Skrevet av Emne: Aksjefond... Stikke av med restene, eller vente...?  (Lest 28714 ganger)

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: Aksjefond... Stikke av med restene, eller vente...?
« #195 : 16. november 2009, 08:44 »
Du har tro på REC ja.  Smiley

Har ikke du 1 års bindingstid?




Stemmer det. Men ser ikke på REC som noe stort problem for Orkla's totale utvikling (og kursutvikling). 1 år er helt ok syntes jeg, da verken day- eller weektrading er noe gunstig vedrørende den aksjen. Grin
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget Peter123456

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 668
  • Honnør: 168
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 668

Sv: Aksjefond... Stikke av med restene, eller vente...?
« #196 : 16. november 2009, 09:25 »
Stemmer det. Men ser ikke på REC som noe stort problem for Orkla's totale utvikling (og kursutvikling). 1 år er helt ok syntes jeg, da verken day- eller weektrading er noe gunstig vedrørende den aksjen. Grin

Orkla (mcap ca 55'') eier 40% av REC (mcap ca 25''). Da har du ihvertfall LITT tro på REC.
(jeg synes forøvrig ikke at du har gjort et dumt kjøp, uten at det har noe å si da  Grin)

Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

Sv: Aksjefond... Stikke av med restene, eller vente...?
« #197 : 16. november 2009, 10:55 »
Alltid farlig å ta en seier på forskudd, ting er overhodet ikke friskmeldt enda, og det er mange 3. kvartalsresultater som skal inn. Ikke at jeg tviholder på håpet, men det har ramlet mye før på kort tid. En annen ting å ha i mente er at det er mange som har hatt gode år i år, egentlig, så at det etterhvert kommer noen resultatatsalg på slutten av året er ikke å se bort i fra.

Ellers er det jo bra at det blir en hyggelig jul - jeg skal innrømme at jeg mer enn gladelig gir deg ei flaske året sett under ett, faktisk nesten så jeg vurderer to bare for å være hyggelig... Grin

Ja du må bare være hyggelig :-) Vi får vel vente og se litt, men jeg føler meg trygg. Månedene som kommer er jo historisk stort sett alltid gode, og når det værste er lagt bak oss er det vel bare og glede seg over en indeks som kryper oppover.

Utlogget haraldaa

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 591
  • Honnør: 192
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 591

Sv: Aksjefond... Stikke av med restene, eller vente...?
« #198 : 16. november 2009, 11:08 »
Indeks over 354. Har redusert endel i dag. Sikret gevinst i noen aksjeposter.
Stevneperser: 240-200-270. 
Norsk mester i vektklassehopping.
Treningsperser: Benk 207,5kg (Videos s 75) . Mark 285kg. Perser uten utstyr 200 i benk, 260 i mark.
Sølv i benk-Nm -09 M5 82,5kg klassen. 7.plass NSM 2000 (listefyll). Sykla "Den store styrkeprøven" Trondheim-Oslo for lenge siden.  Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=82315.1110

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: Aksjefond... Stikke av med restene, eller vente...?
« #199 : 16. november 2009, 13:28 »
Orkla (mcap ca 55'') eier 40% av REC (mcap ca 25''). Da har du ihvertfall LITT tro på REC.
(jeg synes forøvrig ikke at du har gjort et dumt kjøp, uten at det har noe å si da  Grin)

Selvfølgelig har det noe å si. Spekuleringer er alt. Grin

Angående troen på REC, så ser jeg poenget ditt - noe urovekkende er det jo. Dog, det er endel andre ting som skal veies i mot dette hva gjelder utvikling fremover, så jeg ser ingen problemer å kjøpe Orkla på den kursen som er nå. Og når jeg får kurs ned mot 40, ja da smeller jeg til. Grin
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget haraldaa

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 591
  • Honnør: 192
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 591

Sv: Aksjefond... Stikke av med restene, eller vente...?
« #200 : 16. november 2009, 13:31 »
Rec er skummel. Kineserne produserer billig, det er overproduksjon totalt sett, tyskerne har kuttet subsidiene. India vil imidlertid subsidiere, så noen gode nyheter kan en finne.
Stevneperser: 240-200-270. 
Norsk mester i vektklassehopping.
Treningsperser: Benk 207,5kg (Videos s 75) . Mark 285kg. Perser uten utstyr 200 i benk, 260 i mark.
Sølv i benk-Nm -09 M5 82,5kg klassen. 7.plass NSM 2000 (listefyll). Sykla "Den store styrkeprøven" Trondheim-Oslo for lenge siden.  Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=82315.1110

Utlogget .......1

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 701
  • Honnør: 552
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 701

Sv: Aksjefond... Stikke av med restene, eller vente...?
« #201 : 16. november 2009, 17:40 »
Vurderer Opera, nå som de er på billigsalg, hehe.

Utlogget Peter123456

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 668
  • Honnør: 168
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 668

Sv: Aksjefond... Stikke av med restene, eller vente...?
« #202 : 16. november 2009, 20:04 »
Vurderer Opera, nå som de er på billigsalg, hehe.

Du får stille deg spørsmålet hvorfor de er på "billigsalg" og hva sannsynligheten er for at dette snur akkurat nå dvs. at markedet har tatt feil. Billig er som oftest IKKE billig. Her gjør mange feil.

Utlogget .......1

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 701
  • Honnør: 552
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 701

Sv: Aksjefond... Stikke av med restene, eller vente...?
« #203 : 16. november 2009, 20:34 »
Du får stille deg spørsmålet hvorfor de er på "billigsalg" og hva sannsynligheten er for at dette snur akkurat nå dvs. at markedet har tatt feil. Billig er som oftest IKKE billig. Her gjør mange feil.

Sier ikke at Opera vil snu akkurat , men det er vel ingen tvil om at den vil komme seg opp igjen etterhvert. Jeg vurderer å selge meg ut av Yara i morgen og investere pengene i Opera istedenfor, jeg kan holde deg oppdatert på hvordan det går isåfall. Tongue

Utlogget Quadriceps

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 554
  • Honnør: 422
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 554

  • Do or do not. There is no try!
Sv: Aksjefond... Stikke av med restene, eller vente...?
« #204 : 17. november 2009, 00:54 »
Sier ikke at Opera vil snu akkurat , men det er vel ingen tvil om at den vil komme seg opp igjen etterhvert. Jeg vurderer å selge meg ut av Yara i morgen og investere pengene i Opera istedenfor, jeg kan holde deg oppdatert på hvordan det går isåfall. Tongue

Hvis du er seriøs iht å plassere sparepengene dine i et gitt selskap (i dette tilfellet Opera), så antar jeg du følger andre kjøpsindikatorer enn at aksjen har duppet? At en aksje synker i verdi betyr ikke at den nødvendigvis er "billig". Korreksjoner kommer som et resultat av at markedet ikke lenger har tiltro til at gammel pris (kurs) er riktig for verdipapiret ... og dette gir seg utslag i hva kjøper er villig til å betale ... og hva selger etterhvert gjerne presses til å akseptere.

Hvis du tror at markedet for nettlesersoftware og mobil programvare blir knall fremover, så er kanskje Opera et godt valg? Eller hvis du mener du sitter på informasjon om operas fremtidsutsikter som ikke allerede er priset inn.

Poenget mitt var at det ikke er noen automatikk i at en aksje som synker nødvendigvis skal opp. Det finnes nok av eksempler på verdipapierer som faller ... og som deretter fortsetter å falle

 Wink

Utlogget .......1

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 701
  • Honnør: 552
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 701

Sv: Aksjefond... Stikke av med restene, eller vente...?
« #205 : 17. november 2009, 03:07 »
Hvis du er seriøs iht å plassere sparepengene dine i et gitt selskap (i dette tilfellet Opera), så antar jeg du følger andre kjøpsindikatorer enn at aksjen har duppet? At en aksje synker i verdi betyr ikke at den nødvendigvis er "billig". Korreksjoner kommer som et resultat av at markedet ikke lenger har tiltro til at gammel pris (kurs) er riktig for verdipapiret ... og dette gir seg utslag i hva kjøper er villig til å betale ... og hva selger etterhvert gjerne presses til å akseptere.

Hvis du tror at markedet for nettlesersoftware og mobil programvare blir knall fremover, så er kanskje Opera et godt valg? Eller hvis du mener du sitter på informasjon om operas fremtidsutsikter som ikke allerede er priset inn.

Poenget mitt var at det ikke er noen automatikk i at en aksje som synker nødvendigvis skal opp. Det finnes nok av eksempler på verdipapierer som faller ... og som deretter fortsetter å falle

 Wink

Jeg orker ikke å bruke for mye tid på å lese, jeg ser for det meste på grafene, og det har gått greit hittill. Jeg har til og med aksjer i noen selskaper som jeg ikke vet hva driver med. Er klar over at jeg kan gå på et smell, så jeg investerer ikke penger jeg ikke har råd til å tape. Tongue

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: Aksjefond... Stikke av med restene, eller vente...?
« #206 : 17. november 2009, 08:58 »
Selvfølgelig har det noe å si. Spekuleringer er alt. Grin

Angående troen på REC, så ser jeg poenget ditt - noe urovekkende er det jo. Dog, det er endel andre ting som skal veies i mot dette hva gjelder utvikling fremover, så jeg ser ingen problemer å kjøpe Orkla på den kursen som er nå. Og når jeg får kurs ned mot 40, ja da smeller jeg til. Grin

Orkla har gjort et par "rare" ting i det siste - helt ærlig må jeg innrømme at jeg ikke forstår et par av de siste grepene de har gjort, spesiellt et. Jeg har sett det før, og jeg har aldri sett noen lyktes med det ...

Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget .......1

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 701
  • Honnør: 552
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 701

Sv: Aksjefond... Stikke av med restene, eller vente...?
« #207 : 17. november 2009, 09:08 »
Du får stille deg spørsmålet hvorfor de er på "billigsalg" og hva sannsynligheten er for at dette snur akkurat nå dvs. at markedet har tatt feil. Billig er som oftest IKKE billig. Her gjør mange feil.

Da solgte jeg meg nettopp ut av Yara og kjøpte 2000 Operaaksjer for 17 kr pr stk. Blir spennende å se hvordan dette går.

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: Aksjefond... Stikke av med restene, eller vente...?
« #208 : 17. november 2009, 12:06 »
http://www.dn.no/forsiden/borsMarked/article1783970.ece

En får ta det for hva det er, men det er ikke alle som er udelt positive til markedet for tiden - noe som i og for seg er en bra ting. Smiley
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget haraldaa

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 591
  • Honnør: 192
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 591

Sv: Aksjefond... Stikke av med restene, eller vente...?
« #209 : 18. november 2009, 10:52 »
Greit å sitte med fingeren i nærheten av salgsknappen for å sikre gevinst i disse tider. Men samtidig kan det være endel gode kjøp der ute.

Ta gjerne en kikk på Sevan. Kan komme opp i over 10eren på kort tid, 13 på lengre sikt.

Generelt er det et stort potensiale i oljeserviceaksjer som Sub7 og Acy. (Om disse to slår seg sammen kan det utløse store synergier for dem begge).

Frontline kan også gå endel videre etterhvert som stadig flere havner krever at tankskip skal ha dobbelskrog, noe Fro har på alle sine skip.

Ellers vil Marine Harvest stige utover uka om lakseprisene er på forventet godt nivå.

Opera som tidligere er diskutert i denne tråden har fått mye juling. En seriøs analytiker har satt kursmål til kr 21, altså 29% oppside.

Futtene er grønne Smiley
Stevneperser: 240-200-270. 
Norsk mester i vektklassehopping.
Treningsperser: Benk 207,5kg (Videos s 75) . Mark 285kg. Perser uten utstyr 200 i benk, 260 i mark.
Sølv i benk-Nm -09 M5 82,5kg klassen. 7.plass NSM 2000 (listefyll). Sykla "Den store styrkeprøven" Trondheim-Oslo for lenge siden.  Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=82315.1110

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!