Skrevet av Emne: De Kvalifiserte til NSM 08  (Lest 65524 ganger)

Utlogget Kolbein Joar Eidem

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 49
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 49

  • Kolbein Joar Eidem
Sv: De Kvalifiserte til NSM 08
« #270 : 05. mai 2008, 14:16 »
Godt å få bekreftet fra andre at vi har rett.  Jeg har snakket med mange av stongman gutta som skal delta og de er også enige med oss. Loddtrekkning er det rette, intet annet.

ser dere enda en mann som sier det samme som jeg!!!dette er for domt,og jeg er helt enig med ossie!!!

Utlogget Kolbein Joar Eidem

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 49
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 49

  • Kolbein Joar Eidem
Sv: De Kvalifiserte til NSM 08
« #271 : 05. mai 2008, 14:28 »
Dette ble for ikke så lenge iden skrevet: "De siste ukene har enkelte av moderatorene på Treningsforum slettet, sabotert diskusjoner og utestengt medlemmer på svært tynne grunnlag.

I og med at jeg er en jevnlig besøker av Treningsforum lurer jeg på hva som faktisk ligger til grunn for at medlemmer får "moderator-status". For meg virker det som om flere av moderatorene faktisk ikke er egnet til denne jobben da de gjentatte ganger overstyrer oss "vanlige medlemmer" og samtidig ikke kan begrunne sine valg eller svare på spørsmål som de blir stilt.

Virker som at moderatorene i mange tilfeller ikke har interesse av at diskusjon forekommer, og har svært lav terskel for å slette innlegg og legge diskusjoner døde.

Med dette innlegget håper jeg at folkene "bak" Treningsforum kan ta et oppgjør med sine moderatorer og rydde i rekkene. "

Kanskje man burde ta ett hint ?






jeg sto først på lista når den ble lagt ut:)det som er så rart.eller så hadde ikke egil skrevet dette:
Listen over reserver er i rekkefølge slik SN har vurdert utøvernes deltakelser, prestasjoner og sportslig innsats. Dette har vært vanskelig, da feks Myrbostad og Drevsjø fikk like mange poeng på Showlift, og det eneste som skiller dme er at Myrbostad deltok på en konk ifjor, og det tror jeg ikke Drevsjø gjorde.... 100% er det umulig å få slikt..

Ved 2 skader, så får CYC en telefon fra Svend.


det skal huskes vertfall,det er vertfall greit...ossie bekrefter det han også...kan godt få flere som jeg har fått mail av fra forum till og bekrefte og..om det er nødvendig...


Utlogget Number1

  • Treningsforum Crew
  • Administrator
  • *****
  • Innlegg: 10 158
  • Honnør: 564
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 10 158

Sv: De Kvalifiserte til NSM 08
« #272 : 05. mai 2008, 14:50 »
Hva er det dere syter over? At innleggene deres blir slettet?

Hvis dere ikke vil at innleggene deres skal bli slettet så bør dere respektere reglene vi har på forumet. Når man legger ut innlegg med trusler på et åpent forum får det følger hvorav sletting av innlegget og advarsel/utestengelse iverksettes.

Ettersom det er så mye klaging her tar jeg meg friheten til å legge inn et innlegg som ble slettet slik at andre kan se overtrampet og hva som ikke aksepteres:
du kan møte meg 24mai på gol da tøffen,uansett skal jeg få noen till og peke deg ut,så skal du få deg en mitt på tryne..tøffen!!!skal få en omgang pryl så du aldri har fått før.....slike feiginger som tør vell ikke??avtaloe mætes 24mai på gol da???når du er så tøff??

Joachim Pedersen
Daglig leder og ansvarlig redaktør, Treningsforum.no

Tips oss om nyheter, reportasjer osv.

Vi gir honorar til månedens beste tips!



Les forumreglene her


Vi søker etter skribenter

Treningslære, ernæring, kosttilskudd

Utlogget Peter123456

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 668
  • Honnør: 168
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 668

Sv: De Kvalifiserte til NSM 08
« #273 : 05. mai 2008, 14:53 »
Hva er det dere syter over? At innleggene deres blir slettet?

Hvis dere ikke vil at innleggene deres skal bli slettet så bør dere respektere reglene vi har på forumet. Når man legger ut innlegg med trusler på et åpent forum får det følger hvorav sletting av innlegget og advarsel/utestengelse iverksettes.

Ettersom det er så mye klaging her tar jeg meg friheten til å legge inn et innlegg som ble slettet slik at andre kan se overtrampet og hva som ikke aksepteres:
du kan møte meg 24mai på gol da tøffen,uansett skal jeg få noen till og peke deg ut,så skal du få deg en mitt på tryne..tøffen!!!skal få en omgang pryl så du aldri har fått før.....slike feiginger som tør vell ikke??avtaloe mætes 24mai på gol da???når du er så tøff??




Hahaha, EPISK! rofl

DETTE BLIR TIDENES NSM!

Utlogget Number1

  • Treningsforum Crew
  • Administrator
  • *****
  • Innlegg: 10 158
  • Honnør: 564
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 10 158

Sv: De Kvalifiserte til NSM 08
« #274 : 05. mai 2008, 14:58 »
badboy: Hadde du formulert det innlegget til Egil og Roy med en litt mer saklig og høflig tone så hadde det ikke blitt slettet. Ikke slik: "Kan du for hælvete svare Egil!?!?!?!?!" men slik: "Jeg hadde satt pris på om jeg fikk et svar på dette, Egil." Du skal se så hvor mye lenger du kommer med litt mer høflighet og vennlighet. Smiley
Joachim Pedersen
Daglig leder og ansvarlig redaktør, Treningsforum.no

Tips oss om nyheter, reportasjer osv.

Vi gir honorar til månedens beste tips!



Les forumreglene her


Vi søker etter skribenter

Treningslære, ernæring, kosttilskudd

Utlogget Seelhome

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 970
  • Honnør: 136
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 970

Sv: De Kvalifiserte til NSM 08
« #275 : 05. mai 2008, 15:07 »
Jeg kan forsåvidt forstå at det er utrolig frustrerende om det som skrives her stemmer, å kunne konkurrere i NSM er en drøm for mange. Når man da blir valgt bort fremfor en annen på et feilaktig grunnlag, så blir det selvsagt reaksjoner. Men det får da være grenser! Når man serverer trusler ala det der så er det kanskje like greit at man ikke får være en deltagende part på NSM.

Utlogget Seelhome

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 970
  • Honnør: 136
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 970

Sv: De Kvalifiserte til NSM 08
« #276 : 05. mai 2008, 15:11 »
Da blir det jo en annen sak, Number1 får legge ut det innlegget også Smiley

Utlogget Kolbein Joar Eidem

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 49
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 49

  • Kolbein Joar Eidem
Sv: De Kvalifiserte til NSM 08
« #277 : 05. mai 2008, 15:12 »
Merkelig at du som daglig leder og redaktør ikke har reagert på dette før nå. Jeg har sett mange her inne på dette forumet som har brukt mye verre ord enn helvete etc. Så om du skal irretesette alle som gjør dette, så har du en nok å gjøre fremmover.

Som jeg skrev til Kikki, så om Dere først reagerer på noen så må Dere ta alle.

Vi er alle forskjellige og reagere og skriver på forskjellige måter. Ta det for det det er .....


badboy: Hadde du formulert det innlegget til Egil og Roy med en litt mer saklig og høflig tone så hadde det ikke blitt slettet. Ikke slik: "Kan du for hælvete svare Egil!?!?!?!?!" men slik: "Jeg hadde satt pris på om jeg fikk et svar på dette, Egil." Du skal se så hvor mye lenger du kommer med litt mer høflighet og vennlighet. Smiley

Utlogget næææh

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 014
  • Honnør: 222
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 014

Sv: De Kvalifiserte til NSM 08
« #278 : 05. mai 2008, 15:16 »
Jaha, så sånn ligger det ann.


2stk får samme plassering i en konkurranse, begge blir trekt ut til å være reserver på NSM. Ingen av de har deltatt i flere konkurranser det året, så de stiller da altså helt likt. På listen blir den ene stilt foran den andre, fordi de som skrev den ikke regnet med at det ville bli bruk for så mange at noen av de kom med.

Når da det viste seg at en av de faktisk kom med, så er det jo ikke rettferdig at han som stod sist på lista ikke blir tatt ut, kun fordi han stod en plass lenger ned på lista, til tross for at begge fikk samme resultat.  *puh*

Jeg er enig i at dette kunne blitt gjort på en annen måte, f.eks ved loddtrekning. Men sånn ble det ikke, å da er det ingenting å få gjort med det. Jeg tviler sterkt på at noen i SN velger sånt utifra trynefaktor, da strongman er på et såpass tidlig stadie her i landet. Og dersom det hadde vært slik at hvilken gutteklubb du tilhørte og ikke prestasjonen i konkurranser ville det neppe vart lenge, og jeg både håper og tror at gutta som styrer det har så mye hjerte for sporten at de ikke lar slike ting komme forran!


Her kommer det til å stå noe virkelig sykt en dag!

Utlogget Number1

  • Treningsforum Crew
  • Administrator
  • *****
  • Innlegg: 10 158
  • Honnør: 564
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 10 158

Sv: De Kvalifiserte til NSM 08
« #279 : 05. mai 2008, 15:17 »
Merkelig at du som daglig leder og redaktør ikke har reagert på dette før nå. Jeg har sett mange her inne på dette forumet som har brukt mye verre ord enn helvete etc. Så om du skal irretesette alle som gjør dette, så har du en nok å gjøre fremmover.

Som jeg skrev til Kikki, så om Dere først reagerer på noen så må Dere ta alle.

Vi er alle forskjellige og reagere og skriver på forskjellige måter. Ta det for det det er .....



Slik Treningsforum er per i dag har ikke vi dessverre ikke ressurser og kapasitet til å ta alle. Synd, men sant. Det kommer mellom 500-1000 nye innlegg per dag og vi har ikke mulighet til å sitte her og overvåke alle disse. Jeg tar det jeg kommer over, og det gjør mine moderatorer også. Derfor har dere som medlemmer mulighet til å rapportere innlegg som er overtramp på regelverket.

Når det gjelder bad-boy sitt helvetes-utbrudd så synes jeg det forteller mye om personen med det trusselinnlegget han sendte i tillegg, og det var nok en klar medvirkning til at tråden ble totalt ryddet opp.

Nå setter jeg strek for dette og vi fortsetter debatten på et saklig nivå !!!
Joachim Pedersen
Daglig leder og ansvarlig redaktør, Treningsforum.no

Tips oss om nyheter, reportasjer osv.

Vi gir honorar til månedens beste tips!



Les forumreglene her


Vi søker etter skribenter

Treningslære, ernæring, kosttilskudd

Utlogget G.O

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2

Sv: De Kvalifiserte til NSM 08
« #280 : 05. mai 2008, 15:37 »
Bare for å backe opp ting som har blitt sagt her, så forstod jeg det også sånn at Ray stod foran Svein på de reservelistene når de først kom ut, og ble overasket nå når Ray ikke ble tatt ut i og med at enda en hadde meldt forfall! what

-G.O

Utlogget Kolbein Joar Eidem

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 49
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 49

  • Kolbein Joar Eidem
Sv: De Kvalifiserte til NSM 08
« #281 : 05. mai 2008, 15:57 »
Enda en som er enig i at loddtrekkning hadde vært det mest rettferdige. Men når sant skal sies så kan man fortsatt gjøre dette på en rettefdig måte. Ikke for sent å snu så lenge man har insett at man har gjort en feil. Det eller ta med begge som stod likt, slik at ingen føler seg lurt/sviktet.

Jeg prøver alltid å sette meg i en annen manns situasjon og ser og skjønner vedlig godt Raymonds frustasjon ang dette her.

En sak har alltid 2 sider, derfor vanskelig for alle å være enige....))

Jaha, så sånn ligger det ann.


2stk får samme plassering i en konkurranse, begge blir trekt ut til å være reserver på NSM. Ingen av de har deltatt i flere konkurranser det året, så de stiller da altså helt likt. På listen blir den ene stilt foran den andre, fordi de som skrev den ikke regnet med at det ville bli bruk for så mange at noen av de kom med.

Når da det viste seg at en av de faktisk kom med, så er det jo ikke rettferdig at han som stod sist på lista ikke blir tatt ut, kun fordi han stod en plass lenger ned på lista, til tross for at begge fikk samme resultat.  *puh*

Jeg er enig i at dette kunne blitt gjort på en annen måte, f.eks ved loddtrekning. Men sånn ble det ikke, å da er det ingenting å få gjort med det. Jeg tviler sterkt på at noen i SN velger sånt utifra trynefaktor, da strongman er på et såpass tidlig stadie her i landet. Og dersom det hadde vært slik at hvilken gutteklubb du tilhørte og ikke prestasjonen i konkurranser ville det neppe vart lenge, og jeg både håper og tror at gutta som styrer det har så mye hjerte for sporten at de ikke lar slike ting komme forran!




Utlogget [TK]

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 392
  • Honnør: 110
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 392

  • There can be only one!
Sv: De Kvalifiserte til NSM 08
« #282 : 05. mai 2008, 17:28 »
Helt greit å bli frustrert. Og jeg kan være enig i at det skurrer litt, uten at jeg har satt meg så grundig inn i denne saken.

Allikevel så syns jeg godt voksne folk bør holde seg for god til å spy ut innlegg med et aggresjonsnivå og språkbruk som testosteronsprekkferdige fjortiser. Skjerpings!

Jeg gleder meg iallfall til NSM 08 :-)
Facts:
- 77\' modell,
- Trent siden mars 2003
- Morgenvekt: 104.5kg
- Høyde 180cm
- Bøy - Benk - Mark: 200 - 170 - 225 (belte + surringer)

Logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=4800.new#new

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: De Kvalifiserte til NSM 08
« #283 : 05. mai 2008, 18:36 »
Wow... helt utrolig  Shocked

Jeg beklager meget sterkt... jeg har jobb, skole og trening. Jeg greier ikke sitter her 24 timer og svar på rappen på alt som kommer.  Grin

1. Jeg har ikke slettet noen innlegg. Det gjør jeg meget sjelden, og de innlegg som da forsvinner er slike som sårer andre brukere. Altså ting som er meget sårende. Feks når ei jente på 18 legger ut bilder av seg selv, og noen kommenterer; "Se å løp noen dager på tredemølla før du viser deg avkledd!" . da bruker jeg å slette. Dette regner jeg med Joar og Ray også er enig i. Ellers så er de tmange moderatorer her, og alle kan slette det de finner for godt.

2. Dette er blåst helt ut av proposjon. det er snakk om en konk som skal ha 12 deltakere. SN tok på seg å kvalifisere disse 12 gjennom flere stevner. Men som alle arrangører vet, så er det behov for backup, da enkelte kan bli skadd, eller andre ting kommer i veien. da er det viktig å ha folk som kan trå til på relativt kort varsel egentlig. Det mener vi at vi hadde på den lista over 5 reserver.



3. jeg skjønner at det føles som en slags RANGERING når vi setter opp 5 mann etter hverandre... spesielt med tall foran. Jeg innrømmer det var dumt, men det blir på en måte lettere å telle også...  Grin
Men det jeg, Geir og Roy jobba med, var å kvalifisere 12 mann til NSM. De 5 reservene ble skrevet opp for at Svend skulle ha en form for sikkerhet opp mot Tv2, at han faktisk hadde 12 man på startstreken på Gol.
At dette skulle bli så nødvendig og at det skulle bli noe negativt ut av en slik fantastisk MULIGHET disse 5 kunne få til å være med, hadde ingen av oss sett for oss.



4. Jeg sier det for N'te gang. Ingen i SN eller Svend eller noen gidder å bruke en kvalikliste over 5 reserver til å hevde ett eller annet med trynefaktor. For de som har vært en stund på TF, så vet de at jeg og Sv1 faktisk har vært i tottene på hverandre tidligere, mens jeg trener på samme gym som bad-boy... så hvis det skulle være snakk om noen trynefaktor, så skulle jeg satt Ray foran Svein Tore pgs at jeg kjenner Ray, men bare har krangla med Svein Tore (før idag... Wink )

Mine siste ord i denne diskusjonen kommer nå, for mer tid kaster jeg ikke bort:

Ingen skjult agenda, ingenting personlig og ingen baktanker ligger bak DEN ORGINALE LISTEN SOM SN MAILET SEG IMELLOM. (at den måtte rettes her på tf etterpå hvis den var feil er jo klart, for den skal jo være slik den var i mailvekslingen)
Kun 12 mann kvalifiserte seg til NSM, men Reidar, Lars, Nils, Espen og Marius har måttet få erstattere... Da kan slike ting som dette skje. Ikke værre enn det.

Ved flere spørsmål; ring 48 24 67 28 Smiley

Utlogget Fenrikflink

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 194
  • Honnør: 2648
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 194

  • Support Infernus
Sv: De Kvalifiserte til NSM 08
« #284 : 05. mai 2008, 20:40 »
Kan de være så vanskelig? Enten kvalifiserer du deg, eller så gjør du det ikke.

Hvis jeg ikke hadde klart å kvalifisere meg direkte til NSM hadde jeg nok latt være å skrike internett fullt om hvor urettferdig det var at jeg ikke kom med. Trur eg.

Klem fra Ørjan, kvalifiserte seg i fjor  Wink
Real men worship Satan



Konkurrerende utøver i alt som er tungt og skal hives langt

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!