Skrevet av Emne: Bestemt meg for å legge proteinbøtta på hylla. hjeelp?  (Lest 6218 ganger)

Utlogget AlHusky

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 662
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 662

Ja må vel nesten ta meg til å prøve en dag :s Har forsåvidt ikke smakt, men jeg HATER fisk pga utseende og navn på en måte så all fisk smaker vondt haha. Ikke at det faktisk gjør det, men jeg lurer meg selv til å tro det!
180 høy, 90kg tung.

Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=112862.msg1728751#msg1728751
Bildelogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=115754.msg1743770;topicseen#new

MP: 60kg
ML: 190kg
BP: 100kg
KB: 140kg

-Amerikansk Fotball
-Ishockey
-Boksing (Og tidligere Muay Thai og BJJ)

Utlogget Martin N0ttaD

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 223
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 223

skriver det at penger ikke er problemet men hvordan jeg skal få spist alt og hvordan jeg skal dele opp måltidene..
Reach for the sky because if you should happen to miss you'll still be among the stars!

Utlogget Cartman

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 944
  • Honnør: 77
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 944

skriver det at penger ikke er problemet men hvordan jeg skal få spist alt og hvordan jeg skal dele opp måltidene..


Hvis penger ikke er problemet, hvorfor kan du ikke bare fortelle moren din at hun skal kjøpe proteinpulver til deg?

Hvis dette av en eller annen grunn ikke går, så har du fått mange veldig gode forslag, les hele tråden.

Utlogget crossfire

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 22
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 22

Ja må vel nesten ta meg til å prøve en dag :s Har forsåvidt ikke smakt, men jeg HATER fisk pga utseende og navn på en måte så all fisk smaker vondt haha. Ikke at det faktisk gjør det, men jeg lurer meg selv til å tro det!

Mamma kjøper alt og du liker ikke mat du aldri har smakt. På tide og bli voksen snart? Du har samme holdning som min 5 år gamle sønn..

Utlogget Martin N0ttaD

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 223
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 223

er bare det at mamma ikke gidder å bruke penger på proteinpulver til meg .. fordi hu sier det er unødvendig.. og jeg har heller lite penger atm ;o
Reach for the sky because if you should happen to miss you'll still be among the stars!

Utlogget Cartman

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 944
  • Honnør: 77
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 944

Slutt å klag. Les hele tråden så ser du at du har MANGE alternativ du kan be moren din kjøpe inn.

Utlogget Martin N0ttaD

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 223
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 223

klager ikke da haha er fornøyd jeg haha
Reach for the sky because if you should happen to miss you'll still be among the stars!

Utlogget Sessan

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 468
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 468

Skulle ønske jeg likte tunfisk Sad Hadde vært så mye enklere!

Har samme ting med melk jeg.... liker ikke smaken.... men tvinger det i meg uten en mine! Om jeg skal komme noen vei med trening og kosthold så må man jobbe med seg selv!

Om du synes at tunfisk er så ekkelt at du brekker deg så har du derimot et dilemma!

Mitt motto: Sier aldri liker ikk det, før jeg har prøvd!

lykke til!

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

er bare det at mamma ikke gidder å bruke penger på proteinpulver til meg .. fordi hu sier det er unødvendig.. og jeg har heller lite penger atm ;o

Moren din har jo helt rett, så det er bare å spise sunt og godt...inkludert fisk!

Dersom foreldrene dine er vettuge mht hva de har av mat i huset og hva de setter på middagsbordet, så kommer du minst like langt med det du får der som om du hadde hatt en proteinboks tilgjengelig.
Er de ikke vettuge, så må du ta grep om den delen sjøl og kreeeveee!
Du krever f.eks.:
- Alltid proteinrike matvarer tilgjengelig
- Alltid litt grønnsaker og frukt i huset
- Sunne gode middager
- At det faktisk er helt greit å spise en varm deilig omelett til kvelds
-Middagsrester fra dagen før er helt fint til frokost...såfremt middagen var sunn og god og ikke type grandis

Av deg selv må du kreve at du er noenlunde konsekvent og gjennomtenkt mht hva du hiver i deg både mht mengder og type mat.

...liker du ikke tunfisk...og det er joggu forståelig...så spiser du heller tilsvarende mengde laks eller no - så godt som like billig, og langt mer smaklig. Det mht konsistens er bare bull - glem det og spis maten din! Vær glad du har mat!

Et triks mht å få i seg tunfisken er forøvrig å dynke den med f.eks sweet chili saus...mye sukker, men det går igjen tilbake til å ha et forhold til mengdene du får i deg (energi that is!).


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget Sessan

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 468
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 468

Moren din har jo helt rett, så det er bare å spise sunt og godt...inkludert fisk!

Dersom foreldrene din er vettuge mht hva de har av mat i huset og hva de setter på middagsbordet, så kommer du minst like langt med det du får der som om du hadde hatt en proteinboks tilgjengelig.
Er de ikke vettuge, så må du ta grep om den delen sjøl og kreeeveee!
Du krever f.eks.:
- Alltid proteinrike matvarer tilgjengelig
- Alltid litt grønnsaker og frukt i huset
- Sunne gode middager
- At det faktisk er helt greit å spise en varm deilig omelett til kvelds
-Middagsrester fra dagen før er helt fint til frokost...såfremt middagen var sunn og god og ikke type grandis

Av deg selv må du kreve at du er noenlunde konsekvent og gjennomtenkt mht hva du hiver i deg både mht mengder og type mat.

...liker du ikke tunfisk...og det er joggu forståelig...så spiser du heller tilsvarende mengde laks eller no - så godt som like billig, og langt mer smakfullt. ...det mht konsistens er bare bull - glem det og spis maten din! Vær glad du har mat!

Et triks mht å få i seg tunfisken er forøvrig å dynke den med f.eks sweet chili saus...mye sukker, men det går igjen tilbake til å ha et forhold til mengdene du får i deg (energi that is!).

blir glad hvergang jeg leser slike innlegg som dette! Jeg blir glad når man kan hjelpe hverandre! Hønnor!

Utlogget Martin N0ttaD

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 223
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 223

Moren din har jo helt rett, så det er bare å spise sunt og godt...inkludert fisk!

Dersom foreldrene dine er vettuge mht hva de har av mat i huset og hva de setter på middagsbordet, så kommer du minst like langt med det du får der som om du hadde hatt en proteinboks tilgjengelig.
Er de ikke vettuge, så må du ta grep om den delen sjøl og kreeeveee!
Du krever f.eks.:
- Alltid proteinrike matvarer tilgjengelig
- Alltid litt grønnsaker og frukt i huset
- Sunne gode middager
- At det faktisk er helt greit å spise en varm deilig omelett til kvelds
-Middagsrester fra dagen før er helt fint til frokost...såfremt middagen var sunn og god og ikke type grandis

Av deg selv må du kreve at du er noenlunde konsekvent og gjennomtenkt mht hva du hiver i deg både mht mengder og type mat.

...liker du ikke tunfisk...og det er joggu forståelig...så spiser du heller tilsvarende mengde laks eller no - så godt som like billig, og langt mer smaklig. Det mht konsistens er bare bull - glem det og spis maten din! Vær glad du har mat!

Et triks mht å få i seg tunfisken er forøvrig å dynke den med f.eks sweet chili saus...mye sukker, men det går igjen tilbake til å ha et forhold til mengdene du får i deg (energi that is!).

blir glad hvergang jeg leser slike innlegg som dette! Jeg blir glad når man kan hjelpe hverandre! Hønnor!

agree! Takk silverFox! Cheesy du har ikke tilfeldigvis noen tips til hva jeg kan ta med på skole? burde jeg steke kylling forreksepel å ta med?
Reach for the sky because if you should happen to miss you'll still be among the stars!

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

agree! Takk silverFox! Cheesy du har ikke tilfeldigvis noen tips til hva jeg kan ta med på skole? burde jeg steke kylling forreksepel å ta med?

Litt stekt kylling har aldri skadet, og om en ønsker å spise litt av det som en del av skolematen så er det bare fint.

Alt avhenger av målsetninger, men jeg mener at en uansett skal være litt varsom mht å "dra ting for langt, for tidlig". Optimalt sett kan en godt si at en kanskje burde vurdere hver minste ting en putter i seg, men det kan være en veldig farlig vei å gå for enkelte. Det kan rett og slett medføre at en får et utrolig usunnt forhold til mat og annet, selv om en selv tror at det er andre som gjør alt galt.
 
Personlig mener jeg at en ung gutt som du (og de aller fleste andre) mest av alt trenger et helt ordinært sunt og godt proteinrikt (relativt) kosthold for å få gode resultater.
Dersom en fra før i all hovedsak lever på brød og syltetøy og veldig lite kjøtt/fisk/fugl/melk/egg etc, så ville rådet stort sett bestått i å i større grad inkludere slike matvarer, og å finne en mengde mat som passet ens eget aktivitetsnivå.

Det er også viktig å ikke se seg blind på ting som står skrevet på disse sidene og i diverse blader mht hvor mye proteiner en har behov for...en trenger slett ikke så mye som enkelte velger å påstå er et minimum.
Jeg begynte selv å trene seriøst med vekter når jeg var 15 år gammel. Det jeg fikk vite den gangen var at jeg måtte få i meg minst et gram proteiner pr kilo kroppsvekt, og det var det jeg fulgte også. Noen dager ble det bare ca 1 gram/kg, mens det i snitt ble ca 1,5g/kg. I følge enkelte skulle en i dag knapt tro at det går ann å leve på så lite. Faktum er uansett at jeg vokste som gress. Sikkert mest fordi det er det unge menn gjør fram til de er 20 eller så. Mye fordi en blir litt høyere, men også fordi kroppen forvandler seg mye i den perioden i livet. Muskler bygger en også ganske så lett de første årene, så alt i alt vil kroppen med god trening og et fornuftig kosthold kunne utvikle seg dramatisk i positiv retning.

Poenget er i grunn å ikke bli for fanatisk, men å holde det enkelt!
For 99% av oss vil det aldri være noe behov for f.eks. proteinpulver, men vi trenger alle et godt og velbalansert kosthold der gode proteinkilder, sunne karbohydrater og sunne fettkilder alltid er den dominerende delen av matinntaket.
Finner en etterhvert ut at en takler å ta det et steg videre så kan det godt være at en bør komponere måltidene litt mer bevisst, men så lenge en i snitt får i seg en porsjon animalske proteiner og passelig med karb og fett til hvert måltid, så er en utrolig godt innenfor det en trenger å få i seg.

Mengden mat må en som sagt vurdere litt løpende, men min erfaring er at de fleste fungerer bra såfremt de prøver å tilstrebe å ikke spise seg stappmett til måltidene......spisekickene får en heller drøye til spesielle anledninger. Smiley


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget sviske62

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 476
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 476

hei. Jeg går også på skole, og blir skikkelig sulten i løpet av skoledagen. Det jeg pleier å gjøre er å ta med en protein shake, en banan og en lunsj som inneholder noe form for kjøtt. Jeg pleier ofte å lage stor middag, slik at jeg alltid har rester som jeg kan ta med på skolen dagen etterpå. Dette funker ganske bra for meg, sparer mye penger på å sleppe å kjøpe mat i kantina osv + det smaker mye bedre enn tørre brød skiver Wink

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!