Skrevet av Emne: HVOR SKAL VI STARTE OPPTØYENE?!  (Lest 13114 ganger)

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
SV: HVOR SKAL VI STARTE OPPTØYENE?!
« #105 : 29. mars 2006, 01:40 »
Otto er kul - la han gjøre hva han vil - synes han har guts som tør jeg. han hetser jo både innvandrere, muslimer og andre grupper. Synes han er en meget god komiker.

Tror de fleste intelligente oppegående mennesker tar det for det det er - en spesiell humor som man ikke skal ta på alvor.

Hadde stor morro den gang han holdt tale om statsministeren, og uttalte blant annet følgende:

"Nå Bondevik, om du klarer å røske hodet ditt ut av medisinskapet noen sekund, skal jeg fortelle deg noen sannhetens ord". Tror jeg holdt på å flire meg ihjel.

Bondevik helte selvsagt bensin på bålet ved å gå ut i mediene og si at han følte seg mobbet. En voksen mann burde tatt det for det det er, uskyldig morro og harselas.

JA til OTTO - Nei til ekstremisme. Smiley eller.no Smiley

silentk

  • Gjest
SV: HVOR SKAL VI STARTE OPPTØYENE?!
« #106 : 29. mars 2006, 01:46 »
Fornuftig som alltid, Stallion Smiley Men jeg kan ikke gi deg honnør for hvert eneste innlegg du skriver Tongue

Synes brenninga til Otto minner meg om den gode, gamle Otto Jespersen. Han var mye mer dristig på 90-tallet, synes jeg. Uansett en herlig komiker.

*Kikke videre på Trotto Libre*

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
SV: HVOR SKAL VI STARTE OPPTØYENE?!
« #107 : 29. mars 2006, 01:50 »
"Oppegående" må være verdens mest irriterende ord.
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

SV: HVOR SKAL VI STARTE OPPTØYENE?!
« #108 : 29. mars 2006, 08:18 »
Javel, der røpte du i allefall at du egentlig ikke veit så mye om Bibelen. Nok en gang, sett deg inn i hvordan det _egentlig_ er.. Det er ikke så mye som faktisk kan misforstås, men noen ting må jo av og til sammenlignes med andre vers, feks pakten (som du også kan sette deg inn i, hvis du føler for det. Pakten er ikke lik i GT og NT). MEN, enkelte kan vri og vende på det som står der, feks ta ting ut av en sammenheng og bruke det på en måte som er fordelaktig for det man selv er ute etter, det være seg penger, makt eller andre ting. Det som da ofte er påfallende er at det ofte er ny-kristne som blir med i menigheter a la levende ord, for de vil være "skikkelige" kristne, noe disse menighetene påstår de er. Ettersom de da ikke veit så mye om kristendommen fra før er det mye enklere for en sterk leder å få en "ferskis" til å tro på tolkninger som de selv har laget.

Jeg skal gjerne innrømme at jeg ikke har særlig inngående kjennskap til Bibelen (det er jo en av grunnene til at jeg spør ;-)), det satte en mildt sagt elendig kristendomslærer i ungdomsskolen en effektiv stopper for (men det er en helt annen historie...) Men jeg mener at mine kilder som er både direkte og indirekte bekjente i Levende Ord, er gode kilder for hva de driver med, da jeg ikke har noen grunn til å tro at disse skulle lyve. Det er kanskje feil av meg å sammenligne disse gruppene med "vanlige" kristne, og du bekrefter vel egentlig det jeg tror: At disse gruppene vrir på "ordet" akkurat slik de finner det hensiktsmessig for dem. Det jeg dog undres over er at så mange lar seg lure av dem. Når det gjelder tolkninger: Hvordan kan man påstå at Jesus klarte å mette en hel bråte med mennesker ved hjelp av noen få fisk og litt brød (var det ikke slik det var?), og mene at dette er en faktisk hendelse? Det kunne ikke tenkes at dette bare er en måte å skrive at Jesus viste hvordan man kunne dele det man har, så det ble litt til alle? Dette er vel en av grunnene til at jeg velger å ikke tro: Mye av det som kristne tror på er stikk i strid med de fysiske lover.

Men: Kanskje noen kan svare meg på hvorfor folk dør i Nord-Irland? Er ikke disse alle kristne uten at de nødvendigvis er med i noen sekt? Hvorfor ryker protestanter og katolikker i tottene på hverandre?

Jeg setter pris på gode saklige innlegg fra "den andre siden" slik som wArLoCK og QuiNlan skriver. Dere, sammen med mine kristne og muslimske bekjente bidrar heldigvis til at jeg har respekt for deres tro! Dere beviser jo at det faktisk går an å diskutere saklig sammen, uten at men trenger å gjøre kål på hverandre selv om man ikke er enig (om dere ikke skulle dukke opp med balltre når jeg minst venter det da ;-))Fullt så mye respekt har jeg ikke akkurat for dem i Levende Ord, som til tross for at jeg gjerne kan omgås med dem, velger å omgås minst mulig med meg og mine...

Jeg vil også nevne at jeg har vært i Israel selv, bl.a. på en "bibelsk" rundreise ifm. mitt engasjement i FN i Libanon. Denne rundreisen syns jeg var veldig interresant, det var kjekt å se stedene der de kjente hendelsene fra NT skal ha skjedd. Heldigvis var guiden vår en adskillig bedre "lærer" enn hun fra undomsskolen. Så en slik tur vil jeg absolutt anbefale, men dere bør kanskje sjekke om det faktisk er mulig mtp. sikkerhetstiltakene i dag.

Å sette meg dypere inn i materien slik det blir foreslått, har jeg nok ingen interesse av (skjønt dere forer meg jo med bra kunnskap her da ;-)) Jeg lever livet lykkelig som "ikke troende", og håper at dere gjør det samme som "troende".

On topic: Om OJ vil brenne Bibelen, Koranen, Hardy Guttene, Store Norske eller andre bøker, så får han gjøre som han vil for min del. Jeg kan forstå at noen blir såret og provosert av det, men ved å gå offentlig ut mot dette er vel egentlig bare å helle bensin på bålet. Han vil sjokkere dere, og få høyere seertall, og det klarer han! Om dere vil slikt til livs, er vel det beste å bare tie det i hjel, ignorer det han gjør.

Edit: Å dæven! så langt innlegg tror jeg aldri jeg har skrevet før! Hmmm, kanskje jeg skal jobbe litt og?  Tongue

Utlogget OddbjørnS

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 107
  • Honnør: 151
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 107

SV: HVOR SKAL VI STARTE OPPTØYENE?!
« #109 : 29. mars 2006, 09:09 »
"Don't open the gates! Who the hell needs a wooden horse of that size?"
-Unknown inhabitant of Troy

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

SV: HVOR SKAL VI STARTE OPPTØYENE?!
« #110 : 29. mars 2006, 09:34 »
Otto lykkes... det kommer til å bli bra seertall på neste show..

Utlogget Grungern

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 541
  • Honnør: 203
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 541

  • Go hard, or go home!!
SV: HVOR SKAL VI STARTE OPPTØYENE?!
« #111 : 29. mars 2006, 11:20 »
Uvitende skrev:
"Men en kan også tydelig se at det må noe mer til enn bare f eks et stort PANG for at jorden og alt liv som er her, skulle bli til.. Når en ser på hvordan planter og dyr er bygget opp, hvilke mekanismer de har for å overleve, og forplante seg videre. Hvordan kan det kommet av seg selv? Og mennesker? Hva er det som gjør at alle de cellene vi har inne i kroppen vår, vet akkurat hva de ska gjøre, hva som er deres oppgave, og hvordan de skal samarbeide. Og Hjernen vår, hvor komplisert er ikke den?"

Jeg tipper du ikke har satt deg så veldig inn i kjemi, fysikk og biologi? Noen gang lest et vitenskapelig tidsskrift? Sett på discoverychannel?

Men det er noe jeg lurer på, til dere kristne. Hvordan forholder dere dere til at man kan måle tiden lyset bruker fra solen til jorden? Ellers at vi kan finne en stjernes sammensetning ved å studere lyset fra den? Hvordan forholder dere dere til at man har funnet døde bakterier på Mars? Hvordan forholder dere dere til dinosaurer rett og slett? Tongue Hvilken plass har de i bibelens tidslinje?  Erter
Trener på vektertorget i Bergen.
Knebøy: 180kg, Mark: 230kg, Benk: 120kgx3 (skylder på dårlig skuldre Tongue )
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=29518.0

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

SV: HVOR SKAL VI STARTE OPPTØYENE?!
« #112 : 29. mars 2006, 11:31 »

Otto sier jo selv: "- Dessuten er jeg blitt 52 år nå, og vurderte det slik at jeg fortsatt kan ha tjue gode år til å leve. "

Kjedelig å se at muslimske fundamentalister til og med har klart å temme selveste Jespersen. Finnes det ingen kristne som har et sterkt ønske om å leve i evigheten som martyr? Uvitende?
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

SV: HVOR SKAL VI STARTE OPPTØYENE?!
« #113 : 29. mars 2006, 13:53 »
Men det er noe jeg lurer på, til dere kristne. Hvordan forholder dere dere til at man kan måle tiden lyset bruker fra solen til jorden? Ellers at vi kan finne en stjernes sammensetning ved å studere lyset fra den? Hvordan forholder dere dere til at man har funnet døde bakterier på Mars? Hvordan forholder dere dere til dinosaurer rett og slett? Tongue Hvilken plass har de i bibelens tidslinje?  Erter

Såkalte 'creationists' i USA mener faktisk å ha vitenskapelige forklaringer på alt det der. Mer seriøse forskere har riktig nok solide motargumenter til samtlige teorier, men dette velger de kristne som regel å ignorere, da de heller tar til seg det første og beste med tilsynelatende kredibilitetet som støtter opp om deres tro.

Utlogget Grungern

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 541
  • Honnør: 203
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 541

  • Go hard, or go home!!
SV: HVOR SKAL VI STARTE OPPTØYENE?!
« #114 : 29. mars 2006, 14:37 »
Haha, ja har hørt om det der. har også vært diskusjoner over at noen kristne galninger mener det skal likestilles med utviklingslæren i naturfag! Tongue :riste på hodet:
Trener på vektertorget i Bergen.
Knebøy: 180kg, Mark: 230kg, Benk: 120kgx3 (skylder på dårlig skuldre Tongue )
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=29518.0

silentk

  • Gjest
SV: HVOR SKAL VI STARTE OPPTØYENE?!
« #115 : 29. mars 2006, 14:38 »
Det er ikke bare noen, Grungern, det er skremmende mange, faktisk.

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
SV: HVOR SKAL VI STARTE OPPTØYENE?!
« #116 : 29. mars 2006, 15:14 »
Grungern, ang Bibelens tidslinje og alt det der, det er ikke på noen måte i strid med Bibelen at det feks har vært dinosaurer. Bibelen påstår aldri at den er en bok på linje med feks et leksikon, dvs med komplett tidslinje uten mangler. Det at dinosaurene ikke er med har ingen betydning nettopp pga dette... Det er bare ikke med. Dette gjelder forsåvidt andre, lignende spørsmål også. Kristne som da påstår at Gud feks har plassert dinosaurbein nedi bakken har misforstått noe vesentlig. Disse tar tidslinjen i Bibelen på alvor og mener feks at jorda bare er 2000 år gammel, noe som er totalt absurd.
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
SV: HVOR SKAL VI STARTE OPPTØYENE?!
« #117 : 29. mars 2006, 15:38 »
Men: Kanskje noen kan svare meg på hvorfor folk dør i Nord-Irland? Er ikke disse alle kristne uten at de nødvendigvis er med i noen sekt? Hvorfor ryker protestanter og katolikker i tottene på hverandre?

Står da ikke noe sted i Bibelen at kristne ikke skal dø, gjør det det da..? Wink Kristne er ikke på noen måte mer "udødelige" enn ikke-kristne.. Tongue

Og hvorfor de ryker i tottene på hverandre har vel like mye, om ikke mer, med unionen med Storbritania og gjøre enn nødvendigvis religion. (IRA har jo laget mye bråk, og dette har da andre grunner en religion, nemlig uavhengighet.)
Det er republikanere, som er irske katolikker, og lojalister, som er britiske protestanter, som slåss. Ser du problemet..? Irske katolikker vil jo være uavhengige, derfor slåss de da også mot lojalistene, som er fra Storbritania. Så det er like mye motsetninger mellom irer og briter, pga union, som motsetninger i religion. (Hmm ja.. Rett meg hvis jeg har skrevet noe feil her.)
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Germ

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 726
  • Honnør: 106
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 726

  • Let`s grow together
SV: HVOR SKAL VI STARTE OPPTØYENE?!
« #118 : 29. mars 2006, 15:38 »
Uvitende skrev:
"Men en kan også tydelig se at det må noe mer til enn bare f eks et stort PANG for at jorden og alt liv som er her, skulle bli til.. Når en ser på hvordan planter og dyr er bygget opp, hvilke mekanismer de har for å overleve, og forplante seg videre. Hvordan kan det kommet av seg selv? Og mennesker? Hva er det som gjør at alle de cellene vi har inne i kroppen vår, vet akkurat hva de ska gjøre, hva som er deres oppgave, og hvordan de skal samarbeide. Og Hjernen vår, hvor komplisert er ikke den?"

Jeg tipper du ikke har satt deg så veldig inn i kjemi, fysikk og biologi? Noen gang lest et vitenskapelig tidsskrift? Sett på discoverychannel?

Men det er noe jeg lurer på, til dere kristne. Hvordan forholder dere dere til at man kan måle tiden lyset bruker fra solen til jorden? Ellers at vi kan finne en stjernes sammensetning ved å studere lyset fra den? Hvordan forholder dere dere til at man har funnet døde bakterier på Mars? Hvordan forholder dere dere til dinosaurer rett og slett? Tongue Hvilken plass har de i bibelens tidslinje?  Erter

Vet du hvorfor det bare finnes døde bakterier på Mars?






Chuch Norris var den første som besøkte planeten! Grin
Join Germ and his friends on magical and learning adventures through the toilet of time and space. Only $9.95!!!

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
SV: HVOR SKAL VI STARTE OPPTØYENE?!
« #119 : 29. mars 2006, 15:41 »
Det er ikke bare noen, Grungern, det er skremmende mange, faktisk.
Ja du har vel tall på det der..? Tongue

Vet du hvorfor det bare finnes døde bakterier på Mars?






Chuch Norris var den første som besøkte planeten! Grin

rofl
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!