Skrevet av Emne: obey trener styrke og am. fotball. filmprosjekt s 57  (Lest 230852 ganger)

Utlogget Lille blod apen

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 626
  • Honnør: 90
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 626

Sv: obey - loggbok
« #90 : 13. desember 2007, 23:03 »
er også enig at dette programet kan bli litt for overkill

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: obey - loggbok
« #91 : 13. desember 2007, 23:04 »
Gluteus maximus er vår største muskel, lårene til sammen består vel av omtrent 30% av den totale muskelmassen vår (? snakker om tverrstripet), så når en har egen dag for rygg ser jeg ingen grunn til å ikke ha egen del for lår.






Svak, bitter og dopingfri



Serveruler

  • Gjest
Sv: obey - loggbok
« #92 : 13. desember 2007, 23:05 »
mandag; bryst, legger
tirsdag; rygg, nakke
onsdag; skuldre, underarm
torsdag; triceps, biceps
fredag; lår


Synes ikke det programmet så bra ut da.. hvorfor underarm før biceps trening? Og skuldre før triceps trening(fleste skulder øvelser involvere triceps)? og hvem trenger egen dag til kun lår? =D forresten du er klar over at skuldrene blir trent indirekte av bryst, rygg og hvis du er uheldig med valg av øvelser gjerne t.o.m triceps.. dvs 4x dager på rad der skulderen blir innvolvert (3 hvis du er "heldig")

programmet er vel satt opp etter hva han skal prioritere. Dessuten så blir aldri samme del av skulderen trent to dager på rad, og det er det som er viktig. Regner med han tar triceps øvelser som involverer lite eller ingenting skulder. Noe gjenntakelse får du jo uansett, dessuten er en egen dag for lår smart, regner med hovedøvelsen her blir knebøy og da får han jo kjørt både det ene og det andre, spesielt rygg i tillegg, men det er jo ikke noe problem da han bare trener armer dagen før.

eneste er at bakre skulder blir kjørt både tirsdag og onsdag hvis han trener bakre skulder på skulder dagen...

Utlogget zenurai

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 321
  • Honnør: 399
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 321

  • I will either find a way, or make one!
Sv: obey - loggbok
« #93 : 13. desember 2007, 23:17 »
dere kan godt argumentere mot meg.. jeg synes uansett det programmet så dårlig ut men hvis obey vil trene det må han få lov:D
Forresten dere snakker som om knebøy kun tar forside lår..
SQUAT
Primary Muscle Group -
Quadriceps, Gluteals
Secondary Muscle Group -
Hamstrings, Erectors (Lower Back)

rofolcoocks har ikke mye og si om det er forside eller bakside når det blir kjørt 3-4x i uka skuldrene trenger tid til og vokse de og som alle andre muskelgrupper..

Utlogget obey

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 758
  • Honnør: 107
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 758

Sv: obey - loggbok
« #94 : 14. desember 2007, 01:38 »
jeg har forsøkt meg på en del splitter opp gjennom årene, og må si det i bunn og grunn utgjør liten forskjell så lenge du får med deg alt. vis meg èn splitt som ikke overlapper en eneste muskelgruppe om du ikke trener lørdag og søndag? har jeg aldri fått til egentlig, men alikevel har prgrammene fungert.

jeg setter størst fokus på å ha stort nok mellomrom mellom dagene jeg trener knebøy og markløft ettersom jeg bruker å være støl/sliten i korsryggen gjerne 3-5 dager.

greit at det blir litt overlapping på skulderne mtp at pressøvelser p€å bryst inkluderer forsiden, og det gjør også skulderpress øvelser. men jeg kjører aldri isolasjonsøvelser for forside skulder, så det fungerer bra.

bakside skulder blir et lite problem ja, men satser på at det går greit i noen uker hvertfal.

Jeg føler virkelig ikke at triceps kjører seg ut noe særlig på skulderdagen, selvom det er klart den jobber. jeg yter meget bra på armdagen etterpå uansett.

men får se, jeg prøver det litt fremover, mulig jeg bytter igjen om ikke lenge. vi får sjå Smiley
gutt 1988

bildeprofil; http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=48442.0

treningslogg; http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=58782.0

Not with the lights on honey, im bulking!

Utlogget zenurai

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 321
  • Honnør: 399
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 321

  • I will either find a way, or make one!
Sv: obey - loggbok
« #95 : 14. desember 2007, 08:25 »
Du kjenner kroppen din bedre enn oss.. forresten du kjører underarm dagen etter rygg(markløft osv) trening:D er vell heller ikke det ultimate

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: obey - loggbok
« #96 : 14. desember 2007, 08:55 »
dere kan godt argumentere mot meg.. jeg synes uansett det programmet så dårlig ut men hvis obey vil trene det må han få lov:D
Forresten dere snakker som om knebøy kun tar forside lår..
SQUAT
Primary Muscle Group -
Quadriceps, Gluteals
Secondary Muscle Group -
Hamstrings, Erectors (Lower Back)

rofolcoocks har ikke mye og si om det er forside eller bakside når det blir kjørt 3-4x i uka skuldrene trenger tid til og vokse de og som alle andre muskelgrupper..

Det er nettopp det jeg ikke gjør, det er derfor jeg prater om at lår/bein kan ha en egen dag. Jeg nevnte jo gluteus maximus, som ikke er forside lår. Fjols.






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget zenurai

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 321
  • Honnør: 399
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 321

  • I will either find a way, or make one!
Sv: obey - loggbok
« #97 : 14. desember 2007, 09:04 »
EG gjer meg på grunnlag av at de her testo-diskusjonene ikke går noen plass + er ikke vits og ødelegge loggboken til obey bare fordi du har et lilleman-komplex

Innså nettop at lår betydde bein.. har kun tenkt det var forside lår jeg

Forresten slux

Jeg nevnte jo gluteus maximus, som ikke er forside lår. Fjols.
Primary Muscle Group -
Quadriceps, Gluteals

Noshit?

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: obey - loggbok
« #98 : 14. desember 2007, 09:28 »
Innerst inne vet du at du driter deg ut Smiley Det er du som ikke oppfatta at gluteus maximus ikke er forside lår, og at "lår" er mer enn forside lår, og måtte kopiere fra en side for å finne ut hvilke muskler knebøy trener. Back to the book, skaff deg litt kunnskap før du kommer å irrettesetter obey som, ja utifra det du har vist hittil har en del mer peiling enn deg.






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget obey

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 758
  • Honnør: 107
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 758

Sv: obey - loggbok
« #99 : 14. desember 2007, 11:03 »
Du kjenner kroppen din bedre enn oss.. forresten du kjører underarm dagen etter rygg(markløft osv) trening:D er vell heller ikke det ultimate

yes, bedre det enn å trene dem dagen før markløften fant jeg ut Smiley

og jeg må si meg enig med slux her. bein fortjener faktisk en helt egen dag, hvertfal om du prioriterer dem skikkelig. har prøvd å trene dem før/etter jeg har trent skuldre og også prøvd armer, og ikke engang det blir bra nok.

tung knebøy og markløft krever en viss mengde energi. omtrent klar for senga etter en økt på rygg og bein..
gutt 1988

bildeprofil; http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=48442.0

treningslogg; http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=58782.0

Not with the lights on honey, im bulking!

Serveruler

  • Gjest
Sv: obey - loggbok
« #100 : 14. desember 2007, 13:36 »
rofolcoocks har ikke mye og si om det er forside eller bakside når det blir kjørt 3-4x i uka skuldrene trenger tid til og vokse de og som alle andre muskelgrupper..

selfølgelig har det mye å si, skal du si at det blir overkill om triceps blir trent 2 ganger, biceps en gang og underarm en gang i uken? Da trener du jo armer 4 ganger i uken. bakside skulder og forside skulder er to helt forskjellige muskler på samme måte som biceps og triceps, det mener iallefall jeg.

Utlogget zenurai

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 321
  • Honnør: 399
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 321

  • I will either find a way, or make one!
Sv: obey - loggbok
« #101 : 14. desember 2007, 13:59 »
Jeg inrømmte nettop at jeg trodde lår var kun ment som forside lår.. ja eg vet eg dreit eg meg ut der..
Slutt og gjenta det dere skriver bare for og trykke på tastaturet.

Hensikten var faktisk kun og hjelpe deg og når du trener 5x i uka og ikke spiser unormalt mye eller tar hjelpemidler og ITILLEGG krasjer muskelgrupper som et lite helvete så kan det skje ting.. det trodde eg t.o.m du kunne slux!!?:s .. hadde vert annerledes med fullkropp split eller 2split eller 5x5 men når det er 5x treninger og skuldrene ska ble voldtatt 3-4av de dagene, er det fort litt annerledes

Men eg innrømme eg har tapt! eg gjer opp forumet krangler/diskusjoner er akkurat som å krangle med en vegg

Takk for meg, dere vant jeg har kun gjort det flaut for meg selv.

Utlogget Lille blod apen

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 626
  • Honnør: 90
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 626

Sv: obey - loggbok
« #102 : 14. desember 2007, 14:07 »
Bakside skuldre hører til ryggen så den er det ingen fare med

Men se foreks her da: vis man trener dra øvelser aktiverer du jo biceps egentlig i stor grad så bicepsen for mye julling

triceps aktiveres i press øvelser i egentlig stor grad (tok en test periode der jeg droppa alt triceps øvelser, den følgte fint med den og fikk julling men ikke helt opptimalt)

Underarmer for mye julling i de fleste øveleser etter min mening, men det er jo forskjell på kroppene våres..
Jeg ville kanskje tat under armer etter biceps og triceps i steden.. For underarmene og biceps vill jo få ganske mye juling tre dager på radd..


Utlogget obey

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 758
  • Honnør: 107
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 758

Sv: obey - loggbok
« #103 : 14. desember 2007, 21:24 »
forside lår;

knebøy;
20kg*10
60kg*5
100kg*5
140kg*5
150kg*5
160kg*5

leg extension;
50kg*10
70kg*10

trente baksiden tidligere i uken, og det var flaks for jeg rakk såvidt å trene gjennom det her før studioet stengte.

har også svidd av 6 lapper på shopping idag.. skal inrømme jeg begynner å bli ganske frustrert nå mtp bukser Huh de passer egentlig bare dårligere og dårligere. Kjøpte idag to levi's bukser, den ene i strl 36 / 32 og den andre i 36 / 34(hadde ikke 36 / 32). Har mye å gå på i livet, men lårene er ganske stramme.

Ikke bare begynner dette å bli et problem mtp å finne bukser jeg kan bruke, men føler det også begynner å se litt dumt ut.. kanskje jeg skal roe ned beintreningen skikkelig og la lårene krympe litt ned.. slik at jeg makser rundt 150kg i bøy  Tongue æææ... noen gode trøstende ord her eller??? vil jo gjerne klare 200 i bøy og da Wink det har liksom alltid vært målet.
gutt 1988

bildeprofil; http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=48442.0

treningslogg; http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=58782.0

Not with the lights on honey, im bulking!

Utlogget Lille blod apen

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 626
  • Honnør: 90
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 626

Sv: obey - loggbok
« #104 : 14. desember 2007, 23:41 »
hva med å dritte oppi ola bukser som meg:P har ikke en eneste ola bukse jeg:P

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!