Skrevet av Emne: Overtrening - Hvordan følte du deg?  (Lest 1592 ganger)

Utlogget Mamboo

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 9
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 9

Overtrening - Hvordan følte du deg?
« : 28. mars 2012, 10:34 »
Hei. Jeg har nå trent i ca 9 måneder, med unntak fra ferier som juleferie, vinterferie og noen uker hvor jeg bare har slappet av for å roe kroppen ned. Jeg trente ca 2-3 ganger i uken i sommerferien. Jeg har vært mye "syk" under denne perioden. Det har ikke vært influensa lignende, ikke noe sårhet i kroppen, men det har følt helt annerledes. Jeg har hatt vondt i hodet, blitt andpusten av ingenting og har vært generelt sliten i disse periodene. Jeg har alltid ventet til det har bedret seg, men etter at jeg starter med trening igjen kommer det tilbake. Det kan variere hvor fort det kommer fra gang til gang. Nå har jeg en periode igjen og det er hodeverk, sliten i kroppen, sår hals. Har vært hos legen og tatt blodprøver og hvis de ikke sier noe unormalt vil jeg tro det er overtrening.

Er det noen som har erfaring/erfart dette og kan føle seg igjen her?

Utlogget sstian

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 189
  • Honnør: 130
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 189

Sv: Overtrening - Hvordan følte du deg?
« #1 : 29. mars 2012, 01:24 »
Jepp

“Obsessed is a word the lazy use to describe the dedicated.”

Utlogget Toree

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 28
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 28

Sv: Overtrening - Hvordan følte du deg?
« #2 : 29. mars 2012, 01:42 »
Kan lett relatere meg til dette, eller... det kan vell de fleste Wink

Det er mange faktorer som kan være årsaken ettersom jeg kan forstå, min var at jeg drakk for lite vann rett og slett:) 

Prøv å drikk mer og oftere både på og etter trening, samt sørge for at du får nok næring.
Om dette ikke er problemet, så kan det ligge i at du får for lite søvn? Er stressa? Er missfornøyd med livet generelt?

Man må bare være ærlig med seg selv, og ta tak i problemet Wink

Utlogget Bluebearworkout

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 358
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

  • I haven't hit the pinnacles I plan to reach.
Sv: Overtrening - Hvordan følte du deg?
« #3 : 29. mars 2012, 01:53 »
Hei. Jeg har nå trent i ca 9 måneder, med unntak fra ferier som juleferie, vinterferie og noen uker hvor jeg bare har slappet av for å roe kroppen ned. Jeg trente ca 2-3 ganger i uken i sommerferien. Jeg har vært mye "syk" under denne perioden. Det har ikke vært influensa lignende, ikke noe sårhet i kroppen, men det har følt helt annerledes. Jeg har hatt vondt i hodet, blitt andpusten av ingenting og har vært generelt sliten i disse periodene. Jeg har alltid ventet til det har bedret seg, men etter at jeg starter med trening igjen kommer det tilbake. Det kan variere hvor fort det kommer fra gang til gang. Nå har jeg en periode igjen og det er hodeverk, sliten i kroppen, sår hals. Har vært hos legen og tatt blodprøver og hvis de ikke sier noe unormalt vil jeg tro det er overtrening.

Er det noen som har erfaring/erfart dette og kan føle seg igjen her?

Definitivt. Hvordan spiser / trener du?

Utlogget Muskelsmurf

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 316
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 316

Sv: Overtrening - Hvordan følte du deg?
« #4 : 30. mars 2012, 09:36 »
Hei. Jeg har nå trent i ca 9 måneder, med unntak fra ferier som juleferie, vinterferie og noen uker hvor jeg bare har slappet av for å roe kroppen ned. Jeg trente ca 2-3 ganger i uken i sommerferien. Jeg har vært mye "syk" under denne perioden. Det har ikke vært influensa lignende, ikke noe sårhet i kroppen, men det har følt helt annerledes. Jeg har hatt vondt i hodet, blitt andpusten av ingenting og har vært generelt sliten i disse periodene. Jeg har alltid ventet til det har bedret seg, men etter at jeg starter med trening igjen kommer det tilbake. Det kan variere hvor fort det kommer fra gang til gang. Nå har jeg en periode igjen og det er hodeverk, sliten i kroppen, sår hals. Har vært hos legen og tatt blodprøver og hvis de ikke sier noe unormalt vil jeg tro det er overtrening.

Er det noen som har erfaring/erfart dette og kan føle seg igjen her?

Definitivt overtrening!
Mitt tips er at du tar deg en god påskeferie nå med fri fra trening, prøv å hold deg litt aktiv og sosial. Spis litt som du vil og begynn roligt igjen etter påsken.
"I have fought the good fight. I have finished the race, I have kept the faith" - Rocky

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!