avstemning
Spørsmål: Burde AAS kriminaliseres ?
Ja
Nei

Skrevet av Emne: Burde AAS kriminaliseres?  (Lest 21706 ganger)

Utlogget Lars H

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 944
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 944

  • TEAM STRONGMAN ROY HOLTE!!! VIKINGS 4 EVER!
SV: Burde AAS kriminaliseres?
« #75 : 31. mai 2006, 12:39 »
Nei tror absolutt ikke politiet har noen grunn til å ransake hos meg Smiley
det var bare en tilfeldig ting jeg kom til å tenke på Wink
Og hvis dem noensinne kommer på døra mi, må det være pga en pokkers sur NRK-lisensmann, som aldri får innkrevd lisensen min Grin

Vær forsiktig.. Pengeinnkreverene fra NRK kan være steinharde.

For hver uke sent, slår de på 50.000.- I renter..

Og betaler du ikke, skjærer de ut organene dine, å selger dem på det svarte markedet til asiatiske organkjøpere for å dekke lisensen din + renta...

Hehe..

Sorry.

Måtte bare.

Wink

Lars Helge Kristensen

Konkurrerende utøver innen Strongman

Beste løft: 245kg i knebøy, 190kg benkpress og 280kg i markløft. Nå 23 år gammel
Sponset av:
Team Stronman Roy Holte
Viking Supplements System

2003; NM-105kg Husker ikke Plass
2004; NM-21år  3 plass
2007; BOV "Fersk" 4 plass
2007; 8 plass P.N Strongman SHow Larvik, Storklassedebut

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

SV: Burde AAS kriminaliseres?
« #76 : 31. mai 2006, 14:36 »
Å slenge den linken inn i denne tråden burde du holdt deg for god til og heller latt en eller annen styrkeløfter, ADN'er, Slux'er eller Shemhazai'er gjøre det.
"Gal morder brukte aas innlegg"

Du har det med å drite deg ut og misforstå andres innlegg, ja...

Lars Helge la ved linken for å illustrere nettopp den uvitenhet og svart/hvitt-tenkning du her kritiserer ham for. Hele poenget hans var at vinklingen var usaklig.

Ellers vet jeg ikke hvor du har det fra at jeg er en eller annen antidoping-fanatiker bare fordi jeg ikke er enig i dine korttenkte utsagn i denne tråden. Jeg er trolig en av de mest liberale her på forumet når det kommer til doping, og at jeg velger ikke å bruke AAS selv, betyr ikke at jeg ser ned på dem som gjør det...

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

SV: Burde AAS kriminaliseres?
« #77 : 31. mai 2006, 22:33 »
søke samle sikre spor som sannsynliggjør siktedes skyld såvel som skyldfrihet.
edit: Søke samle sikre spor som sannsynliggjør sakens sanne sammenheng, siktedes skyld såvel som skyldfrihet... SLIK var den.. Smiley

Kim Dalen

  • Gjest
SV: Burde AAS kriminaliseres?
« #78 : 01. juni 2006, 01:50 »
No Offence Lars, men herregud! Du var den siste jeg trodde kom til å skrive et slikt usaklig innlegg. Greit nok at du prøver å gjøre det godt igjen med den siste linjen du skrev, men det hadde vel kansje vert en fordel om du hadde satt deg inn i saken før du utalte deg? Mannen var jo totalt psykotisk, han var kjent for å blande sprit og ghb. Å slenge den linken inn i denne tråden burde du holdt deg for god til og heller latt en eller annen styrkeløfter, ADN'er, Slux'er eller Shemhazai'er gjøre det.
"Gal morder brukte aas innlegg"
Altså, hva skjer her?! Har Lars Helge gjort deg noe? Stiller meg helt uforstående til dette innlegget.

Utlogget Espen Leon

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 443
  • Honnør: 149
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 443

  • We love tabatas
SV: Burde AAS kriminaliseres?
« #79 : 01. juni 2006, 01:55 »
Jeg tror han tolket posten til Lars helt feil

Instruktør Jeet Kune Do
1.dan Kali Sikaran
1dan Hiep Vo Mon
Blått 3 Krav Maga Norge
Trener 1 selvforsvar NIF

Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
SV: Burde AAS kriminaliseres?
« #80 : 01. juni 2006, 02:03 »
Noen som leste Eldens innlegg i Aftenposten? Om hvordan et evt. lovforbud vil begrense ADNs muligheter til å sjekke for doping i alle andre sammenhenger enn konkurranser? Interessant nok kan en slik lovendring altså føre til at ADN ikke kan foreta uanmeldte dopingtester.. Smiley artige greier..
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

SV: Burde AAS kriminaliseres?
« #81 : 01. juni 2006, 09:50 »
Oi... tankevekker...

Nå kommer sikkert en uttalelse fra en lubben ADN-fyr, om at Muhlegg, Elden og Stellander har konspirert for å lure dem....  rofl

Jeg stiller meg dog undrende til det med "dobbel straff"... Jeg tror ikke det vil bli vanskelig at påtalemakten bøtelegger, og særforbund/NIF også utestenger som en intern reaksjon.

På samme måte som at jeg vil bli straffeforfulgt hvis jeg banker en elev litt for ofte, samtidig så vil jeg nok miste jobben som en reaksjon fra skoleverket.  what

Utlogget Lars H

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 944
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 944

  • TEAM STRONGMAN ROY HOLTE!!! VIKINGS 4 EVER!
SV: Burde AAS kriminaliseres?
« #82 : 01. juni 2006, 22:23 »
Tviler ikke... Tongue
Det er vel tore på sporet som kommer tenker jeg Grin

Og vit følgende: Tore På Sporet FINNER DEG!!!

SmileySmiley

Lars Helge Kristensen

Konkurrerende utøver innen Strongman

Beste løft: 245kg i knebøy, 190kg benkpress og 280kg i markløft. Nå 23 år gammel
Sponset av:
Team Stronman Roy Holte
Viking Supplements System

2003; NM-105kg Husker ikke Plass
2004; NM-21år  3 plass
2007; BOV "Fersk" 4 plass
2007; 8 plass P.N Strongman SHow Larvik, Storklassedebut

Utlogget nullet

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 373
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 373

SV: Burde AAS kriminaliseres?
« #83 : 05. juni 2006, 14:51 »
Her er det ikke snakk om lovgivning.. her er det snakk om tjenesteinstruks og hva de leter etter hos deg. Som tidligere sagt, politiet har sjelden farmakologisk utdannelse, ei heller har de mer juridisk utdannelse enn nødvendig. Så av alle de tusener av forskjellige situasjoner en polititjenestemann kommer opp i, så har han ikke alltid oversikt over gjeldende juridisk praksis i forskjellige medisinske tilfeller og besittelsessaker.. altså; tjenestemannenvet ikke, og prøver heller ikke å holde koll på, hva som er legemiddel og hva som er narkotika. Under en razzia vil derfor ALT bli inndratt, og så undersøkt senere. Du vil bli straffeforfulgt for besittelse av narkotikaen, og i værste fall (hvis de gidder regne brukerdosene om i rene gram) vil du få problemer med å få tilbakelevert medisin du ikke har resept på. Dette på samme måte som hvis razziaen var hos din mor, og hun hadde 20 esker paralgin liggende.. hun ville ikke fått tilbake en eneste eske uten gyldig resept. Smiley

Så kort forklart: hver tjenestemann har følgende formål med beslag i en razzia:
søke samle sikre spor som sannsynliggjør siktedes skyld såvel som skyldfrihet.

Du får faktisk steroidene (eller andre reseptbelagte preparater) tilbake.Politiet bare registrerer det.Om det da ikke er av en slik mengde at politiet mener det er ment for salg.Kan hende mange ikke får slikt tilbake av den "enkle" grunn at de ikke spør om det.(Finner ikke på dette har pratet med politiet om det i et intervju jeg hadde).

Utlogget nullet

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 373
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 373

SV: Burde AAS kriminaliseres?
« #84 : 05. juni 2006, 15:04 »
Er imot kriminalisering.
Mener man heller burde få kjøpt på apotek i samråd med lege.
Da kunne de som uansett ville bruke aas få hjelp til å minimere bivirkninger og fått "rene" produkter fra seriøse legemiddel firma. Og med det slippe den UG dritten hvor man egentlig ikke vet hva man får i seg.
+ at en del sikkert hadde sluttet med vetrinær steroider...

Utlogget ASDFGGHJKLLKJHGFFD

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 261
  • Honnør: 129
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 261

SV: Burde AAS kriminaliseres?
« #85 : 05. juni 2006, 16:02 »
Er imot kriminalisering.
Mener man heller burde få kjøpt på apotek i samråd med lege.
Da kunne de som uansett ville bruke aas få hjelp til å minimere bivirkninger og fått "rene" produkter fra seriøse legemiddel firma. Og med det slippe den UG dritten hvor man egentlig ikke vet hva man får i seg.
+ at en del sikkert hadde sluttet med vetrinær steroider...
Det der hadde vært en  virkelig dårlig løsning.
Hvor mange tror du ikke hadde begynt med det da når tilgangen er så stor? Da får de hjelp til å begynne med det, og over halvparten av ungdommen hadde sikkert benyttet det tilslutt.

Utlogget nullet

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 373
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 373

SV: Burde AAS kriminaliseres?
« #86 : 05. juni 2006, 16:55 »
Aha, så da er det bare å gå til legen sin og si at man vil ha muskler kjapt og av den grunn trenger resept på doping?

Det der hadde vært en virkelig dårlig løsning.
Hvor mange tror du ikke hadde begynt med det da når tilgangen er så stor? Da får de hjelp til å begynne med det, og over halvparten av ungdommen hadde sikkert benyttet det tilslutt.


Det måtte jo vært noen krav for å få det da.Som f.eks. alder,treningsbakgrunn+div. fysiske ting.
Hvis det da var 20-23 års grense for å få det ville (forhåpentlig) ikke legen skrive det ut til 15-16 åringer.
Det er vel bedre at de som uansett hadde brukt aas og ikke bedriver noe form for idrett får kyndig hjelp og ordentlig vare istedenfor noe ukjent dritt?

Utlogget Espen Leon

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 443
  • Honnør: 149
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 443

  • We love tabatas
SV: Burde AAS kriminaliseres?
« #87 : 05. juni 2006, 19:27 »
Kanskje det er bra at det er litt risiko involvert i å bruke AAS, det er jo uansett ikke bra helsemessig for kroppen din. Jeg tror fler ville brukt det om de kunne gått til legen for å få det, og det ville gitt dem null helsemessig gevinst.. Om de får det av legen blir det bare enda en dårlig unnskyldning for å forsvare bruken av det..

Instruktør Jeet Kune Do
1.dan Kali Sikaran
1dan Hiep Vo Mon
Blått 3 Krav Maga Norge
Trener 1 selvforsvar NIF

Utlogget Fitnessgutt

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 689
  • Honnør: 65
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 689

  • BPM Slave =)
SV: Burde AAS kriminaliseres?
« #88 : 05. juni 2006, 19:39 »
og fått "rene" produkter fra seriøse legemiddel firma. Og med det slippe den UG dritten hvor man egentlig ikke vet hva man får i seg.
+ at en del sikkert hadde sluttet med vetrinær steroider...

Nå har det seg faktisk slik at en del av "UG dritten" er både renere og høyere dosert enn en del av apotekvarene.
www.Oddibuilding.com
It aint the size of the dog in the fight, it's the size of the fight in the dog

Utlogget Liemann

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 418
  • Honnør: 30
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 418

SV: Burde AAS kriminaliseres?
« #89 : 05. juni 2006, 19:47 »
Tnt85 er inne på noe, men tror ikke det ville fungert i praksis. Da hadde det altså vært opp til hver enkelt lege å vurdere om pasienten skulle få resept på visse medikamenter. Det ville da blitt mye lettere for Ola Nordmann å fått tak i steroider, og hvem kunne kontrollert at dette faktisk gikk til eget bruk? Dette kunne blitt solgt videre med profitt.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!