Skrevet av Emne: NeDD`s sykkel logg  (Lest 219180 ganger)

Utlogget NeDD

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 288
  • Honnør: 29
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 288


Utlogget NeDD

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 288
  • Honnør: 29
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 288

Torsdag 20 mai.

Sprintøkt! Bare å vekke muskelaturen og få gang på litt syre.
I motvinden på Bråstei.

3x
25sek spurt
Roet pulsen til sone to (78% på bunn)
25sek spurt
Roet pulsen til sone to (78% på bunn)
25sek spurt
5 mins pause, før jeg begynte på igjen.

Disse totale 9 spurtene utgjorde 3 minutter og 45 sekunder med intensitet, ellers rolig tur.

Tid: 1 t 12 min
Forbrenning: 1046kcal - 45% fett
Gjennomsnitt puls: 74% (hardere oppvarming enn noen gang)
Maks puls: 91%
Lengde: 2,9 mil
Gjennomsnitts fart: 24,xkm/t

Utlogget NeDD

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 288
  • Honnør: 29
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 288

Seedingen er sikret! Garborgriketrundt rittet er gjennomført og jeg er storfornøyd!!  woot

Lørdag 22. mai. 2 timer og 39 minutter, 30,07km i snittfart!
Puljevinner og seeding til Nordsjørittet og Birken er i boks. Utrolig fornøyd.

Oppsummering fra rittet:
Startet i pulje 4 og hadde som mål og følge en person etter beste evne. Dette var fordi jeg visste at "Kjell" var kjøresterk og skulle egentlig vært seedet til en tidligere pulje.
Ut fra start gikk ikke alt som planlagt. Jeg ble startende langt bak, og det ble strekk i feltet fra de første og bak til meg. Jeg måtte måtte (som på Dalane Rundt) legge meg ut og kjøre maks for å ta forbi folk og kjempe meg frem mot de første. Kjørte vell på 93-94% eller 186-188 slag av makspuls første 5 minuttene for å nå frem.
Fikk roet litt ned og rittet var nå "i gang".
Forbi Lye og vegen opp mot Melsvatnet var det mye rar kjøring der folk blåste på det de hadde i bakken.
Jeg hadde litt is i magen og lot de som prøvde å "rykke", rykke. Så konsentrerte jeg meg kun om å holde høy og jevn fart. Det gikk vell i 30km/t i en slak oppoverbakke. Noe som er hardt i seg selv når den er over 1 kilometer. Solorytterne ble innkjørt og på toppen stemte magefølelsen. Vi som kjørte jevnt ble de 6 første som nådde toppen. Herfra ble vi en seriøs gruppe som kjørte rulle de neste tre milene.
Da vi nådde bunnen av Knudaheiå, sluttet vi å kjøre rulle og ble enige om å vente på toppen om vi ble delt, så fikk vi heller kjøre vær vårt tempo opp bakken.

Jeg la meg i tet og fant et bra tråkk opp bakken. Personen jeg hadde som mål å holde følge med, ligger på hjul. Smiley


Videre herfra skulle vi opp mot det høyeste punktet. "Amestotoppen" for de som spurtet om premie. Rittprofil:


Her skal jeg legge inn film fra passeringen på toppen.. Den er bare ikke kommet enda....

Ned fra toppen ble jeg liggende først med ca. 50 m forsprang grunnet høy satsing og stor fart.
Dette har jeg fokusert på, og det viste seg å være vellykket. Når vi kom ned på flata igjen ble jeg jo innkjørt igjen, men jeg sparte mye krefter på dette.

Videre syklet vi bra rulle og alt gikk bra gjennom tekniske partier og vi var samlet i bunn av "Morderbakken" på siden av Fjermestadbakken.
La meg i tet her også.


På toppen ble vi delt. 3 var hektet av, mens vi var 3 som gle i fra de som ikke klarte farten lengre.
Det kjekke for meg var at han jeg skulle prøve å holde følge med, måtte gi seg her. Så et lite kick kom det jo da han ikke orket samme tempo videre.
Vi ble da 3 stk som syklet videre mot Lye igjen, og opp Høie- og Uelandtoppen.
Her gikk det ikke som jeg hadde sett for meg. Har testet denne bakken for forhånd, og da har det ikke vært så mye kø som i dag. Det var mange som gikk opp bakken, og flere som syklet i første gir, og da ble det kø.
Løs grus er ikke kjekt når folk begynner å spinne og slikt.

Her er bilde på veg opp bakken. Jeg nummer to i vår gruppe.



Vi 3 ble samlet igjen og kjørte det vi orket videre. Kreftene var redusert og vi kjørte litt rulle med folk vi tok igjen, før vi kjørte fra dem i Njåskogen.
Fra Kvernaland til Bryne lå den med meste krefter fremst, så kjørte vi med det vi hadde før vi rullerte.
Når vi kom til Klepp St. ble vi liggende på hjul med et gruppe vi kjørte inn fra pulje 3.
Disse ble vi liggende bak og delaktig i frem mot Sandtangen i høy fart.
I Sandtangen kjørte jeg og en av oss 3 et kjemperykk. Vi to fikk en god luke og kom alene mot mål.
Vi pratet og ble enige om å sykle samlet over målstreken da vi tross alt hadde kjempet i lag hele rittet.
Derfor droppet vi spurten mellom oss og heller delte puljeseieren.

Ups, jublet visst ikke når bilde ble tatt!


Klarte en tommel vertfall Wink


Godt fornøyd!!!! Cheesy


Snikbilde etter målgang. Meg i bakkant til venstre.


Tid: 2 t 39 mins
Forbrenning: 3043kcal - 25% fett!
Gjennomsnitt puls: 88%!
Maks puls: 95%
Lengde: 8 mil
Gjennomsnitts fart: 30,07km/t

16 minutter bak vinneren. Kenneth Flesjå, mannen til Gunn Rita Dahle Flesjå.
Nummer to ble Stian Boasen-Hagen. (Syskenbarnet til Edvald Boasen-Hagen).
Så fornøyd med det, da vi tross alt var 3 ryttere halve rittet som kjørte på.
114. plass totalt av 2300. Meget fornøyd! Smiley
Oppdaterer senere med film...! Cheesy

Lapskausen var knallgod etter målgang! Luring av en fotograf....



FILM FRA RITTET!! Jeg er i gruppa på 6 som passerer på Amesto-toppen.
I målgang er jeg først i lag med han "blå" karen som velger å juble litt mer enn meg.
Rekka som kommer bak oss er de vi rykket i fra 800-1000m fra mål Wink
Fungerer kun i Internet Explorer, eller nettleser med riktig avspillingsprogram.
http://results1.ultimate.dk/events/2010/mtb/garborgrittet/front/index.php?pid=880

Utlogget NeDD

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 288
  • Honnør: 29
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 288

Tirsdag 25. mai.
Rolig tur i terringet i Melsheia.

Tid: 1 t 35 min
Forbrenning: 747kcal - 55% fett
Gjennomsnitt puls: 62%
Maks puls: 79%
Lengde: 2,9 mil
Gjennomsnitts fart: 18,9km/t

Mye opp- og nedover, derfor lav gjennomsnittfart. I tillegg til rolig tur.
Mange kjekke veier og løyper i Melsheia og Aborèet! Anbefales, for de som ikke har vært der..

Utlogget NeDD

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 288
  • Honnør: 29
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 288

Onsdag 26. mai:

Tid: 53 min
Forbrenning: 554kcal - 60% fett
Gjennomsnitt puls: 63%
Maks puls: 70% (opp Storhaug bakken)
Lengde: 2,1 mil
Gjennomsnitts fart: 24,1km/t

Noe regn men nesten ingenting vind.
Herlig morgentur! Smiley

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Grattis så mye med Garborgriket Rundt!  Cheesy Fine bilder og knalsterkt resultat!  Smiley

Har du fått med deg dette: http://www.aftenposten.no/nyheter/sport/article3665228.ece

Hva syns du?

Utlogget NeDD

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 288
  • Honnør: 29
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 288

Grattis så mye med Garborgriket Rundt!  Cheesy Fine bilder og knalsterkt resultat!  Smiley

Har du fått med deg dette: http://www.aftenposten.no/nyheter/sport/article3665228.ece

Hva syns du?

Takker! Smiley

Ja, har deltatt i debatten på Stavanger Aftenblad om saken.
Det er over 100 innlegg der nå. Syns det er tragisk at folk bare sykler videre etter en slik hendelse!

At slikt kan skje er jeg fullt klar over, da det skjer så mange nesten ulykker med at folk er borti hverandre med både styre og dekk. Nå vet jeg ikke hvor det skjedde. Om det var med en innsnevring(?) hvor vegen blir smalere, eller bare uhell etter en forbikjøring.
Det at "gjerningsmannen" ikke stopper, det er det som ødelegger. Hadde han stoppet og hjulpet, så hadde det ikke blitt en mediasak av ulykken. Synd for sporten og turrittene generelt.
De som har et dårlig syn på oss syklister, får ikke akkurat en bedre vinkel etter slike hendelser.
Synd er det..

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Helt enig. Skjønner at man er gira og vil ha best mulig tid, men det får da være grenser...

Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

Meget bra plassering, ser du ikke har fått seeding i birken enda. Er Kjetil din bror?
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Tandstad

  • Gjest
Hei!

Artig å følge med på syklinga di, du gjer det bra! Var sjølv bitt av basillen i 2007-sesongen, og deltok i ein del ritt.  Var dog aldri opp på ditt nivå da Smiley

Utlogget NeDD

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 288
  • Honnør: 29
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 288

Hei!

Artig å følge med på syklinga di, du gjer det bra! Var sjølv bitt av basillen i 2007-sesongen, og deltok i ein del ritt.  Var dog aldri opp på ditt nivå da Smiley
Hei!
Hehe..! Smiley Farlig å begynne.. Det kan liksom ta heeelt av. Cheesy

Meget bra plassering, ser du ikke har fått seeding i birken enda. Er Kjetil din bror?
Tror seedingen kommer etter siste gjeldende seedingritt er ferdig. Har ikke kommet med på listene enda nei, men føler at det kommer til å bli en tidlig morgen.
Ang seeding, så har jeg blitt seedet til pulje 1 på Nordsjørittet. Et lokalt terrengritt med 10.000 deltagere.
Kjetil er min bror ja, men han trør ikke helt så mye som meg. Smiley
Han har syklet Birken før, så han har seeding fra tidligere år.


Torsdag 27. mai:

Sprintøkt.
Startpuls på 80%. 12 tråkk sittende, 12 stående x 10.
Kjørte denne to ganger med at pulsen fikk roet seg ned til 80% igjen før runde to.
Ventet til hvilepuls, og så kjørte jeg en runde til.

Tid: 1 t 07 min
Forbrenning: 762kcal - 30% fett
Gjennomsnitt puls: 82%
Maks puls: 113%
Lengde: 3 mil
Gjennomsnitts fart: 26,6km/t
Klokka klikket i dag igjen!! Så puls og forbrenning stemmer ikke, men tid, lengde og gjennomsnitt er riktig.


Fikk meg et slag i trynet i går. Var på frivillig blodtapping med rødekors og donerte 0,45l.
Dette skulle jeg ALDRI ha gjort nå i rittsesongen. Fikk beskjed om å ikke ta noen store anstrengelser over lengre tid før om 2 uker! Problemet mitt er at det er ritt på lørdag (1,5 dager etter tapping). Så på lørdag blir det rolig trilling på hele rittet. Veldig kjipt, men blir nok sosialt med de som forhåpentligvis kjører samme fart.
Nordsjørittet er om 16 dager, så er i rute med antall liter blod og blodverdier til da, mente de som tappet.
Fikk ordnet meg jerntabeletter og kommer til å fokusere litt ekstra på kosten fremover slik at jeg får i meg riktig mat og mye drikke for å hjelpe kroppen best mulig å komme seg oppå igjen..

Fredag 28. mai:

Rolig trøing til jobb. Måtte ikke ha belastning i hele tatt grunnet blodtappingen i går, så tok det roligere enn noen gang. Kjente ingen bivirkninger, så greit å følge rådet til tapperen/(legen?).

Tid: 1 t 5 min
Forbrenning: 489kcal - 60% fett
Gjennomsnitt puls: 55%
Maks puls: 63%
Lengde: 2,1 mil
Gjennomsnitts fart: 18,9km/t
Latterlig lav gjennomsnittpuls! Men det viser at jeg klarte holde meg i skinnet Smiley

Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

Pulje 1 med 10000 deltakere tyder på god form ja...:-) Du har håp om tid ned mot 3 timer på birken kanskje?
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Utlogget NeDD

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 288
  • Honnør: 29
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 288

Pulje 1 med 10000 deltakere tyder på god form ja...:-) Du har håp om tid ned mot 3 timer på birken kanskje?
Kun de første 3000 som er seedet. Men flere blandt de siste 7000 som kunne vært seedet, men som heller velger å sykle med bedriften. Resultatet vil avgjør om jeg ligger i riktig pulje, men er ikke akkurat lei for utgangspunktet! Smiley
Pulje 1 er på 200 deltagere, mens Eliten som starter sist er på maks 100 stk. Så jeg er seedet blandt de 300 "beste" vertfall. Går ting etter planen skal jeg være blandt de 300 beste av 10.000 deltagere.


Da var ett nytt sykkelritt gjennomført! Haugesund - Sauda
Mediumhard tur. Lørdag 29. mai. 3 timer og 30 minutter, 30,42km i snittfart.
Beklager, ingen bilder. Arrangørene var ikke flinke med å stille med fotografer. Ingen som publiserer vertfall.

Tid: 3 t 33 min
Forbrenning: 3524kcal - 35% fett
Gjennomsnitt puls: 80% Denne steg etter kjøringen på slutten. Lå på 77-78 som snitt før slutten av løypa)
Maks puls: 93% (draget)
Lengde: 10,8 mil
Gjennomsnitts fart: 30,48km/t


Oppsummering fra rittet:
Etter blodtappingen fikk jeg som nevnt tidligere, beskjed om å ta det med ro i de neste ukene.
Derfor ble rittet kun kjørt på middels puls, for ikke å ødelegge noe eller muligens bli dårlig.
Vanskelig å vite hvordan kroppen takler blodtapet, så greit å følge tappernes tips.

Rittet gikk greit og det ble mye rolig kjøring. Uheldigvis fikk jeg problem med kjettingen på toppen av siste fjell, 1,8 mil fra mål. Så det ble en kjøring på terksel i lang tid for å ta igjen gruppa jeg sykla i. Vil tippe 15 minutter. Kjente ikke noen tegn til at kroppen var svekket, men likte ikke at jeg måtte røyne kroppen når det ikke var planlagt.
Tok dem igjen og kom fornøyd til mål. Flott tur med opphold og delvis sol.
Min lengste sykkeltur uansett. Har aldri syklet mer enn 8 mil på trenining, og det var i Oktober i fjor.. Så lurer litt på om jeg hadde klart å holdt høyt tempo så lenge om jeg skulle gitt alt..
Giren er heller ikke helt bra. En service bør nok sterkt vurderes, eller nyere sykkel? Hmm..


Mandag 31. mai.
Rolig utsykling til jobb:

Tid: 1 t 58 min
Forbrenning: 1189kcal - 60% fett
Gjennomsnitt puls: 62%
Maks puls: 70%
Lengde: 4,6 mil
Gjennomsnitts fart: 23,1km/t

Vindstille og pent vær. Herlig! Nå er beina klar igjen..

Utlogget GAMMERN

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 889
  • Honnør: 791
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 889

  • Gammel kødd
Regner med at du fyller på det tappede blodet når hovedkonkurransen er der Wink woot Ohmy
Perser: Stevne 305-205-290
           Trening 315-210-300

Utlogget NeDD

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 288
  • Honnør: 29
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 288

Regner med at du fyller på det tappede blodet når hovedkonkurransen er der Wink woot Ohmy
Haha, neppe det. Wink
Skal gå godt med kun egenprodusert frem til rittet! Smiley

Racersykkel vurderes kjøpt.. Str. XL, må passe meg på 1.88 cm og lange bein..

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!