Skrevet av Emne: trene hver dag  (Lest 65415 ganger)

Utlogget 25årstrening

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 259
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 259

SV: trene hver dag
« #45 : 06. mars 2005, 18:15 »
Link til artiklene;

http://www.hypertrophy-specific.com/cgi-bin/ib3/ikonboard.cgi?s=d74c950377afd4809ed7f5d214a2e3dd;act=ST;f=13;t=19;&#top

Har ikke satt meg så mye inn i dem selv, men hvis noen ønsker å diskutere innholdet anbefaler jeg på det sterkeste å besøke HST-forumet på hypertrophy-specific.com. Her er det mange utrulig kunnskapsrike folk som med glede diskuterer artiklene og treningsfysiologi!

"Personlig har jeg minst en syklus hvert år hvor jeg trener de fleste muskelgruppene 3 ganger per uke, men da med større variasjon i øvelser enn det Haycock og Fagerli har satt opp. "

Det er grunnprinsippene som er HST, øvelsene er bare forslag.

Igjen, så lenge en holder seg innenfor grunnprinsippene er det utallige muligheter for frekvens, splitter, volum mm. Det med at HST innebærer begrenset volum er en missforståelse. Det er volum over tid som spiller en rolle, og dette er ofte like høyt som i et standard BB-program.

På HST-forumet kan du se manges erfaringer med forskjellige frekvenser. Har sett folk som trener samme muskel opp til 12 ganger i uken uten problemer.



Ja, du har utvilsomt rett i at det er mange kunnskapsrike mennesker på det forumet. Når jeg sa at HST er trening med begrenset volum, tenkte jeg sammenliknet med volumtrening. Det er jo rett at volumet i HST er høyere enn i HIT/DC whatever. At HST "er" grunnprinsippene har jeg ikke noe problem med, da har man en vid definisjon av dette systemet.

Trene hver muskelgruppe 12 ganger i uka uten problemer? Ja, det går selvsagt an, men er spent på hvor mye folk vokser på det.

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

SV: trene hver dag
« #46 : 06. mars 2005, 18:51 »
Link til artiklene;

http://www.hypertrophy-specific.com/cgi-bin/ib3/ikonboard.cgi?s=d74c950377afd4809ed7f5d214a2e3dd;act=ST;f=13;t=19;&#top

Har ikke satt meg så mye inn i dem selv, men hvis noen ønsker å diskutere innholdet anbefaler jeg på det sterkeste å besøke HST-forumet på hypertrophy-specific.com. Her er det mange utrulig kunnskapsrike folk som med glede diskuterer artiklene og treningsfysiologi!

"Personlig har jeg minst en syklus hvert år hvor jeg trener de fleste muskelgruppene 3 ganger per uke, men da med større variasjon i øvelser enn det Haycock og Fagerli har satt opp. "

Det er grunnprinsippene som er HST, øvelsene er bare forslag.

"Det jeg synes er mest spennende med HST er eksperimenteringen med veldig høy frekvens men begrenset volum, slik Baahh har skissert tidligere i denne tråden, med trening av hver muskelgruppe opptil 6 ganger per uke."

Igjen, så lenge en holder seg innenfor grunnprinsippene er det utallige muligheter for frekvens, splitter, volum mm. Det med at HST innebærer begrenset volum er en missforståelse. Det er volum over tid som spiller en rolle, og dette er ofte like høyt som i et standard BB-program.

"Så fint om folk poster om erfaringene sine ved slik trening."

På HST-forumet kan du se manges erfaringer med forskjellige frekvenser. Har sett folk som trener samme muskel opp til 12 ganger i uken uten problemer.



Det artigste med den introduksjonen du gjorde her var at du femsto som svært kunnskapsrik, også kommer du ikke med annet enn "sitater" fra "trenings-religiøse" sider og henvisninger til kunnskapsrike personer på disse sidene - artig.......

Jeg for min del skulle gjerne visst  hva det du omtaler som "BB-sprøytet" er. Jeg er jo av de idiotene som holder meg til flersplitt med en gjennomkjøring som hovedmodulen i min trening. Men det betyr på ingen måte at jeg nødvendigvis kun trener en muskelgruppe en eneste gang pr uke. Kanskje skikkelig en gang i uka, men gjennom annen trening så får den nok litt mer å tenke på også vil jeg tro.........

Selv er jeg åpen for nær sagt alle innfallsvinkler til å oppnå trenings- og matrelatert hypertofi, og har prøvd ut det meste med varierende hell, men å omtale det ene eller det andre som sprøyt anser jeg meg for opplyst til å gjøre.


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget Foreman

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 15
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 15

SV: trene hver dag
« #47 : 06. mars 2005, 19:31 »
"Trene hver muskelgruppe 12 ganger i uka uten problemer? Ja, det går selvsagt an, men er spent på hvor mye folk vokser på det."

Ingen grunn til at man ikke skal vokse på dette, så lenge en klarer å gjennomføre det. Dette kommer ann på nervesystemet. Det er ingen regel som sier at en ikke kan trene en muskel før den er ferdig å vokse (36-48 timer). Trener en muskelen mens den framdeles vokser vil en kunne forsterke vekstsignalene. Dette bil kalt summasjons-effekten. Hadde nervesystemet tillatt det, burde en trent hver muskel flere timer om dagen hver dag, men dette er desverre ikke tilfelle.



Utlogget Foreman

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 15
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 15

SV: trene hver dag
« #48 : 06. mars 2005, 19:57 »
"Det artigste med den introduksjonen du gjorde her var at du femsto som svært kunnskapsrik, også kommer du ikke med annet enn "sitater" fra "trenings-religiøse" sider og henvisninger til kunnskapsrike personer på disse sidene - artig......."

Kunnskapsrik er et relativt ord. Sammenliknet med en del av folkene på HST-forumet er nok ikke jeg den eneste som ikke passer til karakteristikken "svært kunnskapsrik"...

Det jeg har skrevet har jeg lært fra folk som bl.a  har lest artiklene jeg henviste til i tråden ovenfor. Om du velger å kalle det sitater, er greit for meg, men det er nå en gang slik kunnskap formidles til massene. Hadde ikke vært mange som hadde hatt peiling på noe som helst hvis alle måtte lese vitenskapelige tidsskrifter for hver en ting en skal lære seg.

Videre må jeg jo si at denne formidlingen av kunnskap er bedre enn å sitte på treningsstudioet og få tips fra mannen ved siden av som har følt seg fram til hvordan kroppen fungerer. Det er litt trist at denne typen "kunnskap" dominerer i kroppsbyggingmiljøet. Årsaken er vel at kroppsbygging ikke blir regnet som en like viktig sport som f.eks OL-grenene, og dermed blir det manglende ressurser til forskning og opplysning.  Argue

Utlogget Doc

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 18
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 18

SV: trene hver dag
« #49 : 06. mars 2005, 20:57 »
Er det foretatt noe forskning på restitusjonstid av nervesystemet da?

Curr Sports Med Rep. 2005 Feb;4(1):18-23.
Exercise and its effects on the central nervous system.

av Anish EJ.

Utlogget TFrodo

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 115
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 115

  • hver dag litt sterkere
SV: trene hver dag
« #50 : 06. mars 2005, 21:09 »
jeg skal trene mandag,tirdag, torsdag,fredag... går det greit... har splitt program
litt mer vekt for hver dag som går!

Utlogget Doc

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 18
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 18

SV: trene hver dag
« #51 : 06. mars 2005, 21:11 »
helt greit for meg

Utlogget TFrodo

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 115
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 115

  • hver dag litt sterkere
SV: trene hver dag
« #52 : 06. mars 2005, 21:14 »
er det da en mulighet for og overtrene?
litt mer vekt for hver dag som går!

Utlogget Caepp

  • Fast besvarer
  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 675
  • Honnør: 266
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 675

SV: trene hver dag
« #53 : 06. mars 2005, 21:24 »
er det da en mulighet for og overtrene?

Så fremt du ikke kjører volum fra helvette så bør det gå bra. Særlig hvis du spiser bra og lytter til kroppen din. Wink

Utlogget Doc

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 18
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 18

SV: trene hver dag
« #54 : 06. mars 2005, 21:33 »
Hei


gjorde et søk på Haycock Brian på pubmed (database over alle vitenskaplige artikler som publiserers. Det viser seg at han aldri har publisert en eneste artikkel selv i noen viteskaplig tidsskift. Haycock har selv kun en mastergrad. Etter å ha lest litt om han (på http://www.hypertrophy-specific.com/about.html) virker det som om Haycock er sterkt finansisert av industrien. Fult mulig at det han fremlegger er riktig, men jeg synes det var selv litt merkelig at en som fremmer en teori selv aldri har utført noen eskperimenter.....(bare en tanke).
Dette pluss hans nære link til industrien får han til å virke mindre faglig og mer komersiell.........
snakkes

Utlogget HITman

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 997
  • Honnør: 1256
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 997

  • Lift like a lift
SV: trene hver dag
« #55 : 06. mars 2005, 21:52 »
DC ruler!  buttrock
Erfaring er den talentløses trøst

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

SV: trene hver dag
« #56 : 06. mars 2005, 21:58 »
"Det artigste med den introduksjonen du gjorde her var at du femsto som svært kunnskapsrik, også kommer du ikke med annet enn "sitater" fra "trenings-religiøse" sider og henvisninger til kunnskapsrike personer på disse sidene - artig......."

Kunnskapsrik er et relativt ord. Sammenliknet med en del av folkene på HST-forumet er nok ikke jeg den eneste som ikke passer til karakteristikken "svært kunnskapsrik"...

Det jeg har skrevet har jeg lært fra folk som bl.a har lest artiklene jeg henviste til i tråden ovenfor. Om du velger å kalle det sitater, er greit for meg, men det er nå en gang slik kunnskap formidles til massene. Hadde ikke vært mange som hadde hatt peiling på noe som helst hvis alle måtte lese vitenskapelige tidsskrifter for hver en ting en skal lære seg.

Videre må jeg jo si at denne formidlingen av kunnskap er bedre enn å sitte på treningsstudioet og få tips fra mannen ved siden av som har følt seg fram til hvordan kroppen fungerer. Det er litt trist at denne typen "kunnskap" dominerer i kroppsbyggingmiljøet. Årsaken er vel at kroppsbygging ikke blir regnet som en like viktig sport som f.eks OL-grenene, og dermed blir det manglende ressurser til forskning og opplysning. Argue

Jeg har ikke noe i mot HST, men jeg har tilfeldigvis litt greie på hvor lett/banalt det kan være å snekre sammen et opplegg ved hjelp av mer eller mindre relevante vitenskaplige artikler som beskriver mer eller mindre relvante funn i den gitte kontekst, så forstå min skepsis rett....... it is not allways as obvious as i seems....... liksom......

Men for all del, jeg har da fattet interesse for mer enn en ting på HST sidene jeg også, men jeg glemmer ikke dermed hovedhensikten med de sidene........

Tror for øvrig du har et aldri så lite behov for å sette deg inn i de ulike facettene ved alt "BB-vrøvlet". Dersom du tar deg tid til det så vil du nok forundres at de bruker ett og annet "vitenskaplig" fundert prinsipp i ny og ne de andre også. Og hva er vel HST, HIT, EDT mm om det ikke en del av det store "BB-vrøvlet"....... Dersom du lever i den oppfatning at majoriteten av verdens kroppsbyggere trener som Jay Cutler så skjønner jeg jo seff din skepsis


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

SV: trene hver dag
« #57 : 06. mars 2005, 21:59 »
DC ruler! buttrock

JAAAAAA det er helt KONGEBEST!!!!!!!!!


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget HITman

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 997
  • Honnør: 1256
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 997

  • Lift like a lift
SV: trene hver dag
« #58 : 06. mars 2005, 22:05 »
DC ruler! buttrock


JAAAAAA det er helt KONGEBEST!!!!!!!!!

Bra du e enige!  2thumbsup Ikkje bare DC-treninga - heile mannen e konge!!!  buttrock
Erfaring er den talentløses trøst

Utlogget 25årstrening

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 259
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 259

SV: trene hver dag
« #59 : 06. mars 2005, 22:16 »

Sammenliknet med en del av folkene på HST-forumet er nok ikke jeg den eneste som ikke passer til karakteristikken "svært kunnskapsrik"...

Om du velger å kalle det sitater, er greit for meg, men det er nå en gang slik kunnskap formidles til massene. Hadde ikke vært mange som hadde hatt peiling på noe som helst hvis alle måtte lese vitenskapelige tidsskrifter for hver en ting en skal lære seg.

Videre må jeg jo si at denne formidlingen av kunnskap er bedre enn å sitte på treningsstudioet og få tips fra mannen ved siden av som har følt seg fram til hvordan kroppen fungerer. Det er litt trist at denne typen "kunnskap" dominerer i kroppsbyggingmiljøet. Årsaken er vel at kroppsbygging ikke blir regnet som en like viktig sport som f.eks OL-grenene, og dermed blir det manglende ressurser til forskning og opplysning. Argue

Takker for de betraktningene!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!