Skrevet av Emne: Marius utvikling og treningslogg.  (Lest 76286 ganger)

Utlogget Thorkel

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 250
  • Honnør: 53
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 250

Sv: Marius utvikling og treningslogg.
« #195 : 29. november 2011, 12:30 »
Du må virkelig prioritere ryggen fremover
Sponset av : http://www.nutrishop.no/
Min blogg : http://myroadtovictory.blogg.no/

Få ekstra 10% rabatt på Nutrishop med rabattkoden "erik1"

Utlogget Vita-Nord

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 100
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 100

Sv: Marius utvikling og treningslogg.
« #196 : 29. november 2011, 13:03 »
Du må virkelig prioritere ryggen fremover

Takk for tipset Thorkel. Men det har nok vært hoved fokuset mitt i det siste året, som også er tidliger nevnt i loggen min Smiley En flott rygg er likosm ikke bygd over natten, spesielt ikke hvis man velger å gå den naturlige veien.

Utlogget Thorkel

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 250
  • Honnør: 53
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 250

Sv: Marius utvikling og treningslogg.
« #197 : 29. november 2011, 13:47 »
Nei såklart ikke, ting tar tid uansett hva du gjør. Men gener spiller nok en stor rolle for hvor fort man kan få en killer rygg, eller om man i det hele kan få en Wink
Sponset av : http://www.nutrishop.no/
Min blogg : http://myroadtovictory.blogg.no/

Få ekstra 10% rabatt på Nutrishop med rabattkoden "erik1"

Utlogget Vita-Nord

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 100
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 100

Sv: Marius utvikling og treningslogg.
« #198 : 29. november 2011, 13:50 »
Nei såklart ikke, ting tar tid uansett hva du gjør. Men gener spiller nok en stor rolle for hvor fort man kan få en killer rygg, eller om man i det hele kan få en Wink

True! Det vil tiden visse Wink

Utlogget Styrketrenern

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 482
  • Honnør: 138
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 482

Sv: Marius utvikling og treningslogg.
« #199 : 29. november 2011, 15:08 »
Haha! Smiley Har hatt veldig fokus på å ikke havne i katabolskfase, så jeg har klart å bevare musklemassen Smiley

Hvordan fysisk klarer du å merke det, hva er symptemene ved at kroppen er i kata vs anabol fase?
Da er du ganske bevisst over kroppen din: )
"my buddy benched 395 in high school, half the kids said genetics the other half said steroids,? no one said hard work and dedication..."


Utlogget Vita-Nord

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 100
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 100

Sv: Marius utvikling og treningslogg.
« #200 : 29. november 2011, 15:46 »
Hvordan fysisk klarer du å merke det, hva er symptemene ved at kroppen er i kata vs anabol fase?
Da er du ganske bevisst over kroppen din: )
Hvordan fysisk klarer du å merke det, hva er symptemene ved at kroppen er i kata vs anabol fase?
Da er du ganske bevisst over kroppen din: )

Et godt spørsmål Styrketreneren! For det første, så er det nok noe man ikke kjenner sånn fysisk på kroppen. Jeg skal prøve å forklare slik at du forstår.

Katabolsk betyr dirkekte oversatt nedbryten. Det mosatte av katabolsk er anabolt, anabolt betyr oppbyggende. Når man spiser karbohyrdater produsere kroppen hormonet Insulin, insulin er et veldig anabolt hormon, men når du har insulin i blodet er det vanskelig å forbrenne fett, den sinker fettforbrenningen. Når jeg våkner opp på morgen er kroppen i en katabolskfase, blant annet på grunn av det er lenge siden jeg har hatt et inntak av karbo. Derfor er det første jeg gjør når jeg står opp å spise nettopp karbohydratet, og ikke begynner rett på morgen turen. Hadde jeg gjort det ville kroppen begynnt å ta aminosyrerne fra musklene mine for å omdanne den til glykogen. Jeg har vært veldig bevisste på at jeg ikke kan ha for lange cardio økter, da kroppen har stor sjange for å gå i katabolsk fase. Har derfor holdt meg til max 30 min, og deretter har jeg prøvd å få i meg mat igjen kort tid etter.

En annen ting som også er veldig katabolsk er å trene. Derfor drikker jeg gjerne karbohydrater under treningsøkten på deff. Til vanlig gjør jeg ikke det, pga da er allerede glykogen lagerene i musklene ganske høye, og jeg kan trene lenger før jeg går tom. 

Når man deffer naturlig å ønsker å bevare mest mulig muskler, kan denne måten være veldig gunstig. Det som er negativt er at det kan ta lengere tid å gå ned i fett %, mye pga du unngår mye de katabolske fasene, det vi si de fasene man forbrenner mest. Jeg valgt derfor å begynne på ditten 12 uker før den første konkerranssen ennå jeg hadde allrede en lav fett % etter forrige deff, som by the way var i sommer.

Håper det jeg skrev ga litt mening. Smiley

Utlogget Styrketrenern

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 482
  • Honnør: 138
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 482

Sv: Marius utvikling og treningslogg.
« #201 : 29. november 2011, 16:11 »
Et godt spørsmål Styrketreneren! For det første, så er det nok noe man ikke kjenner sånn fysisk på kroppen. Jeg skal prøve å forklare slik at du forstår.

Katabolsk betyr dirkekte oversatt nedbryten. Det mosatte av katabolsk er anabolt, anabolt betyr oppbyggende. Når man spiser karbohyrdater produsere kroppen hormonet Insulin, insulin er et veldig anabolt hormon, men når du har insulin i blodet er det vanskelig å forbrenne fett, den sinker fettforbrenningen. Når jeg våkner opp på morgen er kroppen i en katabolskfase, blant annet på grunn av det er lenge siden jeg har hatt et inntak av karbo. Derfor er det første jeg gjør når jeg står opp å spise nettopp karbohydratet, og ikke begynner rett på morgen turen. Hadde jeg gjort det ville kroppen begynnt å ta aminosyrerne fra musklene mine for å omdanne den til glykogen. Jeg har vært veldig bevisste på at jeg ikke kan ha for lange cardio økter, da kroppen har stor sjange for å gå i katabolsk fase. Har derfor holdt meg til max 30 min, og deretter har jeg prøvd å få i meg mat igjen kort tid etter.

En annen ting som også er veldig katabolsk er å trene. Derfor drikker jeg gjerne karbohydrater under treningsøkten på deff. Til vanlig gjør jeg ikke det, pga da er allerede glykogen lagerene i musklene ganske høye, og jeg kan trene lenger før jeg går tom. 

Når man deffer naturlig å ønsker å bevare mest mulig muskler, kan denne måten være veldig gunstig. Det som er negativt er at det kan ta lengere tid å gå ned i fett %, mye pga du unngår mye de katabolske fasene, det vi si de fasene man forbrenner mest. Jeg valgt derfor å begynne på ditten 12 uker før den første konkerranssen ennå jeg hadde allrede en lav fett % etter forrige deff, som by the way var i sommer.

Håper det jeg skrev ga litt mening. Smiley

Takk for utfyllende svar Smiley Men tror du det kan være mulig å føle at kroppen er i katafase?
I og med man ofte våkner kata så kan det være lurt i det siste måltidet før man legger seg å innta veldig trege karbs med lav GI, hvilke matvarer mener du skiller seg ut her?
"my buddy benched 395 in high school, half the kids said genetics the other half said steroids,? no one said hard work and dedication..."


Utlogget Ulrik91

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 842
  • Honnør: 53
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 842

  • Where there’s a will, there’s a way.
Sv: Marius utvikling og treningslogg.
« #202 : 29. november 2011, 16:57 »
Vita-Nord, du gir utrolig mye av deg selv når du svarer! det er til utrolig mye hjelp for folk rundt det!
Dette setter jeg sinnsykt pris på! HONNØR!

Takk for svaret jeg fikk. Har nok lesematerale for en stund framover ja Tongue
Født i 1991, 190cm høy og veier 90kg(+-5). 115kg benk.

Største prestasjon til nå:
- 11. plass Drammens påskemaraton: 3.36

Trener mot å bli den beste jeg kan bli i alt.

Loggen:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=114104.msg1805251;topicseen#new

Utlogget KaiRoger

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 74
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 74

Sv: Marius utvikling og treningslogg.
« #203 : 29. november 2011, 22:26 »
Sjuuuk tæn, faktisk bedre(!) enn det jeg fikk i ayia napa i sommer....hvordan har du gått fram for å bli så sick brun?

Utlogget rObinzj

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 817
  • Honnør: 203
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 817

  • once you popped it, you can't stop it!
Sv: Marius utvikling og treningslogg.
« #204 : 30. november 2011, 00:05 »
Sjuuuk tæn, faktisk bedre(!) enn det jeg fikk i ayia napa i sommer....hvordan har du gått fram for å bli så sick brun?

Er vel spraytan tipper jeg :Smiley
Eller så har han vært en plass som jeg gjerne vil reise til Wink hehe
robinzj.blogg.no

24 år
177 cm

Everyone wants to become a bodybuilder, but no one wants to lift some heavy ass weights!

Sky is the limit!

10% luck
20% skill
15% consentrated power of will
5 % pleasure
50% pain
100% reason to remember the name...

3 plass -90 kg bygging NM 2011

Utlogget Vita-Nord

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 100
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 100

Sv: Marius utvikling og treningslogg.
« #205 : 30. november 2011, 11:44 »
Takk for utfyllende svar Smiley Men tror du det kan være mulig å føle at kroppen er i katafase?
I og med man ofte våkner kata så kan det være lurt i det siste måltidet før man legger seg å innta veldig trege karbs med lav GI, hvilke matvarer mener du skiller seg ut her?

Hmm, både ja og nei. Når man føler seg sulten, så er man på vei inn i en katabolskfase eller så er man i en. Ellers så kommer jeg ikke på noen annet. Når det gjelder karbs før legge tid, så har jeg unngått dette under hele dietten. jeg skulle nemelig ikke kombinere fett og karb i noen måltider. Jeg har kun hatt karbs rundt trening og litt til frokost. Min kvelds måltider besto av mye proteiner og fett til kvelds, jeg spiste også mye agurk og tomat for å få en god mettehetsfølese. Agurk og tomat har veldig litt karbo og består mye av vann. Dessuten lav GI.

Men viss du ønsker å spise karbs før leggetid ville jeg prøvd å spist mye grønnsaker, spesielt brokkoli og blomkål osv, dette har lav GI. eller så er det kilder med mye fiber.

Utlogget Vita-Nord

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 100
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 100

Sv: Marius utvikling og treningslogg.
« #206 : 30. november 2011, 17:51 »
Legger ut et bilde til fra konkuranssen. Side chest pose Wink

Utlogget Vita-Nord

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 100
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 100

Sv: Marius utvikling og treningslogg.
« #207 : 30. november 2011, 17:53 »
Vita-Nord, du gir utrolig mye av deg selv når du svarer! det er til utrolig mye hjelp for folk rundt det!
Dette setter jeg sinnsykt pris på! HONNØR!

Takk for svaret jeg fikk. Har nok lesematerale for en stund framover ja Tongue

Bare hyggelig å kunne svare på spørsmål. Håper det er til nytte

Utlogget Vita-Nord

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 100
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 100

Sv: Marius utvikling og treningslogg.
« #208 : 30. november 2011, 17:56 »
Sjuuuk tæn, faktisk bedre(!) enn det jeg fikk i ayia napa i sommer....hvordan har du gått fram for å bli så sick brun?

Deam tan - Red bronze 2 Wink

Utlogget Sitronsaft

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 505
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 505

Sv: Marius utvikling og treningslogg.
« #209 : 30. november 2011, 23:08 »
Sjuuuk tæn, faktisk bedre(!) enn det jeg fikk i ayia napa i sommer....hvordan har du gått fram for å bli så sick brun?

Hahah!
What does it feel like? It feels amazing, and i encourage anyone.. anyone out there, who ever had an idea, a tought about something that they'd like to acomplish, that they know that with the best off their effort and most of their concentration, and everything that they had inside them in order to get there, i encourage you to do it, and when you do.. you will know excactly how i feel right now.

- Kai greene

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!