Skrevet av Emne: NYHET! Benkpressforbund - RAW!  (Lest 40329 ganger)

Utlogget grizzlysterk

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 958
  • Honnør: 526
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 958

Sv: NYHET! Benkpressforbund - RAW!
« #30 : 29. mai 2008, 12:55 »
Det er ingen annen testing enn DRUG-testing på WSM. På småstevner og diverse internasjonale så er det ingen testing medmindre utøverne er medlemmer av forbund tilknyttet WADA.

Helsesjekker eksisterer. Men doping fokuseres det naturlig nok lite på internt, da man ikke har hverken sanksjonsapparat eller kontrollorgan. Likevel gir arrangørene tydleige signaler i form av kontrakter og trusler med tap av premier hvis noen blir tatt med noe, enten av politi eller i tollen.

Slik sett vil dette benkforbundet måtte ta mye mer avstand fra doping og gjøre en tydeligere jobb med å formidle et ønske og behov for rene utøvere. Tiden vil vise hvordan dette går. Smiley



Så lenge det ikke blir noe dårlig publisitet på Strongman navnet så driter de i det?

Uansett går det an for Benkpress forbundet å piggibacke på NSF ved å kreve medlemskap i NSF før de får lov til å konkurrere i Benkpress RAW.

Utlogget grizzlysterk

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 958
  • Honnør: 526
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 958

Sv: NYHET! Benkpressforbund - RAW!
« #31 : 29. mai 2008, 13:01 »
Syns det skulle vært uten press-signal også men

Press signalet er genialt om ikke dommeren venter for lenge med å si det. Da har han allerede godkjent løftet i forhold til dette problemet. Men på NM i styrkeløft følte jeg at de drøyde noe lenge med det, på enkelte av løfta. Det skal jo bare være slik at stanga ligger stille, ikke noe Westside pause trening.

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: NYHET! Benkpressforbund - RAW!
« #32 : 29. mai 2008, 14:13 »
Uansett går det an for Benkpress forbundet å piggibacke på NSF ved å kreve medlemskap i NSF før de får lov til å konkurrere i Benkpress RAW.
God idé for NSF... men jeg ser ingen grunn til at folk skal betale 300 kroner i året til et forbund som de ikke skal ha noe med. Men testmessig var ideen bra.

Kanskje hvis det gikk an å signere antidopingkontrakten til NIF uten at NSF fikk 300 spenn for den? Smiley

Utlogget Rødhette

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 740
  • Honnør: 83
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 740

Sv: NYHET! Benkpressforbund - RAW!
« #33 : 29. mai 2008, 14:21 »
Hvis dette forbundet ikke er medlem i NIF, så vil vel ikke antidopingkontrakten bety noe.

Utlogget Rødhette

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 740
  • Honnør: 83
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 740

Sv: NYHET! Benkpressforbund - RAW!
« #34 : 29. mai 2008, 14:22 »
Uansett går det an for Benkpress forbundet å piggibacke på NSF ved å kreve medlemskap i NSF før de får lov til å konkurrere i Benkpress RAW.


Man kan ikke være medlem av NSF uten å være medlem av en klubb underlagt NSF.

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: NYHET! Benkpressforbund - RAW!
« #35 : 29. mai 2008, 14:24 »
Hvis dette forbundet ikke er medlem i NIF, så vil vel ikke antidopingkontrakten bety noe.
Klart den vil det. For de utøverne som har signert kontrakt, for da vil de være testbare.

Men det går nok ikke uten å betale de 300 til NSF... ?! Blir litt rart med to kontigenter.

Det vil være umulig for et lite og nytt forbund å bli medlem av NIF. Selv NSF ville ikke fått medlemsskap idag med bare ca 3000 medlemmer.

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: NYHET! Benkpressforbund - RAW!
« #36 : 29. mai 2008, 14:25 »
Man kan ikke være medlem av NSF uten å være medlem av en klubb underlagt NSF.
Piggybackingen ville fungert hvis NSF lot NBF figurere under sin paraply på ett eller annet vis... Det var nok bare hypotetisk tenkt her. Smiley

Utlogget buajoa

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 556
  • Honnør: 251
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 556

Sv: NYHET! Benkpressforbund - RAW!
« #37 : 29. mai 2008, 14:26 »
Flott initiativ! Gleder meg allerede til å delta Smiley

Utlogget Stoned

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 177
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 177

  • Just another star
Sv: NYHET! Benkpressforbund - RAW!
« #38 : 29. mai 2008, 14:31 »
Genialt! Smiley
20år
høyde: 182cm
vekt : 94 kg

150x6 Benkpress og 170kg x 1(mer inne) Smiley
155 kg i Smalbenk
100 kg i Militærpress(vending fra bakken)
170x7 i Markløft
170 kg i knebøy(ca)

Utlogget Rødhette

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 740
  • Honnør: 83
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 740

Sv: NYHET! Benkpressforbund - RAW!
« #39 : 29. mai 2008, 14:35 »
Hvordan stiller dette forbundet seg til utestengte utøvere?

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: NYHET! Benkpressforbund - RAW!
« #40 : 29. mai 2008, 14:40 »
Hvordan stiller dette forbundet seg til utestengte utøvere?
Det tror jeg ingen har tenkt på enda. Å ha med utestengte utøvere vil gjøre deltakelse vanskelig for medlemmer av NIF. Både styrkeløftere og brytere og uansett idrett.

Formålsparagrafer, vedtekter og regelverk er ikke skikkelig på plass enda, men det kommer. Smiley

Utlogget Sigbjørn

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 065
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 065

Sv: NYHET! Benkpressforbund - RAW!
« #41 : 29. mai 2008, 14:42 »
Honnør for initiativet! Personlig synes jeg noen av de argumentene var litt vel tynne, men det er uansett kjempebra at det blir opprettet et alternativ for folk som ikke liker skjorta.

Utlogget Mr Benkpress

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 224
  • Honnør: 1010
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 224

  • Trying is the first step towards failure
Sv: NYHET! Benkpressforbund - RAW!
« #42 : 29. mai 2008, 14:49 »
Eg føler det er noen ting jeg må påpeke.

1.   Ved NM i benkpress i 2003, var det 139 deltakere, ved årets NM er det 165 påmeldte. Så det har nok ikke godt veldig ut over rekrutteringen.

2.   At ”sentrale” personer var i mot innføringen av benkpresskjorta er vel, ikke noe spesielt bra argument for i ikke innføre skjorta, siden det var et flertall på Tinget som vedtok å godkjenne skjorta. Dette er vel demokratiets grufulle pris.

3.   Innføringen av skjorta har nettopp gjort av vi som norsk styrkeløftere hevder oss i benkpress internasjonalt, noe vi ikke gjorde før skjorta ble innført. Dette gir jo benkpresser muligheten til å reise ut i verden å konkurrere i mot de beste blant de beste på like premisser.



Ellers så ser eg at Steinar viser til en del grunner for å nekte bruk av skjorta. Med bakgrunn i hva har han kommet frem til disse? Er det ut i fra et samfunnsperspektiv  eller estetiske perspektiv.

·   At folk har blitt svakere i benkpress uten skjorte er vel tross ens eget ansvar, det er vel heller ikke ett stort samfunnsproblem (slik som f. eks narkotikakriminalitet er) 

·   Blir man dårligere trent av å trene med skjorte? Dette trur eg krever en litt bedre utgreining

·   Urettferdig? Her er vel teknikk svaret. Det kan være urettferdig vist du løfter med ”feil” teknikk  og ikke er villig til å endre denne, siden en med bedre teknikk for skjorte bruk for mer på skjorta. Nok en gang er det vel ens eget ansvar å gjøre det som skal til for å løft mest mulig innenfor de rammene reglene gir.

*    Det er ett ”must” å bruke skjorta  på hver trening. Siden eg blir brukt som skrekkeksempel  så kan eg avsløre at eg mellom Benk-NM i fjor og NM i styrkeløft i år brukte skjorta ca 6 ganger på trening. det blir altså 6 treninger/10 mnd. På samme tid trente eg 4 økter med benkpress i uken noe som bli ca 160 økter.  Alt i alt er altså hver 26,6 økt en skjorte økt.



Eg kan ellers avsløre at om eg hadde fått ett av 165 løfta godkjent, så hadde eg nok gått på 250 kg med ei strammere skjorte enn det eg løftet med på NM. Slik treningsresultatene mine har vært gjør eg ca 70-80 kg mer med skjorte enn uten akkurat nå. Målet er å en gang gjøre 100 kg mer med skjorte enn uten..

Dette har ikke kommet gratis, det er omlegging av treningen som har gjort dette, på VM i 2003, gjorde eg 180 i benk med skjorte, eg var på 160 kg uten skjorte på trening før dette stevnet, eg hadde altså den gangen rundt 20 kg på skjorta, slik de aller fleste nybegynner har.
Hadde ikke fokuset mitt vært å bli sterkere med skjorte, hadde nok fortsatt bare hatt 20-30 kg på skjorta, men kanskje vært litt sterkere uten. Noe som er uten betydning da fokuset mitt er på å konkurrere internasjonalt i styrkeløft og benkpress.



Det er gledelig å se av Sven Karlsen fortsatt er så interessert i styrkeløft at han tar seg bryet med å starte opp dette, å håper han kan være med på å skape blest rundt styrkeløft som helhet også.

Det skal også bli interessant å se om ”hobbybenkpresserne” slutter opp om dette forbundet eller om de fortsatt vil sitte å fortelle om kjempeløft, og dikte opp grunnene til å ikke delta mot andre og gjøre løftene sine innenfor de rammer en konkurranse gir.
"Alexander the Great,
His name struck fear into hearts of men,
Alexander the Great,
Became a god amongst mortal men."






Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Norgesmester!

Utlogget buajoa

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 556
  • Honnør: 251
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 556

Sv: NYHET! Benkpressforbund - RAW!
« #43 : 29. mai 2008, 14:53 »

Det skal også bli interessant å se om ”hobbybenkpresserne” slutter opp om dette forbundet eller om de fortsatt vil sitte å fortelle om kjempeløft, og dikte opp grunnene til å ikke delta mot andre og gjøre løftene sine innenfor de rammer en konkurranse gir.


Man er litt skuffet over at en ellers så oppvakt og til tider meget fornuftig herremann kommer med utsagn som minner mistenkelig om svada.

Utlogget Mr Benkpress

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 224
  • Honnør: 1010
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 224

  • Trying is the first step towards failure
Sv: NYHET! Benkpressforbund - RAW!
« #44 : 29. mai 2008, 14:59 »
Man er litt skuffet over at en ellers så oppvakt og til tider meget fornuftig herremann kommer med utsagn som minner mistenkelig om svada.

Det er vel slik i dag at det sitter en del personer på gjerdet å skryter på seg utrolige løft og styrkeprestasjoner, men aldri stiller opp i konkurrasner for å sammenligne disse med andre utøver som driver med det samme. Dette gjelder både for styrkeløft og strongman. Med tanke på benkpress, har mange av disse fått minst en mest sannsynlig to, grunner til ikke å delta på ett stadarisert stevne. Eg håper dette forbudet vil lokke frem alle disse.
"Alexander the Great,
His name struck fear into hearts of men,
Alexander the Great,
Became a god amongst mortal men."






Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Norgesmester!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!