Skrevet av Emne: NYHET! Benkpressforbund - RAW!  (Lest 40309 ganger)

Utlogget Torko

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 129
  • Honnør: 44
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 129

  • Torko's tøs..
Sv: NYHET! Benkpressforbund - RAW!
« #45 : 29. mai 2008, 15:11 »
Klart den vil det. For de utøverne som har signert kontrakt, for da vil de være testbare.

Men det går nok ikke uten å betale de 300 til NSF... ?! Blir litt rart med to kontigenter.

Det vil være umulig for et lite og nytt forbund å bli medlem av NIF. Selv NSF ville ikke fått medlemsskap idag med bare ca 3000 medlemmer.
Det er lisens som koster 300 kroner, kontrakt signerer du når du melder deg inn i en klubb tilsluttet NSF. Det koster ikke noe annet enn klubbavgiften.
Medlemstallet i NSF er vel ca. 5700 nå.
Team Strongman Rolf Holte

Utlogget Optimus

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 127
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 127

Sv: NYHET! Benkpressforbund - RAW!
« #46 : 29. mai 2008, 15:12 »
Håper dette er et steg på veien mot mer utstyrsfri løfting. Flott tiltak.
Kniven i hjertet og du har skylda for du slo opp i fylla.

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
Sv: NYHET! Benkpressforbund - RAW!
« #47 : 29. mai 2008, 15:17 »
Eg føler det er noen ting jeg må påpeke.

1.   Ved NM i benkpress i 2003, var det 139 deltakere, ved årets NM er det 165 påmeldte. Så det har nok ikke godt veldig ut over rekrutteringen.

2.   At ”sentrale” personer var i mot innføringen av benkpresskjorta er vel, ikke noe spesielt bra argument for i ikke innføre skjorta, siden det var et flertall på Tinget som vedtok å godkjenne skjorta. Dette er vel demokratiets grufulle pris.

3.   Innføringen av skjorta har nettopp gjort av vi som norsk styrkeløftere hevder oss i benkpress internasjonalt, noe vi ikke gjorde før skjorta ble innført. Dette gir jo benkpresser muligheten til å reise ut i verden å konkurrere i mot de beste blant de beste på like premisser.



Ellers så ser eg at Steinar viser til en del grunner for å nekte bruk av skjorta. Med bakgrunn i hva har han kommet frem til disse? Er det ut i fra et samfunnsperspektiv  eller estetiske perspektiv.

·   At folke har blitt svakere i benkpress uten skjorte er vel tross ens eget ansvar, det er vel heller ikke ett stort samfunnsproblem (slik som f. eks narkotika kriminalitet er) 

·   Blir man dårligere trent av å trene med skjorte? Dette trur eg krever en litt bedre utgreining

·   Urettferdig? Her er vel teknikk svaret. Det kan være urettferdig vist du løfter med ”feil” teknikk  og ikke er villig til å endre denne, siden en med bedre teknikk for skjorte bruk for mer på skjorta. Nok en gang er det vel ens eget ansvar å gjøre det som skal til for å løft mest mulig innenfor de rammene reglene gir.

*    Det er ett ”must” å bruke skjorta  på hver trening. Siden eg blir brukt som skrekkeksempel  så kan eg avsløre at eg mellom Benk-NM i fjor og NM i styrkeløft i år brukte skjorta ca 6 ganger på trening. det blir altså 6 treninger/10 mnd. På samme tid trente eg 4 økter med benkpress i uken noe som bli ca 160 økter.  Alt i alt er altså hver 26,6 økt en skjorte økt.



Eg kan ellers avsløre at om eg hadde fått ett av 165 løfta godkjent, så hadde eg nok gått på 250 kg med ei strammere skjorte enn det eg løftet med på NM. Slik treningsresultatene mine har vært gjør eg ca 70-80 kg mer med skjorte enn uten akkurat nå. Målet er å en gang gjøre 100 kg mer med skjorte enn uten..

Dette har ikke kommet gratis, det er omlegging av treningen som har gjort dette, på VM i 2003, gjorde eg 180 i benk med skjorte, eg var på 160 kg uten skjorte på trening før dette stevnet, eg hadde altså den gangen rundt 20 kg på skjorta, slik de aller fleste nybegynner har.
Hadde ikke fokuset mitt vært å bli sterkere med skjorte, hadde nok fortsatt bare hatt 20-30 kg på skjorta, men kanskje vært litt sterkere uten. Noe som er uten betydning da fokuset mitt er på å konkurrere internasjonalt i styrkeløft og benkpress.



Det er gledelig å se av Sven Karlsen fortsatt er så interessert i styrkeløft at han tar seg bryet med å starte opp dette, å håper han kan være med på å skape blest rundt styrkeløft som helhet også.

Det skal også bli interessant å se om ”hobbybenkpresserne” slutter opp om dette forbundet eller om de fortsatt vil sitte å fortelle om kjempeløft, og dikte opp grunnene til å ikke delta mot andre og gjøre løftene sine innenfor de rammer en konkurranse gir.


Honnør  2thumbsup

Veldig spent på å se hva slags uttøvere som vil dukke opp her Smiley
Forventer mange raw benkløft over 250 kg i alle fall  Wink
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget Sigbjørn

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 065
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 065

Sv: NYHET! Benkpressforbund - RAW!
« #48 : 29. mai 2008, 15:19 »
Kanskje Lars Sværd endelig kan få vist hva han er god for  Grin

Utlogget Per Ove

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 96
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 96

Sv: NYHET! Benkpressforbund - RAW!
« #49 : 29. mai 2008, 15:29 »
Om to dager arrangerer vi NM i Benkpress i Sande. Det er påmeldt 165 deltagere, hvor sannsynligvis så godt som samtlige kommer til å løfte med benkpress-skjorte.

Jeg håper tidspunktet for denne nyheten om et utstyrsfritt forbund med egne stevner er tilfeldig valgt.

Er det ikke det synes jeg det er respektløst overfor oss som arrangør og deltagerne på NM. En skal ikke være rare brøkregner`n for å skjønne at argumentene som blir brukt for å fremme interessen for et utstyrsfritt forbund ikke akkuratt gjør det samme for stevnet vårt og prestasjonene til deltagerne.

Jævlig respektløst også.

Per Ove



Utlogget grizzlysterk

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 958
  • Honnør: 526
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 958

Sv: NYHET! Benkpressforbund - RAW!
« #50 : 29. mai 2008, 15:33 »
Eg føler det er noen ting jeg må påpeke.

1.   Ved NM i benkpress i 2003, var det 139 deltakere, ved årets NM er det 165 påmeldte. Så det har nok ikke godt veldig ut over rekrutteringen.

2.   At ”sentrale” personer var i mot innføringen av benkpresskjorta er vel, ikke noe spesielt bra argument for i ikke innføre skjorta, siden det var et flertall på Tinget som vedtok å godkjenne skjorta. Dette er vel demokratiets grufulle pris.

3.   Innføringen av skjorta har nettopp gjort av vi som norsk styrkeløftere hevder oss i benkpress internasjonalt, noe vi ikke gjorde før skjorta ble innført. Dette gir jo benkpresser muligheten til å reise ut i verden å konkurrere i mot de beste blant de beste på like premisser.



Ellers så ser eg at Steinar viser til en del grunner for å nekte bruk av skjorta. Med bakgrunn i hva har han kommet frem til disse? Er det ut i fra et samfunnsperspektiv  eller estetiske perspektiv.

·   At folke har blitt svakere i benkpress uten skjorte er vel tross ens eget ansvar, det er vel heller ikke ett stort samfunnsproblem (slik som f. eks narkotika kriminalitet er) 

·   Blir man dårligere trent av å trene med skjorte? Dette trur eg krever en litt bedre utgreining

·   Urettferdig? Her er vel teknikk svaret. Det kan være urettferdig vist du løfter med ”feil” teknikk  og ikke er villig til å endre denne, siden en med bedre teknikk for skjorte bruk for mer på skjorta. Nok en gang er det vel ens eget ansvar å gjøre det som skal til for å løft mest mulig innenfor de rammene reglene gir.

*    Det er ett ”must” å bruke skjorta  på hver trening. Siden eg blir brukt som skrekkeksempel  så kan eg avsløre at eg mellom Benk-NM i fjor og NM i styrkeløft i år brukte skjorta ca 6 ganger på trening. det blir altså 6 treninger/10 mnd. På samme tid trente eg 4 økter med benkpress i uken noe som bli ca 160 økter.  Alt i alt er altså hver 26,6 økt en skjorte økt.



Eg kan ellers avsløre at om eg hadde fått ett av 165 løfta godkjent, så hadde eg nok gått på 250 kg med ei strammere skjorte enn det eg løftet med på NM. Slik treningsresultatene mine har vært gjør eg ca 70-80 kg mer med skjorte enn uten akkurat nå. Målet er å en gang gjøre 100 kg mer med skjorte enn uten..

Dette har ikke kommet gratis, det er omlegging av treningen som har gjort dette, på VM i 2003, gjorde eg 180 i benk med skjorte, eg var på 160 kg uten skjorte på trening før dette stevnet, eg hadde altså den gangen rundt 20 kg på skjorta, slik de aller fleste nybegynner har.
Hadde ikke fokuset mitt vært å bli sterkere med skjorte, hadde nok fortsatt bare hatt 20-30 kg på skjorta, men kanskje vært litt sterkere uten. Noe som er uten betydning da fokuset mitt er på å konkurrere internasjonalt i styrkeløft og benkpress.



Det er gledelig å se av Sven Karlsen fortsatt er så interessert i styrkeløft at han tar seg bryet med å starte opp dette, å håper han kan være med på å skape blest rundt styrkeløft som helhet også.

Det skal også bli interessant å se om ”hobbybenkpresserne” slutter opp om dette forbundet eller om de fortsatt vil sitte å fortelle om kjempeløft, og dikte opp grunnene til å ikke delta mot andre og gjøre løftene sine innenfor de rammer en konkurranse gir.


Kjempe honnør!

I stedet for å si at skjorta er urettferdig (noe den ikke er fordi alle kan bruke den) kan man anse den som en ny dimensjon til IPF benking (veldig viktig å få med seg dette).

Så lenge det nye benk forbundet ikke kommer til å være tilknyttet NIF kan dere gjette hvem som kommer til bitche over doping kontroll.

Utlogget buajoa

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 556
  • Honnør: 251
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 556

Sv: NYHET! Benkpressforbund - RAW!
« #51 : 29. mai 2008, 15:38 »
Om to dager arrangerer vi NM i Benkpress i Sande. Det er påmeldt 165 deltagere, hvor sannsynligvis så godt som samtlige kommer til å løfte med benkpress-skjorte.

Jeg håper tidspunktet for denne nyheten om et utstyrsfritt forbund med egne stevner er tilfeldig valgt.

Er det ikke det synes jeg det er respektløst overfor oss som arrangør og deltagerne på NM. En skal ikke være rare brøkregner`n for å skjønne at argumentene som blir brukt for å fremme interessen for et utstyrsfritt forbund ikke akkuratt gjør det samme for stevnet vårt og prestasjonene til deltagerne.

Jævlig respektløst også.

Per Ove


Hva er galt med å få skjortefri benkpress stevner og hvorfor mener du det går ut over NM benkpress? Flere stevner vil vel heller øke interessen for benkpress?

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: NYHET! Benkpressforbund - RAW!
« #52 : 29. mai 2008, 15:40 »
Per Ove.

NBF ble stiftet forrige uke. Steinar har løftere han skal hjelpe på Benk NM, det samme har jeg (som la ut artikkelen idag).

Ingenting mer respektløst der enn at andre tema også er veldig aktuelle tett opptil eller rett etter arrangementer eller hendelser. Smiley

Som feks at det rettes fokus på doping rett før NSM, eller drakt og knebind rett før styrkeløft NM. Smiley

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: NYHET! Benkpressforbund - RAW!
« #53 : 29. mai 2008, 15:41 »

Medlemstallet i NSF er vel ca. 5700 nå.
Og enda så vil NIF slå sammen NSF og NVF !? Hvor mange medlemmer krever NIF for å opprette et nytt særforbund da??

Utlogget [TK]

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 392
  • Honnør: 110
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 392

  • There can be only one!
Sv: NYHET! Benkpressforbund - RAW!
« #54 : 29. mai 2008, 15:42 »
Knallbra tiltak!

Etter å ha lest mye på dette forumet, blir jeg ikke sjokkert, meninger er jo til for å utveksles og diskuteres på et forum.

Uansett litt kompisk når skjortetilhengere sier: "Slutt å syt på skjorta, start eget RAW-forbund"

Et RAW-forbund dukker opp... hva skjer? Jo skjortetilhengerne syter Smiley
Facts:
- 77\' modell,
- Trent siden mars 2003
- Morgenvekt: 104.5kg
- Høyde 180cm
- Bøy - Benk - Mark: 200 - 170 - 225 (belte + surringer)

Logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=4800.new#new

Utlogget Rødhette

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 740
  • Honnør: 83
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 740

Sv: NYHET! Benkpressforbund - RAW!
« #55 : 29. mai 2008, 15:44 »
Hva er galt med å få skjortefri benkpress stevner og hvorfor mener du det går ut over NM benkpress? Flere stevner vil vel heller øke interessen for benkpress?

Han tenkte kanskje mer på begrunnelsene i artikkelen?

Utlogget buajoa

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 556
  • Honnør: 251
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 556

Sv: NYHET! Benkpressforbund - RAW!
« #56 : 29. mai 2008, 15:47 »
Han tenkte kanskje mer på begrunnelsene i artikkelen?

Da kan han vel heller komme med argumenter for bruk av skjorte i stedet for slik sutring.

Utlogget Knut M

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 709
  • Honnør: 180
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 709

Sv: NYHET! Benkpressforbund - RAW!
« #57 : 29. mai 2008, 15:48 »
Kjempebra initiativ. Cheesy
Håper dette kan bidra til stevner uten utstyr i både markløft og knebøy i fremtiden Smiley


Utlogget Boyscout slayer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 425
  • Honnør: 796
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 425

Sv: NYHET! Benkpressforbund - RAW!
« #58 : 29. mai 2008, 16:04 »
Syns dette er kult, men skulle ønske det var snakk om bøy og markløft og.

Utlogget *HELLmik*

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 383
  • Honnør: 214
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 383

  • Medlem av "Lars Sværds Fanklubb"
Sv: NYHET! Benkpressforbund - RAW!
« #59 : 29. mai 2008, 16:07 »
Hehe, Konge  Grin
Finn fem feil.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!