Skrevet av Emne: Feige Otto Jespersen  (Lest 3672 ganger)

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Feige Otto Jespersen
« #15 : 31. mars 2006, 17:20 »
Jeg håper han tuller....
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Baliba

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 5 217
  • Honnør: 629
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 217

  • Sponset av www.Norkost.no
SV: Feige Otto Jespersen
« #16 : 31. mars 2006, 18:24 »
hvis ikke det er tull burde han i grunn være godt erfaren med begrepet "ta seg vann over hodet"..
Les forumreglene her





- Personlig Trener - AFPT

- 3. Plass Junior NM 2008: Film

 Konkurranser:
 NM 2008: 240 - 160 - 222,5 = 622,5 @ 74,75
 Syd-Norsk 2010 : 250 - 170 - 230 = 650 @ 80,90
 NM 2012 : 197,5 - 135 - 220 = 547,5 @ 80,73 RAW

- Logg


Sponset av www.Norkost.no

Utlogget Idolet

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 19
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 19

SV: Feige Otto Jespersen
« #17 : 31. mars 2006, 23:46 »
Jeg synes ikke Otto Jespersens tidligere programmer  i særlig grad har handlet om intelligent samfunnskritisk humor. Tror derfor at muligheten for at OJ brant bibler for å illustrere gapet mellom kristne og muslimers handlingsmåte er forsvinnende liten.

OJ sin humor har i stor grad gått ut på angrep på tabuer, personer som ligger nede, osv. Kristne er tydeligvis et populært mål i disse raddis-tider, og blant annet Kvarmes uttalelser stiller dem særlig lagelig til for hogg. Uansett grunn er bibel-brenningen noe som provoserer svært mange, og er etter min mening mye grovere enn tregningene av Muhammed, slik illustrerer jo dette også et poeng (ref. ultrafå sosialister som roper og klager nå).

Jeg synes faktisk at dette er feigt av OJ, han sparker folk som ikke sparker tilbake. Hans unnskyldning om at han ikke fikk tak i Koranen er i beste fall patetisk. Er han ikke tøff nok til å gjøre dette med alle religiøse bøker, så bør han la det være, det burde i bunn og grunn handle om respekt, ikke frykt.                                                                 

Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
SV: Feige Otto Jespersen
« #18 : 01. april 2006, 00:04 »
Det er jo akkurat det poenget.. Smiley Man trenger ikke være redd for å dø om man brenner en bibel... hvordan er det derimot om man brenner en koran? Wink
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Utlogget Idolet

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 19
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 19

SV: Feige Otto Jespersen
« #19 : 01. april 2006, 00:41 »
Det er jo akkurat det poenget.. Smiley Man trenger ikke være redd for å dø om man brenner en bibel... hvordan er det derimot om man brenner en koran? Wink
Det er det som blir poenget ja, men jeg stiller meg tvilende til at det var slik det var ment. Det er intensjonen jeg stiller meg kritisk til.

Utlogget Maui

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 304
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 304

SV: Feige Otto Jespersen
« #20 : 01. april 2006, 00:48 »
Det er jo akkurat det poenget.. Smiley Man trenger ikke være redd for å dø om man brenner en bibel... hvordan er det derimot om man brenner en koran? Wink

 Gull




Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
SV: Feige Otto Jespersen
« #21 : 01. april 2006, 00:59 »
Det at du antar at O.J som har gjort det han må for å tjene penger er dum som et brød.. vel, deg om det.. Wink
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

SV: Feige Otto Jespersen
« #22 : 01. april 2006, 01:07 »
For å være ærlig, tror jeg noen av dere spekulerer unødvendig mye i Jespersens 'budskap' bak det hele. Otto provoserer, men er i bunn og grunn ingen stor satiriker, og innslagets kontekst tatt i betraktning (Jantelov, grådighet og kristendom på Vestlandet), er jeg tilbøyelig til å påstå at selve bibelbrenningselementet, som det meste han gjør, i grunnen ikke var så veldig nøye gjennomtenkt. Just my two cents...

Utlogget Espen Leon

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 443
  • Honnør: 149
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 443

  • We love tabatas
SV: Feige Otto Jespersen
« #23 : 01. april 2006, 02:27 »
Det er jo ikke feigt å ikke brenne koranen på nasjonal tv, det er bare sunn fornuft Tongue
Den av dere som synes det er feigt å ikke brenne Koranen på nasjonal TV får vel bare skaffe dere litt TV tid og fyre opp en Koran Smiley minn meg forresten på å flytte til Finland når tredje verdenskrig starter.

Instruktør Jeet Kune Do
1.dan Kali Sikaran
1dan Hiep Vo Mon
Blått 3 Krav Maga Norge
Trener 1 selvforsvar NIF

Utlogget Idolet

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 19
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 19

SV: Feige Otto Jespersen
« #24 : 01. april 2006, 03:16 »
Den av dere som synes det er feigt å ikke brenne Koranen på nasjonal TV får vel bare skaffe dere litt TV tid og fyre opp en Koran Smiley minn meg forresten på å flytte til Finland når tredje verdenskrig starter.
Jeg ønsker ikke å brenne Koranen, det ville være totalt respektløst. Men er det greit å brenne Bibelen, selv om det ikke blir noen tredje verdenskrig av det?

Hr. Thyve: OJ er neppe dum som et brød, men det er heller ikke et kriterie å være intelligent for å gjøre suksess. Hva var for eksempel det dype budskapet når han harselerte med Bondeviks psykiske problemer? Eller latterliggjøringen av Sven O? Han kjenner på stemningen blant folket, feks. at Sven O er patetisk, de sekulære misliker Bondeviks politikk, osv. Så lager han noen billige poeng som er akkurat på grensen slik at han kommer unna med det, og folk flest synes deretter han er morsom. Mye av humoren går på at man synes det han sier er så gale at man må le av det. De som blir rammet ler neppe...

Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
SV: Feige Otto Jespersen
« #25 : 01. april 2006, 04:07 »
Ah, vi har en "iq-bøller er slemme"-person..

1) OJ har faktisk en meget god evne til å ta ting ekstremt godt på kornet, både satirisk og mer grovhumoristisk.. du må gjerne benekte dette, men da er vi uenige.

2) Hvorfor skulle det være mindre greit å brenne bibelen enn å brenne maos lille røde..?
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Utlogget J.JohnSvenøen

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 81
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 81

SV: Feige Otto Jespersen
« #26 : 01. april 2006, 11:38 »
Hvorfor fikk du forresten lov å komme tilbake til forumet Cain Huh
Større Troll finnes vel ikke....
Medlem av foreningen for å bevare foreninger

Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
SV: Feige Otto Jespersen
« #27 : 01. april 2006, 12:14 »
Hvorfor fikk du forresten lov å komme tilbake til forumet Cain Huh
Større Troll finnes vel ikke....

Fordi du skal ha noe å spørre om Erter
Nordisk mester i håndbak 2014.


Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
SV: Feige Otto Jespersen
« #28 : 01. april 2006, 14:24 »
Sitat
Hvorfor fikk du forresten lov å komme tilbake til forumet Cain
Større Troll finnes vel ikke....

aha.. Så hvis jeg ser på dine siste innlegg.. og sammenligner med mine siste innlegg.. så vil jeg finne ut at du på ingen måte Troller, men at jeg derimot, ALDRI skriver konstruktive innlegg?

Oi..

nei..

Slik var det tydeligvis ikke, det var faktisk tvert om DU som kun troller, oppfører deg som en barneskoleelev og generelt våser deg bort.. Hvorfor byttet DU nick og kom tilbake i ny "ham" da..? Det var vel ikke slik at noen etterlyste ditt strålende intellekt og ditt skarpe vidd..? eller hva?
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Utlogget J.JohnSvenøen

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 81
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 81

SV: Feige Otto Jespersen
« #29 : 01. april 2006, 18:52 »
aha.. Så hvis jeg ser på dine siste innlegg.. og sammenligner med mine siste innlegg.. så vil jeg finne ut at du på ingen måte Troller, men at jeg derimot, ALDRI skriver konstruktive innlegg?

Oi..

nei..

Slik var det tydeligvis ikke, det var faktisk tvert om DU som kun troller, oppfører deg som en barneskoleelev og generelt våser deg bort.. Hvorfor byttet DU nick og kom tilbake i ny "ham" da..? Det var vel ikke slik at noen etterlyste ditt strålende intellekt og ditt skarpe vidd..? eller hva?

Bare lurte jeg, all den tid du ble bannet fordi du gjorde det til ditt livs misjon å være kronisk aggressiv mot alle og enhver...Det som er morsomt er at du ikke skjønner når noen tuller med deg og oppfører seg akkurat som deg...
Jeg skal ikke flippe mer med deg...Regner med at du nok blir bannet igjen, og kommer tilbake om noen måneder med nok et nytt nick...
Men aggresjonsnivået forblir det samme-heldigvis... Ha en fin kveld.Tudeloo.
Medlem av foreningen for å bevare foreninger

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!