Skrevet av Emne: Aksjefond... Stikke av med restene, eller vente...?  (Lest 28386 ganger)

Utlogget Peter123456

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 668
  • Honnør: 168
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 668

Sv: Aksjefond... Stikke av med restene, eller vente...?
« #75 : 22. november 2008, 22:54 »
Scanner du liksom.  Såvidt jeg kommer meg på nett... Grin Du leser da vel DN om du er interessert i spenn?

Nei, prøver å holde meg mest mulig borte fra nyheter da dette er en distraksjon fra det jeg driver med. Driver utelukkenede med teknisk analyse og statistikk så da er det ikke lurt å lese for mye.

Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

Sv: Aksjefond... Stikke av med restene, eller vente...?
« #76 : 22. november 2008, 22:55 »
Nei, prøver å holde meg mest mulig borte fra nyheter da dette er en distraksjon fra det jeg driver med. Driver utelukkenede med teknisk analyse og statistikk så da er det ikke lurt å lese for mye.
Tullball.
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Utlogget Peter123456

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 668
  • Honnør: 168
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 668

Sv: Aksjefond... Stikke av med restene, eller vente...?
« #77 : 22. november 2008, 22:56 »
Tullball.

Si det til 200% avkastning i år du. Blæ

Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

Sv: Aksjefond... Stikke av med restene, eller vente...?
« #78 : 22. november 2008, 23:05 »
Så du følger ikke med på nyheter men klarer 200% avkastning ved hjelp av teknisk analyse?
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Utlogget JohnAmund

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 893
  • Honnør: 124
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 893

Sv: Aksjefond... Stikke av med restene, eller vente...?
« #79 : 22. november 2008, 23:08 »
He's the man, you know Wink
Min logg
▪██─────██▪
"There is no point in being alive if you cannot do the deadlift"
- Jón Páll Sigmarsson

Utlogget Peter123456

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 668
  • Honnør: 168
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 668

Sv: Aksjefond... Stikke av med restene, eller vente...?
« #80 : 22. november 2008, 23:15 »
Så du følger ikke med på nyheter men klarer 200% avkastning ved hjelp av teknisk analyse?

Ja. Flere av de jeg arbeider med har gjort mer. Det er lett å bli lurt av nyheter og psykologi. Jeg innser ihvertfall mine begrensninger der. På torsdag fikk jeg kjøpsignal på OBX, 12 av 13 ganger når børsen har falt så kraftig (og langt) på kort tid (under det glidende gjennomsnitt XX) så har vi fått en rekyl en eller flere av de påfølgende dagene, den ene gangen det ikke kom med en gang var 09.10 i år, den kom da en dag senere. Vi får se hva som skjer, den som VET hva som skjer bør bli rik. Jeg vet ikke hva som skjer men, statistikken er ihvertfall på min side, det er da noe.

Utlogget webah

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 788
  • Honnør: 297
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 788

  • MMA Fighter
Sv: Aksjefond... Stikke av med restene, eller vente...?
« #81 : 22. november 2008, 23:27 »
"Skriver noe for å følge med:)"

Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

Sv: Aksjefond... Stikke av med restene, eller vente...?
« #82 : 22. november 2008, 23:30 »
Ja. Flere av de jeg arbeider med har gjort mer. Det er lett å bli lurt av nyheter og psykologi. Jeg innser ihvertfall mine begrensninger der. På torsdag fikk jeg kjøpsignal på OBX, 12 av 13 ganger når børsen har falt så kraftig (og langt) på kort tid (under det glidende gjennomsnitt XX) så har vi fått en rekyl en eller flere av de påfølgende dagene, den ene gangen det ikke kom med en gang var 09.10 i år, den kom da en dag senere. Vi får se hva som skjer, den som VET hva som skjer bør bli rik. Jeg vet ikke hva som skjer men, statistikken er ihvertfall på min side, det er da noe.
Høres mer ut som gambling enn viten Rasmus, men så lenge det går bra så er jo det suverent.
Dette er jo som å se på tallene på Rulette, har det vært 6 røde etter hverandre så setter du dine penger på sort....
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Utlogget Peter123456

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 668
  • Honnør: 168
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 668

Sv: Aksjefond... Stikke av med restene, eller vente...?
« #83 : 22. november 2008, 23:35 »
Høres mer ut som gambling enn viten Rasmus, men så lenge det går bra så er jo det suverent.
Dette er jo som å se på tallene på Rulette, har det vært 6 røde etter hverandre så setter du dine penger på sort....

Greit det, Aktiviteten. Mange som ikke har noe tro på teknisk analyse og statistiske observasjoner.  En ærlig sak det. Når det er sagt så er det en gjennomtenkt strategi som jeg har samarbeidet med personer som har meget høy utdannelse i statistikk og innen finans. Dette har også tiltrukket seg relativt kapitalsterke mennesker som vil være med på "prosjektet", hvis jeg får kalle strategien det, noe jeg synes er spennende. Sånn nå skal jeg slutte å skryte. Hehe  Wink

Utlogget Knut M

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 709
  • Honnør: 180
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 709

Sv: Aksjefond... Stikke av med restene, eller vente...?
« #84 : 22. november 2008, 23:39 »
Høres mer ut som gambling enn viten Rasmus, men så lenge det går bra så er jo det suverent.
Dette er jo som å se på tallene på Rulette, har det vært 6 røde etter hverandre så setter du dine penger på sort....

TA går vel på psykologi?
Mange meglerhus og tradere følger vel TA strategisk, noe som gjør at sannsynligheten for at den tekniske analysen inntreffer er forholdsvis stor?

Hvis du har hatt en avkastning på 200% ned til dette nivået, så har du gjort det enormt bra!
Bruker du noe spesielt program til den tekniske analysen?


Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: Aksjefond... Stikke av med restene, eller vente...?
« #85 : 23. november 2008, 09:24 »
Mange meglerhus og tradere følger vel TA strategisk, noe som gjør at sannsynligheten for at den tekniske analysen inntreffer er forholdsvis stor?



Dette er delvis feil. Grunnen til at de store aktørene følger med på dette er at de vet at det FINNES noen der ute i markedet som agerer på disse signalene, følgelig er det lurt å lete etter hvor de agerer. Sånn sett kan du si at de holder på med "teknisk teknisk analyse".

Teknisk analyse kan sikkert ha noe for seg, men i det lange løp holder jeg meg så definitivt til det fundamentale. I et marked som det vi opplever nå så vil teknisk analyse være svært vanskelig å gjøre bruk av med mindre man har svært lang sikt. Husk tross alt på at teknisk analyse egentlig er svært enkel manipulering av tall som alle forholdsvis greit kan gjøre noe som gjør teknisk analyse i klassisk forstand forholdsvis verdiløs. Men den som kan forutse hvordan de tekniske signalene vil utvikle seg, han har en stor fordel, og dette er en av grunnen til at teknisk analyse også er under stadig utvikling med nye modeller. Men det alle vet er verdiløs viten i praksis. En av premissene for teknisk analyse kan man spørre seg om Oslo Børs også oppfyller.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Peter123456

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 668
  • Honnør: 168
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 668

Sv: Aksjefond... Stikke av med restene, eller vente...?
« #86 : 24. november 2008, 17:11 »
Ja. Flere av de jeg arbeider med har gjort mer. Det er lett å bli lurt av nyheter og psykologi. Jeg innser ihvertfall mine begrensninger der. På torsdag fikk jeg kjøpsignal på OBX, 12 av 13 ganger når børsen har falt så kraftig (og langt) på kort tid (under det glidende gjennomsnitt XX) så har vi fått en rekyl en eller flere av de påfølgende dagene, den ene gangen det ikke kom med en gang var 09.10 i år, den kom da en dag senere. Vi får se hva som skjer, den som VET hva som skjer bør bli rik. Jeg vet ikke hva som skjer men, statistikken er ihvertfall på min side, det er da noe.

Jajamen så traff det ikke igjen, hehe.  Grin


Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: Aksjefond... Stikke av med restene, eller vente...?
« #87 : 28. november 2008, 08:59 »
Høres mer ut som gambling enn viten Rasmus, men så lenge det går bra så er jo det suverent.
Dette er jo som å se på tallene på Rulette, har det vært 6 røde etter hverandre så setter du dine penger på sort....


Og blir det rød igjen så dobler man innsatsen. Til slutt så dobler man gevinsten. Har man penger så tjener man penger.
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: Aksjefond... Stikke av med restene, eller vente...?
« #88 : 28. november 2008, 09:13 »
Si det til Lehmann.... Grin
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Peter123456

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 668
  • Honnør: 168
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 668

Sv: Aksjefond... Stikke av med restene, eller vente...?
« #89 : 28. november 2008, 09:52 »

Og blir det rød igjen så dobler man innsatsen. Til slutt så dobler man gevinsten. Har man penger så tjener man penger.

Bedre å spille blackjack og telle kort!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!