Skrevet av Emne: kriterier for uttak til landslaget i styrkeløft  (Lest 26005 ganger)

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: kriterier for uttak til landslaget i styrkeløft
« #105 : 11. september 2009, 03:23 »
Ser også at Olaf hadde start i 1998 i NSF, men han har vel deltatt FØR det i NSM;)
Dette er feil. Olaf startet i NSF i 1996. Så nei, han har ikke deltatt i NSM før han ble med i NSF.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: kriterier for uttak til landslaget i styrkeløft
« #106 : 11. september 2009, 03:41 »
Da kommer det store spørsmålet: Hvilke beviser finnes for at Roy IKKE har vært livstids dopingfri???
- innrømmelse for styret i NSF
- innrømmelse på forum
- innrømmelse til venner
- øyenvitner
- nekte dopingprøve på treningsstudio med 2 års utestengelse fra Norges Helsestudioforbund
- utmeldelse fra forbundet
+ mer som ikke er like offentlig kjent

Det er mulig det ikke er beviser, men hvis det bare er indisier så er indisiene så sterke at en som aldri har brukt doping aldri har funnet på å "ødelegge" så mye for seg selv. Uansett så er hele denne saken latterlig mtp. at Roy hele tiden blir nevnt etter min mening. Kriteriene kan til nøds diskuteres adskilt og prinsippielt men denne personforfølgelsesparanoiaen og dertil rop om unntak er bare noe tull.

Sitat
Det er jo mange som kan spøke og ha det morsomt med ordet steroider... har jo lest flere poster i fasiten også hvor du/dere spøker om det... var jo noe med Deca Durabolin osv... et rim eller noe sånn a'la "bli sterk og fin med Deca Durabolin" for ikke alt for lenge siden?! :S husker ikke helt i farten... også er det jo noe du skrev for 2,5 år siden:
Sitat
Kunne vel dedikert 4-5 sider til Ibuxus som ser ut til å trenge mer enn Ibux fremover. Gode forslag kunne vært W25 eller Deca Durabolin blandet med insulin og adrenalin.
flommer det med steroider på KK da på grunn av den enkle kommentaren? det gjør vel det... til det motsatte er bevist...

hmmm.... kinkig sak dette her...
Ikke kinkig i det hele tatt. Ifb. med brevet som ble sendt ut til landslagsløfterne så skrev jeg et innlegg som het noe slikt som "Lær kunsten å lese". Jeg mistet det desverre. Derfor skal jeg skrive innlegget om igjen, men jeg har ikke hatt tid enda. Innholdet ville kunnet vært brukt i dette innlegget da det handler om å lese det som står. Og hvis man leser det du siterte fra meg så står det altså at han kunne trengt doping. Ikke at han brukte, ikke at han har brukt og ikke at han kommer til å bruke. Det står bare at han kunne trengt det. Og hvis man hadde lest hele innlegget så hadde alle oppegående mennesker forstått at grunnen til at han hadde trengt det var fordi jeg mente at han aldri i verden skulle klare å slå meg i et eller annet. For å klare det så måtte han ha jukset. Ibuxus tar imidlertid ikke snarveier. 
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget TheGreatWhite

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 653
  • Honnør: 56
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 653

  • FTK Bodybuilder Club
Sv: kriterier for uttak til landslaget i styrkeløft
« #107 : 11. september 2009, 08:17 »
Og hvis man leser det du siterte fra meg så står det altså at han kunne trengt doping. Ikke at han brukte, ikke at han har brukt og ikke at han kommer til å bruke. Det står bare at han kunne trengt det. Og hvis man hadde lest hele innlegget så hadde alle oppegående mennesker forstått at grunnen til at han hadde trengt det var fordi jeg mente at han aldri i verden skulle klare å slå meg i et eller annet. For å klare det så måtte han ha jukset. Ibuxus tar imidlertid ikke snarveier. 

Nei, men det er ett like "fellende bevis" som det som finnes for å mene at Roy har brukt doping... det jeg skulle frem til...
NO SACRIFICE, NO VICTORY!!

Rebuilding a machine from scratch!

"Obsessed is just a word the lazy use to describe the dedicated."

Utlogget mamma

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 323
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 323

Sv: kriterier for uttak til landslaget i styrkeløft
« #108 : 11. september 2009, 13:06 »
Spørsmålet er om DU kan bevise deg livstids dopingfri?

Du har jo vært med i gull tida når doping var mere vanlig enn uvanlig i styrkeløft?

Jeg oppdaget styrkeløft i slutten av 1984, deltok på første NM og også internasjonalt fra 1985. Og har vært jevnlig dopingtestet fra 1985 og helt frem til i dag. Testet også mens jeg har hatt flere års pause fra styrkeløft pga svangerskap og fødsler. De fleste av disse årene ble jeg testet mer enn 10 ganger pr år, jeg tror 16 tester samme år er persen. Bedre "beviser" på å være ren er det ikke mulig å fremvise, og det er heller ikke krav noe sted om å bevise at man alltid har vært ren. Det styrker ikke din sak å skrike opp om at den eller den ikke kan bevise at de har vært rene.

Det er dessuten ikke riktig at doping var mer vanlig enn uvanlig i styrkeløft i den såkalte "gull tida". Men det fantes 2-3 miljøer innenfor styrkeløft der doping var vanlig. De fant hverandre, holdt sammen på stevner og prøvde å skape en "alle bruker jo" holdning seg i mellom for å rettferdiggjøre bruken. Det store flertallet av styrkeløftere var rene også på den tiden, og tok kraftig avstand fra dopingbruk. Og styrkeløftforbundet samarbeidet med NIF (før ADN ble dannet som eget selskap og overtok testene) for å utvikle testereglene så jukserne skulle bli avslørt.

Da kommer det store spørsmålet: Hvilke beviser finnes for at Roy IKKE har vært livstids dopingfri???

Som mange har nevnt så er man vel uskyldig til det motsatte er bevist... å hva Roy har sagt å ikke på ett forum spiller ingen rolle... det kan aldri bevises at det er ett snev av sannhet i det... kanskje han var i beruset tilstand og korttenkt når han skrev det? kanskje det bare var for å provosere? en uskyldig spøk?

Roy har vært utmeldt av forbundet, det kan bevises. Og det er ganske åpenbart at regelen om at utmelding for å satse i f.eks. strongman mens man ikke kan testes fordi man står utenfor NIF gjør deg uaktuell for senere landslagsdeltagelse er tatt inn fordi man vet at doping er den mest sannsynlige grunnen til at man ser behov for å melde seg ut i denne perioden.


Det er mulig at
- innrømmelse for styret i NSF
- innrømmelse på forum
- innrømmelse til venner
- øyenvitner
- nekte dopingprøve på treningsstudio med 2 års utestengelse fra Norges Helsestudioforbund
- utmeldelse fra forbundet
+ mer som ikke er like offentlig kjent
ikke er bevis, men det er som Einar sier meget sterke indisier. At Roy senere går tilbake på egne tilståelser når han ser at det får konsekvenser, det endrer ikke særlig på helhetsbildet her. At noen velger å tro på at det er uskylden han nå hevder som er sannheten, det er deres valg. Jeg tror ikke at noen innerst inne for alvor tror det. Men noen velger å klamre seg til at de mener at hans dopingbruk ikke kan bevises, fordi de så inderlig gjerne vil at han skal få løfte på landslaget. Ikke fordi de innerst inne tror han har vært livstids dopingfri, men fordi han er sterk og kul og skaper oppmerksomhet for sporten.


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Verdensmester 2006

Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

Sv: kriterier for uttak til landslaget i styrkeløft
« #109 : 11. september 2009, 15:37 »
Det var ett veldig bra innlegg Inger!  Jeg er dypt uenig i forbundets behandling i denne saken, men allikevel skjønner jeg hvordan dere på landslaget tenker og dilemaet dere har.  Det lureste for Roy nå er nok at han ikke skriver mer, da det kun ødelegger for advokaten som skal tale hans sak om det blir sak ut av det.

Jeg skjønner kjempegodt at Roy føler seg urettferdig behandlet, men nå er vel toget gått uansett for han på landslaget.  Om han mot all formodning skulle vinne frem en rettsak så kommer han ikke inn på landslaget, og har han gjort det, så har jo uansett ingen på landslaget ville omgått han og da er det jo ikke landslag lengre.

”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Utlogget TheGreatWhite

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 653
  • Honnør: 56
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 653

  • FTK Bodybuilder Club
Sv: kriterier for uttak til landslaget i styrkeløft
« #110 : 11. september 2009, 16:05 »
Om han mot all formodning skulle vinne frem en rettsak så kommer han ikke inn på landslaget, og har han gjort det, så har jo uansett ingen på landslaget ville omgått han og da er det jo ikke landslag lengre.

Det er vel nok av de som vil omgås han om han hadde kommet inn på landslaget også...
NO SACRIFICE, NO VICTORY!!

Rebuilding a machine from scratch!

"Obsessed is just a word the lazy use to describe the dedicated."

Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

Sv: kriterier for uttak til landslaget i styrkeløft
« #111 : 11. september 2009, 16:14 »
Det er vel nok av de som vil omgås han om han hadde kommet inn på landslaget også...
Jeg snakker om landslaget, ikke om verden forøvrig... Når landslaget er på konkuranse eller samlinger så vil jeg anta at samhold er en vesentlig del av det hele.
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Utlogget TheGreatWhite

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 653
  • Honnør: 56
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 653

  • FTK Bodybuilder Club
Sv: kriterier for uttak til landslaget i styrkeløft
« #112 : 11. september 2009, 16:22 »
Jeg snakker om landslaget, ikke om verden forøvrig... Når landslaget er på konkuranse eller samlinger så vil jeg anta at samhold er en vesentlig del av det hele.

Jeg snakker generelt om norske styrkeløftere...

Men nå gidder jeg ikke diskutere dette mer og det råder jeg andre til også... vi får se hvordan det går på tinget og eventuelt i retten...

Og bare sånn for the record hvis jeg en gang blir sterk... jeg er MOT doping... Wink og jeg er for at Roy skal inn på landslaget... selvfølgelig skal ELITEN i norsk styrkeløft inn der...
NO SACRIFICE, NO VICTORY!!

Rebuilding a machine from scratch!

"Obsessed is just a word the lazy use to describe the dedicated."

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: kriterier for uttak til landslaget i styrkeløft
« #113 : 11. september 2009, 16:28 »
Jeg tror vel denne saken er way past det punktet hvor det var aktuellt at Roy ble med på landslaget.
Hvem vil være med en gjeng som forfatter et slikt brev som den gjengen har gjort?

Saken her er at hvis de ikke får motstand, så lykkes de ustraffet med ufin, rettsstridig og uforskammet mobbing og utfrysing.

selv om Roy skulle få medhold, så vil han nok ikke bli med på laget, og de som misliker ham får viljen sin. de vil nok rett og slett nekte å innse at deres logikk og rettsfølelse er feil. resultatet er at han forblir ute fra landslaget selv med medhold.

Og tiden leger alle sår, regner man nok med, så det går nok over all dette negative lyset som følger NSF... Så uten meg, Einar og Roy så blir det atter en gang fred, fryd, blomster og flott inkluderende samhold i et forenet styrkeløftnorge... Grin

Det er lettere å kvitte seg med høyrøstede orginaler enn å ta et oppgjør med egen inngrodd ukultur. (sikter ikke til den gamle dopingkulturen, for der har de ryddet nesten helt opp!)

Som alle andre uroligheter, så går nok denne lille ubehageligheten over den også. Og verden går videre... det er jo tross alt ikke verdens viktigste problem vi står ovenfor... det er jo bare snakk om en eneste person. Wink Smiley

Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

Sv: kriterier for uttak til landslaget i styrkeløft
« #114 : 11. september 2009, 16:32 »
Jeg tror vel denne saken er way past det punktet hvor det var aktuellt at Roy ble med på landslaget.
Hvem vil være med en gjeng som forfatter et slikt brev som den gjengen har gjort?


eh...Roy?
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: kriterier for uttak til landslaget i styrkeløft
« #115 : 11. september 2009, 16:36 »
eh...Roy?
nei, jeg tror ikke det... han ville nok ha ønsket det hvis ikke det brevet hadde kommet.... Og han feks ble tatt ut og forble uvitende om motstanden mot hans deltakelse.

Men selv om Fosenvikingen er gæærn, og vill, så er han ikke blottet for vanlige følelser.

Og selv om et samlet ting skulle ha røyka seg steinhøye før avstemningen og alle stemt for at kriteriene blir fjernet, så tror jeg ikke Roy vil bli tatt ut av dietmar uansett. jeg innbiller meg faktisk at flere sentrale personligheter heller går fra sine verv enn å tape ansikt i denne saken.

dette er selvfølgelig bare ville gjetninger og negativitet fra min side.

Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

Sv: kriterier for uttak til landslaget i styrkeløft
« #116 : 11. september 2009, 16:38 »
nei, jeg tror ikke det... han ville nok ha ønsket det hvis ikke det brevet hadde kommet.... Og han feks ble tatt ut og forble uvitende om motstanden mot hans deltakelse.

Men selv om Fosenvikingen er gæærn, og vill, så er han ikke blottet for vanlige følelser.

Og selv om et samlet ting skulle ha røyka seg steinhøye før avstemningen og alle stemt for at kriteriene blir fjernet, så tror jeg ikke Roy vil bli tatt ut av dietmar uansett. jeg innbiller meg faktisk at flere sentrale personligheter heller går fra sine verv enn å tape ansikt i denne saken.

dette er selvfølgelig bare ville gjetninger og negativitet fra min side.
Tror du har helt rett.
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Utlogget jaycutler

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 121
  • Honnør: 19
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 121

Sv: kriterier for uttak til landslaget i styrkeløft
« #117 : 11. september 2009, 16:51 »
Og selv om et samlet ting skulle ha røyka seg steinhøye før avstemningen og alle stemt for at kriteriene blir fjernet, så tror jeg ikke Roy vil bli tatt ut av dietmar uansett. jeg innbiller meg faktisk at flere sentrale personligheter heller går fra sine verv enn å tape ansikt i denne saken.

Det hadde ikke gjort noe for norsk styrkeløft å bli kvitt Vidar Tangen!!!
|||||--WPC Norge--|||||

Sterk, blid og fordomsfri

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: kriterier for uttak til landslaget i styrkeløft
« #118 : 11. september 2009, 19:05 »
Næsj... Vidar er ikke så ille. jeg har hatt mine feider med ham, og det til tross så har jeg likevel litt sans for mannen. Tror til og med han i et svakt øyeblikk støttet Roy litt i denne saken, uten at jeg vet det med sikkerhet...

Et problem med om feks vidar forsvinner ut, er at vi ikke vet hvem som kommer inn i steden for ham... jeg kan tenke meg flere personligheter som vil gjøre idretten styrkeløft større skade enn det Vidar eventuellt måtte greie. Smiley (jeg er selv en av disse, så det er ikke behov for andre å påpeke dette åpenbare.. Grin )

Utlogget jaycutler

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 121
  • Honnør: 19
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 121

Sv: kriterier for uttak til landslaget i styrkeløft
« #119 : 12. september 2009, 18:00 »
Jeg oppdaget styrkeløft i slutten av 1984, deltok på første NM og også internasjonalt fra 1985. Og har vært jevnlig dopingtestet fra 1985 og helt frem til i dag. Testet også mens jeg har hatt flere års pause fra styrkeløft pga svangerskap og fødsler. De fleste av disse årene ble jeg testet mer enn 10 ganger pr år, jeg tror 16 tester samme år er persen. Bedre "beviser" på å være ren er det ikke mulig å fremvise, og det er heller ikke krav noe sted om å bevise at man alltid har vært ren. Det styrker ikke din sak å skrike opp om at den eller den ikke kan bevise at de har vært rene.

Det er dessuten ikke riktig at doping var mer vanlig enn uvanlig i styrkeløft i den såkalte "gull tida". Men det fantes 2-3 miljøer innenfor styrkeløft der doping var vanlig. De fant hverandre, holdt sammen på stevner og prøvde å skape en "alle bruker jo" holdning seg i mellom for å rettferdiggjøre bruken. Det store flertallet av styrkeløftere var rene også på den tiden, og tok kraftig avstand fra dopingbruk. Og styrkeløftforbundet samarbeidet med NIF (før ADN ble dannet som eget selskap og overtok testene) for å utvikle testereglene så jukserne skulle bli avslørt.

Roy har vært utmeldt av forbundet, det kan bevises. Og det er ganske åpenbart at regelen om at utmelding for å satse i f.eks. strongman mens man ikke kan testes fordi man står utenfor NIF gjør deg uaktuell for senere landslagsdeltagelse er tatt inn fordi man vet at doping er den mest sannsynlige grunnen til at man ser behov for å melde seg ut i denne perioden.


Det er mulig at
- innrømmelse for styret i NSF
- innrømmelse på forum
- innrømmelse til venner
- øyenvitner
- nekte dopingprøve på treningsstudio med 2 års utestengelse fra Norges Helsestudioforbund
- utmeldelse fra forbundet
+ mer som ikke er like offentlig kjent
ikke er bevis, men det er som Einar sier meget sterke indisier. At Roy senere går tilbake på egne tilståelser når han ser at det får konsekvenser, det endrer ikke særlig på helhetsbildet her. At noen velger å tro på at det er uskylden han nå hevder som er sannheten, det er deres valg. Jeg tror ikke at noen innerst inne for alvor tror det. Men noen velger å klamre seg til at de mener at hans dopingbruk ikke kan bevises, fordi de så inderlig gjerne vil at han skal få løfte på landslaget. Ikke fordi de innerst inne tror han har vært livstids dopingfri, men fordi han er sterk og kul og skaper oppmerksomhet for sporten.

Nå har vel mamma nektet å la seg dopingteste en gang også.
|||||--WPC Norge--|||||

Sterk, blid og fordomsfri

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!