Skrevet av Emne: Norge best i verden  (Lest 52782 ganger)

Utlogget Elvis

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 292
  • Honnør: 67
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 292

Sv: Norge best i verden
« #45 : 15. februar 2011, 17:11 »
Jeg lurer på hvor lenge den jevne nordmann skal gå rundt å tro at han har så mye mer penger mellom hendene enn folk i andre land, dette er totalt feil!

Norge er verdens beste land å bo i hvis du er arbeidsledig eller trygdet, det er det ingen tvil om!
De som er trygdemottakere eller har type McDonalds/rengjøringsjobber bør altså absolutt holde seg i Norge for her vil de tjene utrolig mye bedre enn for eksempel i USA.

Har du derimot utdanning som tilsvarer bachelor eller høyere så vil du både tjene mer og ha mye større kjøpekraft i USA.
Selv jobber jeg som ingeniør og har sammenlignet gjennomsnittslønnen i min bransje mot gjennomsnittslønnen i USA, vi ligger ca 100 000 kr lavere i årslønn her i landet Tongue

Jeg har vært i USA endel ganger i jobbsammenheng, de jeg jobbet med der borte hadde som regel en vanlig bil og en type mer sporty bil pluss kanskje en motorsykkel, og da snakker vi ikke gamle vrak av norsk standard.
I tillegg husker jeg at flere av dem allerede hadde to flatskjerm tv'er på et tidspunkt da de fleste her hjemme fremdeles hadde tjukktv Tongue

Utlogget jekkern

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 151
  • Honnør: 19
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 151

Sv: Norge best i verden
« #46 : 15. februar 2011, 17:22 »
Jeg lurer på hvor lenge den jevne nordmann skal gå rundt å tro at han har så mye mer penger mellom hendene enn folk i andre land, dette er totalt feil!

Norge er verdens beste land å bo i hvis du er arbeidsledig eller trygdet, det er det ingen tvil om!
De som er trygdemottakere eller har type McDonalds/rengjøringsjobber bør altså absolutt holde seg i Norge for her vil de tjene utrolig mye bedre enn for eksempel i USA.

Har du derimot utdanning som tilsvarer bachelor eller høyere så vil du både tjene mer og ha mye større kjøpekraft i USA.
Selv jobber jeg som ingeniør og har sammenlignet gjennomsnittslønnen i min bransje mot gjennomsnittslønnen i USA, vi ligger ca 100 000 kr lavere i årslønn her i landet Tongue

Jeg har vært i USA endel ganger i jobbsammenheng, de jeg jobbet med der borte hadde som regel en vanlig bil og en type mer sporty bil pluss kanskje en motorsykkel, og da snakker vi ikke gamle vrak av norsk standard.
I tillegg husker jeg at flere av dem allerede hadde to flatskjerm tv'er på et tidspunkt da de fleste her hjemme fremdeles hadde tjukktv Tongue


jeg tror det hverfall ikke for jeg vet bedre Smiley
hehe,godt poeng det er noen visse grupper som har det bedre i
norge,kriminelle,trygda,innvandrergrupper m.m

middelklassen betaler prisen for ideologien her,ingeniører tjener bedre i usa det vet jeg,mange som har flyttet dit,venner av min far ect

så verdens beste land...for noen,og du kan vinkle den "undersøkelsen hvordan du vil"slike undersøkelser har alltid nesten uten unntak fokus på de "svakeste"dvs minioriteter uten arbeid

noen mørketall inn i bildet kanskje

tfildaed

  • Gjest
Sv: Norge best i verden
« #47 : 15. februar 2011, 17:35 »
jeg tror det hverfall ikke for jeg vet bedre Smiley
hehe,godt poeng det er noen visse grupper som har det bedre i
norge,kriminelle,trygda,innvandrergrupper m.m

middelklassen betaler prisen for ideologien her,ingeniører tjener bedre i usa det vet jeg,mange som har flyttet dit,venner av min far ect

så verdens beste land...for noen,og du kan vinkle den "undersøkelsen hvordan du vil"slike undersøkelser har alltid nesten uten unntak fokus på de "svakeste"dvs minioriteter uten arbeid

noen mørketall inn i bildet kanskje

Utdanning burde blitt belønnet mer i Norge, helt enig, men problemet om man lukker blindøyet til de svakere stilte er at da må de stjele, drive med annet svineri for å overleve og man får mye mer kriminalitet slik som i USA. Men at en bilmekaniker, snekker, rørlegger tjener mer enn en ingeniør eller økonom er sinnsykt og det kan være vår akhiles hel Smiley

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Norge best i verden
« #48 : 15. februar 2011, 18:30 »
Synes du ikke forslaget er dumt? 4.800.000 x 18.000 = 86.400.000.000 i valuta export i tilegg til det resten(vil bli marginale forskjeller på tidligere forbruk) og det kaller du fornuftig? husk pengene kan bare brukes utenlandsk?

Du har herved bevist at frp velgerne er like oppegående som partiet :p

Du skjønte visst ikke hva jeg mente. Det vil bli marginale forskjeller mtp inflasjon, mer sannsynlig vil det bli deflasjon, hvis pengene ellers hadde blitt brukt i Norge. At forbruket blir større sier seg selv.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Norge best i verden
« #49 : 15. februar 2011, 18:36 »
Utdanning burde blitt belønnet mer i Norge, helt enig, men problemet om man lukker blindøyet til de svakere stilte er at da må de stjele, drive med annet svineri for å overleve og man får mye mer kriminalitet slik som i USA.

Tja, nå er det ikke mye kriminalitet i USA hvis man ser på statistikken, de ligger under gjennomsnittet. Noe høyere drapsrater på grunn av en friere våpenlov. Når man da også tenker på at det er et stort land med mye ulovlig innvandring, store muligheter på å tjene penger på narkotikasalg etc. så er ikke USA så ille.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget loft

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 745
  • Honnør: 139
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 745

  • No pain, no gain! Woo ha
Sv: Norge best i verden
« #50 : 15. februar 2011, 19:12 »
Tja, nå er det ikke mye kriminalitet i USA hvis man ser på statistikken, de ligger under gjennomsnittet. Noe høyere drapsrater på grunn av en friere våpenlov. Når man da også tenker på at det er et stort land med mye ulovlig innvandring, store muligheter på å tjene penger på narkotikasalg etc. så er ikke USA så ille.
Men mørketallene derimot, gjelder jo de fleste land. Hadde folk fått syns på hvor mange milioner det er snakk om bare i norge hadde de nok fått bakoversveis. Større land desto større mørketall, sier seg selv.

tfildaed

  • Gjest
Sv: Norge best i verden
« #51 : 15. februar 2011, 19:31 »
Du skjønte visst ikke hva jeg mente. Det vil bli marginale forskjeller mtp inflasjon, mer sannsynlig vil det bli deflasjon, hvis pengene ellers hadde blitt brukt i Norge. At forbruket blir større sier seg selv.

Tanken er vel at en kraftig økning i C(konsum) vil uansett skape inflasjon, det samme vil export av valuta.
De med sneven av fornuft synes forslaget er latterlig!

Tja, nå er det ikke mye kriminalitet i USA hvis man ser på statistikken, de ligger under gjennomsnittet. Noe høyere drapsrater på grunn av en friere våpenlov. Når man da også tenker på at det er et stort land med mye ulovlig innvandring, store muligheter på å tjene penger på narkotikasalg etc. så er ikke USA så ille.

I den vestlige verden topper USA alle negative statestikker, flere drap, mere narkotika, mere folk i fengsel, lavere utdanning gjennomsnittlig, mer politi osv.

Noe FRP ser på som en supermodell, de med sneven av fornuft vet at 1 million brukt forebyggende vil kanskje redde 20-50-100 stk fra en kriminell start, USA vil bruke de samme pengene på mer politi, mer fengsel mm, der vil 1 mill ikke være nok til 1 person pr år Smiley

Ja alle liker noen enkelt saker til frp, men totalt sett er deres politik hjenedød og de vil aldri oppnå 50% i et valg slik at deres politikk blir sluppet fri, det jeg er mest enig med de i er invandringspolitikken av alle ting!

Utlogget Elvis

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 292
  • Honnør: 67
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 292

Sv: Norge best i verden
« #52 : 15. februar 2011, 19:41 »
I den vestlige verden topper USA alle negative statestikker, flere drap, mere narkotika, mere folk i fengsel, lavere utdanning gjennomsnittlig, mer politi osv.

Det sier ikke stort.
Hvilket annet land enn USA er satt sammen av så mange store etnisk forskjellige befolkningsgrupper? Kan det ha noe med saken å gjøre eller er det systemet sin skyld?
Blir vel ikke akkurat mindre kriminalitet i Norge heller nå som innvandrergruppene vokser.

Og er det rart flere sitter i fengsel når straffene er ti ganger lengre? Tongue I Norge slippes folk ut etter kort tid.

tfildaed

  • Gjest
Sv: Norge best i verden
« #53 : 15. februar 2011, 19:49 »
Det sier ikke stort.
Hvilket annet land enn USA er satt sammen av så mange store etnisk forskjellige befolkningsgrupper? Kan det ha noe med saken å gjøre eller er det systemet sin skyld?
Blir vel ikke akkurat mindre kriminalitet i Norge heller nå som innvandrergruppene vokser.

Og er det rart flere sitter i fengsel når straffene er ti ganger lengre? Tongue I Norge slippes folk ut etter kort tid.

Store sosiale forskjeller skaper kriminalitet.

prison and police to reduce crime is like fucking for virginity:P

nesten 2 millioner sitter i fengsel i USA, mindre enn 10% blir rehabilitert, fengsel i USA er "survivel of the fitest" man kan komme in som en nyfiken drittunge og komme ut som en badass uten sidestykke.

Utlogget Elvis

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 292
  • Honnør: 67
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 292

Sv: Norge best i verden
« #54 : 15. februar 2011, 19:55 »
Store sosiale forskjeller skaper kriminalitet.

prison and police to reduce crime is like fucking for virginity:P

nesten 2 millioner sitter i fengsel i USA, mindre enn 10% blir rehabilitert, fengsel i USA er "survivel of the fitest" man kan komme in som en nyfiken drittunge og komme ut som en badass uten sidestykke.

Ja skal bli spennende å se hvordan det går med Norge da, når oljerikdommen tar slutt og vi ikke lenger har råd til å pøse ut trygdekroner til de enorme gruppene av ikkevestlige innvandrere som vi garantert har rukket å importere før den tid kommer.

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Elvis

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 292
  • Honnør: 67
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 292

Sv: Norge best i verden
« #56 : 16. februar 2011, 07:11 »
Så bra en norsk kriminalpolitikk:
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10038406

Se for deg at du har blitt ranet med våpen og politiet tar ranerne, to timer senere står de samme ranerne på døra di og truer deg til å trekke anmeldelsen/holde kjeft haha.

La oss klappe oss selv på skulderen, en grei måte å komme seg nedover på fengselstatistikkene er jo bare å slippe folk ut igjen med en gang Smiley

Jeg sier det igjen: Er du trygdet eller kriminell så er norge et paradis Smiley har du en brukbar jobb så er du en taper som må finansiere paradiset til de førstnevnte.

Utlogget KristofferM

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 009
  • Honnør: 305
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 009

  • look at my hair, its burning.
Sv: Norge best i verden
« #57 : 16. februar 2011, 07:19 »
takk!
logg http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=88602.new#new
Medlem av Kristiansand Strongteam


Jeg har ikke dysleksi derfor er mye av det jeg skriver rett.

Which ship never docks in Liverpool?
The Premiership

Utlogget erikv2

Sv: Norge best i verden
« #58 : 16. februar 2011, 13:10 »
Norge har kanskje noen problemer. Men det er vårt hjem, vårt lag.
Og vil du ikke heie på laget vårt burde du komme deg vekk fra stadion vår!





rå definisjon av demokrati = )

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Norge best i verden
« #59 : 16. februar 2011, 13:32 »
Norge har kanskje noen problemer. Men det er vårt hjem, vårt lag.
Og vil du ikke heie på laget vårt burde du komme deg vekk fra stadion vår!

Det er som regel to lag som spiller på en stadion, jeg holder med de blå. Du heier kanskje på Brann?
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!