Skrevet av Emne: Kvotering... Igjen...  (Lest 1052 ganger)

Utlogget Gundersen™

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 3 906
  • Honnør: 1469
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 906

Kvotering... Igjen...
« : 28. november 2006, 19:09 »
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=169346

Hvorfor snakker politikere i dette landet alltid om å kvotere? Bør ikke ledere i høyere stillinger bli valgt ut ifra om de har interesse av en gitt stilling, og ikke minst kompetanse, og ikke hva slags kjønn de er?

Les forumreglene her

Norgesmester Benkpress Klasse -83 2011
Norgesmester Benkpress Klasse -82,5 2010
Norgesmester Benkpress Klasse -75 2008
Norgesmester Styrkeløft Klasse -75 2008
Jr. Norgesmester Klasse -75 2008

Treningsloggen min

9x150kg raw benkpress @ 79,7kg

645kg raw @ 79,0kg[/

Utlogget G.G

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 87
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 87

Sv: Kvotering... Igjen...
« #1 : 28. november 2006, 21:13 »
Helt enig. Jeg vil ikke at min hjemkommune skal styres av politikere som har fått vervet pga kjønn, uansett om det er snakk om en mann eller en kvinne.

Jeg er imot kvotering, men for like rettigheter.
Self preservation is masturbation

Bildeprofil

Utlogget Bonnskij

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 393
  • Honnør: 102
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 393

  • R.I.P
Sv: Kvotering... Igjen...
« #2 : 28. november 2006, 22:42 »
Kva har du om du har 4 kvinnelig politikarar begravd opp til halsen med sement?

For lite sement! Angry
Konkurrerende utøver i Spydkast

It\'s better to die on your feet than live on your knees

Spyd 800 g: 48.78 meter

Treningsdagbok

Utlogget Allyse

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 644
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 644

Sv: Kvotering... Igjen...
« #3 : 28. november 2006, 23:02 »
Likestillingsdebatten er et vanskelig tema, og jeg er vel særdeles politisk ukorrekt i den hvis jeg forstår korrekt.

Jeg har sett meg lei på den kvinnefavoritiseringen som vi spesiellt ser i skolesammenheng. Jeg tok noen kurs innen linux for noen år siden, og betalte 50.000 for dette. Det viste seg samme firma lot jenter ta disse kursene gratis. Dette ble faktisk godkjent av likestillingsombudet som likestilling.

Vi ser også på høgskoler og universiteter hvor jenter får penger og/eller ekstra poeng for å starte på visse studier.

Så ser vi også at styrer skal selv på bekostning av lederkvalitet presse inn kvinner til 40%.

Det blir nevnt i den artikkelen dette bør gjøres i demokratiets navn, men er dette en demokratisk ordning? Etter min mening virker dette som en renspikka sosialistisk holdning hvor likheten skal bety mer enn kvalitet. Hvem bryr seg om et firma går i minus, bare det er i rettferdighetens og likhetens navn! (jada, har lest atlas shrugged et par ganger for mye :p)

Altså til poenget. Jeg har ikke noe imot jenter/kvinner. Jeg har ikke noe imot at kvinner går de studier de vil, har lederstillinger, sitter i styrer, er president eller statsminister. Men det skal ikke skje på bekostning av mannen, og det skal så absolutt ikke være fortalt fra staten.

Neste gang jeg skal søke etter ansatte vil jeg aldri sett forskjell på en mann eller kvinne. Vis meg hva du kan, så skal jeg vurdere fra det. Så enkelt er det. Hvis en kvinne har blitt kvortert inn i et it-studie og ikke kan like mye som hennes medsøker vil hun aldri få jobben heller.

Til alle kvinner. Stå på! Vis hva dere kan. Vis dere kan tenke selv og er minst like gode som guttene. Men ha litt ære. Tjen deres mål slik som guttene, og ikke den såkalte likestillingen. I praksis er det likestilling i norge (fullstendig) - både menn og kvinner har helt like rettigheter, men det er enda et etterslep som henger igjen i statistikken.

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: Kvotering... Igjen...
« #4 : 29. november 2006, 08:20 »
Kvotering er ingenting annet enn undergraving av demokratiet ! Dessuten, er det noe som er mer diskriminerende enn å få en jobb på "særskilt grunnlag" ?
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Sv: Kvotering... Igjen...
« #5 : 29. november 2006, 08:41 »
Honnør Allyse!  Smiley

Forøvrig er det vel ikke likestilling før menn og kvinner har like rettigheter OG plikter. Hvorfor er det bare menn som har verneplikt? "Nei, DET trenger da ikke kvinnene å gjøre vel?" Neivel, men da er det for pokker meg ikke likestilling heller. Hvorvidt dagens vernepliktssystem er ideelt uansett, er en helt annen diskusjon. Men i forhold til likestilling, er vi ikke i mål her.

Ja til likestilling i ordets rette forstand!  Smiley

Utlogget bjarnebanan

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 648
  • Honnør: 36
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 648

Sv: Kvotering... Igjen...
« #6 : 29. november 2006, 12:54 »
Kvotering er ingenting annet enn undergraving av demokratiet ! Dessuten, er det noe som er mer diskriminerende enn å få en jobb på "særskilt grunnlag" ?

My thoughts exactly.

Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
Sv: Kvotering... Igjen...
« #7 : 29. november 2006, 12:59 »
Interessant nok foreslo en representant ved UiO å gjøre om regelen om "kvinner skal gis ekstrapoeng på studier med lav kvinneandel" til "det kjønn som til enhver tid har en særlig lav andel på studier skal få ekstrapoeng ved søknad".. Dette var SVÆRT lite populært blant venstrealliansen... Tenk å finne på å gjøre regelen FAKTISK likestillingsfremmende.. .
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Kvotering... Igjen...
« #8 : 29. november 2006, 13:00 »
Bittelitt off topic, men likevel: rett etter Halvorsen må jo Bekkemellem være den latterligste kvinnelige politikeren vi har...
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

Sv: Kvotering... Igjen...
« #9 : 29. november 2006, 13:04 »
Interessant nok foreslo en representant ved UiO å gjøre om regelen om "kvinner skal gis ekstrapoeng på studier med lav kvinneandel" til "det kjønn som til enhver tid har en særlig lav andel på studier skal få ekstrapoeng ved søknad".. Dette var SVÆRT lite populært blant venstrealliansen... Tenk å finne på å gjøre regelen FAKTISK likestillingsfremmende.. .

Har du en link til denne saken, eller?

Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
Sv: Kvotering... Igjen...
« #10 : 29. november 2006, 13:13 »
Jeg kan prøve å finne en link, tviler på at det finnes, jeg kjenner bare til det som lokal studentpolitiker i grunnen. Var på et internt møte dette skjedde.
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

Sv: Kvotering... Igjen...
« #11 : 29. november 2006, 13:24 »
Aha, skjønner. Jeg håpet bare å kunne bruke det som skyts i neste kvoteringsdebatt med ildrøde medstudenter... Grin

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: Kvotering... Igjen...
« #12 : 29. november 2006, 14:20 »
Interessant nok foreslo en representant ved UiO å gjøre om regelen om "kvinner skal gis ekstrapoeng på studier med lav kvinneandel" til "det kjønn som til enhver tid har en særlig lav andel på studier skal få ekstrapoeng ved søknad".. Dette var SVÆRT lite populært blant venstrealliansen... Tenk å finne på å gjøre regelen FAKTISK likestillingsfremmende.. .

Ikke spesielt overraskende nei. Kvotering av menn er fy fy det selvsagt, skulle jo bare mangle. Men for å si det slik, jeg har selv sett kvinnelige studenter for Dr. Scient stipend på matematisk insitutt som aldri (la meg gjenta : ALDRI) burde ha fått det; grunnen var nettopp at de var kvinne og dermed gikk foran gutter som var langt over deres nivå. Det mest begredlige eksemplet var hun som slet med å i det hele tatt bestå grunnkursene i matematikk; når hun fikk stipendiat, da revurderte også jeg litt hvorfor jeg egnetlig trasket der oppe ....
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!