Skrevet av Emne: ADN og veksthormoner  (Lest 6241 ganger)

Utlogget Tynnj

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 224
  • Honnør: 223
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 224

Sv: ADN og veksthormoner
« #15 : 08. august 2007, 12:51 »
den positive prøven tror jeg blir "belastet" klubben han da trener i... Men dette er teori. I praksis vil denne nekte å avlegge prøve, og denne nektingen bli sett på som en sak.

Så teoretisk sett så kan f.eks ADN komme å teste mosjonister som spiller litt fotball på den lokale fotballbanen fordi at det er det det lokale fotballaget (som er tilknyttet NIF) trener. Og lage individuell sak på dem som nekter å avlegge dopingprøve, eventuelt pisser på adn? I praksis så er det vel bare å ikke oppgi personalia så er saken ute av verden?

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: ADN og veksthormoner
« #16 : 08. august 2007, 13:04 »
Individuell sak på en utøver som ikke er tilknyttet NIF ? Hva skal ADN gjøre da ? Utestenge han fra idrett han ikke bedriver ?
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Tynnj

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 224
  • Honnør: 223
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 224

Sv: ADN og veksthormoner
« #17 : 08. august 2007, 13:09 »
Individuell sak på en utøver som ikke er tilknyttet NIF ? Hva skal ADN gjøre da ? Utestenge han fra idrett han ikke bedriver ?

"Utøver i ingenting tatt i doping for han nektet å la seg teste"

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: ADN og veksthormoner
« #18 : 08. august 2007, 14:02 »
Jo, men nå snakker du om noen som trener i en klubb fast. Det kan være snakk om et "besøk" kun også. Og ser vi reelt på det behøver ikke en besøkende være klar over at all normal jus skrinlegges ved å tre innenfor de samme fire veggene hvor en klubb tilknyttet NIF trener. Det blir rart. Ellers er vi helt enige.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: ADN og veksthormoner
« #19 : 08. august 2007, 14:05 »
regelen er teori. I teorien kan enhver som "trener i klub tilsluttet NIF avkreves urinprøve". Men ikke alle er blåst.... så praksis er: Hvis en som bruker doping feks er på  besøk i en klubb, og ikke trener der fast, så kommer det ikke til å bli noen dopingsak opprettet på klubben av det tilfellet.

Men de som trener fast under klubb tilsluttet NIF kan avkreves prøve. Det har meg bekjent ikke vært noen slik sak i norge enda, men regelen finnes. Smiley

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: ADN og veksthormoner
« #20 : 08. august 2007, 14:46 »
Reglene er som følger:

1. Signer her
2. Piss der
3. Blø hit
4. LIM IGJEN MED ARALDIT !!!!

Gloria in Excelsis Deo


Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: ADN og veksthormoner
« #21 : 08. august 2007, 15:09 »
En kan alltid krangle om definisjonen på "regelmessig" men jeg antar da at en "engangsbesøkende" kan si nei uten konsekvenser ? Eller ?

Forøvrig bør vel dette være slått opp på alle slike steder da ? Det er kanskje det ? Jeg husker at der jeg trente i mine ungdomsår så hang noe tilsvarende oppe på veggen men kan ikke si å ha sett det der lenger.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Kengdal

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 237
  • Honnør: 220
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 237

Sv: ADN og veksthormoner
« #22 : 08. august 2007, 16:28 »
Men har alle styrkeløft klubber et egent lokale? Må styrkeløfter klubber eie eller leie eget lokalet? Eller kan de inngå et samarbeid med med et fritt studio? Jeg mener, kan man forvente at Kari på 65 som går på tredemøllen skal avgi dopingprøve?
Passion trumps fucking everything!

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
Sv: ADN og veksthormoner
« #23 : 08. august 2007, 16:32 »
Men har alle styrkeløft klubber et egent lokale? Må styrkeløfter klubber eie dette lokalet? Eller kan de inngå et samarbeid med med et fritt studio? Jeg mener, kan man forvente at Kari på 65 som går på tredemøllen skal avgi dopingprøve?

Vi har egne lokaler, og alle hos oss er også medlemmer hos NIF.
Dermed kan vi teste alle.
Veldig kjent å vifte denne kontrakten i tryne på tvilsomme idivider som ønsker å være medlem  Cheesy
De snur fort.
Nice, very nice Dance.

Forrige gang ADN var innom hos oss, for ca. halvt år siden  Shocked, testet de noen fotball sparkere på 14-15 år også Smiley
Signal effekten her er viktig for oss Smiley

Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: ADN og veksthormoner
« #24 : 08. august 2007, 16:34 »
Hva med oss som ikke har fått økonomien til egne lokaler enda? Skal vi bare drite i å være styrkeløftere, til vi har fått økonomi til å leie lokaler (noe som aldri skjer om vi ikke får etablere oss  som klubb)?






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: ADN og veksthormoner
« #25 : 08. august 2007, 22:39 »
Dette gjelder bare der styrkeløftklubben har eget lokale. Det at det trener 3 styrkeløftere på et et vanlig gym, betyr ikke at ADN uten videre kan teste alle som trener der.

Og ja Slux, dere er selvsagt styrkeløftere selv om klubben ikke har eget lokale  Wink

Det var godt å høre, håper jo at alle er rene der vi trener, men man vet aldri Wink






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget elrey

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 351
  • Honnør: 88
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 351

Sv: ADN og veksthormoner
« #26 : 08. august 2007, 22:59 »
lokaler eller ei. skal antidoping norge teste noe som helst må du ha skrevet under på en kontrakt med ditt idrettslag eller helsestudio ved inngått medlemsskap. om det ikke står noe om doping på denne kontrakt kan de heller ikke kreve test av deg. må jo vite hva du signert på, ikke tenke på at andre kan dra deg med i dragsuget. he,he. blir jo som å signere på farskapspapir uten å ha pult.

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: ADN og veksthormoner
« #27 : 08. august 2007, 23:05 »
men KLUBBEN du da trener hos vil bli anmeldt av ADN til NIF(NSF for brudd på antidopingreglementet i og med at deltakere på trening i klubb tilsluttet NIF nekter test.

Rart og splittende, men sant.

Utlogget Tynnj

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 224
  • Honnør: 223
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 224

Sv: ADN og veksthormoner
« #28 : 08. august 2007, 23:14 »
http://www.styrkeloft.no/2007/klubbmedlemskap.doc

"Antidoping Norge v/Anne Cappelen (leder for dopingkontroll) er klar på det at dersom en person trener regelmessig i en klubb så er han å anse som et medlem. Med andre ord vil en evt. positiv dopingprøve i et slikt tilfelle belaste klubben og Norges Styrkeløftforbund."

La oss si at jeg trente hos den lokale styrkeløftklubben 1 gang, ikke regelmessig, men bare en gang. Hvis ADN var der og ville teste meg, noe jeg selvsakt hadde nektet, hadde det fått noe etterspill for klubben da?

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: ADN og veksthormoner
« #29 : 08. august 2007, 23:18 »
Nå skal ikk ejeg svare på vegne av adn eller nsf, men jeg TROR at en slik hendelse ville føre til problemer for den klubben du da besøkte.
NSF sin historie tatt i betraktning, så undergår de nå en meget tydelig distansering fra andre treningsmiljøer og da i serdeleshet ting som kan være dopingrelatert.

Dette er et ledd i å gjøre styrkeløft litt mere seriøs og stueren. Hvorvidt ALLE tiltak og regler (skrevne og uskrevne) er riktige eller udelt positive, nekter jeg å godta, men det er ikke opp til andre enn NSF sitt styre å avgjøre. Og de igjen har sikkert litt føringer og ønsker rundt samarbeidet med ADN.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!