Skrevet av Emne: Karbonadedeig  (Lest 7346 ganger)

Utlogget BjørnH

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 163
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 163

SV: Karbonadedeig
« #15 : 05. januar 2005, 15:39 »
Vet ikke om det er skrevet før her men.... Pass på når karbonadedeig og kyllingkjøttdeig er på tilbud. Da er det lurt å hamstre, å fryse det ned...

Utlogget HITman

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 997
  • Honnør: 1256
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 997

  • Lift like a lift
SV: Karbonadedeig
« #16 : 05. januar 2005, 15:55 »
En Sverigetur i ny og ne er utmerket i kombinasjon med en stoor fryseboks!  Smiley

Selv om det eksisterer en kjøttkvote på ca. 10kg(?), så reiser du bare sammen med flere og tar deres kjøttkvote også!  Grin Pleier selv å kjøpe masse billig kyllingfilet, karbonadedeig og proteinpulver når jeg er "over there".

Ang. karbonadedeig, så har jeg sett at de har to typer: En med under 5% og en med 10% fett. Pass på å få med deg den med under 5%, les på pakka! Så kjøper du en bråte kg karbondedeig (og kyllingfilet), og med en gang du kommer hjem så deler du den opp i 2-400 gramsporsjoner i små plastposer og fryser ned. Så er det bare å plukke opp pose for pose etter behov og ha dem i kjøleskapet natta over, og steike (i teflonpanne med kun littegrann olje!)

Kyllingkjøttdeig synes jeg var en liten skuffelse, pga. prisen, smaken (litt tam) og at den er vanskelig å dele ordentlig opp i steikepanna. Dessuten inneholder den like mye/lite fett som vanlig karbonadedeig. Foretrekker kyllingfilet.

H
Erfaring er den talentløses trøst

Utlogget Melissa

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 183
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 183

SV: Karbonadedeig
« #17 : 05. januar 2005, 16:10 »
39kr for 400g gilde karbonadedeig på rema 1000...det er dyrt ja, men man kan jo forsåvidt si at det blir enda dyrere om man skal få vekk det ekstra fettet som er i kjøttdeig ( fysj og fy!) BB og jeg måtte skifte til vanlig kjøttdeig ( halve prisen) fordi det ble for dyrt  å kjøpe karbonadedeig i lenngden ( må jo ha minst 600g vi to) og det straffet seg gitt for  meg iaf. Skal ikke skryte av at jeg spiser så veldig sunnt men tror det ekstra fettet i kjøttdeigen  må ta noe av skylden for de ekstra kg jeg har fått på meg i det siste. Vi spiser ofte kjøttdeig/ karbonadedeig fordi dette er billigere enn annen mat og det merktes arsk på vekta da vi byttet Tongue

Jepp - det er MYE fett i kjøttdeig Sad Men det er jo ikke verre enn at du dropper smør/olje til å steke i - samt siler den grundig! Sparer nok en del fett på dette Smiley Er trist at noe så godt som vanlig kjøttdeig er såpass usunt..  Undecided
Man er ikke en taper før man slutter å prøve seg!

janne

  • Gjest
SV: Karbonadedeig
« #18 : 05. januar 2005, 16:52 »
En Sverigetur i ny og ne er utmerket i kombinasjon med en stoor fryseboks!  Smiley

Selv om det eksisterer en kjøttkvote på ca. 10kg(?), så reiser du bare sammen med flere og tar deres kjøttkvote også!  Grin Pleier selv å kjøpe masse billig kyllingfilet, karbonadedeig og proteinpulver når jeg er "over there".


Ja det kan være lurt. Vi pleier å hamstre når vi er der. Mest kylling og karbonadedeig, også tar vi med oss litt biff og svinefilet. Greit å ha litt å variere med.

Utlogget Mystique

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 918
  • Honnør: 126
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 918

SV: Karbonadedeig
« #19 : 05. januar 2005, 23:49 »
Melissa: Når jeg sterker kjøttdeig tilsetter jeg aldri verken olje eller margarin - har prøvd å forklare BB også at det faktisk er unødvendig, men når det er han som lager maten kan ikke jeg legge meg opp i det Wink da blir det bare ufred hehe...

hmmm ja nå er det ikke alle som kan ta billige handleturer til sverige da dessverre Tongue

Utlogget Tone Oraini

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 70
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 70

SV: Karbonadedeig
« #20 : 06. januar 2005, 09:01 »
Lurer på en ting, er kyllingkjøttdeig like bra som kylling?

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Karbonadedeig
« #21 : 06. januar 2005, 09:08 »
Lurer på en ting, er kyllingkjøttdeig like bra som kylling?

OMtrent ja. Fettinnholdet husker jeg ikke i farten, men det er ganske så lavt.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget TornBlackRaven

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 489
  • Honnør: 33
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 489

  • Burning Angel
SV: Karbonadedeig
« #22 : 06. januar 2005, 09:11 »
Hmmmm. Jeg går ut ifra at dere snakker om di fæle vakum pakkede varene her?

Jeg skjønner ikke at folk orker.
jeg er riktig nok oppvokst på disse fra ferskvare disken, men det jeg skal fram til her.

En ting er at disse fra ferskvare disken er dyrere. Tror det er 70kr for 500g, men med tanke på alt saltet og alt det vannet de putter i de vakumpakkede, tror jeg ikke prisen er så forferdelig høy i forhold.

Selv har jeg en mor som nekter å kjøpe karbonade deg, men gourmed deigen til spar med 10%, jeg er også en av disse som siler ut så mye fett som mulig til jeg merker at det begynner å brenne seg litt.

Men i motsetning til vakumpakke deigen kokes iallefall ikke denne deigen i vann, salt og fett når den stekes.
Når jeg har laget noen retter med vakum pakkede deiger er det jo bare 3/5 deler igjen av innholdet Embarrassed

Ang. Kyllingkjøttdeigen. Det er 5-6g fett/100g så det er litt mer, men jeg vil ikke anbefale denne, for jeg vil ikke påstå at denne smaker i n ærheten av like godt som kylling. Smaker litt lite syns jeg.
Men hvis du kjøper karbonadedeig/kjøttdeig fra ferskvaredisken koster denne det samme som kjøttdeigen. Altså 30kr billigere enn karbonade deigen.
Har man mål, oppnår man dem, alt annet er sløsing

Utlogget Tone Oraini

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 70
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 70

SV: Karbonadedeig
« #23 : 06. januar 2005, 09:37 »

OMtrent ja. Fettinnholdet husker jeg ikke i farten, men det er ganske så lavt.


Oki, takk for svar!
Hmmmm. Jeg går ut ifra at dere snakker om di fæle vakum pakkede varene her?

Jeg skjønner ikke at folk orker.
jeg er riktig nok oppvokst på disse fra ferskvare disken, men det jeg skal fram til her.

En ting er at disse fra ferskvare disken er dyrere. Tror det er 70kr for 500g, men med tanke på alt saltet og alt det vannet de putter i de vakumpakkede, tror jeg ikke prisen er så forferdelig høy i forhold.

Selv har jeg en mor som nekter å kjøpe karbonade deg, men gourmed deigen til spar med 10%, jeg er også en av disse som siler ut så mye fett som mulig til jeg merker at det begynner å brenne seg litt.

Men i motsetning til vakumpakke deigen kokes iallefall ikke denne deigen i vann, salt og fett når den stekes.
Når jeg har laget noen retter med vakum pakkede deiger er det jo bare 3/5 deler igjen av innholdet Embarrassed

Ang. Kyllingkjøttdeigen. Det er 5-6g fett/100g så det er litt mer, men jeg vil ikke anbefale denne, for jeg vil ikke påstå at denne smaker i n ærheten av like godt som kylling. Smaker litt lite syns jeg.
Men hvis du kjøper karbonadedeig/kjøttdeig fra ferskvaredisken koster denne det samme som kjøttdeigen. Altså 30kr billigere enn karbonade deigen.

Anngående dette...jeg fikser ikke tunfisk, og når man skal spise opp til 6 ganger om dagen er det ok å ha noe å velge mellom. Blir litt lei av kylling hele tiden. Så med tanke på næring og fett, så anbefaler dere ikke å bytte ut kylling med kyllingkjøttdeig en gang i blant?

Utlogget Eskimo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 138
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

SV: Karbonadedeig
« #24 : 06. januar 2005, 11:09 »
Anngående dette...jeg fikser ikke tunfisk, og når man skal spise opp til 6 ganger om dagen er det ok å ha noe å velge mellom. Blir litt lei av kylling hele tiden. Så med tanke på næring og fett, så anbefaler dere ikke å bytte ut kylling med kyllingkjøttdeig en gang i blant?

variasjon er viktig, spesielt dersom du er på deff. angående liten smak på kyllingkjøttdeigen som TBR nevnte så er jeg helt enig, det smaker nesten ingenting. men man kan jo alltid eksperimentere seg litt frem, magerkesam og diverse krydder i tillegg i panna, så blir det plutselig mye mer spennende.

as for the tunfisk, så har vi akkurat samme problem, det smaker yuk og jeg gidder ikke presse i meg en masse drit jeg ikke liker selv om det helt sikkert er veldig bra for meg. da får man heller finne de beste alternativene. men et tips, har du smakt tunfisk varianten fra king oscar, med tomat og basilikum? hvis ikke, prøv den!! denne er faktisk ikke så halvgal, nesten på nippet til å være god Wink

Utlogget Tone Oraini

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 70
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 70

SV: Karbonadedeig
« #25 : 06. januar 2005, 11:34 »


variasjon er viktig, spesielt dersom du er på deff. angående liten smak på kyllingkjøttdeigen som TBR nevnte så er jeg helt enig, det smaker nesten ingenting. men man kan jo alltid eksperimentere seg litt frem, magerkesam og diverse krydder i tillegg i panna, så blir det plutselig mye mer spennende.

as for the tunfisk, så har vi akkurat samme problem, det smaker yuk og jeg gidder ikke presse i meg en masse drit jeg ikke liker selv om det helt sikkert er veldig bra for meg. da får man heller finne de beste alternativene. men et tips, har du smakt tunfisk varianten fra king oscar, med tomat og basilikum? hvis ikke, prøv den!! denne er faktisk ikke så halvgal, nesten på nippet til å være god Wink

Må ha variasjon ellers så blir man jo spinna gærn Undecided synes kyllingkjøttdeigen er god jeg da, med masse chilli og annet krydder.

Nei jeg gidder heller ikke presse i meg noe jeg absolutt overhodet ikke liker!! Hva er beste erstatter for tunfisk? Hmm, nei har ikke smakt med tomat og basilikum.. er det ikke mye mer fett i det? Fisj, synes tunfiks er yuk uansett jeg!

Utlogget Eskimo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 138
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

SV: Karbonadedeig
« #26 : 06. januar 2005, 11:36 »
du får investere 9-10 kr i en boks og prøve det da, kanskje du blir like overrasket som meg.

litt mer fett er det jo, men det er jo ikke akkurat den verste typen fett du kan få i deg. dersom du får det i deg sent på dagen er det absolutt et kurant alternativ.

Utlogget Mystique

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 918
  • Honnør: 126
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 918

SV: Karbonadedeig
« #27 : 06. januar 2005, 11:43 »
Tornblack raven: Det kommer jo helt an på hva slags karbonadedeig/ kjøttdeig man kjøper det - kjøper man disse i rull som er frosset så ja da er det mye vann, salt og fett i, men kjøper man vakumpakket " fersk" kjøttdeig fra gilde er ikke dette mye forskjell på fra de fra ferskvarediske, bare at prisen på ferskvarer er høyere.

Utlogget TornBlackRaven

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 489
  • Honnør: 33
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 489

  • Burning Angel
SV: Karbonadedeig
« #28 : 06. januar 2005, 12:58 »
Det er en del tilsatt vann i de vanlige "ferske" også..merker det når du både steker og tar på den...

TO: Jeg hadde en høyst merkverdig opplevelse i går. Jeg syns jo tunfisk er godt jeg da, men jeg skal ikke spise kjøtt på en mnd. veddemål med ei venninne, så i til middag i går slang jeg en boks tunfisk i panna med en dæsj tomat purè og litt taco krydder (varianten til selve kjøttdeigen) En fenomenal oppdagelse! Smell godt, og for ditt tilfelle, smakte det ikke tunfisk i det hele tatt.
Du som er på deff (Du også) Vil kanskje ikke ha de ekstra kcal. men vi snakker om 2ss (max) tomat pure og bare noen gram krydder, så det skal ikke ha store betydningen;)
Har man mål, oppnår man dem, alt annet er sløsing

Utlogget Eskimo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 138
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

SV: Karbonadedeig
« #29 : 06. januar 2005, 13:49 »
har bare tilberedt tunfisk i stepanna én gang, og det blir nok den siste og. luktet kattemat i hele leiligheten i flere timer etterpå. for meg er nok 'sushi'-alternativet til king oscar the only way Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!