiden kunne klare å stimulere brystet over tid.

Andre faktorer som alkohol og den slags vil jo også altids være med å påvirke hele opplegget. Vær klar over at skal du bli stor så er det nok lurt å følge det kosthold programmet som ble foreslått av Number1 og ligge unna ymse alkoholholdige kalorier  Wink

Lykke til Smiley og skriv gjerne ned hvordan du nå fremover har tenkt å gå frem mht både trening og kosthold.



Utlogget Mystique

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 918
  • Honnør: 126
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 918

Re:Fanget i min egen kropp!!
« #10 : 12. november 2003, 03:31 »
Ville bare sende et oppmuntrende lykke til jeg...vær tålmodig så kommer resulatene etterhvert...og gled deg over de fremgangene du får (som feks at du faktisk øker i styrke)...i min treningslære bok står det at du iallefall bør få i deg 45kcal per kg kroppsvekt per dag (med din nåværende kroppsvekt tilsvarer det ca. 3000kcal. men er du iaktivitet og skal opp i vekt i tillegg bør du nok øke en del der ja...men det har jo allerede blitt nevt.

jaja nok en gang: lykke til - håper det ordner seg Smiley

Utlogget LurePer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 973
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 973

  • Ikke stikk din snabel der det kommer ut kabel
Re:Fanget i min egen kropp!!
« #11 : 12. november 2003, 09:40 »
Vil nok en gang foreslaa olivenolje-shot til hvert maaltid.
I positiv nitrogenbalanse.

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Re:Fanget i min egen kropp!!
« #12 : 12. november 2003, 13:59 »
tunfisk. du spiser jo aldri tunfisk i følge det programmet.. 4-5 bokser til dagen. det gjør jeg... funker godt og det er billig. men spis mer ass.. du eter alt for lite.
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget mariush

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 101
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 101

Re:Fanget i min egen kropp!!
« #13 : 12. november 2003, 14:38 »
Takker så meget for alle svar, men en ting jeg må nevne når det kommer til kosthold. Jeg er bare 15 år å jeg har desverre ikke plass til like mye som dere har. Men jeg skal nok klare å få til det kostholdet satt opp av Number1, men jeg må nok erstatte tunfisken med noe annet, ettersom jeg absolutt ikke makter å spise det.

Proteinshaker begynner å gå litt bedre men jeg brekker meg fortsatt opptil 5 ganger i løpet av 1 hel shake, da kan du tenke deg selv om jeg pøser på med 3-4 shaker til om dagen (da blir det jo bare spydd opp)

Treningsprogrammet jeg nevnte har jeg ikke trent i 8 måneder (er du gal) det har jeg trent i sånn ca 2 måneder nå, før det har jeg trent "30 dagers fullkropps programmer satt opp av gym eiern der jeg trener"

Vann (jeg er ikke så glad i vann) men jeg drikker veldig mye skummet melk, men det jeg kan gjøre er å drikke melk sammens med måltider og vann i mellom da jeg føler meg tørst (noe jeg er veldig ofte)

Å dere sier jeg spiser så lite, tru meg! Det er ikke mange i min alder som spiser like mye som det jeg gjør.

Det som er med "BASISØVELSER" så får jeg ikke noe hjelp til korrekt utførelse av øvelsene ettersom gym eiern insisterer på at jeg skal følge programmet de har satt opp til meg. Så jeg blir ikke vist noen andre øvelser enn de som står på programmet. En annen ting er at der alle løsvektene o.l er, er oppi pumperommet der alle de store gutta trener. Føler meg ikke like flau da lange tynne spinkle meg skal opp der å slite seg ihjel med ting de løfter på lillefingern. ER veldig flaut, men det får heller bare være.

Nok engang, takker for alle svar.

 Wink

Utlogget Number1

  • Treningsforum Crew
  • Administrator
  • *****
  • Innlegg: 10 158
  • Honnør: 564
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 10 158

Re:Fanget i min egen kropp!!
« #14 : 12. november 2003, 14:47 »
Flott, LurePer. Der minnet du på meg noe jeg glemte. Ta 10g olivenolje til frokost, lunsj og kvelds.
Joachim Pedersen
Daglig leder og ansvarlig redaktør, Treningsforum.no

Tips oss om nyheter, reportasjer osv.

Vi gir honorar til månedens beste tips!



Les forumreglene her


Vi søker etter skribenter

Treningslære, ernæring, kosttilskudd

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!