Skrevet av Emne: Sensorveiledningen: NM-Sølv i benkpress. Rapport s. 27  (Lest 54908 ganger)

Utlogget Major Eirik Von Thunder

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 721
  • Honnør: 142
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 721

  • Fornærmelser avler kun perler i mitt sinn!
(Artig) historie fra gymmen i dag

Skulle trene bøy med drakt i dag. 1x220 gikk flott, 1x235 gikk utrolig lett. Da ble jeg modig og ville prøve 250! Det ville blitt ny pers. Men det var før tyngdekraften fant ut at det skulle spille meg et puss. Jeg gikk nok for treigt ned, for jeg fikk ingen sprett og ble sittende på bunn, og klarte ikke reise meg. Da jeg begynte å ramle litt fremover dukket jeg hodet tilbake så 250 kg gled over nakken min og deisa i bakken. Er positivt overrasket over at det ikke var noe vondt i det hele tatt! For å klatre opp på hesteryggen igjen prøvde jeg 240 som jeg heller ikke klarte (dog var spotterne litt mer våkne denne gangen). Ræva dag!!!!
300 - 230 - 297,5 - 822,5 @ 110
245 - 185 - 280     Raw
24 år, -110 Senior,  Lørenskog AK (styrkeløft)

"DIT SVIN! DE MAA BRUGE KOMMA I MIDTEN AV LEDSETNINGER!"
-"OG VEM SIER SAA?"
-"DIN MOR!"
Welhaven med norges første "morra di"-vits, 1831.

Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=79423.msg1248249;topicseen#new


Utlogget Lokomotivet

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 320
  • Honnør: 422
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 320

Hvem var spottere her!!??
Jeg har opplevd å bli ignorert i det jeg datt fremover med 300kg, slik at jeg måtte bøye meg frem i en good morning aktig posisjon og la vekta bli dratt over skallen og ned i gulvet.

Da dette skjedde slo spennet i drakt og knebind inn med full styrke slik at jeg nærmest rikorjerte bakover og inn i en krok der jeg ble liggende og ta meg på hodet for å sjekke om alt håret hadde blitt dratt av hodet, slik jeg på ramme alvor trodde. Jeg prøvde 300 igjen, men da hadde jeg brent opp alt kruttet (i tillegg kom en HUND løpende inn i lokalet og begynte å vimse rundt beina mine etter at jeg hadde gått ut med vekta. Det var ikke måte på hva jeg skulle utsettes for den dagen, gitt Tongue ).

Jeg kan for øvrig nevne at med drakt og bind er det gjerne litt slik at enten føles det dritlett ut, eller så går det overhodet ikke. Man bør derfor (etter mitt syn) aldri øke med mer enn 5-10kg hvis man har tatt en ny pers og føler man har mer inne. Ikke minst fordi man (tross alt) har brukt en del krefter i forbindelse med de tidligere løftene, selv om de kjentes lette ut.




Avancia Strongman Challenge 2013: 2.plass

Gjesteutøver - Italias sterkeste mann 2013: 1.plass

Etrurian Strongman Challenge (Italia) 2014: 1.plass

Utlogget Major Eirik Von Thunder

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 721
  • Honnør: 142
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 721

  • Fornærmelser avler kun perler i mitt sinn!
Hvem var spottere her!!??
Jeg har opplevd å bli ignorert i det jeg datt fremover med 300kg, slik at jeg måtte bøye meg frem i en good morning aktig posisjon og la vekta bli dratt over skallen og ned i gulvet.

Da dette skjedde slo spennet i drakt og knebind inn med full styrke slik at jeg nærmest rikorjerte bakover og inn i en krok der jeg ble liggende og ta meg på hodet for å sjekke om alt håret hadde blitt dratt av hodet, slik jeg på ramme alvor trodde. Jeg prøvde 300 igjen, men da hadde jeg brent opp alt kruttet (i tillegg kom en HUND løpende inn i lokalet og begynte å vimse rundt beina mine etter at jeg hadde gått ut med vekta. Det var ikke måte på hva jeg skulle utsettes for den dagen, gitt Tongue ).

Jeg kan for øvrig nevne at med drakt og bind er det gjerne litt slik at enten føles det dritlett ut, eller så går det overhodet ikke. Man bør derfor (etter mitt syn) aldri øke med mer enn 5-10kg hvis man har tatt en ny pers og føler man har mer inne. Ikke minst fordi man (tross alt) har brukt en del krefter i forbindelse med de tidligere løftene, selv om de kjentes lette ut.

Var nøyaktig det som skjedde meg. Men jeg var heldig og trakk meg under veldig fort slik at den ikke dro seg for hardt nedover nakken og bakhodet. Hadde tre spottere; kristian og fredrik på hver sin side, og vegard bak. De trodde jeg skulle klare det, og jeg for min del var for stressa til å be om hjelp.. Jeg er jævlig spent på RM nå for å si det sånn!

Bra at det ikke bare er meg som har uflaks da =)
300 - 230 - 297,5 - 822,5 @ 110
245 - 185 - 280     Raw
24 år, -110 Senior,  Lørenskog AK (styrkeløft)

"DIT SVIN! DE MAA BRUGE KOMMA I MIDTEN AV LEDSETNINGER!"
-"OG VEM SIER SAA?"
-"DIN MOR!"
Welhaven med norges første "morra di"-vits, 1831.

Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=79423.msg1248249;topicseen#new


Utlogget Lokomotivet

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 320
  • Honnør: 422
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 320

Fredrik Haavaldsen?
Trener han i Lørenskoghallen igjen? Trodde han trente på Condis.

Du skal for øvrig få honnør for at du tør å løfte maksløft med Guffen (Kristian) som spotter Smiley

Rart at du greide å vippe stanga bakover når du tippet fremover. Kanskje du har en karriere som slangemenneske foran deg Smiley

Greit å vite hvem som funker som spottere og ikke. Jeg har jo planer om å forsøke meg på litt maksløfting i benkpress når jeg kommer nedover til påsken. Avsluttet økta på søndag med        2 X 10 X 137,5kg (med stopp i bunn). Med oppkjøring bør jeg kunne klare 190kg - 195kg uten skjorte (dog med rumpa over benken og litt hiv & hoi i bunn Smiley ).
Da vil jeg gjerne ha folk som har benkpresset en vinternatt før som spottere.




Avancia Strongman Challenge 2013: 2.plass

Gjesteutøver - Italias sterkeste mann 2013: 1.plass

Etrurian Strongman Challenge (Italia) 2014: 1.plass

Utlogget GAMMERN

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 889
  • Honnør: 791
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 889

  • Gammel kødd
Faen, du må få filmet disse utstyrsøktene dine  Cheesy
Perser: Stevne 305-205-290
           Trening 315-210-300

Utlogget Major Eirik Von Thunder

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 721
  • Honnør: 142
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 721

  • Fornærmelser avler kun perler i mitt sinn!
Fredrik Haavaldsen?
Trener han i Lørenskoghallen igjen? Trodde han trente på Condis.

Du skal for øvrig få honnør for at du tør å løfte maksløft med Guffen (Kristian) som spotter Smiley

Rart at du greide å vippe stanga bakover når du tippet fremover. Kanskje du har en karriere som slangemenneske foran deg Smiley

Greit å vite hvem som funker som spottere og ikke. Jeg har jo planer om å forsøke meg på litt maksløfting i benkpress når jeg kommer nedover til påsken. Avsluttet økta på søndag med        2 X 10 X 137,5kg (med stopp i bunn). Med oppkjøring bør jeg kunne klare 190kg - 195kg uten skjorte (dog med rumpa over benken og litt hiv & hoi i bunn Smiley ).
Da vil jeg gjerne ha folk som har benkpresset en vinternatt før som spottere.

Han er med en gang i blant, men trener normalt på Golds gym. Kristian er med 2 ganger i uka (maks).

Mulig jeg har ordlagt meg dårlig. Men jeg vippet fremover til en good morning som du beskrev det og lot den vippe foran meg og ned. Noe ala dette: http://www.youtube.com/watch?v=LIc2tjHVWIw#noexternalembed

Jeg tror ikke det blir noe problem med hjelp i benken, har jo alltid mange erfarne folk til å hjelpe på visse dager (svein, bjarne, vegard, og jeg da - som bare er ung og sterk! Tongue)
300 - 230 - 297,5 - 822,5 @ 110
245 - 185 - 280     Raw
24 år, -110 Senior,  Lørenskog AK (styrkeløft)

"DIT SVIN! DE MAA BRUGE KOMMA I MIDTEN AV LEDSETNINGER!"
-"OG VEM SIER SAA?"
-"DIN MOR!"
Welhaven med norges første "morra di"-vits, 1831.

Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=79423.msg1248249;topicseen#new


Utlogget Major Eirik Von Thunder

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 721
  • Honnør: 142
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 721

  • Fornærmelser avler kun perler i mitt sinn!
Faen, du må få filmet disse utstyrsøktene dine  Cheesy

Jeg filmet en utstyrsøkt, se 00:34 sekunder inn denne filmen: http://www.youtube.com/watch?v=S2tlton28R8#noexternalembed
300 - 230 - 297,5 - 822,5 @ 110
245 - 185 - 280     Raw
24 år, -110 Senior,  Lørenskog AK (styrkeløft)

"DIT SVIN! DE MAA BRUGE KOMMA I MIDTEN AV LEDSETNINGER!"
-"OG VEM SIER SAA?"
-"DIN MOR!"
Welhaven med norges første "morra di"-vits, 1831.

Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=79423.msg1248249;topicseen#new


Utlogget Lokomotivet

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 320
  • Honnør: 422
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 320

Jeg filmet en utstyrsøkt, se 00:34 sekunder inn denne filmen: http://www.youtube.com/watch?v=S2tlton28R8#noexternalembed

AU!
Jeg har bestemt meg for å slutte helt med å se slike filmklipp. Jeg har nemlig erfart at de gjør at jeg blir veldig defensiv og pinglete i bøy fordi bildene av forvridde lemmer fyker gjennom hodet mitt når jeg går ut med stanga Tongue




Avancia Strongman Challenge 2013: 2.plass

Gjesteutøver - Italias sterkeste mann 2013: 1.plass

Etrurian Strongman Challenge (Italia) 2014: 1.plass

Utlogget Major Eirik Von Thunder

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 721
  • Honnør: 142
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 721

  • Fornærmelser avler kun perler i mitt sinn!
Dagens. Siste draktøkt før stevne.

BENK med drakt
0x195 La på feil vekt (skulle ha 190), og gjorde et eller annet feil på bunn. Vondt i skulder og albu på venstre side. Motivasj
onen på bunn til neste sett.
2x190 Helt ok!
2x190 Helt ok!

Ubehaget i albuen og sku
lderen forsvant så og si helt. Heldigvis. Nå har jeg godt mot i forhold til RM, skal nok klare 200.

Halvtung
MARK med drakt
3x220 Lett
3x235 Lett
3x235 Lett
300 - 230 - 297,5 - 822,5 @ 110
245 - 185 - 280     Raw
24 år, -110 Senior,  Lørenskog AK (styrkeløft)

"DIT SVIN! DE MAA BRUGE KOMMA I MIDTEN AV LEDSETNINGER!"
-"OG VEM SIER SAA?"
-"DIN MOR!"
Welhaven med norges første "morra di"-vits, 1831.

Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=79423.msg1248249;topicseen#new


Utlogget Major Eirik Von Thunder

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 721
  • Honnør: 142
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 721

  • Fornærmelser avler kun perler i mitt sinn!
Regionsmesterskap 21.feb 08

Vekt på min menneskelige organisme
106,6

Bøy
235 Lett, men havne frempå og tråkket fremover.
235 Lett
250 Lett - Ny pers!

Benk
190 Lett
200 Lett - Ny pers!
210 Fikk den opp, men gikk i rykk og napp.

Mark
260
280 - Holdt på å miste grepet, men det gikk. Ny pers.
290 ...gikk lett opp, men mistet grepet helt på tampen.

Sammenlagt
730

Og dermed gull i senior 110 foran "The Weise-Guy" på 2. og en annen kar. (Vi var 3). Weise-guy var overrasket over at jeg ikke var trønder på grunn av profilbildet <----- Tongue

Greit fornøyd med bøyen, jeg var jo redd jeg skulle få underkjent alle. Har utrolig mye å gå på på teknikken i bøy tror jeg. I benk er jeg fornøyd med å nå 200 kg, men 210 var ikke så veldig tungt det heller så kanskje litt småskuffet. I mark er jeg nødt til å "ta no grep" for å trene opp grepet. Tror egentlig jeg er god for 300 med reimer, men det hjelper jo ikke.
300 - 230 - 297,5 - 822,5 @ 110
245 - 185 - 280     Raw
24 år, -110 Senior,  Lørenskog AK (styrkeløft)

"DIT SVIN! DE MAA BRUGE KOMMA I MIDTEN AV LEDSETNINGER!"
-"OG VEM SIER SAA?"
-"DIN MOR!"
Welhaven med norges første "morra di"-vits, 1831.

Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=79423.msg1248249;topicseen#new


Utlogget GAMMERN

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 889
  • Honnør: 791
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 889

  • Gammel kødd
Mye å gå på teknisk her, så dette blir enda morsommere på neste stevne  Cheesy
Perser: Stevne 305-205-290
           Trening 315-210-300

Utlogget Gundersen™

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 3 906
  • Honnør: 1469
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 906

Gratulerer med solide perser og selvsagt gull! Wink

Les forumreglene her

Norgesmester Benkpress Klasse -83 2011
Norgesmester Benkpress Klasse -82,5 2010
Norgesmester Benkpress Klasse -75 2008
Norgesmester Styrkeløft Klasse -75 2008
Jr. Norgesmester Klasse -75 2008

Treningsloggen min

9x150kg raw benkpress @ 79,7kg

645kg raw @ 79,0kg[/

Utlogget Major Eirik Von Thunder

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 721
  • Honnør: 142
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 721

  • Fornærmelser avler kun perler i mitt sinn!
Mye å gå på teknisk her, så dette blir enda morsommere på neste stevne  Cheesy

Jepps. Du får dra ræva di ned på lørenskog en dag jeg har drakt og gi meg noen tips da, så kanskje jeg og klarer 300 etterhvert Wink
300 - 230 - 297,5 - 822,5 @ 110
245 - 185 - 280     Raw
24 år, -110 Senior,  Lørenskog AK (styrkeløft)

"DIT SVIN! DE MAA BRUGE KOMMA I MIDTEN AV LEDSETNINGER!"
-"OG VEM SIER SAA?"
-"DIN MOR!"
Welhaven med norges første "morra di"-vits, 1831.

Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=79423.msg1248249;topicseen#new


Utlogget GAMMERN

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 889
  • Honnør: 791
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 889

  • Gammel kødd
Jepps. Du får dra ræva di ned på lørenskog en dag jeg har drakt og gi meg noen tips da, så kanskje jeg og klarer 300 etterhvert Wink

Kanskje en økt i påsketider med Andreas?
Perser: Stevne 305-205-290
           Trening 315-210-300

Utlogget Lokomotivet

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 320
  • Honnør: 422
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 320

Veldig bra løftet Eirik!
Selv har jeg alltid hatt problemer med å få godkjent benkpressene mine, så at du får underkjent et løft i ny og ne er noe du må regne med.
Når det gjelder grepet så vil jeg tro at 2-3 måneder med grepstrening vil være alt du trenger for å få mer enn nok styrke til å holde 300kg+. Selv økte jeg grepsstyrken min med flere ti-talls kilo på noen få måneder ved å trene slik jeg har fortalt deg.




Avancia Strongman Challenge 2013: 2.plass

Gjesteutøver - Italias sterkeste mann 2013: 1.plass

Etrurian Strongman Challenge (Italia) 2014: 1.plass

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!