Skrevet av Emne: Liten deff. Er dette for mye kalorier?  (Lest 2229 ganger)

Utlogget Hakon92

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 550
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 550

  • "If you can visualize it, you can achieve it!"
Liten deff. Er dette for mye kalorier?
« : 31. juli 2011, 23:34 »
Hadde nå tenkt til å kjøre en liten deff, ikke mer enn 6-8uker for å få en pause fra bulkinga og ha et grunnlag med mindre fett når jeg begynner på igjen å bulke.

Kommer til å begynne ligge på ca. 3200kcal. Har ikke lyst til å gå kjempelavt, så derfor tenkte jeg ligge på dette og heller begynne kjøre kardio annenhver dag og eventuellt øke.

Nå vet jeg selvfølgelig at det varierer veldig fra person til person og at jeg bare må prøve meg frem, men vil bare forsikre meg om at jeg ikke er på villspor Cheesy

Ernæringsfysiologi-student.
Alder: 21
Vekt off: 120kg
Høyde: 178-179

Benkpress: 130kg x 1
Markløft: 180kg x 1
Knebøy: 160kg x 1
Roing med stang: 170kg x 3

Hjemmeside: http://teenbodybuilding.wordpress.com/


TRENINGSLOGG/BILDER:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=100254.msg1661197;topicseen#new

EmyR

  • Gjest
Sv: Liten deff. Er dette for mye Kcal?
« #1 : 31. juli 2011, 23:39 »
IKKE deff før du må. Man ødelegger trykket og det blir bare dritt når man begynner med bulk igjen. Du har jo super fremgang for tiden og, so what youre on about?

Men hvis du fortsatt skal deffe: Ingen vet vel svaret på dette, bortsett fra deg. Du vet aktivitetsnivået ditt og alt det der, men 3200 er en grei plass å starte på. Alltid start høyt og kutt gradvis. Mer kan man nesten ikke si om saken før du har sjekka vekta etter ei uke eller to.

Utlogget christar

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 528
  • Honnør: 23
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 528

Sv: Liten deff. Er dette for mye kalorier?
« #2 : 31. juli 2011, 23:41 »
Umulig å si om det er for mye eller lite uten å vite hvor høy og hva vekta ligger på pr dags dato. Og ikke minst aktivitetsnivået Smiley Men foreløpig så ser det nogenlunde høyt ut ja.

Utlogget Hakon92

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 550
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 550

  • "If you can visualize it, you can achieve it!"
Sv: Liten deff. Er dette for mye kalorier?
« #3 : 31. juli 2011, 23:43 »
IKKE deff før du må. Man ødelegger trykket og det blir bare dritt når man begynner med bulk igjen. Du har jo super fremgang for tiden og, so what youre on about?

Men hvis du fortsatt skal deffe: Ingen vet vel svaret på dette, bortsett fra deg. Du vet aktivitetsnivået ditt og alt det der, men 3200 er en grei plass å starte på. Alltid start høyt og kutt gradvis. Mer kan man nesten ikke si om saken før du har sjekka vekta etter ei uke eller to.

Ser poenget ditt. Hadde egentlig bare tenkt deffe litt slik at jeg ikke øker så mye i fett om gangen, men da vil du heller anbefale kjøre på å fortsette bulke? (må si det høres fristende ut ^^) men da vil det jo bli enda mer å deffe bort når jeg har fortsettet bulke lenge?
Ernæringsfysiologi-student.
Alder: 21
Vekt off: 120kg
Høyde: 178-179

Benkpress: 130kg x 1
Markløft: 180kg x 1
Knebøy: 160kg x 1
Roing med stang: 170kg x 3

Hjemmeside: http://teenbodybuilding.wordpress.com/


TRENINGSLOGG/BILDER:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=100254.msg1661197;topicseen#new

Utlogget bjørn`

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 11 408
  • Honnør: 562
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 11 408

Sv: Liten deff. Er dette for mye kalorier?
« #4 : 31. juli 2011, 23:44 »
Ser poenget ditt. Hadde egentlig bare tenkt deffe litt slik at jeg ikke øker så mye i fett om gangen, men da vil du heller anbefale kjøre på å fortsette bulke? (må si det høres fristende ut ^^) for da vil det jo bli enda mer å deffe bort når jeg har fortsettet bulke lenge.

Lean gains....du trenger ikke å legge på deg masse fett selv om du skal opp i vekt Smiley
Smiley

EmyR

  • Gjest
Sv: Liten deff. Er dette for mye kalorier?
« #5 : 31. juli 2011, 23:58 »
Ser poenget ditt. Hadde egentlig bare tenkt deffe litt slik at jeg ikke øker så mye i fett om gangen, men da vil du heller anbefale kjøre på å fortsette bulke? (må si det høres fristende ut ^^) men da vil det jo bli enda mer å deffe bort når jeg har fortsettet bulke lenge?

Ja, men hvis du veksler mellom bulk/deff mister du trykket på bulk som, etter min erfaring, tar ukesvis å få tilbake igjen. Derfor deffer jeg aldri før det er nødvendig. Men det er jo også jævla interessant å se hva som ligger under spekket, men hør på bjørn - leangains er en kunst en kan lære, selv om man aldri vil gaine like mye som på en tradisjonell bulk med skikkelig overskudd Wink

Utlogget Mercenary

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 174
  • Honnør: 226
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 174

  • From scratch to scratch
Sv: Liten deff. Er dette for mye kalorier?
« #6 : 01. august 2011, 00:01 »
Silverfox har et veldig godt poeng i at det er kulere å se bra ut hele året Smiley Prøv å holde fettprosenten på samme nivå mens du gainer weight Smiley

Utlogget Andre

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 672
  • Honnør: 300
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 672

Sv: Liten deff. Er dette for mye kalorier?
« #7 : 01. august 2011, 00:13 »
"Not with the lights on honey, I'm bulking."

Utlogget ^Th0mas^

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 787
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 787

Sv: Liten deff. Er dette for mye kalorier?
« #8 : 01. august 2011, 00:27 »
Som flere her sier trenger du ikke å gå merkbart opp i fettprosent selv om du går opp i vekt, bare overskuddet av kalorier ikke blir for høyt.

Når det er sagt virker 3200 kalorier på deff mye ut. Nå nevner du som sagt ingenting om hvor mye du veier, men man skal veie litt for at 3200 kcal skal fungere som deff.

Utlogget Mercenary

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 174
  • Honnør: 226
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 174

  • From scratch to scratch
Sv: Liten deff. Er dette for mye kalorier?
« #9 : 01. august 2011, 00:44 »
Ikke dersom man forbrenner 3700daglig i form av høyt aktivitetsnivå Wink Neida, nå var jeg dum Smiley

Forslag: legg deg på det en uke og mål midje og vekt før og etter Smiley Bør gi noen signaler om du er på rett eller feil vei Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!