Skrevet av Emne: allmektig Gud  (Lest 348691 ganger)

Utlogget Tannfeen

Sv: allmektig Gud
« #1215 : 07. februar 2009, 01:33 »
Bevis trenger man ikke........man bare tror(syns bibelen høres fornuftig ut siden vi finner alle svarene vi søker der, pluss det å føle Guds ånd og hvor utrolig bra det er å være kristen enn når jeg ikke var det.

Tror ikke du skjønte spørsmålet.

Er det noe som helst som kunne fått deg til å ikke tro på Gud? Noe du ville godtatt som bevis nok?

For min egen del så kunne jeg ramset opp en hel del bevis som kunne overbevist meg om å tro på guder.
There is nothing that training cannot do. Nothing is above its reach or below it.
-Mark Twain




Treningslogg
Bildelogg

Utlogget hanzyman

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 412
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 412

Sv: allmektig Gud
« #1216 : 07. februar 2009, 01:36 »
:/

Utlogget Quasar

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 131
  • Honnør: 96
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 131

  • Dualle steidn, jordeple og tjokke hosse
Sv: allmektig Gud
« #1217 : 07. februar 2009, 10:17 »
Bevis trenger man ikke........man bare tror(syns bibelen høres fornuftig ut siden vi finner alle svarene vi søker der, pluss det å føle Guds ånd og hvor utrolig bra det er å være kristen enn når jeg ikke var det.

- Extraordinary claims require extraordinary evidence. - Carl Sagan



Jeg synes denne var fin:

- Worship me or I will torture you forever. Have a nice day. - God
- A day without sunshine is like, you know, night.

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: allmektig Gud
« #1218 : 07. februar 2009, 12:17 »
Kirka har ikke selv bestemt at homofile skal gifte seg osv eller forandret regler mot noe som står i bibelen i det hele tatt min venn.. det er regjeringen som har sagt at det og det skal endres. De som er kristelige å ikke tror kan gjøre som de vil. Vist du ser her så ser du at det er noe inni deg som bare blir enda mer irretert når du hører om kirka og Gud osv, fordi helt innerst inne vet du at det er sant, Gud har sin Ånd i oss alle, men du velger selv om du vil ta imot Gud. djevelen prøver å gjøre alt han bare kan for at du ikke skal komme til tro, han vil ikke at du skal se hva som er sant(selvfølgelig kommer du til å nekte for dette, og blir bare enda mer irretert og kansje banner å kommer med flere skjellsord, men når du som menneske ikke vil innse hva sannheten er så får du gjøre som du vil. Jeg å en del andre har på forumet har sagt til både deg og andre her hva som er sant og hva vi tror på(vet at er sant), og når du kommer her i denne diskusjon å det samme med dere andre så ser dere at det er en liten del inni dere som er nyskjerrige på dette med Gud osv,hvorfor vil dere ikke prøve å ta kontakt en gang? Dere er jo bare sta,,,vist du vil kan du prøve alle guder som finnes på jord(som jeg ikke anbefaler siden det er avguder og falske å finnes ikke, å vist du vil be til sølv og gull istedenfor den virkelige Gud som har skapt hele jorda inkludert alle mennesker, om du liker det eller ikke SÅ SKAl du få se en dag, eller den dagen det ikke er flere dager her igjenn på jord at Gud som jeg og de andre her på forumet fortalte om, den Gud som dere ikke ville kjenne er den eneste Gud som finnes. Du kan si så mye du vil, du kan til og med brøle alt du orker opp mot himmelen eller ned mot bakken at du ikke tror eller sier at Gud ikke finnes, men uansett hva du, jeg, noen dyr, eller hvem som helst gjør Finnes Gud Allmektig Vår Herre om du liker det eller ei, om du tror eller ei.

For Guds ord er levende og virkekraftig og skarpere enn noe tveegget sverd. Det trenger igjennom til det kløver sjel og ånd, marg og bein, og dømmer hjertets tanker og planer. 13 Ingen skapning er skjult for ham. Alt ligger åpent og nakent for øynene på ham som vi skal stå til regnskap for(Jesus tok regnskapet for oss mennesker om vi vil tro på ham). 14 Siden vi har en stor øversteprest som har gått inn gjennom himlene, Jesus, Guds Sønn, så la oss holde fast ved bekjennelsen!

lol

Vi er ikke nyskgjerrige på gud. Grunnen til at vi er i denne tråden er at vi synes det er interessant å se hvordan religion kan skape sinnslidelser hos folk. Du er jo et prakteksempel på dette. Cheesy
Sa brura

Utlogget hanzyman

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 412
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 412

Sv: allmektig Gud
« #1219 : 07. februar 2009, 13:25 »
Tror ikke du skjønte spørsmålet.

Er det noe som helst som kunne fått deg til å ikke tro på Gud? Noe du ville godtatt som bevis nok?


Nei

Utlogget Rulatoren

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 361
  • Honnør: 910
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 361

Sv: allmektig Gud
« #1220 : 07. februar 2009, 13:44 »
Nei
Det er skjelden man ser så mye skadelig tankegang samlet i ett ord.  På sett og vis er jeg enig med en del religiøse fundamentalister i at vi lever i en endetid.  Vi mennesker har aldri hatt så store muligheter til å ødelegge framtida for oss selv og for de fleste andre livsformer på kloden som vi har nå.  Vi har heller aldri hatt så store muligheter til å skape oss en god framtid som vi har nå.  I denne situasjonen er det helt avgjørende at vi lar rasjonell og bevisbasert tenkning styre hva vi gjør videre.  Å belemres med tenkemåten til hanzyman har vi rett og slett ikke tid til.  Jeg låter sikkert like fastlåst som det religiøse fundamentalister gjør nå, men den sjangsen får jeg heller ta.

hanzyman - Tenkemåten din er lik den som vi finner blandt mange saudiarabere, israelere, amerikanere og pakistanere.  Du og dine meningsfeller gjør stor skade.
Styrkeløfter på klubbnivå tidlig på nittitallet.
Løpt to og en halv maraton.
Syklet Trondheim-Oslo en gang.
Fleksnes' edlere deler har ifølge hans eget utsagn vokst ut igjen etter at de falt av og eksploderte 7. Mars 2011.
Utskjellingstråden del 3: http://utskjellingstraaden3.blogspot.com

Utlogget hanzyman

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 412
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 412

Sv: allmektig Gud
« #1221 : 07. februar 2009, 14:19 »
Det er skjelden man ser så mye skadelig tankegang samlet i ett ord.  På sett og vis er jeg enig med en del religiøse fundamentalister i at vi lever i en endetid.  Vi mennesker har aldri hatt så store muligheter til å ødelegge framtida for oss selv og for de fleste andre livsformer på kloden som vi har nå.  Vi har heller aldri hatt så store muligheter til å skape oss en god framtid som vi har nå.  I denne situasjonen er det helt avgjørende at vi lar rasjonell og bevisbasert tenkning styre hva vi gjør videre.  Å belemres med tenkemåten til hanzyman har vi rett og slett ikke tid til.  Jeg låter sikkert like fastlåst som det religiøse fundamentalister gjør nå, men den sjangsen får jeg heller ta.

hanzyman - Tenkemåten din er lik den som vi finner blandt mange saudiarabere, israelere, amerikanere og pakistanere.  Du og dine meningsfeller gjør stor skade.

nei

Utlogget hanzyman

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 412
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 412

Sv: allmektig Gud
« #1222 : 07. februar 2009, 14:30 »
dere fikk jaffal svar på hvorfor Gud ikke utrydder mennesker lengre,,,regnbuen er tegn på det.
snakkes. ikke nødvendig å skrive noen komentarer tilbake for jeg gidder ikke lese mer på dette emnet uansett..ingen vil høre etter uansett. snakkes.

Utlogget Tannfeen

Sv: allmektig Gud
« #1223 : 07. februar 2009, 14:32 »
Nei

Med et slikt utgangspunkt så ser jeg ingen verdens grunn til å ville delta i en debatt.

Hva er hensikten med å forsvare en mening eller et ståsted dersom man selv ikke er villig til å se på det med et kritisk blikk? Hele poenget med debatt er jo at alle parter skal ha en fair mulighet til å fremlegge sine argumenter og samtidig lære av sine motdebattanter. Det er ingenting i veien for å innrømme feil, og hadde jeg blitt overbevist til å tro på Gud så skulle jeg vært mann nok til å stå for det.

Å ikke være åpen for en tosidig debatt er som å stikke fingrene i ørene og samtidig kreve at andre skal respektere de argumentene man legger frem. Det er ignoranse.
There is nothing that training cannot do. Nothing is above its reach or below it.
-Mark Twain




Treningslogg
Bildelogg

Utlogget Tannfeen

Sv: allmektig Gud
« #1224 : 07. februar 2009, 14:33 »
dere fikk jaffal svar på hvorfor Gud ikke utrydder mennesker lengre,,,regnbuen er tegn på det.
snakkes. ikke nødvendig å skrive noen komentarer tilbake for jeg gidder ikke lese mer på dette emnet uansett..ingen vil høre etter uansett. snakkes.

No further questions..
There is nothing that training cannot do. Nothing is above its reach or below it.
-Mark Twain




Treningslogg
Bildelogg

Utlogget Jokkemannj

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 112
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 112

Sv: allmektig Gud
« #1225 : 07. februar 2009, 14:40 »
Tror ikke du skjønte spørsmålet.

Er det noe som helst som kunne fått deg til å ikke tro på Gud? Noe du ville godtatt som bevis nok?

For min egen del så kunne jeg ramset opp en hel del bevis som kunne overbevist meg om å tro på guder.

Jeg kan ikke tenkte for alt det som har skjedd meg og alle mirakler og helbredelser jeg har vært med på.. jeg tenker også: "hva annet er det å tro på??" Har vært borti mye rart, men ingenting ga meg noe.. ble ikke lykkeligere.. osv.. Jeg kommer til å tro til døden Smiley LETT Cheesy
Heller til evigheten med Gud enn å fornekte Gud Smiley
-Kaliber GYM
-Bilgal
-Høyspent-Montør\Energi-Montør
-Paintball

Min Bildeprofil:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=56175.0

Utlogget Jokkemannj

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 112
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 112

Sv: allmektig Gud
« #1226 : 07. februar 2009, 14:42 »
dere fikk jaffal svar på hvorfor Gud ikke utrydder mennesker lengre,,,regnbuen er tegn på det.
snakkes. ikke nødvendig å skrive noen komentarer tilbake for jeg gidder ikke lese mer på dette emnet uansett..ingen vil høre etter uansett. snakkes.

Forstår deg godt Hanzyman... INGEN hører på oss uansett! Vi kommer ofte med sterkere og BEDRE BEVIS og mye bedre teorier enn de, men når de kommer med en tynn vitenskaps teori eller propoganda bullshitt fra de som hater GUD og finner på drit, da skal vi liksom adlyde som dumme hunder.. helt idiotisk alt dette egentlig. MEN VI STÅR STOLTERE ENN NOEN GANG!
Er sterkere i troa nå enn før etter denne topicen Cheesy TAKK:P
Men dere er veldig interessert i Gud og dere må kjenn at noe treffer dere, ellers hadde ikke dere gidda å brukt så mye tid HER Smiley
-Kaliber GYM
-Bilgal
-Høyspent-Montør\Energi-Montør
-Paintball

Min Bildeprofil:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=56175.0

Utlogget Bjoennes

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 860
  • Honnør: 96
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 860

Sv: allmektig Gud
« #1227 : 07. februar 2009, 14:48 »
Forstår deg godt Hanzyman... INGEN hører på oss uansett! Vi kommer ofte med sterkere og BEDRE BEVIS og mye bedre teorier enn de, men når de kommer med en tynn vitenskaps teori eller propoganda bullshitt fra de som hater GUD og finner på drit, da skal vi liksom adlyde som dumme hunder.. helt idiotisk alt dette egentlig. MEN VI STÅR STOLTERE ENN NOEN GANG!
Er sterkere i troa nå enn før etter denne topicen Cheesy TAKK:P
Men dere er veldig interessert i Gud og dere må kjenn at noe treffer dere, ellers hadde ikke dere gidda å brukt så mye tid HER Smiley

At vitenskaplige bevis er tynnere enn bibelen, beviser bare hvor hjernevasket dere er.
21år
115kg
190cm

170 benk 140x2 bøy 170x5 mark

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Sv: allmektig Gud
« #1228 : 07. februar 2009, 15:08 »
nei

jo.

go away and never come back please =)

Utlogget Ditto

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 511
  • Honnør: 183
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 511

  • -=RAWCORE=-
Sv: allmektig Gud
« #1229 : 07. februar 2009, 15:12 »
82 sider om gud? jiiiiiises Cheesy
Mats Gården

Skjorte i benk er som å kjøre moped i Tour De France Wink

RAW 4 LIFE Smiley

Simply I dont do trix, am not gonna lift cars for people, am not a clown - Doug Young

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!