Skrevet av Emne: Framgang med DagE...  (Lest 77971 ganger)

Utlogget lfaro

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 945
  • Honnør: 282
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 945

  • Liksomstyrkeløfter
SV: Framgang med DagE...(Gammel gutt i startgropen)
« #135 : 11. august 2006, 08:29 »
Tilbake for fullt? det er godt det!

La merke til at du sliter litt med en knirkelyd i kneet?
Er ikke så farlig slik jeg forstår det, men det er jo skummelt når beina lager slike lyder. (sliter med det samme selv).
Jeg kjøpte meg sånne kne-bind til å ha rundt knærne mens jeg kjører bena, holder varmen i kneet og føler jeg belaster knærne mindre. Anbefales!

Utlogget DagE

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 787
  • Honnør: 32
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 787

  • Et etterlengtet comeback!!! :)
SV: Framgang med DagE...(Gammel gutt i startgropen)
« #136 : 12. august 2006, 06:01 »
Hmmm, jeg må vel gjøre det jeg også. Men det er nok litt mer er jeg redd, har vondt i tillegg. Kjørte, som skrevet litt over, en kardioøkt dagen etter vekttreningen og da gikk det 10 min på sykkelen før kneet sluttet å plage meg. Jeg får ta meg en tur til legen, sånn i alle tilfelle..... Sad
Tren vel!

Treningsdagbok        Bildeprofil
Et lite steg hver dag....
Vekt 2008: 

Utlogget lfaro

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 945
  • Honnør: 282
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 945

  • Liksomstyrkeløfter
SV: Framgang med DagE...(Gammel gutt i startgropen)
« #137 : 12. august 2006, 11:01 »
lurt å være forsiktig, jeg drev på med en god del jogging for en stund tilbake, og siden jeg er over 100 kilo er vist ikke en mil jogg to ganger i uka noe kneet liker.
Resulterte i at jeg fikk skikkelig vondt i kneet under oppvarmingen(!) til knebøy, men fikk meg slike kne-bind, og nå blir det mye bedre, skal iallefall bytte jogginga ut mot sykling i alle fall.

Utlogget DagE

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 787
  • Honnør: 32
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 787

  • Et etterlengtet comeback!!! :)
SV: Framgang med DagE...(Gammel gutt i startgropen)
« #138 : 16. august 2006, 02:28 »
Joggingen er byttet ut mot sykling for lenge siden, Ifaro  Wink
gamle kropper knirker mest...

Jeg har blitt bedre i kneet siden sist jeg "snakket" med dere. Jeg lurer på om kneet lurer meg, eller om det var en omstilling etter ferien som gjorde kneet litt kranglete?

Nå går det fint med oppvarming og knebøy. Det klikker enda men det er ingen smerte.

Jeg har ikke forlatt den smale sti...
Meeen både fredagen og lørdag var avsatt til hemningsløs feiring av minste prinsessen sin 4 årsdag, samt mellomsten sin 6 årsdag. Hans bursdag ble feiret midt på sommeren da ingen var hjemme, selv ikke vi, vi var på KAPTEIN SAAABELTANNN...  >Cheesy
Dermed måtte vi samkjøre litt familie på lørdagen sånn at han også kunne få de etterlengtede gavene.
Det ble en siste hilsen på hvilken betydning pølsen, kaken, brusen og isen har i våre liv. Fra nå av og frem til Jul er dette nesten forbudt. (jeg lever etter snill gutt regelen: å alltid spise det en blir servert når en besøker andre,  Grin men en trenger ikke å forspise seg) Eating

treningen har fortsatt i det stille og jeg skal nå fortelle om de siste utviklingene på Kokstadfronten.

Søndag:

5 min oppvarming på sykkel.
Knebøy                                2x15x40
Markløft strakeben              15x40
Benkbress db liten skrå       2x15x13
Chins                                   15x45 - nedtrekkstativet ble plutselig for kort, så jeg konverterte til chins med motvekt slik at jeg klarer å ta de ordentlig, kanskje jeg greier 10 rep av min kroppsvekt nå til jul? Jeg klarer 2 stk nå, tungt å dra opp 100 kg! 
Roing                                    15x40  - roing blir dermed også endret litt på: Før var det bredt grep, men nå tar jeg ikke lenger nedtrekk med smalt grep(gått over til chins), dermed blir roing gjennomfør med smalt grep. 
Arnoldpress  db                     2x15x10
Bicepscurl db                         2x15x8
Franskpress db                      2x15x6
Mage                                      2x15     - på pilatesball, dere vet; de store gummiballene 

Kardio var 12 min GK

En grei økt, følte at samvittigheten bedret seg, nå skulle maten også gjøre det. Spise

Mandag:

Fulgte min kone på trening.
I dag skulle jeg bare kjøre en 4x4 intevall økt på sykkel.
Men først gikk jeg rundt og snuste litt på apparat med en variant av nedtrekk på, tok flyes på kabelstativet, Leg Extensions apparat, militærpress apparat, skråbenk og tilslutt litt statisk belastning av mage på pilatesball. Tok ikke hardt i noe, men kjente at jeg hadde trent vekter dagen i forveien.
 Smile
Dammen var like stor under sykkelen denne gangen også! Det er sikkert for varmt enda!

Tirsdag:

5 min oppvarming på sykkel.
Knebøy                                2x15x45
Markløft strakeben              15x45
Benkbress db liten skrå       2x15x15
Chins                                   15x45   
Roing                                    15x45 
Arnoldpress  db                     2x15x11
Bicepscurl db                         2x15x9
Franskpress db                      2x15x7
Mage                                      2x15     - pilatesball fremdeles, liker den vonde følelsen som kommer krypende. Lett helt til 10 rep så blir det fort vanskelig.  >Cheesy
 
Kardio var 12 min GK  - den begynner å bli lettere, beina var litt treige etter ferien, fikk ikke ordenlig fart på dem forrige gang...  Tongue

Summa summarum ok! Fikk ikke noe tung dag i dag, til tross for roting med vekter i går.  Wink

Imorgen er det en ny runde med 4x4 og sunn god tunfisk....  Huh
Tren vel!

Treningsdagbok        Bildeprofil
Et lite steg hver dag....
Vekt 2008: 

Utlogget Haalvor

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 688
  • Honnør: 79
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 688

SV: Framgang med DagE...(Gammel gutt i startgropen)
« #139 : 16. august 2006, 12:04 »
Hehe, jeg prøver selv å følge "snill-gutt"-regelen. Klarer rett og slett ikke å si nei, når noen, av gjestfrihet, serverer kake og brus, eller hva det måtte være. Er jo en grei grunn til å få unnet seg litt nei-mat en gang i blant, som er bare bra i moderate mengder. Men med min dårlige disiplin ender jeg opp med både snill-gutt-mat OG spisedag noen uker Grin

Stå på, bra at du fortsetter å logge. Er imponert over at du kjører geriljakardio, har enda ikke turt de greiene der !
"Ain't Nothing to it but to do it" - Keep me from overanalyzing

[size=08pt]That logbook
[/size]

[size=08pt]Bildeprofil
[/size]

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

SV: Framgang med DagE...(Gammel gutt i startgropen)
« #140 : 16. august 2006, 12:09 »
10 reps på din egen kroppsvekt til jul klarer du om du jobber hardt for det! Grin Kjekt å følge med






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget DagE

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 787
  • Honnør: 32
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 787

  • Et etterlengtet comeback!!! :)
SV: Framgang med DagE...(Gammel gutt i startgropen)
« #141 : 16. august 2006, 12:55 »
Takk Slux...
Geriljakardio er ikke så tungt på sykkel som det er når du løper... så jeg er vel heldig som ikke har gode nok knær til å løpe? Men det er deilig når du ser at det bare er to spurter igjen.

Jeg håper at jeg kan klare 10 reps til jul det hadde vært veldig gøy! Cheesy
Tren vel!

Treningsdagbok        Bildeprofil
Et lite steg hver dag....
Vekt 2008: 

Utlogget DagE

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 787
  • Honnør: 32
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 787

  • Et etterlengtet comeback!!! :)
SV: Framgang med DagE...(Gammel gutt i startgropen)
« #142 : 16. august 2006, 12:59 »
Om 10 min er jeg avsted til Gymen for å ta min hviledagskardio, en rask 4x4 skulle gi meg en maraton form til jul 

Er det flere her som har satt igang en forforbedring/redusering av fett% denne høsten???
Tren vel!

Treningsdagbok        Bildeprofil
Et lite steg hver dag....
Vekt 2008: 

Utlogget Haalvor

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 688
  • Honnør: 79
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 688

SV: Framgang med DagE...(Gammel gutt i startgropen)
« #143 : 16. august 2006, 14:40 »
Med litt målrettet chinstrening, samt at du går mere ned i vekt, noe jeg forstod du skulle(?), tror jeg du kan klare 10 rep på kroppsvekt til jul. Chins er vel noe som krever en del trening, og du får fort inn flere reps bare ved at bevegelsesbanen blir mer kjent. Selv klarer jeg på det beste 14, og jeg veier 76/77 Kilo, så superbra er det ikke akkurat. Håper selv på å tangere min egen chins rekord med litt ordentlig trening.

Stå på!
"Ain't Nothing to it but to do it" - Keep me from overanalyzing

[size=08pt]That logbook
[/size]

[size=08pt]Bildeprofil
[/size]

Utlogget DagE

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 787
  • Honnør: 32
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 787

  • Et etterlengtet comeback!!! :)
SV: Framgang med DagE...(Gammel gutt i startgropen)
« #144 : 17. august 2006, 13:45 »
Haalvor:
Det å ligge på 76/77 kg muskler er superbra i seg selv! 
Jeg må nok litt den i vekt for å greie min egen kroppstyngde. Det med å bli kjent med øvelsen stemmer nok, kan huske fra gamle dager da jeg var ganske glad i å ta chins(ikke helt det samme for jeg dro meg opp med stangen bak hode, mer som en gjør ved nedtrekk), tok en 10-12 stykker på den tiden. Men da veide jeg ikke mer enn 81-82. Og det var ikke så mye når jeg var(og er) 188 høy.   Pushups

I går var jeg og tok min kardioøkt. 4x4 i 37 min gav meg en god følelse, men denne gangen kjente jeg at det var tungt. Jeg måtte legge inn ekstra vilje for å få opp tempoet på beina og dermed opp pulsen. Det gikk fint men kjente antagelig vektene fra dagen i forveien. 

Nå skal jeg ta meg en økt mens ungene er opptatt på skole og barnehage. Jeg skal ikke jobbe før i ettermiddag, så dette blir kosetid for gamlefar!  Grin

5 min oppvarming på sykkel.
Knebøy                                2x15x50
Markløft strakeben              15x50
Benkbress db liten skrå       2x15x16
Chins                                   15x45  -  den er tung nok, kan bare hoppe 5 kg om gangen så det blir kanskje et hopp til neste uke.   
Roing                                    15x45  - hopper samtidig med chins'en
Arnoldpress  db                     2x15x12
Bicepscurl db                         2x15x9  - tar det med ro her, fikk litt overtrening på den høyre bicepsen denne våren, så det blir rolig og kontrollert denne høsten.
Franskpress db                      2x15x8 
Mage                                      2x6x10 kg + ett sett til failure  Situps

Vi avslutter som vanlig med sykkel-GK i 12 min.  Kardio

Mat er ikke helt på plass enda. Vanlig mat er, men ikke tilskudd som protein og annet. Oljen er ok, bruker Udos choise. Den er ok på smak og den svir ikke i svelget (andre som har det problemet?).  what
Tren vel!

Treningsdagbok        Bildeprofil
Et lite steg hver dag....
Vekt 2008: 

Utlogget Haalvor

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 688
  • Honnør: 79
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 688

SV: Framgang med DagE...(Gammel gutt i startgropen)
« #145 : 17. august 2006, 15:08 »
Syns du er utrolig flink. Du har mye kardio, står på med styrketreningen og tar tilogmed GK etterpå !! Smiley Veldig bra. 4 cm mer enn meg gitt. Mye har du planlagt å gå ned?

Det skal faktisk ikke mange kilo til for at chins blir vanskelig. Det var i fjor vinter jeg innså at for MIN del er ikke stor-bulking et alternativ. For dersom jeg bulker (les: tradisjonell bulk, aka unnskyldning for å spise drittmat), legger jeg på meg MER fett enn muskler! Bare jeg kom opp i 83/84 var det vanskelig for meg å klare mer enn 6 chins, og hadde jeg fått like mye muskler, skulle jeg vel i teorien fortsatt klare mange chins..
"Ain't Nothing to it but to do it" - Keep me from overanalyzing

[size=08pt]That logbook
[/size]

[size=08pt]Bildeprofil
[/size]

Utlogget DagE

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 787
  • Honnør: 32
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 787

  • Et etterlengtet comeback!!! :)
SV: Framgang med DagE...(Gammel gutt i startgropen)
« #146 : 18. august 2006, 04:28 »
 Tongue I dag fikk jeg tidsnød med henting av unger, så mage og GK måtte hoppes over  what
Men jeg kan ta det igjen i dag. Jeg stikker innom og tar mage og 4x4 etter at jeg har sovet litt, en ekte morraøkt?  woot

 bodybuilder
Vel, jeg vet ikke hvor mye jeg må ned, eller hvor lang tid det kommer til å ta. Derimot vet jeg at jeg ikke skal ha flesk på magen, kun det som vil være der når jeg kommer ned i 15% kroppsfett. Vet ikke hvorfor akkurat det tallet, men det virker oppnåelig?!? Jeg skal ikke deffe i tradisjonell stil heller, kun lavkarbo spising(med kosedag), og vekter/kardio.
Det kjipe er at jeg er konstant sulten. Må legge litt mer fett inn i kosten, tror jeg... Spise
Tren vel!

Treningsdagbok        Bildeprofil
Et lite steg hver dag....
Vekt 2008: 

Utlogget lfaro

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 945
  • Honnør: 282
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 945

  • Liksomstyrkeløfter
SV: Framgang med DagE...(Gammel gutt i startgropen)
« #147 : 18. august 2006, 07:58 »
inspirasjon for oss alle du!
Skal selv starte opp igjen loggen nå snart, driver med fettforbrenning selv, synes det er bedre å gjøre det om vinteren, når alle har lagt på seg igjen fra sommeren Smiley

chins klarer du uten problemer, du kommer fort opp i 10-12, det er flere en det som er problemet Smiley

Utlogget DagE

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 787
  • Honnør: 32
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 787

  • Et etterlengtet comeback!!! :)
SV: Framgang med DagE...(Gammel gutt i startgropen)
« #148 : 18. august 2006, 12:49 »
inspirasjon for oss alle du!
Skal selv starte opp igjen loggen nå snart, driver med fettforbrenning selv, synes det er bedre å gjøre det om vinteren, når alle har lagt på seg igjen fra sommeren Smiley

chins klarer du uten problemer, du kommer fort opp i 10-12, det er flere en det som er problemet Smiley

Heisan... tidlig oppe du! På jobb?  Grin
Gøy å høre at en inspirerer, men sannheten vet du er jo at dette forumet inspirerer. Det er et utrolig kick å se hva andre gjør, og hva de klarer å få til. Når en ser det så begynner en å tro at det er ikke umulig.  Shocked
For 7 mnd siden ville alt dette vært umulig for meg. Det var en drøm, og nå har drømmen fått liv. (begynner å nærme meg Dr. Marthin Luther King her)  biggrin
Puh... der landet vi igjen...  Wink

Jeg er vel en pesimistisk-optimist som ikke tillater meg å sveve for høyt av gangen. Et nøkternt blikk på hva som er realistisk og et optimistisk blikk på hva som hadde vært kjempe gøy å få til, smelter sammen og blir målet mitt. Så gjenstår det å se hvem av mine to personligheter som hadde rett.  Drankere

Hvis det er flere enn 10-12 som er problemet, så må det være et langsiktig mål for meg å ta 20  biggrin
Tren vel!

Treningsdagbok        Bildeprofil
Et lite steg hver dag....
Vekt 2008: 

Utlogget DagE

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 787
  • Honnør: 32
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 787

  • Et etterlengtet comeback!!! :)
SV: Framgang med DagE...(Gammel gutt i startgropen)
« #149 : 18. august 2006, 14:25 »
Dagens vekt: 100,9 kg.


Mål til jul er 95 kg.
Tren vel!

Treningsdagbok        Bildeprofil
Et lite steg hver dag....
Vekt 2008: 

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!