Skrevet av Emne: Breivik: problemstilling han mener verden står ovenfor.  (Lest 7809 ganger)

Utlogget Styrketrenern

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 482
  • Honnør: 138
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 482

Vær hilset mine brødre!

Det er lenge siden det har vært diskusjon om breivik nå, så da fyrer jeg opp en.

Breivik bryr seg fint lite om han blir erklært utilregnelig eller ikke, hvorfor? jo, fordi han vil få frem problemstillingen norge(verden) står ovenfor, det er det som betyr noe, - mener ham.

hva slags problemstilling tror dere han vil bringe opp? Hva er det han mener vi står ovenfor?
Hva slags verdensyn tror dère han har?

Og HVEM kommer til å sende brev til han? det er lov fra og med tirsdag!
- Jeg kommer til Smiley
Jeg vil benytte meg av muligheten til å forstå han som person. Og om han er som jeg tror? etter påvirkning fra massemedier osv. Eller er han anderledes enn vi tror
"my buddy benched 395 in high school, half the kids said genetics the other half said steroids,? no one said hard work and dedication..."


Utlogget Hr.Smith

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 330
  • Honnør: 108
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 330

Tror de aller fleste er drittlei hele saken.
Er det virkelig så utrolig interessant å vite hvordan han tenker?

Kan du ikke være samfunnsengasjert selv om du gir faen i hele fyren?
Det er så mye new-age forsåelsespiss ute å går. Mannen er spik spinna gal, han har drept en haug mennesker, tror det holder for folk flest.
Life is what happens while you are busy making other plans.

Lose your mind and come to your senses.

EmyR

  • Gjest
Samfunnsengasjert? Jeg tror heller det er de som leser Se&Hør som er opptatt av å finne ut alt mulig om hvordan han tenker .. og ikke tenker. Jeg driter i hele fyren og er pisselei hele saken og fyren.

Utlogget hallvard lønmo

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 143
  • Honnør: 163
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 143

Jeg synes det er ganske farlig å lage så mye oppmerksomhet rundt Breivik, det gir ham bare tyngde.
Det forferdelige, tragiske, som har skjedd er at ungdommer ble masseslaktet, og det er det viktig å fokusere på.
Hvem Breivik er og hva han står for er relativt uviktig, han er ikke et symbol eller en personifisering av livssyn han er bare den grusomme mannen som gjorde dette, og jeg synes det er en farlig tendens at folk og media gir ham oppmerksomhet utenfor dette.
Treningspers raw: bøy 200, benk 150, mark 240 kroppsvekt ca 112 (ja, grisefeit desverre)

Utlogget Hr.Smith

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 330
  • Honnør: 108
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 330

Burde være rimelig enkelt å finne "det såkalte manifestet" hans på internett nå.
Der står det ganske greit beskrevet hva han tror kommer til å skje.
Life is what happens while you are busy making other plans.

Lose your mind and come to your senses.

Utlogget FrostMinD

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 79
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 79

Ok, jeg skal ærlig si hva jeg mener; Hans politiske syn har nok noen likhetstrekk med det jeg står for. Hans forkastelige handlinger vil jeg engang ikke kommentere, men nok om det. Noe jeg reagerer litt på er at mange sier han bare kunnet skrevet innlegg i avisa, eller på internett for å få spredd sitt politiske budskap. Problemet er at dersom du skriver noe nedlatende om masseinnvandringen vår i dag vil du fort bli hysjet ned, eller få dine innlegg slettet. Alle drapene, samt voldtektene som begås hver dag av innvandrere gir meg mer enn god nok grunn til å være i mot innvandring, men når majoriteten av landets befolkning er hjernevaskede sosialister som dyrker Stoltenbergs politikk er jeg redd dette er problem som er kommet for å bli..
"Look son, there comes a time in every man's life when he has to make a decision. Do you want to be big, powerful, jacked, yoked-up, have women everywhere want you and men fear you . . . or do you want to do CrossFit?"

Utlogget Cartman

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 944
  • Honnør: 77
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 944

Har nok dessverre ikke mye å komme med i en diskusjon angående saken Breivik ville ha fram. Derimot ser jeg ikke hvordan folk ikke klarer å skille handlingene til massemorderen Breivik, og saken han (og mange andre!) mener Europa står ovenfor. Det var nemlig det siste Styrketreneren ville ha diskusjon rundt. Tror de fleste på forumet (inkludert meg) avskyr hans handlinger og han som person, men en kan likevel vær enig i at Europa står ovenfor et problem.

Utlogget Mercenary

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 174
  • Honnør: 226
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 174

  • From scratch to scratch
Hvis verdensbildet til Breivik er det som skal skape malen for en debatt, benytter jeg meg av retten til ikke å delta i debatten vi står overfor

Utlogget Alkoholikern

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 108
  • Honnør: 61
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 108

Men skal ikke nekte en blodfan å kjøre hans sak videre, selv om jeg syns det er feil

Saken hans, er og vil bli kanskje den største problemstillingen fremover. Vi må tenke fremsiktig nå som vi fortsatt kan og vurdere hva vi skal gjøre. Å trøkke problemet under dørmatta grunnet masakren er det dummeste vi kan gjøre. Hva faen tror du konsekvensene vil bli hvis vi slutter å tenke på problemene som den mislykkete innvandringen fører til?

Jeg gir faen i hva Anders har gjort, hva han står for og hvor han har hentet ideene sine fra. Problemet er her fortsatt og det er bare latterlig å trekke inn masakrekortet (det nye rasismekortet) for å unngå enhver diskusjon.

Er det noen her som mener at integrasjonen går greit i europa, og at det er ingen tedenser til at den har mislykket slik at det har blitt et samfunnsskille med voksende rasisme mellom rasene?

Utlogget Mercenary

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 174
  • Honnør: 226
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 174

  • From scratch to scratch
Nå er det stor forskjell på å mislike innvandring og å ha breiviks verdensoppfatning. Det er tråder her som omhandler innvandring og problemer rundt det. Forskjellen her er at TS ønsker å bli kjent med mannen bak tragedien på utøya, noe han prøver å gjemme under samfunnsengasjertflagget. For meg må dere gjerne starte en diskusjon igjen der dere slakter innvandring. Jeg kommer kan hende til å delta til og med. Men det er en stor forskjell på det kontra det å kjøre Breiviks sak videre. Den forskjellen ser de fleste oppegående mennesker Smiley

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Jeg syns heller vi skal diskutere de økende liberalistiske tendensene på internett.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Alkoholikern

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 108
  • Honnør: 61
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 108

Det går i praksis ikke an å skille handlingene til breivik og meningene hans, fordi det å anerkjenne saken hans legitimerer langt på vei handlingene hans. 

Latterlig!! Du høres helt paranoid schizofren ut. Eneste du sier er at det er ingenting vi kan gjøre for å forhindre at integrasjonen fortsetter i samme spor og at problemene vi hope seg oppover. Hvert tiltak, diskusjon og endring er ifølge deg ren håning av de døde og en hylles av ABB? Nok engang, Latterlig!

Utlogget hallvard lønmo

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 143
  • Honnør: 163
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 143

Latterlig!! Du høres helt paranoid schizofren ut. Eneste du sier er at det er ingenting vi kan gjøre for å forhindre at integrasjonen fortsetter i samme spor og at problemene vi hope seg oppover. Hvert tiltak, diskusjon og endring er ifølge deg ren håning av de døde og en hylles av ABB? Nok engang, Latterlig!

Hoi... hvor sa jeg de tingene?
Treningspers raw: bøy 200, benk 150, mark 240 kroppsvekt ca 112 (ja, grisefeit desverre)

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
@Ryu: såpass usaklig at jeg ikke ser noen grunn til å svare på det

Usaklig? Jeg baserer meg på tidligere utsagn fra deg personlig. At du viser tendenser til å forgude det autoritære og gjenspeiler dette i din egen personlige skildring av andres agenda er ikke til å legge lokk på.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Mercenary

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 174
  • Honnør: 226
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 174

  • From scratch to scratch
Nå er du virkelig ute på viddene Ryu. Jeg har aldri skrevet at jeg vet bedre hva motdebattanter mener enn hva de gjør selv. Vennligst kom med dokumentasjon hvis du skal få meg til å fremstå som en bedreviter. Skulle jeg vært like barnslig som deg, ville jeg skrevet noe om at du er for umoden til å se sammenhenger, er for selvmord og generelt sliter med å forstå hvordan verden fungerer - og "basert det på tidligere" diskusjoner.

Nei, hold deg til ball og unngå å ta mannen. Om du må ta mannen, så gjør det ved å ta ballen først

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!