Skrevet av Emne: hvor lenge lever dem  (Lest 12421 ganger)

Utlogget KentAndré

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 920
  • Honnør: 27
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 920

Sv: hvor lenge lever dem
« #30 : 01. januar 2007, 15:12 »
Det er vel vanskelig å forutse hvor lenge en "boler" vil forkorte livet med, det er jo mange faktorer som spiller inn, men det er klart at dersom nyrer og lever blir satt under press med missbruk av enkelte preparater, så kan man nok på et generelt grunnlag si at det er en stor sjangse for at man ikke akkurat "blir verdens eldste"

Men, selv kjenner jeg en som røyka fra han var 10 år, han var frisk som en fisk hele livet og døde av alderdom (ikke lungekreft) når han ble 90, så med en god kirurg innen nyre/lever transplantsjon + en dyktig lege som veileder under dopingbruken, kan man sikkert oppnå en anstednig levealder også selv om man er "hard-kåre-boler", men noen slag (bokstavelig talt) gjennom veien må man nok regne med.............

Utlogget yoyofish

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 257
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 257

Sv: hvor lenge lever dem
« #31 : 03. januar 2007, 21:12 »
Kan vel si det sånn at hvis en person lever nøyaktig på samme måte som han har gjort hele livet sitt, eneste forskjellen er at i det ene livet så boler han, men i det andre så boler han ikke, så vil ha leve kortere i det livet han boler..?

Men er vel ikke sikkert det heller, da det ikke er gjort en eneste undersøkelse på langtidsvirkningene ved bruk av bol.

Moralen er; bol med måte! Tongue

Utlogget Gaffel

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 400
  • Honnør: 132
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 400

  • kose?
Sv: hvor lenge lever dem
« #32 : 03. januar 2007, 21:22 »
"bol med måte!" haha Tongue

Bolere får jo ekstreme bivirkninger. Depresjon osv gjør at mange tar selvmord.
Tipper de fleste seriøse kroppsbyggere dør sånn rundt 50-60år av høyt blodtrykk.
sterk,blid og ronkefri

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: hvor lenge lever dem
« #33 : 03. januar 2007, 21:23 »
Og dette har du erfaring med å uttale deg om ?
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Gaffel

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 400
  • Honnør: 132
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 400

  • kose?
Sv: hvor lenge lever dem
« #34 : 03. januar 2007, 22:33 »
Ja.
sterk,blid og ronkefri

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: hvor lenge lever dem
« #35 : 03. januar 2007, 22:39 »
Tipper dem lever helt til dem dævver, selv om dem har båla oxo blodtrykket er i millibar.

Gloria in Excelsis Deo


Utlogget josteinlein

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 23
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 23

Sv: hvor lenge lever dem
« #36 : 06. januar 2007, 17:08 »
Gaffel, siden du virker som en veldig kompetent tipper kunne jeg tenke meg at du fyller ut en femukers lottokupong til meg. Tipping kan man komme langt med i lotto med litt hell; det har dessverre ikke så mye for seg her.

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: hvor lenge lever dem
« #37 : 06. januar 2007, 17:39 »
Bolere får jo ekstreme bivirkninger. Depresjon osv gjør at mange tar selvmord.
Tipper de fleste seriøse kroppsbyggere dør sånn rundt 50-60år av høyt blodtrykk.
heheh ikke sant...

Ja.
Hahah dagens latterkule. rofl

Kunne tenkt meg å sett bilder av en 110 år gammel Ronnie Coleman Grin
Værsågo. Lite forandringer, bare med mer muskler.

Dagens Coleman, til sammenligning:


The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Gaffel

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 400
  • Honnør: 132
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 400

  • kose?
Sv: hvor lenge lever dem
« #38 : 06. januar 2007, 17:44 »
Det er jo ikke noe hemmelighet at kroppsbyggere har veldig høyt blodtrykk? Og at de mange av dem bruker bol.

Noen som har en statistikk over hvor lenge dem lever?

Jeg vet at å si at en kroppsbygger dør tidlig er som å banne i kirka på forumet her. Men dette er hva jeg tror ut ifra hva jeg vet om kroppens reaksjoner av høyt blodtrykk og bi-efekter av dop.
sterk,blid og ronkefri

Utlogget Gaffel

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 400
  • Honnør: 132
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 400

  • kose?
Sv: hvor lenge lever dem
« #39 : 06. januar 2007, 17:46 »
Og så sliter de ut leveren sin veldig fort. Siden de tar inn så mye proteiner.
I molekylbindingene i proteiner er det nitrogen som leveren må fjerne. Dette fører til at leveren fort blir slitt ut.
sterk,blid og ronkefri

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: hvor lenge lever dem
« #40 : 06. januar 2007, 17:58 »
Hehe det ene innlegget bedre enn det andre; statistikk over levetid på bolere eksisterer vel neppe ettersom en sånn studie måtte gått over _mange_ år. I tillegg hadde vel ikke en sånn studie vært å stole på, ettersom man ikke veit hvor lenge de hadde levd om de ikke hadde brukt bol.

Høyt blodtrykk og alt det der er vel ikke jeg den rette til å uttale meg om, men mener å ha lest at det høye blodtrykket først var et problem etter at de slutta å trene, dette av naturlige grunner.

Dette har ikke noe med banning i kirka og gjøre, det har med at du åpenbart ikke veit nok til å uttale deg om emnet. Hva med naturlige byggere da? Dør de like tidlig de og, eller er det bare de som boler? Du er klar over at det ikke er alle som boler selv om de er byggere, ikke sant..?

Angående protein og lever/nyreskader: les http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=18522.0. Kanskje du lærer et og annet..
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget s032050

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 57
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 57

Sv: hvor lenge lever dem
« #41 : 06. januar 2007, 18:01 »
Er protein også bol nå? Skjønner hva du egentlig mener, men du bør seriøst vurdere å formulere deg bedre!

Utlogget Gaffel

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 400
  • Honnør: 132
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 400

  • kose?
Sv: hvor lenge lever dem
« #42 : 06. januar 2007, 18:20 »
Sitat
at du åpenbart ikke veit nok til å uttale deg om emnet.
For det første så må jeg få lov å uttale meg om hva jeg tror selvom jeg ikke kan alt om dette emnet.
Jeg tviler på at noen som helst her vet hvor lenge en kroppsbygger lever. Skal de ikke få lov å poste da?

Sitat
Høyt blodtrykk og alt det der er vel ikke jeg den rette til å uttale meg om, men mener å ha lest at det høye blodtrykket først var et problem etter at de slutta å trene, dette av naturlige grunner.
Det høye blodtrykket er der hele tiden hos kroppsbyggere. Med eller uten bol. Du kan ringe en som kan mye om det hvis du vil diskutere det:

Kroppsbygging er en veldig skadlig og usunn sport. Det er forsovet all sport på høyt nivå...
Rams opp biefektene til bol og biefektene til høyt blodtrykk. Så kan du selv se at det er mange ulike faktorer som spiller inn til en tidligere død.
Nitrogen må brytes ned av leveren, dette påfører skade over leveren ved alt for høyt inntak.
sterk,blid og ronkefri

Utlogget Gaffel

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 400
  • Honnør: 132
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 400

  • kose?
Sv: hvor lenge lever dem
« #43 : 06. januar 2007, 18:29 »
Det finnes mange studier om at for mye proteiner er skadelig. Og det finnes også studier om at for mye proteiner ikke er skadelig. Det er alltid to sider av en sak.
sterk,blid og ronkefri

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: hvor lenge lever dem
« #44 : 06. januar 2007, 18:51 »
Er protein også bol nå? Skjønner hva du egentlig mener, men du bør seriøst vurdere å formulere deg bedre!
Håper jammen ikke det er meg du sikter til.. biggrin

Hvorfor skal jeg gidde å ringe en som kan mye om emnet...? Hva, skal han liksom fortelle meg hvordan ting er og sånt noe..? Tongue

Så bygging er skadelig uansett, bol eller ikke bol..? Bare det utsagnet der skulle jo være nok til at jeg tar til vettet og trekker meg fra hele diskusjonen.. Er jo åpenbart ikke noe poeng i å diskutere.

Så protein er ene og alene årsaken til leverskader...? Riktig..
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!