Skrevet av Emne: Flere enn meg som savner Treningsforum fra 2004-2005?  (Lest 21528 ganger)

Utlogget Mr.LT

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 706
  • Honnør: 96
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 706

Oddsen for at man gidder å sitte dag inn og dag ut på et nettforum, uten betaling for å svare på alle trådene man finner?

Du kunne prøvd å forstå hva jeg mente.

Jeg er enig i at vi ikke skal sutre! Allikevel synes jeg det er greit å sette fingeren på det jeg mener ikke funker så bra lenger. Selv har jeg svart i utallige tråder, spesielt i forhold til styrketrening. Har greie løft mtp vekt og at jeg aldri har rørt doping, og føler at jeg har noe å bidra med her. Men jeg har gang på gang blitt overkjørt av nybegynnere med sterke meninger, selv om de aldri har prøvd ut hverken 3-splitten eller fullkroppsprogrammet som er tema for debatten. Seriøse debatter blir ødelagt av forumtroll, eller en link fra t-nation som anbefaler en 4-splitt i kombinasjon med det nye kosttilskuddet 'super anaconda x-treme version 4.0'...

Jeg savner flere rene utøvere, mosjonist eller aktiv, som logger. Man kunne nok blitt kvitt endel graps med aktive moderatorer og håndhevelse av aldersgrense.

Poenget mitt var, som du sikkert forstod, at det er mer produktivt å forsøke å gjøre noe enn å sutre.

Utlogget 3sp3n

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 960
  • Honnør: 69
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 960

Forumet er dessverre blitt forpestet av 15 år gamle gutter som har løfta vekter i 2 mnd og kan alt!

+ 1

Utlogget Nico_

  • Teknisk support
  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 99
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 99

  • Teknisk support
Eneste måten man kan håndheve aldersgrense på er å se på formuleringen av innleggene, og ofte kan man ikke se på det heller.

Det finnes idag ingen god aldersgrensesjekking bortsett fra VISA og personnummer - informasjon som vi ikke ønsker å lagre/verifisere. Mobilnr kan heller ikke brukes som aldersjekking da småunger også har dette.

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Eneste måten man kan håndheve aldersgrense på er å se på formuleringen av innleggene, og ofte kan man ikke se på det heller.
Det finnes idag ingen god aldersgrensesjekking bortsett fra VISA og personnummer - informasjon som vi ikke ønsker å lagre/verifisere. Mobilnr kan heller ikke brukes som aldersjekking da småunger også har dette.
Hva med å luke ut de utallige loggene som heter 'gutt 14 logger'...?!
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget onakosano

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 607
  • Honnør: 274
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 607

  • "e d vilje, e d vei!!!"
foreslår heller flere moderatorer...
maks:                                    
benk: 150kg x 1 RAW              
markløft: 210 x 1 RAW           
knebøy: 160kg x 1 Bind          
Treningsveileder, NIH
Kettlebells instruktør
Kostholdsveileder

 Loggbok
 profil

Utlogget Oda

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 083
  • Honnør: 199
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 083

  • Webern
Hva med "Hva er din mentale alder test" ved registering på forumet? Grin
Min Logg
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=104919.0

Søsters Blogg
Trening, bodyfitness og fordommer
http://www.kriweb.no/

Utlogget 3sp3n

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 960
  • Honnør: 69
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 960

foreslår heller flere moderatorer...

Det ville nok ha hjulpet mye.

Utlogget 3sp3n

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 960
  • Honnør: 69
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 960

Nå må forumet få inn flere mods, for å fjernet alle trollene her, det er neimen ikke rart folk ser etter andre forum med så mye piss og tull som enkelte kommer med.

Flere mods NÅ!

Utlogget HardCoreBakken

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 190
  • Honnør: 169
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 190

Nå må forumet få inn flere mods, for å fjernet alle trollene her, det er neimen ikke rart folk ser etter andre forum med så mye piss og tull som enkelte kommer med.

Flere mods NÅ!
Eller at de moderatorene som allerede er her skjerper seg... Ikke vondt ment, dere gjør en god jobb, men når personer selv sier de er 14, eller at en konto troller som faen så lurer jeg på hvorfor de ikke blir kasta på hue og ræva ut umiddelbart. Er som mange andre lei av pubertale besserwissere.
Selv ønsker jeg at f.eks Champions skal få logge på forumet, da han ikke troller eller hever seg selv som kostholdsekspert. Han nyter godt av veiledningen han har fått, å det er interesant å følge med på framgangen. Han har bedre nytte av tf enn Mr.PT med alskens øvelser.
18 somre gammel
178 lav
68 lett ----> Litt tyngre nå

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Eller at de moderatorene som allerede er her skjerper seg... Ikke vondt ment, dere gjør en god jobb, men når personer selv sier de er 14, eller at en konto troller som faen så lurer jeg på hvorfor de ikke blir kasta på hue og ræva ut umiddelbart. Er som mange andre lei av pubertale besserwissere.
Selv ønsker jeg at f.eks Champions skal få logge på forumet, da han ikke troller eller hever seg selv som kostholdsekspert. Han nyter godt av veiledningen han har fått, å det er interesant å følge med på framgangen. Han har bedre nytte av tf enn Mr.PT med alskens øvelser.
Jeg er enig i at det er dumt at 15-åringer som trener og oppfører seg fint må ut. Men skal en regel håndheves så må man dessverre kaste ut alle under 16 uten unntak.

Jeg kjenner til flere som har løyet på alderen og som har ført treningslogg her inne. En gang så røpet en kar som fortsatt logger her inne seg i et innlegg i en diskusjon vi hadde som handlet om trening. Han slettet innlegget sitt umiddelbart, og sendte meg umiddelbart pm etterpå der han ba meg om å ikke rapportere inn loggen hans. Dette var for et par år siden. Selvsagt rapporterte jeg ikke inn gutten, han plagde jo ingen. At han var for 'ung' til å logge her inne synes jeg var helt uproblematisk og en liten 'hvit' løgn går greit.

Men hva har skjedd nå??? Nå er det en total invasjon av fjortiser som vanker her inne, ingen sletter loggene deres lenger, ingen bryr seg. Hva skjer da? Jo, det blir legitimt for den aldersgruppen å henge her inne. Man kan lese utallige logger av 14-åringer og det skaper et slør av aksept for denne gruppen og terskelen for å svare havner da dessverre på nivå med kunnskapene til denne aldersgruppen. Dessuten er jeg redd for at mange 14-åringer ikke er like 'voksne' som vi som liker å kalle oss voksne. Da forsvinner vi gamle travere, og tf sitter igjen med en ny herskare av faste besvarere som på grunn av ung alder og manglende erfaring med det meste kompenserer for sin manglende kunnskap med tøv, trakassering og gpp!
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget s0pr0

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 518
  • Honnør: 232
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 518

  • With the force of one thousand suns!
Eller at de moderatorene som allerede er her skjerper seg... Ikke vondt ment, dere gjør en god jobb, men når personer selv sier de er 14, eller at en konto troller som faen så lurer jeg på hvorfor de ikke blir kasta på hue og ræva ut umiddelbart. Er som mange andre lei av pubertale besserwissere.
Litt selvmotsigende her kanskje?
Moderatorene gjør ikke noen særlig god jobb. Det er bra at man har en viss takhøyde, og at man har mods uten stort selvhevdelsesbehov som ikke griper inn for den minste ting. Men at rene spam-tråder, brukere som åpenbart er langt under 16 osv ikke gjøres noe med, det er for dårlig.
Sitat
Selv ønsker jeg at f.eks Champions skal få logge på forumet, da han ikke troller eller hever seg selv som kostholdsekspert. Han nyter godt av veiledningen han har fått, å det er interesant å følge med på framgangen. Han har bedre nytte av tf enn Mr.PT med alskens øvelser.
Wtf?? Sjelden lest noe så random...
Dine synspunkter rundt en enkelt bruker er vel fullstendig irrelevant for diskusjonen?

Utlogget Kikki

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 551
  • Honnør: 1046
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 6 551

  • Cleverly disguised as an adult!
Jeg kan svare såpass mye at det å sende rapporteringer med krav om svar nok er feil måte å få oss i tale på. Wink Nå hadde jeg uansett tenkt å legge igjen en kommentar her på egne vegne, så ...

Allerminstemann som dere har rapportert i hytt og pine i dag er utestengt. En av oss skulle vært mye mer aktive her inne tidligere i dag, for han har fått herje mye lenger enn han skulle fått lov til. Jeg tar kritikk på den, selv om jeg føler meg unnskyldt siden vi har feiret femårsdag her i dag.

Til dette med moderering for min del. Jeg er enig i at det kunne vært flere moderatorer her, noen som er mer aktive på forumet enn vi som allerede står som moderatorer. Jeg skal ta dette opp med #1 når jeg er på kontoret igjen.

Jeg er innom forumet, men jeg leser mye mindre nå enn tidligere. Jeg har to jobber, jeg har familie, hus, hage, trening, skole, ++++, så jeg merker at mitt overskudd til å gjøre så veldig mye på forumet er ganske minimalt. Dessuten så savner også jeg TF slik det var før.

Jeg beklager at jeg for min del ikke helt har overskuddet og tiden til å sitte time etter time dag inn og dag ut på Treningsforum lenger. Det er andre ting i livet som prioriteres - slik som Treningsforum Magasinet. Wink

Medlem av foreningen for Kvinner som vil at Menn skal se ut som Menn

Jeg er ikke den fineste jenta i verden. Og muligens ikke den smarteste. Jeg er sannsynligvis ikke den søteste heller. Den morsomste kan jeg ikke være. Er sikkert ikke den beste vennen/kjæresten en kan ha. Jeg er langt fra perfekt, MEN JEG ER JAGGU MEG SJELDEN!

Utlogget Crudeoil

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 224
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 224

Det burde være full forståelse fra folk at moderatorene har annet å gjøre enn å sitte hele dagen foran TF. Når det er sagt burde det være en moderators plikt til å sørge for stedfortreder eller tilsette flere moderatorer. Nå vet ikke jeg hvilke retningslinjer TF fører for modereing og antall moderatorer, men det burde værtfall være en minimumsgrense samt minimumsalder for å være mod.
De som er under aldresgrensa burde kastes ut umiddelbart samt de som til stadighet driver med personangrep. Tråder sklir mer og mer ut i pisspreik, moderatorer stenger eller ber om å holde seg til topic i liten eller ingen grad.
Det er bedre å være sterkfeit enn svakbøs!

Utlogget Andy_72

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 10
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 10

Litt morsomt å lese for en nybegynner som meg.
Jeg lurer nå på den uttalelsen om at alt var bedre før...
Er det ikke mye det at de "eldre" nå har blitt så erfarne og har ikke den nysgjerrigheten som var før. Og derfor er alle nye spørsmål nærmest banale? Det som gjorde diskusjonene så artige før at dere var med i diskusjonene med en nysgjerrighet som dere nå ser hos ungdommen?
At 16-20 åringer er allvitende er ikke nytt...det var pokker vi og når vi var 20...

Når det kommer til moderings forslag...jeg var inntil nylig mod på ett annet forum så jeg har erfaringen derifra.
Der har vi en kontroll med brukerne ved at vi ikke lot brukerene få skrivetilgang til enkelte forum uten ett visst antall poster. De kunne skrive i f.eks nybegynnerforumet eller åpne forum, men kun etter f.eks 15 poster fikk de bevege seg over i de erfarne forumene. Fjerner forumtroll og de som registerer seg kun for å delta i enkelte diskusjoner. Og belastningen på de erfarne forumene blir mindre for moddene. I de "åpne" forumene kan dere da ha flere modder av den nyere garden...mens gamle moddene da kan være retningslinjegivende for de yngre moddene...

Redigert ved strikethrough

Utlogget paramora

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 1 014
  • Honnør: 306
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 014

Skjønner tankegangen din, Andy. Fornuftige spørsmål, synes jeg, men jeg er likevel av den oppfatningen om at ting har endret seg kraftig de siste årene, og at det ikke stemmer at det bare er hukommelsen vår som gir oss feilaktige oppfatninger. Nå kan jeg ikke sitte og lete opp en drøss med gamle tråder som viser at det jeg sier stemmer, men viss du dømmer ut fra hva flertallet av veteranene sier her inne, så er det mye som peker mot at Treningsforum faktisk har endret seg mye de siste årene. Husk også på at trening som emne har blitt vanvittig trendy på fryktelig kort tid, og at den unge befolkningen generelt ser ut til å ha et helt annet forhold til kroppen enn det de hadde for bare 10, eller til og med 5, år siden. Det er ikke uten grunn at Facebook har fått en drøss med tilhengere på Facebook som sikkert ikke en gang leser denne siden jevnlig; å like trening er trendy. Alle skal like det nå, fordi det er "in". Det er helt naturlig at en slik samfunnsendring også endrer miljøet på Treningsforum - Norges mest populære sted å snakke om trening.

Noe av poenget mitt med denne tråden, var forresten å få frem at 2004 og 2005 er to av de årene da Treningsforum faktisk postet en rekke gode treningsprogram og -artikler som selv den dag i dag blir repostet på forumet i ny og ne. Mange av disse artiklene var så gode at jeg tror de påvirket kunnskapen til medlemmene som postet på den tiden i veldig stor grad. Jeg vet iallfall at det påvirket meg, og jeg fikk inntrykk av at de gjorde det på mange av medlemmene pga. hva folk snakket om. Arrester meg viss jeg tar feil, men mitt inntrykk anno 2011 er at det er betydelig mye mindre slike artikler som postes nå.

Treningsforum bruker i dag mye plass på kroppsbygging- og strongmanmiljøet i Norge. Og det kan jeg skjønne at Treningsforum ønsker å gi mer oppmerksomhet, men jeg mistenker at det går på bekostning av å publisere nok artikler som "treningsdummies" hadde trengt (og som sikkert mange rutinerte også bare hadde hatt godt av å lese). Da kunne man kanskje unngått at de kommer til forumet for å stille dumme spørsmål. Det verste er at det ikke bare reduserer kvaliteten, men at det til og med skremmer bort de gode medlemmene.

Det er også slik at i dag fylles informasjonskanalene opp i større grad av informasjon som er laget for å selge, som vi alle har merket så altfor godt. Trening blir tydeligvis bare mer og mer mystisk med årene. Dette gjør det bare enda viktigere, sånn jeg ser det, at Treningsforum ikke slutter å poste artikler om slike tema som det postet mange artikler om før. For å si det sånn: Når jeg begynte å lese om trening, hadde jeg akkurat like lite peiling som dagens Treningsforum-nybegynnere. Jeg var typen som overanalyserte alt, og tolket ting i helt ville retninger. Sånn er det for veldig mange til å begynne med. For å få et mer nyansert bilde av hvordan kroppen fungerte, må man bare lese, lese og lese. I starten blir mye slukt rått og ukritisk, men etterhvert klarer man forhåpentligvis å skille klinten fra hveten. Dette er dog under den forutsetning at man faktisk leser både god og dårlig informasjon. Viss Treningsforum, som jeg anser som en av de beste kildene på god treningskunnskap, flytter fokuset for mye på ting som ikke gjør en person klokere på trening... Så lurer jeg på om det kanskje ikke kan være med på å holde liv i en utrend?

Hva angår modereringsdebatten, er jeg skeptisk til hvor mye man kan få gjort. "Mer moderering" høres for meg ikke ut som noen særlig god løsning. Det blir litt som "Lengre fengselsstraffer". Det virker mer som at det er et holdningsproblem. At man kunne moderert mer kan kanskje være, men det er først og fremst tiltak som kan hindre at folk i det hele tatt føler behov for å stille dumme spørsmål, som må prioriteres. Viss man skal simpelthen fokusere på å bare modere mer, blir det i så fall en fryktelig tung jobb for moderatorene. Det jeg sier blir vel egentlig dermed at man bare kommer tilbake på det jeg nevnte rett over, om at jeg heller ser for meg at det vil være mer fruktbart å publisere flere artikler OM trening igjen. Det er iallfall et tiltak som jeg ville tro at over sikt kunne hatt en viss effekt.

Dette blir dog mye spekulasjon, og jeg aner ikke om Treningsforum kan få gjort så mye med situasjonen uansett. Det er ikke Treningsforums feil at folk i dag ikke kan nok, iallfall. Det er det pengetørste kroppsbyggermagasiner o.l. som er grunnen til. Treningsforum kan bare gjøre en liten del for å forhåpentligvis kunne være med på å styre ting i en litt bedre retning, men helt ærlig: Jeg tror ikke det vil gjøre den store forskjellen uansett.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!