Skrevet av Emne: Kan få slakte uten bedøvelse  (Lest 3963 ganger)

Utlogget Maui

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 304
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 304

Kan få slakte uten bedøvelse
« : 19. november 2007, 09:31 »
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=185988

Latterlig av EU,dette begynner virkelig gå mot EuArabia.

Skal vi la dyr lide på en ekstrem måte pga muslimer og jøder skal kunne spise sitt hellige kjøtt?

De som mener det ikke er en brutale måte og ta livet av et dyr kan selv gå inn på peta.org !!
Må ærlig si jeg blir kvalm av mennesker som ikke greier spise et dyr viss det ikke er plaget ihjel først,det viser mye om dem som mennesker. Lips Sealed

Gandi sa vel noe om dette  Wink




Utlogget Kris

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 408
  • Honnør: 1067
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 408

Sv: Kan få slakte uten bedøvelse
« #1 : 19. november 2007, 09:39 »
Litt spesielt at Norge må fjerne et slikt forbud i 2007 pga. religiøst hensyn...

Utlogget Påltergeist

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 042
  • Honnør: 610
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 042

Sv: Kan få slakte uten bedøvelse
« #2 : 19. november 2007, 09:52 »
EUs landbrukspolitikk har vel aldri vær etikkens flaggskip, men dette var drøyt. EU legger seg flate for ørkenreligioner, imens Norge vel som vanlig kommer til å legge seg flate for EU. Pokker heller, la oss gjøre som Sveitserne og holde oss utenfor både EU og EØS!

Utlogget Maui

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 304
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 304

Sv: Kan få slakte uten bedøvelse
« #3 : 19. november 2007, 09:54 »
The prohibition of stunning and the humane attitude towards the slaughtered animal expressed in shechita law limits the extent to which Jewish slaughterhouses can industrialize their procedures. The most industrialized attempt at a kosher slaughterhouse, AgriProcessors of Postville, Iowa, became the center of controversy in 2004, after People for the Ethical Treatment of Animals released gruesome undercover video of cattle struggling to their feet with their tracheas and esophagi ripped out after shechita. Some of the cattle actually got up and stood for up to a couple of minutes after being dumped from the rotating pen.

The Farm Animal Welfare Council says that the method by which Kosher and Halal meat is produced causes severe suffering to animals and it should be banned immediately. According to FAWC it can take up to two minutes for cattle to bleed to death, thus amounting to animal abuse.



Utlogget ubertass

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 768
  • Honnør: 106
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 768

Sv: Kan få slakte uten bedøvelse
« #4 : 19. november 2007, 10:03 »
Synes det er bra hyklerisk å hyle for bedøvelse når ein ser på korleis dyra blir transportert.
Stressa og jævlige blir dei. Trur ikkje det har så stor betydning for kjøttkvaliteten om dei blir bedøvd før dei blir drept enn om dei blir kutta strupen på direkte, etter nokon kloke ord om gud og div.

Har vore med på å slakte okse på gård med skudd fra kloss hold midt i panna.
Dyret var heilt rolig fram til det small, og det la seg fint ned etter skuddet.
Kjøttet har ein anna kvalitet enn når dyret er stressa og jævlig når det blir slakta.
Dei knytter seg, på samme måte som vi gjør når vi blir redd og stressa.

Om alle dyra hadde blitt slakta på "korrekt" måte i forhold til Halal, så hadde kvaliteten vore bedre. Det er eg nesten sikker på.
Gjennom den rutina med bønner før kniven går over strupen, så får dyret litt tid til å roe seg ned.
Er ikkje så mykje det klarer å gjøre etter strupen er kutta uansett, går veldig kort tid før det blør ihjel.
http://ubertass.blogspot.com
RPE handler om å leve i nuet !
There is nothing worse than aggressive stupidity.

Utlogget Espen Leon

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 443
  • Honnør: 149
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 443

  • We love tabatas
Sv: Kan få slakte uten bedøvelse
« #5 : 19. november 2007, 10:24 »
Det er da mulig å roe ned dyret uten å kutte strupen på det og la det blø ihjel? Smerte roer deg ihvertfall ikke ned.

Instruktør Jeet Kune Do
1.dan Kali Sikaran
1dan Hiep Vo Mon
Blått 3 Krav Maga Norge
Trener 1 selvforsvar NIF

Utlogget Maui

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 304
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 304

Sv: Kan få slakte uten bedøvelse
« #6 : 19. november 2007, 10:45 »
Synes det er bra hyklerisk å hyle for bedøvelse når ein ser på korleis dyra blir transportert.
Stressa og jævlige blir dei. Trur ikkje det har så stor betydning for kjøttkvaliteten om dei blir bedøvd før dei blir drept enn om dei blir kutta strupen på direkte, etter nokon kloke ord om gud og div.

Har vore med på å slakte okse på gård med skudd fra kloss hold midt i panna.
Dyret var heilt rolig fram til det small, og det la seg fint ned etter skuddet.
Kjøttet har ein anna kvalitet enn når dyret er stressa og jævlig når det blir slakta.
Dei knytter seg, på samme måte som vi gjør når vi blir redd og stressa.

Om alle dyra hadde blitt slakta på "korrekt" måte i forhold til Halal, så hadde kvaliteten vore bedre. Det er eg nesten sikker på.
Gjennom den rutina med bønner før kniven går over strupen, så får dyret litt tid til å roe seg ned.
Er ikkje så mykje det klarer å gjøre etter strupen er kutta uansett, går veldig kort tid før det blør ihjel.

Heldigvis finnes det en utrolig stor mengde mennesker i verden som har empati ikke bare for mennesker men også dyr noe ubertass ikke har.

Tror de aller fleste ville tatt en kule i huet over det og ha strupen sin kuttet av,og hadde dyrene kunnet snakke hadde de nok bedt om rifla over kniven.

Har sett mye fælt på nett å real life men akuratt slik slakt som dette er virkelig ille og trist å se.





Utlogget ubertass

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 768
  • Honnør: 106
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 768

Sv: Kan få slakte uten bedøvelse
« #7 : 19. november 2007, 10:54 »
Greit, så er ikkje empati det eg har mest av, men trur ikkje det blir mykje bedre av å bedøve dei litt.
Nokon som faktisk veit korleis dei blir avliva i dag i Norge ?
Litt dokumentasjon på det.
http://ubertass.blogspot.com
RPE handler om å leve i nuet !
There is nothing worse than aggressive stupidity.

Utlogget mmanewb

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 8
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 8

Sv: Kan få slakte uten bedøvelse
« #8 : 19. november 2007, 11:11 »
PETA er en råtten organisasjon. Værste som finnes. Rike hvite folk som setter ubrukelig dyrs liv over viktig forskning som kan bety mye for menneskeheten. Virker som de har null kontakt med virkeligheten. Slik som hun dumme Heroes-stjernen.
Hindre delfinfiske,  som om fiskerne bare kan finne seg noe annet å tjene penger på sånn helt uten videre. De hadde sikkert takket ja til en godt betalt rolle i en tv-serie over å fiske delfiner når som helst..

Og hva faen betyr det om en ku dør i litt mer smerte enn før? Bryr du deg virkelig? Eller er du bare så opptatt av å bashe folk som følger et annet livssyn enn deg selv?

Så lenge maten min ikke smaker anderledes, så bryr jeg meg svært lite om dette.

Utlogget Kris

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 408
  • Honnør: 1067
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 408

Sv: Kan få slakte uten bedøvelse
« #9 : 19. november 2007, 11:19 »
"Eller er du bare så opptatt av å bashe folk som følger et annet livssyn enn deg selv? Så lenge maten min ikke smaker anderledes, så bryr jeg meg svært lite om dette. "

Men du er opptatt av å "bashe folk" som faktisk bryr seg om dette? Wink


Utlogget mmanewb

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 8
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 8

Sv: Kan få slakte uten bedøvelse
« #10 : 19. november 2007, 11:21 »
Jeg basher PETA. Jeg bare lurer på om han virkelig bryr seg.

Utlogget Kris

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 408
  • Honnør: 1067
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 408

Sv: Kan få slakte uten bedøvelse
« #11 : 19. november 2007, 11:26 »
Vel, tror du han bare later som om han bryr seg?

Akkurat, du "basher" PETAs medlemmer og sympatisører fordi de følger et annet livssyn enn deg.

Utlogget Maui

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 304
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 304

Sv: Kan få slakte uten bedøvelse
« #12 : 19. november 2007, 12:10 »
PETA er en råtten organisasjon. Værste som finnes. Rike hvite folk som setter ubrukelig dyrs liv over viktig forskning som kan bety mye for menneskeheten. Virker som de har null kontakt med virkeligheten. Slik som hun dumme Heroes-stjernen.
Hindre delfinfiske,  som om fiskerne bare kan finne seg noe annet å tjene penger på sånn helt uten videre. De hadde sikkert takket ja til en godt betalt rolle i en tv-serie over å fiske delfiner når som helst..

Og hva faen betyr det om en ku dør i litt mer smerte enn før? Bryr du deg virkelig? Eller er du bare så opptatt av å bashe folk som følger et annet livssyn enn deg selv?

Så lenge maten min ikke smaker anderledes, så bryr jeg meg svært lite om dette.

Jeg er hunde eier og av rasen amstaff(peta mener de alle burde avlives) så mitt forhold til peta er ganske negativt men linken til peta var mer så folk kunne se hvordan slik slakt utføres..

Ubrukelig dyr?latterlig finnes nå mer ubruklig mennesker en dyr i denne verden snart.

Ta tenk litt over hva dyrene faktisk gir oss og har gitt oss siden menneskeheten ble til.

Men BACK TO TOPIC people halal,kosher ikke mennesker vs dyra Wink






Og hun dama fra Heros er ikke dum hun er i mine øyene langt smartere en deg utifra dine innlegg her.


Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Kan få slakte uten bedøvelse
« #13 : 19. november 2007, 12:19 »

Hindre delfinfiske,  som om fiskerne bare kan finne seg noe annet å tjene penger på sånn helt uten videre. De hadde sikkert takket ja til en godt betalt rolle i en tv-serie over å fiske delfiner når som helst..

delfinfiske er ikke problemet... det er FISKE AV TUNFISK som skade delfinene.... delfinene setteer seg fast i tunfiskgarna... Delfinen er søt, den må vi redde, tunfisk lukter vondt, den kan dø.

dette beviser bare at du ikke vet hva saken handler om... (medmindre selvfølgelig noen plutselig har begynt å fiske delfiner, og hun stjerna er på barrikadene mot det...)

Utlogget Påltergeist

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 042
  • Honnør: 610
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 042

Sv: Kan få slakte uten bedøvelse
« #14 : 19. november 2007, 17:26 »
Synes det er bra hyklerisk å hyle for bedøvelse når ein ser på korleis dyra blir transportert.
Stressa og jævlige blir dei. Trur ikkje det har så stor betydning for kjøttkvaliteten om dei blir bedøvd før dei blir drept enn om dei blir kutta strupen på direkte, etter nokon kloke ord om gud og div.

Har vore med på å slakte okse på gård med skudd fra kloss hold midt i panna.
Dyret var heilt rolig fram til det small, og det la seg fint ned etter skuddet.
Kjøttet har ein anna kvalitet enn når dyret er stressa og jævlig når det blir slakta.
Dei knytter seg, på samme måte som vi gjør når vi blir redd og stressa.

Om alle dyra hadde blitt slakta på "korrekt" måte i forhold til Halal, så hadde kvaliteten vore bedre. Det er eg nesten sikker på.
Gjennom den rutina med bønner før kniven går over strupen, så får dyret litt tid til å roe seg ned.
Er ikkje så mykje det klarer å gjøre etter strupen er kutta uansett, går veldig kort tid før det blør ihjel.

Hva er det som er hyklerisk her? At man mener at slakting bør foregå med bedøvelse, trenger ikke _nødvendigvis_ bety at man er ukritisk til dyretransport. Jeg er tilhenger av relativt strenge dyreetiske hensyn, selv om disse faktisk kan koste penger. Følgelig er jeg heller ikke en av de mange som sutrer over at mat er så dyrt i Norge -- da nordmenn vitterlig bruker en svært liten del av husholdningsbudsjettet på mat.



Og hva faen betyr det om en ku dør i litt mer smerte enn før? Bryr du deg virkelig? Eller er du bare så opptatt av å bashe folk som følger et annet livssyn enn deg selv?

Så lenge maten min ikke smaker anderledes, så bryr jeg meg svært lite om dette.

Et visst hensyn til dyrene bryr meg faktisk langt mer enn hensynet til en ørkenreligion. Folk må tro på hva de vil uten at jeg bryr meg, men jeg er absolutt en motstander av at Islam eller EU skal utforme norsk landbrukspolitikk....

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!