Skrevet av Emne: strekk i ryggen  (Lest 18412 ganger)

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

strekk i ryggen
« : 22. april 2005, 09:23 »
igår fikk jeg en strekk i ryggen på treninga.
Jeg trente sittende tåhev, og kom til å lene meg for langt bakover med overkroppen og fikk en svai i ryggen. Jeg klarer å gå og røre på meg, men jeg kjenner det godt i korsryggen for å si det sånn. Har blitt hoven på den ene siden av korsen, slik at hele overkroppen ser skjeiv ut. Har noen tips for hva jeg kan gjøre for å bedre situasjonen, er det snakk om mange uker uten trening nå eller? har ikke hatt dette tidligere, og har trent i fem år.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: strekk i ryggen
« #1 : 22. april 2005, 09:58 »
Anbefaler deg å oppsøke profesjonell hjelp for slike problemer egentlig, så for du avdekket alvorlighetsgraden i dette. Så oppsøk en lege, fysioterapaut, naprapat e.l. for en utredning. Det er nok en veldig god investering, og om ikke annet så en god forsikring.

Lykke til ! Smiley
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

SV: strekk i ryggen
« #2 : 22. april 2005, 11:30 »
tenkte å la helga gå, og oppsøke en fysioterapeut mandag hvis jeg ikke er blitt bedre.
Hørtes ut som en grei plan eller? litt vanskelig å få time nå i helga uansett kanskje?

Noen tips på hva en slik time kan koste?

takker for svar!
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget Jaa

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 739
  • Honnør: 50
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 739

SV: strekk i ryggen
« #3 : 22. april 2005, 11:49 »
Høres ut som en grei plan du har der.
Dersom du har henvisning fra lege koster det vanligvis ca 120 for undersøkelse og fra 90-120 for behandling. Kan også hende at du får en fast pris på alt fra 150 - 200 kroner for førstegangs konsultasjon med både undersøkelse og behandling.
"If it ain't broke, don't fix it!"

Utlogget Bndr

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 100
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 100

SV: strekk i ryggen
« #4 : 22. april 2005, 19:35 »
Har samme problem! Prøvte markløft for første gang for noen dager siden. Jeg tror jeg løftet feil, fordi rett etter den første serien var det vondt, så jeg gidde meg.

Er ikke sikker, men tror jeg hadde for mye svai i ryggen..

Dagene etter har heller ikke vært så gode, men merker at det har blitt bedre, men fremdeles vondt. Det er vondt å ta på sko,sokker :/ Men det virker altså som om det skal gå vekk av seg selv..

Utlogget Catalonion

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 175
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 175

SV: strekk i ryggen
« #5 : 23. april 2005, 11:48 »
Ah jeg har også strekk i ryggen, og den har sittet i mange mange uker! Da det ikke gav seg etter første uke begynte jeg å trene igjen, men det ble bare verre etter hver trening som belastet ryggen (mark, sittende roing og BJJ), så har droppet alt som provoserer lenge nå - men den sitter fortsatt gitt.

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

SV: strekk i ryggen
« #6 : 25. april 2005, 09:37 »
Nå har helga gått, og jeg har kun tatt det med ro bortsett fra et par turer med bikkja.
Føler meg mye bedre i ryggen, litt vondt fortsatt men ikke i nærheten av hva det var på Fredag. Tar en uke fri fra treningen denne uka, og satser på å komme sterkt tilbake neste uke. Ikke veldig lurt å trene for tidlig etter strekk i ryggen.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget Okidoki

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 23
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 23

SV: strekk i ryggen
« #7 : 26. april 2005, 13:41 »
Strekk i ryggen er  nesten noe alle får før eller siden.. Kalles også for lumbago eller hekseskudd.  Kommer plutselig  som ett knivstikk. Musklene på den ene siden av erctus spinea, sacospinalis   blir stram, kortere,den trekker seg sammen og da kan du bli skjev.
Tilstanden minner om krampe..  Hvis det ikke er snakk om skiveutglidning, er den beste behandling ,, massasje kopping og akupunktur.. +  anti krampe middelet  Magnesium. magnesium bør taes om kvelden for maksimalt opptak neste dag..
Hvis ikke  kan man ta tiden til hjelp,,   senere er det lurt å trene antagonistene  mage  rygg..
Nesten,  skyter ingen mann av hesten.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!