Skrevet av Emne: Klimabløffen  (Lest 52984 ganger)

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Klimabløffen
« #150 : 04. januar 2010, 20:34 »
Nei, jeg lurer på hvorfor folk faller som fluer i kulden rundt omkring i verden, når vi blir fortalt at planeten varmes opp.

Nå er ikke jeg klimaekspert, men det er ikke så svart/hvitt at global oppvarming nødvendigvis er ensbetydende med at det blir kaldt over alt. I Norge og Nord-Europa vil vi (i følge forskerne) nerme oss en kaldere tid, pga forstyrrelser i havstrømninger. Andre steder, som allerede er varme, vil bli ENDA varmere.
Sa brura

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Klimabløffen
« #151 : 04. januar 2010, 20:43 »
Kulden dreper i Bangladesh

Minst 100 omkom i indisk kuldebølge

Minst 100 mennesker er omkommet i en kuldebølge nord og øst i India. De fleste av dødsofrene var hjemløse, opplyser myndighetene i New Delhi.

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=581199


Video fra VG : http://www.vgtv.no/?id=27813

Global oppvarming tar jo helt av woot
 


Eh..vet ikke hva du fikk i geografi på vidregående, men disse områdene ligger ikke så langt i fra en kjent fjellkjede som heter Himalaya.

Det har vært kaldt i New Dehli før også.

The previous lowest temperature recorded in Delhi was Jan 16, 1935 when the mercury dropped to -0.6 degree Celsius.

I 2006 døde for øvrig 196 mennesker om vinteren i New Dehli.
Sa brura

Utlogget .......1

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 701
  • Honnør: 552
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 701

Sv: Klimabløffen
« #152 : 04. januar 2010, 21:39 »
Nå er ikke jeg klimaekspert, men det er ikke så svart/hvitt at global oppvarming nødvendigvis er ensbetydende med at det blir kaldt over alt. I Norge og Nord-Europa vil vi (i følge forskerne) nerme oss en kaldere tid, pga forstyrrelser i havstrømninger. Andre steder, som allerede er varme, vil bli ENDA varmere.

Nå er ikke jeg klimaekspert heller, men jeg mener å huske fra barneskolen at nord-europa en gang i tiden var dekket av en flere hundre meter tykk isbre, og havnivået var over 100 meter høyere enn det det er i dag.

Klimaet på jorden har aldri vært stabilt, den har vært i forandring hele tiden, så unnskyld meg om jeg ler av folk som griner over "klimaforandringer".

Utlogget Rulatoren

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 361
  • Honnør: 910
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 361

Sv: Klimabløffen
« #153 : 04. januar 2010, 22:04 »
Nå er ikke jeg klimaekspert heller, men jeg mener å huske fra barneskolen at nord-europa en gang i tiden var dekket av en flere hundre meter tykk isbre, og havnivået var over 100 meter høyere enn det det er i dag.

Klimaet på jorden har aldri vært stabilt, den har vært i forandring hele tiden, så unnskyld meg om jeg ler av folk som griner over "klimaforandringer".
Hva om klimaet plutselig dreide skarpt i retning av eksempelet ditt over?  Tror du det ville bli en enkel tur i parken for menneskeheten?  Eksempelet ditt burde fortelle deg at klimaendringer som ikke er skapt av mennesker kan være alvorlige nok.  I tillegg forandrer vi mennesker forutsetningene for liv rundt oss mye raskere enn noen annen art har gjort før.  Forskere kan gjøre rede for:
 * Økende mengde CO2 (og etterhvert vanndamp og metan) i atmosfæren.
 * En økende global gjennomsnittstemperatur.
 * En godt fundert vitenskapelig modell for sammenhengen mellom de to punktene over.

Om du ler av folk som griner over klimaforandringer, så er du korttenkt.
Styrkeløfter på klubbnivå tidlig på nittitallet.
Løpt to og en halv maraton.
Syklet Trondheim-Oslo en gang.
Fleksnes' edlere deler har ifølge hans eget utsagn vokst ut igjen etter at de falt av og eksploderte 7. Mars 2011.
Utskjellingstråden del 3: http://utskjellingstraaden3.blogspot.com

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Klimabløffen
« #154 : 04. januar 2010, 22:57 »
Nå er ikke jeg klimaekspert heller, men jeg mener å huske fra barneskolen at nord-europa en gang i tiden var dekket av en flere hundre meter tykk isbre, og havnivået var over 100 meter høyere enn det det er i dag.

Klimaet på jorden har aldri vært stabilt, den har vært i forandring hele tiden, så unnskyld meg om jeg ler av folk som griner over "klimaforandringer".

Personlig driter jeg i klimaendringer. Det spiller da vel ingen rolle om de er menneskeskapte eller ei. Forbruket vårt må ned uansett, og vi kan ikke fortsette å bruke olje. Om ikke klimaet stopper oss, så vil det faktum at vi forbruker for mye ressurser, og at det begynner å bli for mye folk (iløpet av de neste hundre årene) være et godt nok argument for at vi som mennesker får ta å skjerpe oss litt.
Synes det blir patetisk å si at man driter i klimaet, planeten, alt, og bare bry seg om hotel ceasar, billigere bensin, "råe bilær" og prisen på sigg.
Sa brura

Utlogget Hellbouncer

Sv: Klimabløffen
« #155 : 04. januar 2010, 23:08 »
  Forskere kan gjøre rede for:
 * Økende mengde CO2 (og etterhvert vanndamp og metan) i atmosfæren.
 * En økende global gjennomsnittstemperatur.
 * En godt fundert vitenskapelig modell for sammenhengen mellom de to punktene over.

Om du ler av folk som griner over klimaforandringer, så er du korttenkt.
Forskerene kan ikke gjøre rede for en økende global gjennomsnittstemperatur. Det har blitt kaldere siden 1998, 2008 var det kaldeste året på 15år. Dette har ikke noe med co2 å gjøre, men aktiviteten på solen. Kildene finnes i mellom all bullshitten i denne tråden.

Ellers er jeg veldig enig med Unknown sitt innlegg.
Die trying

Utlogget H.M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 181
  • Honnør: 127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 181

Sv: Klimabløffen
« #156 : 04. januar 2010, 23:17 »
og at det begynner å bli for mye folk (iløpet av de neste hundre årene) være et godt nok argument for at vi som mennesker får ta å skjerpe oss litt. 
too late..




uansett hvordan man vrir og vender på det, er dette forandringer som har skjedd kloden før.. eg fatter ikkje hva folk tenker med.. å forresten, hvor mange tiår har ikkje forskere visst om global oppvarming? tror dere ikkje global oppvarming hadde skjedd uansett mennsker eller ei en eller annen gang?

redde kloden fra menneskelig ødeleggelse? vekk med mennesket. samfunnet i dag forurenser, og varmer uansett faen hva vi gjør. så hvorfor denne global oppvarming panikken nå? penger? hvor sinnsykt mange milliarder ligger det ikkje i dette?

dette kansje vanskelig å forstå for en som er 100% avhengig av at samfunnet er sånn som det blir framstilt i media.
Westside disciple

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Klimabløffen
« #157 : 04. januar 2010, 23:53 »
Nei, jeg lurer på hvorfor folk faller som fluer i kulden rundt omkring i verden, når vi blir fortalt at planeten varmes opp.

*pust inn* okai - klimaendringene det er snakk om er et par grader, så om det er -50 grader et sted så er det fremdeles jævlig kaldt selv om gjennomsnittstemperaturen har steget feks 2 grader over en periode på 5 år. Enig?

Så har det seg sånn at kloden vår er litt mer kompleks enn du ser ut til å tro, så enkelte ting, som feks isbreer og golfstrømmen etc er litt mer sensitive til denne forandringen i gjennomsnittstemperatur - så da kan det gå ganske hardt utover seg selv om du som person ikke merker stor forskjell.

Bare fordi DU ikke forstår konseptet, og tror at det er snakk om at hele verden skal bli forvandlet til en svær ørken så føler jeg det blir feil å forkaste hele tingen.

Relativitetsteori.. bare tull, sant?  :Smiley

too late..




uansett hvordan man vrir og vender på det, er dette forandringer som har skjedd kloden før.. eg fatter ikkje hva folk tenker med.. å forresten, hvor mange tiår har ikkje forskere visst om global oppvarming? tror dere ikkje global oppvarming hadde skjedd uansett mennsker eller ei en eller annen gang?

redde kloden fra menneskelig ødeleggelse? vekk med mennesket. samfunnet i dag forurenser, og varmer uansett faen hva vi gjør. så hvorfor denne global oppvarming panikken nå? penger? hvor sinnsykt mange milliarder ligger det ikkje i dette?

dette kansje vanskelig å forstå for en som er 100% avhengig av at samfunnet er sånn som det blir framstilt i media.

Nå er vel poenget at forskerene i stor grad er enig i at klimaforandringene er aksellerert/påvirket av oss mennesker.

Litt lettvint å si at alle som tror på fakta som blir lagt frem er "avhengig av at samfunnet er sånn som det blir fremstilt i media" da det faktisk er vi som tror på teoriene til verdens ledende forskere.

(Også veldig spent på å høre hvem det er som skal tjene milliarder på dette, når det ikke er statsledere og ikke de største selskapene i verden. Illuminati?)






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget Boyscout slayer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 425
  • Honnør: 796
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 425

Sv: Klimabløffen
« #158 : 05. januar 2010, 04:09 »
Nei, jeg lurer på hvorfor folk faller som fluer i kulden rundt omkring i verden, når vi blir fortalt at planeten varmes opp.

Håper du spøker, ellers er du dummere enn jeg gir deg credit for, og da snakker vi om a special kind of stupid.. Wink

Utlogget Rulatoren

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 361
  • Honnør: 910
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 361

Sv: Klimabløffen
« #159 : 05. januar 2010, 09:06 »
Forskerene kan ikke gjøre rede for en økende global gjennomsnittstemperatur. Det har blitt kaldere siden 1998, 2008 var det kaldeste året på 15år. Dette har ikke noe med co2 å gjøre, men aktiviteten på solen. Kildene finnes i mellom all bullshitten i denne tråden.

Ellers er jeg veldig enig med Unknown sitt innlegg.
Det er ganske typisk at du tar utgangspunkt i 1998.  Fornektere av global oppvarming elsker å bruke akkurat dette året som startpunktet for statistikker over etterfølgende år.  Dette skyldes at det var ekstra varmt dette året.  Om man bruker mindre selektive metoder for å studere tidsserier, så vil man se at det utvilsomt er blitt varmere og varmere.  En liknende triks er å trekke fram 2008.  Det dreier seg om statistiske data der enkeltår vil framstå som skarpe avvik fra en underliggende statistisk trend.

Det er ganske brei enighet om at den statistiske sammenhengen mellom kortsiktige aktiviteten på sola og klimaet på jorda er dårligere statistisk fundert enn sammenhengen mellom CO2 og klimaet på jorda.  Jeg tror at det meste av forskningen som gjøres på sammenheng mellom solaktivitet og klimaet på jorda gjøres av seriøse forskere.  Men de har en lengre vei å gå enn det forskere på klimagasser har.  Bjørn Lomborg har vært brukt som sannhetsvitne av klimafornektere.  Det bør være et alarmsignal at Lomborg har innsett at mennskeskapte klimaendringer er reelle, og at situasjonen er alvorlig.
Styrkeløfter på klubbnivå tidlig på nittitallet.
Løpt to og en halv maraton.
Syklet Trondheim-Oslo en gang.
Fleksnes' edlere deler har ifølge hans eget utsagn vokst ut igjen etter at de falt av og eksploderte 7. Mars 2011.
Utskjellingstråden del 3: http://utskjellingstraaden3.blogspot.com

Utlogget .......1

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 701
  • Honnør: 552
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 701

Sv: Klimabløffen
« #160 : 05. januar 2010, 10:30 »
Personlig driter jeg i klimaendringer. Det spiller da vel ingen rolle om de er menneskeskapte eller ei. Forbruket vårt må ned uansett, og vi kan ikke fortsette å bruke olje. Om ikke klimaet stopper oss, så vil det faktum at vi forbruker for mye ressurser, og at det begynner å bli for mye folk (iløpet av de neste hundre årene) være et godt nok argument for at vi som mennesker får ta å skjerpe oss litt.
Synes det blir patetisk å si at man driter i klimaet, planeten, alt, og bare bry seg om hotel ceasar, billigere bensin, "råe bilær" og prisen på sigg.
Jeg er enig i at forbruket må ned. Ikke fordi jeg er veldig bekymret for klimaforandringer, men på grunn av peak oil. Dette er en større trusselen mot menneskeheten enn klimaforandringer. Mennesket kan tilpasse seg nye klimaer, men hvordan skal vi tilpasse oss et liv ute olje, når nærmest alt du ser rundt deg er laget av, eller ved hjelp av olje, inkludert maten din. Jeg så dokumentaren Collapse her om dagen, og det skremte meg.

http://www.youtube.com/watch?v=WAyHIOg5aHk

Utlogget .......1

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 701
  • Honnør: 552
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 701

Sv: Klimabløffen
« #161 : 05. januar 2010, 10:35 »
Nå er vel poenget at forskerene i stor grad er enig i at klimaforandringene er aksellerert/påvirket av oss mennesker.
Ikke alle forskere er enig i dette, og de blir latterliggjort og motarbeidet av andre forskere. Den danske forskeren Henrik Svensmark er et godt eksempel på dette, han har en svært interessant teori om klimaforandringene, som jeg mener har fått urettferdig lite oppmerksomhet. Se dokumentaren The Cloud Mystery på YouTube, her er en liten forsmak.

http://www.youtube.com/watch?v=f-PX7gLSwX8

Utlogget .......1

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 701
  • Honnør: 552
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 701

Sv: Klimabløffen
« #162 : 05. januar 2010, 10:43 »
Håper du spøker, ellers er du dummere enn jeg gir deg credit for, og da snakker vi om a special kind of stupid.. Wink

Dette var så klart ikke seriøst ment. Jeg mener at klimadebatten er preget av usaklige argumenter (ikke nødvendigvis i denne tråden, jeg har ikke lest alle sidene), og fikk, i et lite øyeblikk, lyst til å synke ned på det nivået. Tongue

Nå håper jeg ikke at noen tror jeg synes det er greit med forurensning. Jeg ser problemene det forårsaker i naturen, og gjør mitt for å holde forbruket nede. Jeg reiser kollektivt (ja, jeg har lappen), blokken jeg bor i kildesorterer, og jeg har desidert lavest strømforbruk i oppgangen min (under 7.000 kWh i året, slå den). Jeg tror bare ikke på at mennesket er ansvarlig for klimaforandringene... se dokumentaren ovenfor, så skjønner dere kanskje hvorfor.

Utlogget Coincidence theorist

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 237
  • Honnør: 51
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 237

Sv: Klimabløffen
« #163 : 05. januar 2010, 13:41 »
Den nordlige halvkule fryser

Kulden har lagt et lokk over den nordlige halvkule. Fra Beijing til Miami hutrer folk, og mange har bukket under.

Snørekord
Også flere steder i Asia har kulde og snø ført til problemer og kaos. Etter to dager med kraftig snøfall var det trafikkaos i gatene i Beijing mandag. Over 30 centimeter med snø falt ned over den kinesiske hovedstaden i helgen, det er det kraftigste snøfallet på over 50 år.

Hundrevis av fly- og togavganger ble innstilt. Det var trafikkaos i gatene og mange skoler holdt stengt.

I Sør-Koreas hovedstad Seoul ble det satt ny nedbørsrekord da det falt 28 centimeter snø på ett døgn. Det er den største snømengden siden målingene begynte i 1937, opplyser landets statlige værtjeneste.

Kulden som sprer seg over Asia og Europa skyldes en kaldfront fra Sibir.

Frosne appelsiner
Også i USA er det kaldt. Temperaturen ventes å krype ned mot null så langt sør som i Florida, ifølge amerikanske meteorologer. De kalde luftmassene vil trolig ligge over området hele uken. Floridas viktige sitrusavlinger kan bli ødelagt dersom nattetemperaturene blir liggende under null flere timer i strekk.

Også sørstatene Alabama og Mississippi kan vente seg kaldt vintervær denne uken.

Været i store deler av det østre USA er uvanlig kaldt. Mange steder synker temperaturen til under 10 minus nattetid. I Minnesota, der innbyggerne er vant til kaldt vær, ble det i helgen målt 38 minusgrader. Så kaldt har det ikke vært på over 20 år.


http://www.bt.no/nyheter/utenriks/Den-nordlige-halvkule-fryser-995894.html


HAHA, global oppvarming er jammen tidig... jeg håper faktisk på litt global oppvarming nå, vi kunne trengt det nå.
\\\\\\\"If many people believe that something is true most of us never second guess and automatically accept it as the truth\\\\\\\"

Utlogget Geir M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 360
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 167

Sv: Klimabløffen
« #164 : 05. januar 2010, 13:50 »
Du kan grue deg til sommeren, for da har jeg en mistanke om at det blir vesentlig varmere enn det er nå, og det er vel et sikkert tegn på global oppvarming?  :Smiley

Ganske utrolig at du ikke kan skjønne at svingninger i temperaturer kan forekomme. Kloden blir varmere og varmere hvis du bruker gjennomsnittsmålinger og ikke baserer deg på at det er kaldt akkurat nå....
There are two novels that can change a bookish fourteen-year old's life: The Lord of the Rings and Atlas Shrugged. One is a childish fantasy that often engenders a lifelong obsession with its unbelievable heroes, leading to an emotionally stunted, socially crippled adulthood, unable to deal with the real world. The other, of course, involves orcs.

- Paul Krugman, Nobelprisvinner i økonomi

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!