Skrevet av Emne: 180kg x 20 reps i bøy uten belte på 105.9kg kroppsvekt  (Lest 51765 ganger)

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
Sv: 167.5kg x 20 reps i råbøy på 104kg kroppsvekt
« #60 : 17. juli 2008, 00:49 »
men han hadde nokk klart 1 med god dybde. og det er jo faktisk 270 kg :S


Raw?

Hva med å legge f.eks 230 kg på stangen i stedet og gjøre dype reps?!
Grunnen til at jeg nevner dybden er fordi det i denne tråden er snakk om råtass løfting i knebøy. Synes ikke klippet av Stisen var så rått...

Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: 167.5kg x 20 reps i råbøy på 104kg kroppsvekt
« #61 : 17. juli 2008, 00:49 »
men han hadde nokk klart 1 med god dybde. og det er jo faktisk 270 kg :S


Raw?

1 rep på 270kg med godkjent dybde er nok kanskje ikke umulig. Men du får sende han en mail og spørre han da. Men husk at mange byggere anser dybden hans for god, så pass på at du ikke fornærmer han, da blir det FACE 2 FACE !!!

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
Sv: 167.5kg x 20 reps i råbøy på 104kg kroppsvekt
« #62 : 17. juli 2008, 00:50 »
Kommer ann på hvem som skryter da vet du. Til byggerbøy å være, så var den jo ganske dyp... Cheesy Byggere og vektløftere/styrkeløftere har jo ulike definisjoner av dybde. Smiley Det er kanskje derfor det er så mange byggere som sier de har så mye i bøy? Cheesy

De skal vel ha mest masse på fremsiden av lårene og ikke så mye på hofte og ræv Wink
Så de trener vel riktig i forhold til sin idrett Smiley

Din 20repper på 167,5 kg er råere  Cheesy
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: 167.5kg x 20 reps i råbøy på 104kg kroppsvekt
« #63 : 17. juli 2008, 00:52 »
Hva med å legge f.eks 230 kg på stangen i stedet og gjøre dype reps?!
Grunnen til at jeg nevner dybden er fordi det i denne tråden er snakk om råtass løfting i knebøy. Synes ikke klippet av Stisen var så rått...

Da jeg tente på et "byggergym" i byen tidligere, så var dybde slik som Stisen her har, snarere normen enn unntaket. Jeg trente jo med slik dybde selv, visste ikke bedre... Shocked Heldigvis lærte jeg å gå dypere etterhvert. Smiley

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
Sv: 167.5kg x 20 reps i råbøy på 104kg kroppsvekt
« #64 : 17. juli 2008, 00:53 »
Ja du kjører i bånn nå  Cool
Og det har jo lagt seg bra med masse på lårene dine  Cheesy

Nå er du vel klar for å nærme deg 5 er på 270 kg du også Wink
I stedet for 30-40 reps på 160++  Tongue
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: 167.5kg x 20 reps i råbøy på 104kg kroppsvekt
« #65 : 17. juli 2008, 00:55 »
Nå er du vel klar for å nærme deg 5 er på 270 kg du også Wink

Haha.. you wish! 270x5 er nok lenge til! Cheesy

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
Sv: 167.5kg x 20 reps i råbøy på 104kg kroppsvekt
« #66 : 17. juli 2008, 00:58 »
Til Stisen dybde kan du ta det snart  Wink
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: 167.5kg x 20 reps i råbøy på 104kg kroppsvekt
« #67 : 17. juli 2008, 01:00 »
Din 20repper på 167,5 kg er råere  Cheesy

Takk for det... Vel, jeg har da inntrykk av at mange byggere kjører bøy uten særlig dybde fordi de liker å kunne si at de har brukt meget tung vekt. Dette har vært gjengs på nesten alle gym jeg har trent.

Stisen skriver også i bloggen sin at han har gjort 3 reps på 300kg, og her har du fra bøy med 260kg, da tar han seg til og med tid til å se mot kamera. Smiley



Og her har du beina:



Ingen tvil om at de beina er sterke og kan løfte mye, mye mer enn meg og de fleste her på forumet kan løfte, men tror likevel at man skal ta tallene byggere kommer med generelt sett med en klype salt. Cheesy  Jo høgere bøyen er, jo lettere er det å legge på mye vekt. Cheesy

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: 167.5kg x 20 reps i råbøy på 104kg kroppsvekt
« #68 : 17. juli 2008, 01:03 »
Til Stisen dybde kan du ta det snart  Wink

haha.. ingen planer om det. Har ikke mer enn 192.5kg vekt hjemme foreløpig faktisk, så jeg får holde meg på vekter rundt det. Tror ærlig talt ikke jeg hadde gjort mer enn 220-230 i maks nå, noe mer enn det hadde vært merkelig. Med kuttet dybde kunne det gått mer vekt sikkert, men ser ikke helt poenget med det. :p

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
Sv: 167.5kg x 20 reps i råbøy på 104kg kroppsvekt
« #69 : 17. juli 2008, 01:04 »
Stisen har prestert bra i bygging, og det er vel ikke han som skryter av bøyene sine, så skal ikke være spydig mot han  Tongue

Du skal ikke trene litt på bjølsen da?  Smiley
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: 167.5kg x 20 reps i råbøy på 104kg kroppsvekt
« #70 : 17. juli 2008, 01:07 »
Men egil skriver jo her at han tok lett 3 reps på 300 med lette surringer.

Så du får spørre Egil da om dybden. Smiley

Maksen i bøy er oppgitt til å være 370kg.

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
Sv: 167.5kg x 20 reps i råbøy på 104kg kroppsvekt
« #71 : 17. juli 2008, 01:07 »
Ja men da må vi jo kunne være litt kritiske allikevel da  Grin
hehe
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: 167.5kg x 20 reps i råbøy på 104kg kroppsvekt
« #72 : 17. juli 2008, 01:07 »
Stisen har prestert bra i bygging, og det er vel ikke han som skryter av bøyene sine, så skal ikke være spydig mot han  Tongue

Du skal ikke trene litt på bjølsen da?  Smiley


Nei, han er enormt dyktig i bygging ja. Han har oppnådd mye der! Vi har vel ikke vært spydig mot han heller, bare kommentert dybden hans, det er ingen som har sagt han er dårlig! Cheesy

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
Sv: 167.5kg x 20 reps i råbøy på 104kg kroppsvekt
« #73 : 17. juli 2008, 01:10 »
Eneste jeg har stemmerett til å diskutere når det gjelder bøy, er dybde  Grin
Så derfor er jeg så opptatt av dette  Tongue

Hjelper ikke å kjøre dypt når det ligger 80-90 kg på stangen, får ikke noe masse av det gitt  Cry

Tror jeg skal prøve en 20repper snart, bare for å se hvor langt ned jeg faktisk må på vektene for å klare det  Wink
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: 167.5kg x 20 reps i råbøy på 104kg kroppsvekt
« #74 : 17. juli 2008, 01:10 »
Du skal ikke trene litt på bjølsen da?  Smiley

Det blir kanskje kanskje noe der utover høsten, men jeg sier bare kanskje. Har ikke noen spesielle planer om stevne i nærmeste fremtid, men trener for å bli sterkere, og da med fokus i de tre store. Til høsten begynner jeg på skole, og kan da også trene på skolegymmet, så det blir nok mest trening hjemme og på skolen. Treningen er en fin og viktig hobby som jeg prioriterer høgt, men skolen kommer også til å bli meget høgt prioritert, og jeg kommer til å trene mest mulig uten utstyr, da det er det jeg liker best, men jeg har jo en målestokk i tidligere raw-løft å måle meg mot, så det er ikke så vanskelig å si når jeg er sterkere enn dette, og da kan det være på tide å prøve seg i en konkurranse igjen, men det haster ikke, og jeg har god tid. Utrolig godt å ha et hjemmegym.

Og DE selv ? Du er jo blitt en racer i benkpress, 200kg er verdt å snakke om.. Blir vel mer kg her etterhvert? Cheesy

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!