Skrevet av Emne: RiZLa's DC treningsdagbok/logg (bilde side 9)  (Lest 17892 ganger)

Utlogget RiZLa

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 447
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 447

Sv: RiZLa's treningsdagbok/logg
« #120 : 15. november 2006, 21:22 »
Tirsdag 14.nov

Decline benk smith LT: 100x11 2RP TT: 100(+stang)x13 2RP
Militærpress bak nakke LT: N/A TT: 55(+stang)x12 2RP
Franskpress LT: N/A TT: 42x16 2RP
Rack Deads LT: N/A TT: 230x4
Rack Chins LT: N/A TT: BW+5 x18 2RP

Økte i benk selv om jeg trente øvelsen på torsdag som var.. Kjørte øvelsen igjen siden jeg følte meg litt usikker på skulderen ved hantelpress øvelser...
5'te reppen på Rack Deads gikk neeeesten opp... Kjører de fra litt under knærne... Greitt til å ikke ha trent øvelsen på en god stund.. Men blir å kjøre med stopp neste gang... Har lagt opp til både mark og halvmark og i tillegg strake mark (til bakside lår) i denne blasten, skal bli en jævel i mark...  >Cheesy
"This sport is about extremes - using weights you havent used previously, taking in amounts of food to build greater muscle mass-in amounts you never have done previously, & doing the cardio to keep you at an acceptable offseason training bodyfat that keeps you happy. Get your act together & think this all out or quit your complaining & dreaming and take up tennis."

Utlogget RiZLa

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 447
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 447

Sv: RiZLa's treningsdagbok/logg
« #121 : 27. november 2006, 21:04 »
Har hatt noen økter i det siste... Økt greitt i alt, men hadde en dårlig økt på lørdag.
Utrolig lite trøkk og lite motivert.. Klarte bare en 6'er på 190 i mark, og økte ikke i de andre øvelsene..

Har også kuttet ut melk fra kostholdet mitt, og strever litt i starten med å fylle opp med nok karbo, men det begynner å summe seg til nå...
Har gått ca 2 uker uten melk og har minsket ca 5cm i midjen allerede..
Melk er for kalver....

Har også vurdert litt hva jeg kommer til å gjøre i framtiden.. Skal jeg fortsette med DC å bare kjøre på, eller skal jeg finne ut noe jeg har lyst å satse på...?
Strongman frister mest, men ymse grunner drar meg litt fra det...
Styrkeløft frister det og, og er en renere sport som virker godt organisert, ikke minst rundt i dette distrikt...

Noen som har erfaringer rundt DC trening vs styrkeløft program som har noen synspunkter...?
"This sport is about extremes - using weights you havent used previously, taking in amounts of food to build greater muscle mass-in amounts you never have done previously, & doing the cardio to keep you at an acceptable offseason training bodyfat that keeps you happy. Get your act together & think this all out or quit your complaining & dreaming and take up tennis."

Utlogget RiZLa

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 447
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 447

Sv: RiZLa's treningsdagbok/logg
« #122 : 28. november 2006, 20:28 »
Trente på et annet "gym" idag.. Dypt nedi en mørk fjøskjeller  >Cheesy >Cheesy
Derfor ble noen øvelser litt omrokkert og amputert...

Knebøy :  LT: 160x7 TT: 170x5 + 130x15
Biceps skråbenk hantler : LT: 22x14 2RP TT: 22x16 2RP
Stående tåhev en-fot LT: N/A TT: BW+13 x16

Tok også noen lette strake mark etterpå for bakside lår på 150..
Trente ikke tyngre pga at korsryggen fikk så jævli med juling på bøy'n...
Gutsa i litt for mye på widowmaker'n, klarte 120kg sist jeg prøvde så jeg tenkte "ka helvete, 130kg kom an"  Grin
Stoppet dessverre på 15 reps, med melkesyra sprengende.. Ble liggende på gulvet en stund.. Intensitet Smiley Meget fornøyd med økningen i bøy..!!
"This sport is about extremes - using weights you havent used previously, taking in amounts of food to build greater muscle mass-in amounts you never have done previously, & doing the cardio to keep you at an acceptable offseason training bodyfat that keeps you happy. Get your act together & think this all out or quit your complaining & dreaming and take up tennis."

Utlogget RiZLa

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 447
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 447

Sv: RiZLa's treningsdagbok/logg
« #123 : 07. desember 2006, 12:45 »
Onsdag 6. des

Benkpress decline frivekt  LT:115x8  TT: 115x14
Militærpress LT: N/A TT: 60x18
Dips LT: N/A TT: 15kg x16
Markløft LT:190x7 TT: 200x6
Rack Chins LT: N/A TT: 15kg x17

Har vært syk noen dager, men følte meg grei nok til å ta en økt..
Veldig grei økning i mark...! Smiley
"This sport is about extremes - using weights you havent used previously, taking in amounts of food to build greater muscle mass-in amounts you never have done previously, & doing the cardio to keep you at an acceptable offseason training bodyfat that keeps you happy. Get your act together & think this all out or quit your complaining & dreaming and take up tennis."

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: RiZLa's treningsdagbok/logg
« #124 : 11. desember 2006, 16:42 »
Hva betyr tt? 6x200 er sykt bra!






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget DNG

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 000
  • Honnør: 90
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 000

  • Face the pain, It's ripping me into pieces
Sv: RiZLa's treningsdagbok/logg
« #125 : 11. desember 2006, 16:43 »
TT = This Training Wink

Utlogget Kikki

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 551
  • Honnør: 1046
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 6 551

  • Cleverly disguised as an adult!
Sv: RiZLa's treningsdagbok/logg
« #126 : 11. desember 2006, 16:47 »
Heisann!

Fikk aldri takket for pep-talken jeg fikk på lørdag! Den runget godt i hodet da jeg konkurrerte!!  biggrin

DC fungerer forresten ypperlig som trening i forbindelse med styrkeløft, selv om de aller fleste vil si at det ideelle er å trene ett Dietmar-program. 

Men... jeg vil på det sterkeste anbefale strongman... det er så mye artigere enn styrkeløft. Wink

Medlem av foreningen for Kvinner som vil at Menn skal se ut som Menn

Jeg er ikke den fineste jenta i verden. Og muligens ikke den smarteste. Jeg er sannsynligvis ikke den søteste heller. Den morsomste kan jeg ikke være. Er sikkert ikke den beste vennen/kjæresten en kan ha. Jeg er langt fra perfekt, MEN JEG ER JAGGU MEG SJELDEN!

Utlogget RiZLa

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 447
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 447

Sv: RiZLa's treningsdagbok/logg
« #127 : 12. desember 2006, 22:07 »
Hva betyr tt? 6x200 er sykt bra!

Fornøyd med markløften ja..

Men dette er bare starten Wink
"This sport is about extremes - using weights you havent used previously, taking in amounts of food to build greater muscle mass-in amounts you never have done previously, & doing the cardio to keep you at an acceptable offseason training bodyfat that keeps you happy. Get your act together & think this all out or quit your complaining & dreaming and take up tennis."

Utlogget RiZLa

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 447
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 447

Sv: RiZLa's treningsdagbok/logg
« #128 : 12. desember 2006, 22:16 »
Heisann!

Fikk aldri takket for pep-talken jeg fikk på lørdag! Den runget godt i hodet da jeg konkurrerte!!  biggrin

DC fungerer forresten ypperlig som trening i forbindelse med styrkeløft, selv om de aller fleste vil si at det ideelle er å trene ett Dietmar-program. 

Men... jeg vil på det sterkeste anbefale strongman... det er så mye artigere enn styrkeløft. Wink



Bare hyggelig å "heie" litt Wink

Om jeg skal konkurrere i noe, vil jeg bli best.
Jeg har større sjanser for å gjøre det bra i styrkeløft, siden jeg da konkurrer i junior og i en spes vektklasse.
I strongman er det HARD motstand, og det må mer til.
Siden jeg er såpass fersk og ikke vil ta det steget som må til for å bli best innen strongman, blir det med en liten tvil...
Selvsagt, strongman er desidert morsomst... INGEN TVIL...
Virkelig underholdende, med mye intens blodslit, det liker vi!!!
"This sport is about extremes - using weights you havent used previously, taking in amounts of food to build greater muscle mass-in amounts you never have done previously, & doing the cardio to keep you at an acceptable offseason training bodyfat that keeps you happy. Get your act together & think this all out or quit your complaining & dreaming and take up tennis."

Utlogget Peter123456

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 668
  • Honnør: 168
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 668

Sv: RiZLa's treningsdagbok/logg
« #129 : 12. desember 2006, 22:28 »
Du er uten tvil RÅSTERK! når kommer du til å få din styrkeløft debut da? hva ligger vekta på?

Utlogget RiZLa

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 447
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 447

Sv: RiZLa's treningsdagbok/logg
« #130 : 12. desember 2006, 23:13 »
Du er uten tvil RÅSTERK! når kommer du til å få din styrkeløft debut da? hva ligger vekta på?

Nja, vet ikke.. hehe Smiley

Vekta ligger på ca 98 uten klær på forholdsvis tom mage... 176cm
"This sport is about extremes - using weights you havent used previously, taking in amounts of food to build greater muscle mass-in amounts you never have done previously, & doing the cardio to keep you at an acceptable offseason training bodyfat that keeps you happy. Get your act together & think this all out or quit your complaining & dreaming and take up tennis."

Utlogget RiZLa

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 447
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 447

Sv: RiZLa's treningsdagbok/logg
« #131 : 26. april 2007, 11:47 »
VELDIG lenge siden jeg har skrevet noe her...

Gjennomførte en diett fra desember til mai... Koblet mye av fra treningen, og fikk konsentrert meg mye om andre ting som er viktig (viktigere).

Veier nå ca 86kg på 175cm, har gått ned 12cm rundt midjen som nå er 78cm.
Har såvidt begynt å trent skikkelig etter dietten, og styrken begynner å komme seg igjen etter at kroppen har vært lenge i kcal underskudd og "halvfulle" glycogenlagre.
Tok en 8'er på 160 i bøy for en uke siden og den går stigende opp, og styrken i bryst,triceps og skulderøvelser holder seg greitt mtp før dietten.
Er vel et lite bevis på at jeg ikke har mistet noe masse i deffen, håper jeg Smiley
Føler meg liten som en fjær dog..

Har nå hatt en liten cruise i en uke uten trening, og har startet på en ny blast, og er mer motivert enn noen gang.. Kostholdet er bedre enn noengang og psyken har vokst 4 hakk, sammen med kunnskapen rundt trening og kosthold.

Kostholdet er foreløbig slik :

Ikke alt er på plass enda.. Blir å bytte ut hvit ris med brun ris, men foreløbig fungerer det bra med hvit ris og et eple ved siden for å få gi'n litt lavere.
Kort fortalt er det høyt protein inntak, moderat karbo og lav fett.
Har høyere karbo inntak på treningsdager, og mindre på treningsfri. På treningsfrie dager legger jeg til sunne fettsyrer for å dekke opp for de karbohydratene jeg ikke spiser.
Jeg kutter karbohydrater kl 19-19.30, og gjennomfører kardio (som er kjapp gange) etter hver rygg/bryst/triceps økt før inntak av "PWO" shake.
Har også kardio på noen treningsfrie dager før frokost, inntar 10-15g whey isolate først.


Treningsdag :

09.00
110g havregryn
60g Whey
4 omega 3 selolje kapsler
3stk multivitamin
2stk grønn te

11.30
250g kyllingfilet
60-70g ris
Halvt eple (stort sett for å få gi'n på måltidet lavere = jevnere blodsukker)

13.45
250g kyllingfilet
55-60g ris
Halvt eple

16.00
250g kyllingfilet
70-80g ris
Halvt eple
2stk Grønn Te extrakt

17.00
40-45g Waxy Maize og 15-20g whey isolate før trening (en liten slurk spares til midt i økta)
 
17.30
Trening

18.45-19.15
85-90g Waxy Maize, og 70-75g Reflex Whey Protein Isolate 15min etterpå (inneholder så og si null fett og karbo) 

35-50min etterpå :
100-120g moderat/høy GI karbo (pasta, ris, potet)
250g kyllingfilet/svinefilet/biff

22.00
50g whey
Halv mager kesam m/ fun light
Litt frukt

00.00
ZMA

00.30
60g kasein protein



Treningsfri :

09.00
110g havregryn
60g Whey
4 selolje kapsler
3stk multivitamin
2stk grønn te

11.30
250g kyllingfilet
60-70g ris
Halvt eple (stort sett for å få gi'n på måltidet lavere - jevnere blodsukker)

14.00
60g whey
30g Vita Olje

16.30-16.45
250g kyllingfilet
70-80g ris
Halvt eple
2stk Grønn Te extrakt

19.00-19-15
250g kjøtt
55-60g Ris/havregryn/fullkornspasta
 
22.00
60g Whey eller 250g kjøtt
Broccoli og litt div grønt.
2stk omega 3 selolje kapsler

00.30
60g Kasein Protein


Jeg teller ikke kalorier, jeg spiser etter hvordan aktiviteten er.
Er det mer stress på jobb, spiser jeg litt mer karbo. Er det rolig, spiser jeg litt mindre.
Kroppen trenger ikke en "buttload" med karbo når kroppen er helt rolig med normal puls.

Så nå skal det meste være på plass for en helvetes grotesk blast med gode styrkeøkninger...
Og nå er jeg motivert og tent som aldri før!!!!
"This sport is about extremes - using weights you havent used previously, taking in amounts of food to build greater muscle mass-in amounts you never have done previously, & doing the cardio to keep you at an acceptable offseason training bodyfat that keeps you happy. Get your act together & think this all out or quit your complaining & dreaming and take up tennis."

Utlogget RiZLa

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 447
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 447

Sv: RiZLa's treningsdagbok/logg
« #132 : 04. juli 2007, 17:34 »
Har nå blastet rundt om to runder med DC etter dietten, og ting har gått veldig bra.
Har økt jevnt og godt i styrke, og ikke tapt for loggboken en eneste gang.
Tror jeg har inne 4-5 reps på 180 i bøy nå, og marken har jeg nylig fått startet med igjen siden de nylig har fått inn skiver med riktig høyde, har ihvertfall fått opp styrken noenlunde som den var før dietten. Er også redd jeg mistet noe masse under dietten, siden jeg hadde mye stress å hanske med i privatlivet og gikk glipp av noen måltider her og der.

Var også uheldig sist helg da jeg sto dørvakt, og fikk venstre skulder halvveis ut av ledd da jeg skulle legge en person i bakken. Dette har skjedde en gang tidligere, antageligvis var ikke leddbåndene mine fullstendig trekt seg sammen siden da og da var det ikke så mye som skulle til før det skjedde. Merker en ubehagelig smerte i "lateral deltoid" nede ved muskelfestet ved biceps. Antageligvis en liten rift. Har hatt treningsfri en liten uke nå, og skal begynne med rehabiliterings arbeid på skulderen. Skal trene mark, bøy etc som normalt.

Var i syden ei lita uke, og hadde en bedre halvdel som lekte paparazzi til tider ;


"This sport is about extremes - using weights you havent used previously, taking in amounts of food to build greater muscle mass-in amounts you never have done previously, & doing the cardio to keep you at an acceptable offseason training bodyfat that keeps you happy. Get your act together & think this all out or quit your complaining & dreaming and take up tennis."

Utlogget RiZLa

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 447
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 447

Sv: RiZLa's DC treningsdagbok/logg (bilde side 9)
« #133 : 05. juli 2007, 11:56 »
Et litt "annerledes" bilde med meg på vei opp fra bassenget Smiley

"This sport is about extremes - using weights you havent used previously, taking in amounts of food to build greater muscle mass-in amounts you never have done previously, & doing the cardio to keep you at an acceptable offseason training bodyfat that keeps you happy. Get your act together & think this all out or quit your complaining & dreaming and take up tennis."

Utlogget MrMuscle

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 455
  • Honnør: 217
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 455

  • Intensity builds immensity
Sv: RiZLa's DC treningsdagbok/logg (bilde side 9)
« #134 : 19. juli 2007, 11:02 »
Ser grov ut i dusjbildet.
Se til å logg treningen din når du starter på igjen.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!