Skrevet av Emne: Takle partnerens tidligere....  (Lest 36113 ganger)

Utlogget Hege

  • Fast besvarer
  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 2 233
  • Honnør: 251
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 233

  • ..
Sv: Takle partnerens tidligere....
« #30 : 12. april 2007, 10:42 »
Det som er så fint med sånne forum, er at de er anonyme, og jeg henger ikke ut noen ved å poste her, da ingen vet hvem jeg er. Du får syntes at jeg er feig om du vil, var ikke det jeg ønsket å diskutere anyway, jeg vil jo bare at det skal fungere bra, og bruker denne kanalen for å få noen andre tanker om det.
Skjønner at min tankegang provoserer deg, sikkert fordi du er jente selv og misliker at jenter liksom skal være litt mer pripne når det gjelder å hoppe i høyet enn det gutter skal. Denne posten hjalp meg faktisk å akseptere å innse at jeg er sneversynt når det gjelder slikt, og det var det som var intensjonen min.

Dere som mener at jeg ikke skal legge meg opp i hennes fortid, skal vite at hun selv tok opp temaet som en liten "warning" liksom, og at jeg i utgangspunktet ikke ønsket å vite noe om dette.

Takk for alle konstruktive svar Smiley
Det er ikke noe galt i å være litt sjalu – det er bare et tegn på at man er redd for å miste den man elsker høyt. Men denne nedverdigende holdningen du har overfor dama di (eller damer generelt), er noe helt annet. Det mener jeg går mer på din usikkerhet fremfor sjalusi. Du føler deg truet, og dette er frustrerende for deg, fordi det er forbi din kontroll. – Hvis du tror dette er feil, bør du stikke finger’n i jorda i et øyeblikk !

En person med lav selvfølelse har en tendens til å søke all bekreftelse på sitt eget verd fra sin partner. - Du gir jo tydelig tegn til at du ikke har fått denne bekreftelsen fra dama di, ellers hadde du vel aldri ”rådført” deg her.

Jeg tar meg ikke nær av disse tåpelige synspunktene dine, - du har min sympati.

Men hvis du virkelig elsker dama di så høyt som du sier her, så bør du virkelig ta deg sammen, legge hennes fortid bak deg - og se på henne som likeverd med deg !

Utlogget sv1

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 170
  • Honnør: 33
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 170

Sv: Takle partnerens tidligere....
« #31 : 12. april 2007, 10:42 »
det er ett spørsmål som du sikkert ikke er alene om å tenke på. Men fordi om du ikke er alene om det så har fremdeles alle som tenker slik feil ;)Du får heller tenke att det hun har gjort har ført til att hun har endt opp med deg. Og kom ikke å si att en dame som har hatt mangen sex partnere må være billig!! Hvorfor er det som oftest slik at de som kaller en jente billig, aldrig har fått seg noe på den damen, men har hatt lyst?? Huh Wink

Utlogget plebz

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 101
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 101

Sv: Takle partnerens tidligere....
« #32 : 12. april 2007, 11:34 »
Det er ikke noe galt i å være litt sjalu – det er bare et tegn på at man er redd for å miste dem man elsker høyt. Men denne nedverdigende holdningen du har overfor dama di (eller damer generelt), er noe helt annet. Det mener jeg går mer på din usikkerhet fremfor sjalusi. Du føler deg truet, og dette er frustrerende for deg, fordi det er forbi din kontroll. – Hvis du tror dette er feil, bør du stikke finger’n i jorda i et øyeblikk !

En person med lav selvfølelse har en tendens til å søke all bekreftelse på sitt eget verd fra sin partner. - Du gir jo tydelig tegn til at du ikke har fått denne bekreftelsen fra dama di, ellers hadde du vel aldri ”rådført” deg her.

Jeg tar meg ikke nær av disse tåpelige synspunktene dine, - du har min sympati.

Men hvis du virkelig elsker dama di så høyt som du sier her, så bør du virkelig ta deg sammen, legge hennes fortid bak deg - og se på henne som likeverd med deg !

Du har noe rett og noe feil her. Jeg prøver jo akkurat å stikke fingeren i jorda ved å poste her. Mener du at dette er feil og feigt mot dama mi når hun og alle jeg kjenner aldri får vite det? I motsetning til å diskutere med venner og familie som hun har relasjoner med ofte? Hvor kult er det at de vet det? Dette er et mye bedre alternativ syntes nå jeg.

Det med at jeg ikke får bekreftelse fra dama mi tar du i aller høyeste grad feil i, dette får jeg i hytt og gevær opp og ned i mente, mer enn jeg har fått i noen av mine tidligere forhold. Jeg føler meg absolutt 100% sikker på at hun elsker meg og ikke vil dumpe meg eller være utro Smiley

Er forøvrig enig at litt sjalusi er bra, mye er ikke bra:)

Takker igjen for fine innlegg Smiley
174cm
74kg

Utlogget Hege

  • Fast besvarer
  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 2 233
  • Honnør: 251
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 233

  • ..
Sv: Takle partnerens tidligere....
« #33 : 12. april 2007, 12:06 »
Du har noe rett og noe feil her. Jeg prøver jo akkurat å stikke fingeren i jorda ved å poste her. Mener du at dette er feil og feigt mot dama mi når hun og alle jeg kjenner aldri får vite det? I motsetning til å diskutere med venner og familie som hun har relasjoner med ofte? Hvor kult er det at de vet det? Dette er et mye bedre alternativ syntes nå jeg.

Det med at jeg ikke får bekreftelse fra dama mi tar du i aller høyeste grad feil i, dette får jeg i hytt og gevær opp og ned i mente, mer enn jeg har fått i noen av mine tidligere forhold. Jeg føler meg absolutt 100% sikker på at hun elsker meg og ikke vil dumpe meg eller være utro Smiley

Er forøvrig enig at litt sjalusi er bra, mye er ikke bra:)

Takker igjen for fine innlegg Smiley
Hvis du tror at det var det jeg mente med å ”stikke finger’n i jorda”, så tar du grundig feil. Det jeg mente var at du burde våkne opp og innse at det er du som har et problem – og ikke dama di !

Og nei, jeg mente ikke du burde fortelle gud og hver man om dette, men dama di burde da være den første du tok dette opp med, hvorfor gjør du ikke det ?  dette må da ha sine årsaker ?
- God kommunikasjon kan løse mangt et problem.

Du føler deg 100% sikker på det, men likevel måtte du få det bekreftet fra "oss " at dama di ikke er "billig". Ja, OK.. Wink

Utlogget plebz

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 101
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 101

Sv: Takle partnerens tidligere....
« #34 : 12. april 2007, 12:22 »
Hvis du tror at det var det jeg mente med å ”stikke finger’n i jorda”, så tar du grundig feil. Det jeg mente var at du burde våkne opp og innse at det er du som har et problem – og ikke dama di !

Og nei, jeg mente ikke du burde fortelle gud og hver man om dette, men dama di burde da være den første du tok dette opp med, hvorfor gjør du ikke det ?  dette må da ha sine årsaker ?
- God kommunikasjon kan løse mangt et problem.

Du føler deg 100% sikker på det, men likevel måtte du få det bekreftet fra "oss " at dama di ikke er "billig". Ja, OK.. Wink


Du snakket om bekreftelse fra dama mi da, ikke generelt sosialt "ok" lissom. Det er ganske åpenbart at det jeg ønsket var akkurat å høre hva folk generelt tenkte rundt akkurat dette, og at jeg følte det kjipt i sosiale sammenhenger, ikke fordi jeg er usikker på om jeg strekker til som kjæreste.

Vi har snakket om det, hun vet jeg syntes det er kjipt. Har forsøkt å ikke si noe som får henne til å føle seg dårlig, men har nok feilet litt der og sagt unnskyld for at jeg er så teit etc Smiley

Meneh nå ble jo dette bare flisespikkeri. Du syntes jeg er teit fordi jeg har gammeldagse holdninger innprentet på akkurat dette, jeg mener det er ganske normalt ihvertfall til generelle diskusjoner jeg har hatt med venner etc om denne typen ting tidligere. Let's agree to disagree Smiley
174cm
74kg

Utlogget Hege

  • Fast besvarer
  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 2 233
  • Honnør: 251
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 233

  • ..
Sv: Takle partnerens tidligere....
« #35 : 12. april 2007, 12:53 »
Du snakket om bekreftelse fra dama mi da, ikke generelt sosialt "ok" lissom. Det er ganske åpenbart at det jeg ønsket var akkurat å høre hva folk generelt tenkte rundt akkurat dette, og at jeg følte det kjipt i sosiale sammenhenger, ikke fordi jeg er usikker på om jeg strekker til som kjæreste.

Vi har snakket om det, hun vet jeg syntes det er kjipt. Har forsøkt å ikke si noe som får henne til å føle seg dårlig, men har nok feilet litt der og sagt unnskyld for at jeg er så teit etc Smiley

Meneh nå ble jo dette bare flisespikkeri. Du syntes jeg er teit fordi jeg har gammeldagse holdninger innprentet på akkurat dette, jeg mener det er ganske normalt ihvertfall til generelle diskusjoner jeg har hatt med venner etc om denne typen ting tidligere. Let's agree to disagree Smiley
Du søker bekreftelse ja, på din verdi. Hvis du hadde vært selvsikker og stolt i dette forholdet hadde du ikke trengt dette. Hvorfor skal det bety noe for deg hva andre mener om dama di egentlig ? er det ikke det viktigste hva faktisk du tror om henne ?

Hvis du har lagt det frem for dama di på samme måte som du har gjort her, så kan du da ærlig talt ikke forvente noe annet enn at hun ble såret og lei seg. Du skal da være den personen som backer henne opp, ikke drar henne ned.

Ja, jeg synes holdningene dine er helt bak mål. Du sier at du ikke ville ha reagert om kompisene dine hadde hatt like mange partnere – men når dama di har hatt det, er hu ”billig”.
- hvorfor er hun det og ikke de det ? Jeg ser ikke helt forskjellen..


Utlogget Haalvor

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 688
  • Honnør: 79
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 688

Sv: Takle partnerens tidligere....
« #36 : 12. april 2007, 13:18 »
Interessant tråd!

Tenkte jeg skulle gi mitt syn på saken. Har vært borti akkurat samme saken, bare ikke i samme omfang som du forteller om. Men nå er jeg en del yngre enn deg og da.

For lang tid siden, opplevde jeg at eksdama mi, som jeg fortsatt drev på med, endte opp i senga med en kompis av meg. Dette fikk jeg først vite et halvt år etterpå. Dette såret meg veldig, siden vi hadde drevet på som ingenting etter denne episoden, uten at jeg hadde fått vite noe. Helt siden det, hadde jeg en lang lang stund en periode hvor jeg ikke hadde et fnugg av tillitt til jenter. (At jeg heller ikke burde hatt det til gutter er en annen sak). Når jeg fikk meg dame igjen, var det en super jente, Som jeg kunne prate med alt om. Hun hadde hatt flere seksuelle erfaringer enn meg (eller lettere sagt hadde alle mine erfaringer stort sett vært i parforhold). Når det kom til prat om partnere og sånn, fortalte jeg henne bare at jeg tidligere hadde hatt dårlige erfaringer med jenter og sex utenom forhold, og at dersom det var greit for henne, ikke var noe spesielt interessert å prate med henne om tidligere partenere og hva som har skjedd o.l. Dette kun fordi jeg har en tendens til å lett få et dårlig syn på jenter, og vil heller derfor ikke vite noe om det..

kanskje en litt lett (og dårlig?) måte å takle det på, men slik har det hjulpet meg.

Det kan hende det var litt kronglete og dårlig skrevet men det får bare være.. Skulle bare dele mitt syn av saken. Det skal og sies at min tillitt til jenter nå er mye bedre

Haalvor
"Ain't Nothing to it but to do it" - Keep me from overanalyzing

[size=08pt]That logbook
[/size]

[size=08pt]Bildeprofil
[/size]

Utlogget Hege

  • Fast besvarer
  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 2 233
  • Honnør: 251
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 233

  • ..
Sv: Takle partnerens tidligere....
« #37 : 12. april 2007, 13:40 »
Nå drar nå du saken over på noe helt annet, nemlig utroskap - og tro det eller ei, dette er ikke noe fenomen som bare rammer dere gutter.. ! Men det hadde ingenting med diskusjonen å gjøre.

Klart det kan være forståelig at du føler deg krenket og viser mistillitt etter å ha opplevd noe sånt. Men at ei jente er utro, betyr ikke med andre ord at den neste også kommer til å være det.


Utlogget såvanskelig!

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 18
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 18

Sv: Takle partnerens tidligere....
« #38 : 12. april 2007, 13:56 »
kjenner meg veldig igjen du det du skriver, plebz. var for et års tid siden i mitt første skikkelige forhold. hu var et par år eldre enn meg (20 og 22) og hadde liggi med 12 gutter før meg. en fast kjæreste og resten knullekompiser og ons. hu hadde vært singel de siste 5-6 åra, så i snitt ble det jo ikke mer enn ca to i året.

men jeg plagdes litt med det, mest fordi jeg ikke syns tanken på å møte på noen som plutselig sier no sånt som at "ja hun har jeg også pult", for å si det litt flåsete. hadde sikkert noe å si at jeg hadde vært sammen med færre også. men jeg hadde nok hatt problemer med det hvis hu hadde liggi med mange kompiser av meg, eller noen jeg ikke kunne fordra. er nok best å ikke kjenne dem tror jeg. når det er sagt er hverken 13 stk når man er 22 eller 20 stk når man er 27 nok til at det egentlig er noe vits å henge seg opp i det. hadde vært noe annet om hun hadde hatt seg med en ny fyr hver helg siden hun var 18-19 år,da hadde hun vært uaktuell for min del, nesten uansett.
at hun har liggi med mange er riktignok ikke en grunn til å dumpe henne i seg selv,men for meg vil det være en ting som veier mot å være sammen med henne, på linje med ulike interesser, dårlig kjemi, økonomiske problemer osv.

men på den andre siden så har som regel sånne jenter "rast fra seg", og jeg vil tro at sjansen for at de er utro i løpet av et langvarig forhold er mindre enn noen som kun har hatt en eller to partnere, eller enda færre.

de andre har tatt opp mange gode poeng også, likte særlig det der med at det er det hun har opplevd som har gjort at hun er den du er forelska i nå. dessuten kan du nok regne med at hun er mye bedre i senga nå enn hun var da hun lå med de forrige, fordi hun nå vet mer om hva hun liker og ikke liker og har blitt mer trygg på seg selv Wink

en annen ting du kan tenke er at av alle de hun har liggi med så har hun valgt å bli sammen med akkurat deg Smiley

til syvende og sist er det kun du som vet om det er dumpegrunn eller ikke, du sier selv at hun er veldig glad i deg, og dere har det bra sammen,så hvis det ikke plager deg alt for mye er hun definitivt verdt å satse på.

er forøvrig uenig i mye av det hege sier, syns det er bedre å ta det opp her enn med kompiser og andre i omgangskretsen din og hennes. eller hun selv for den saks skyld.
er ingen grunn til at hun skal vite at du ikke liker det heller, akkurat som du kanskje syns at hun har litt for stor nese, eller ikke særlig fine pupper. hun får uansett ikke gjort noe med det. jeg tok det opp med eksen min, men det førte bare til at hun følte seg billig og angret veldig på det hun hadde gjort.
tror ikke det har noe med usikkerhet fra din side, eller at du egentlig bare bryr deg om hva kompisene dine syns.
det er ihvertfall ikke grunnen til mitt syn på saken,uansett hva hege eller andre måtte tro.

dette ble langt, og sikkert få som gidder å lese det, men du får ha lykke til, tror nok du har funnet deg ei jente som du kan ha det veldig bra med hvis du gir forholdet en sjanse Smiley

Utlogget Haalvor

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 688
  • Honnør: 79
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 688

Sv: Takle partnerens tidligere....
« #39 : 12. april 2007, 13:58 »
Nå drar nå du saken over på noe helt annet, nemlig utroskap - og tro det eller ei, dette er ikke noe fenomen som bare rammer dere gutter.. ! Men det hadde ingenting med diskusjonen å gjøre.

Klart det kan være forståelig at du føler deg krenket og viser mistillitt etter å ha opplevd noe sånt. Men at ei jente er utro, betyr ikke med andre ord at den neste også kommer til å være det.



Nei jeg er helt klar over det.. Følte bare at dette var et sted for jeg kunne få delt mine meninger. Har ikke såå behov for å prate om det, at jeg ville starta en tråd om det. Poenget mitt var vel litt også at mine tidligere erfaringer gjør at jeg, uten å egentlig ville det, har vanskeligere for å vise tillit til jenter.

Var kanskje et lite underliggende spørsmål i mitt innlegg og, nettop om han har hatt tidligere erfaringer som gjør at han ikke har full tillit til kjæresten sin.

Haalvor
"Ain't Nothing to it but to do it" - Keep me from overanalyzing

[size=08pt]That logbook
[/size]

[size=08pt]Bildeprofil
[/size]

Utlogget plebz

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 101
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 101

Sv: Takle partnerens tidligere....
« #40 : 12. april 2007, 14:11 »
Ingen av mine tidligere kjærester har vært utro mot meg, og jeg er heller ikke redd for at den nåværende kommer til å være det, kanskje nesten spesielt siden hun har rast litt fra seg og er veldig glad for å være i et stabilt forhold hvor begge elsker hverandre.

Det er ikke utroskap det handler om, det er dette med at jeg har vanskelig for å akseptere at damer har veldig mange one-night stands. Det er kjipt å f.eks gå på byen og få den "åja han er sammen med ho som var så sinnsykt lett å få i seng" feelingen. Det er flere enn noen gutter OG jenter jeg kjenner for å si det sånn. Hadde det vært 20 parforhold hadde jeg ikke hatt noen problemer med å akseptere det for å si det sånn.

Forresten: likte godt ditt innlegg såvanskelig!
Virker som du skjønte poenget mitt imotsetning til f.eks Hege Smiley
174cm
74kg

Utlogget Benpressmannen

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 5 317
  • Honnør: 584
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 317

  • Anabol, endogen trainee
Sv: Takle partnerens tidligere....
« #41 : 12. april 2007, 14:18 »
Årsaken til at det er lettere å aksepter at kompisene har ligget med 30-40 stykker vs at dama di har det, er av den enkle grunn at du ikke har seksuell omgang og følelser på samme måte ovenfor dem som du har ovenfor dama di.





 

 


Mine rekorder:
Bøy: 240kg - Benk: 185kg - Mark: 250kg @ 100kg
Bøy: 250kg - Benk: 185kg - Mark: 260kg @ 90kg
Bøy: 260kg - Benk: 165kg - Mark: 265kg @ 87.5kg
Bøy: 274kg - Benk: 170Kg - Mark: 280kg @ 90kg

ADIDAS Mila 21/6-07: 1t 3m @ 100kg
Polar natt Mila 5/1-08: 1t 1m @ 90kg & syk
ADIDAS Mila 21/6-08: 1t 4m @ 90kg & en sko som ikkje va helt "med"

Ibestad Strongshow 26/7-08 - 5. plass


Mange snakker om å gjøre noe, få gjør det de sier!

Utlogget Nann-Rosita

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 745
  • Honnør: 193
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 745

  • Andsnes i Loppa
Sv: Takle partnerens tidligere....
« #42 : 12. april 2007, 14:19 »
hva andre tenker skal ikke behøve bety noe som helst for en partner.
Det bunner nok heler i egen usikkerhet.

Tror hege forstod deg utmerket, men er uenig og mener nok, som meg at du er sneversynt , og illojal overfor dama di.

Du sier du elsker henne, men like forbanna mener du hun er "billig".
Hva så om hun har hatt mange one-nighters ? Mange jenter bruker faktisk one-nightere som bekreftelse på egen tiltrekning , og desverre er mange one-nightere et søken etter noen å elske. Så man kan velheller se å karene hun har hatt one-nightere med som idiotene og de billige her..

En annen ting : hva er forskjell på billigheten i 20 parforhold , i en alder av 27 , og 20 one-nightere? Ville heller stilt spørsmål med en som har 20 parforhold bak seg, enn en som har hatt 20 one-nightere..
20 parforhold vitner mer om utilstrekkelighet i et forhold, og muligheten til stabilitet i forhold/parforhold, enn en som faktisk velger one-nighter for å dempe sine behov..

Nann
Medlem av Ragnarokk KFK 


«Problemet med noen kvinner er at de blir så opprømt av ingenting - for deretter å gå hen og gifte seg med han.» - Cher

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: Takle partnerens tidligere....
« #43 : 12. april 2007, 14:20 »
Syntes debatten er litt flåsete.... "ALLE" vil ha en kjæreste som liker sex, men han/hun skal bare ikke ha likt det før meg.....

Artig tanke egentlig, gjennomsyret av fin dobbeltmoral. Som sagt tidligere, enhver person er produktet av sin egen fortid, enkelt og greit. Liker man personen, vel da skal man være glad for den fortiden vedkommende faktisk har - på alle områder.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget plebz

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 101
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 101

Sv: Takle partnerens tidligere....
« #44 : 12. april 2007, 14:30 »
hva andre tenker skal ikke behøve bety noe som helst for en partner.
Det bunner nok heler i egen usikkerhet.

Tror hege forstod deg utmerket, men er uenig og mener nok, som meg at du er sneversynt , og illojal overfor dama di.

Du sier du elsker henne, men like forbanna mener du hun er "billig".
Hva så om hun har hatt mange one-nighters ? Mange jenter bruker faktisk one-nightere som bekreftelse på egen tiltrekning , og desverre er mange one-nightere et søken etter noen å elske. Så man kan velheller se å karene hun har hatt one-nightere med som idiotene og de billige her..

En annen ting : hva er forskjell på billigheten i 20 parforhold , i en alder av 27 , og 20 one-nightere? Ville heller stilt spørsmål med en som har 20 parforhold bak seg, enn en som har hatt 20 one-nightere..
20 parforhold vitner mer om utilstrekkelighet i et forhold, og muligheten til stabilitet i forhold/parforhold, enn en som faktisk velger one-nighter for å dempe sine behov..

Nann

Mulig hun forstod, men svarene er jo gjennomsyret av forakt for den typen tankegang. Det såvanskelig! svarte, var jo direkte svar på spørsmålet istedet for å si "men det er bare fordi du er så usikker og sjalu".
174cm
74kg

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!