Skrevet av Emne: Jørgen Ljungberg utestenges?  (Lest 24167 ganger)

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

SV: Jørgen Ljungberg utestenges?
« #45 : 25. april 2006, 10:52 »
Med andre ord, de går inn for det. Som sagt, vri på et par molekyler, tilsett noen carbonatomer, og jegerne har ikke snøring om hva de skal lete etter. Selvsagt ikke så lett som det høres ut å lage, men det er kun et spørsmål om penger.
nå snakker du om metabolitter igjen... SAmme hvilket steroide de trikser med, så vil det likevel kludre til verdiene til utøveren, selv om det brukes et "ukjent" preparat. Normalverdien på testo er 1/1, max verdi man kan ha, er 6/1... samme hvor kamuflert man bruker et testopreparat, så vil nivåene høynes... eller?

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Jørgen Ljungberg utestenges?
« #46 : 25. april 2006, 10:59 »
nå snakker du om metabolitter igjen... SAmme hvilket steroide de trikser med, så vil det likevel kludre til verdiene til utøveren, selv om det brukes et "ukjent" preparat. Normalverdien på testo er 1/1, max verdi man kan ha, er 6/1... samme hvor kamuflert man bruker et testopreparat, så vil nivåene høynes... eller?

Nei, det vil ikke nødvendigvis det.

Men for å starte med det første, så er ikke en metabolitt en metabolitt. Avfallstoffet i seg selv kan være lett å finne det, så lenge man faktisk er i stand til å finne det, og nettopp det er hele poenget her. Man kan ikke identifisere noe man ikke vet hva er.

Videre så finnes det en rekke stoffer som kan opptre som testosteron uten å være det. Dette går kun ut på å lage noe som binner seg til reseptorene slik ethvert AAS ville gjøre, men slik at stoffet i seg selv ikke finnes. Testo gir høyere testo-nivåer, men det er også det. Cluet blir altså å finne et stoff som maskerer testo på en slik måte at det ikke letes etter, samtidig som virkningen av stoffet er som vanlig. Det var dette som var genialt med THG, som faktisk ble satt svært tett opp til konkurranser. Videre har man også muligheten til å regulere hastigheten på opptaket her til ønskelig nivå. Alt dette er selvsagt komplisert kjemi - men overhodet ikke umulig.

"Drømmedopet" for en idrettsutøver som vil gå den veien er jo et stoff som ikke syntes, men med samme virkning som før. Og ved å ikke syntes så er det nok at det ikke letes etter, og det er der hovedproblemet til dopingjegerne ligger og som gjør at utviklerene alltid vil ligge et hestehode foran. Det er de som LAGER dopingmidlet, og derfor setter standarden for hvordan det ser ut.

Uansett vil jeg si at en grenseverdi på 6/1 hva testo-nivå angår syntes i mine øyne å være latterlig høy egnetlig. Dette i seg selv gir jo svært høyt rom for utslag fra normalen.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget OddbjørnS

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 107
  • Honnør: 151
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 107

SV: Jørgen Ljungberg utestenges?
« #47 : 25. april 2006, 11:03 »
Uansett vil jeg si at en grenseverdi på 6/1 hva testo-nivå angår syntes i mine øyne å være latterlig høy egnetlig. Dette i seg selv gir jo svært høyt rom for utslag fra normalen.
Grenseverdien er 4/1 nå (T/E ratioen), og som nevnt tidligere så er det folk som har naturlige nivåer(uten tilskudd) som kan overstige dette.
"Don't open the gates! Who the hell needs a wooden horse of that size?"
-Unknown inhabitant of Troy

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
SV: Jørgen Ljungberg utestenges?
« #48 : 25. april 2006, 11:21 »
Dette er avhengig av testeret det er bundet opp mot. En vanlig "boler" (jeg hater det navnet) vil bruke et langt tester, og dette vil kunne spores i måneder i etterkant. Selve testosteronet derimot er ute av kroppen etter 3 ukers tid, mer eller mindre. Noe kortere estere, vil være raskere ute, men vi snakker fort om 1-1,5 uke. Men det er viktig å poengete her at det er doseavhengig også.

Normalt sett vil man lete etter metabolitter når det er bundet opp mot et ester, og ikke testonivåene i seg selv.

Poenget med ester er å ha jevnest mulig nivåer over lengre tid.

Når det er snakk om esterløst testosteron, taes dette raskt opp i kroppen, og er ute av kroppen igjen i løpet av timer. Halveringstiden er i praksis lik 0. Det er med stort sannsynlighet dette som er brukt i dette tilfellet, når vi ser hvordan testo-nivåene faller på bare 30 minutt. Slike typer esterløse AAS etterlater seg ingen metabolitter, og man er derfor avhengig av å ta de på rett tidspunkt når det kommer til tester. Virkningen er som kjent best når man bruker dette(når nivåene er høye, og har ingen nevneverdig langtidsvirkning), og man vil derfor gjøre bruk av dette så nær opp til trening som mulig.

En liten paralell kan man trekke til veksthormon som også er ute av kroppen i løpet av et 2-3 timer, og ikke kan sportes direkte. Nye metoder kan derimot se forandringer i nivåene av IgF-1, og derfor spesieles tilbake til HgH (IgF-1 er også forbudt naturligvis).


Den russiske løfteren i 125 kg klassen eller +125 kg fikk en sprøyte testo i ræva rett før han skulle inn for å løfte på Benk Vm i stockholm!
Helt utrolig!
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Jørgen Ljungberg utestenges?
« #49 : 25. april 2006, 11:22 »
Grenseverdien er 4/1 nå (T/E ratioen), og som nevnt tidligere så er det folk som har naturlige nivåer(uten tilskudd) som kan overstige dette.


Men det ville jo egentlig vært mer naturlig å gi de dette gjelder et "frisertifikat" der dette er testet over tid, fremfor å ha en grenseverdi på 4/1, som jeg også syntes er svært høy. Jeg regner med at disse verdiene er rimelig normaltfordel i befolkningen, og da vil en grenseverdi på 4/1 omfatte i praksis alle, med dette forutsetter at det er normalfordelt.

I slike tilfeller syntes jeg det ville vært bedre, og sikrere, med særordninger for de få, fremfor slingringsmånn for alle.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
SV: Jørgen Ljungberg utestenges?
« #50 : 25. april 2006, 11:38 »
Hva tror du det var?
Ganske sikkert var det ulovlig og noe som raskt er ute av kroppen
Men ganske riktig, jeg vet ikke hva det var. Men at det er høyst suspekt er det vel ingen tvil om!
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
SV: Jørgen Ljungberg utestenges?
« #51 : 25. april 2006, 11:47 »
Noen konklusjoner må man kunne trekke,selv om man ikke har håndfaste bevis!
 Tongue
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

SV: Jørgen Ljungberg utestenges?
« #52 : 25. april 2006, 11:49 »
Den russiske løfteren i 125 kg klassen eller +125 kg fikk en sprøyte testo i ræva rett før han skulle inn for å løfte på Benk Vm i stockholm!
Helt utrolig!

Satte de sprøyta ute på plattingen?
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Jørgen Ljungberg utestenges?
« #53 : 25. april 2006, 11:56 »
Ble det satt gjennom drakta ?? woot

Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

SV: Jørgen Ljungberg utestenges?
« #54 : 25. april 2006, 11:59 »
Mens han satt og ventet på tur til å løfte. Han som satt sprøyta sa ikke fra, så utøveren svatt visst litt.

Det var sikkert en fra WADA som prøve å lure russerne!!!
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget Raggis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 926
  • Honnør: 96
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 926

SV: Jørgen Ljungberg utestenges?
« #55 : 25. april 2006, 12:21 »
Den russiske løfteren i 125 kg klassen eller +125 kg fikk en sprøyte testo i ræva rett før han skulle inn for å løfte på Benk Vm i stockholm!
Helt utrolig!

Minner meg om en histore jeg ble fortalt av noen som var på VM i Finland i 78. Der bommer en amerikaner åpningsvekten i bøy. Han ber om en høyning på 40kg. I garderoben rett før han skal ut til andre løftet legger de isposer på brystet hans, og setter en sprøte adrenalin rett i blodet. Han kommer ut tar løftet så lett at det så ut som om de hadde tatt av de 40kg.
Styrkeløfter som for tiden pleier skader
Stevnepers:
Bøy:250kg Benk:180kg Mark:240kg - Total:662,5kg
Raw:
Bøy:3x200kg Benk:150kg Mark:3x230kg

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Jørgen Ljungberg utestenges?
« #56 : 25. april 2006, 14:46 »
Med stor sannsynlighet var det nok adrenalin ja, men grenseverdien for adrenelin tilført subq er vel omtrent 0.... what
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

SV: Jørgen Ljungberg utestenges?
« #57 : 25. april 2006, 16:20 »
Jeg og Kjell satt rett bak den utøveren da det skjedde.
Så ut som om utøveren ikke ante noen ting og "legen" ( eller hvem det var ? ) bare stakk sprøyta rett gjennom drakten og inn i skinka på han.
Så bare han kvapp til og brydde seg ikke noe mere om det.

Må være en form for adrenalin eller noe som har den virkningen han ble injisert med.
Kan ikke være noe annet da det var bare et par minutter til han skulle opp og løfte.  what

Tipper det var synthol. Det er det vel ikke mange som har brukt i styrkeløft enda. Sprøyte inn enorme mengder synthol i rumpa slik at den blir så stor at  at man får vanvittig spenn samtidig som rumpa er nede i benken.
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget OddbjørnS

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 107
  • Honnør: 151
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 107

"Don't open the gates! Who the hell needs a wooden horse of that size?"
-Unknown inhabitant of Troy

Utlogget Rørosingen

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 143
  • Honnør: 36
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 143

SV: Jørgen Ljungberg utestenges?
« #59 : 26. april 2006, 01:04 »
Jeg er enig med Niklas Jønsson som sier at det var svært dumt av Ørebro AK å "tyste" dopingskandalen ned ved ikke å slippe SVT inn i treningslokalet. Det ødelegger mye for klubbens troverdighet siden alle (spesielt uforstående) vil tro at klubben støtter dopingutøvere. Dette vil også være svært ødeleggende for fremtidig rekruttering siden ingen foreldre vil gå med på at deres ungdommer bør trene styrkeløft der.
Det er ikke farten som dreper, det er smellen.
Eller som vi cowboys sier; It's not the fart that kills, it's the smell.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!