Skrevet av Emne: Aksjefond... Stikke av med restene, eller vente...?  (Lest 28391 ganger)

Utlogget Knut M

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 709
  • Honnør: 180
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 709

Tja... Det kan jo diskuteres.

Vet ikke hva RSI lå på jeg, men etter nyheten om kanselleringen av det skipet så burde vel folk ta gevinsten og dekke seg inn. Men sikkert fort gjort å bli grådig og satse på at en lav emisjonskurs skal drive den enda lengre ned.

Utlogget fatboy87

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 185
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 185

nå er tiden inne for og investere i aksjer...for middels langvarighet..i større selskaper.  for det kommer til og ta seg opp i 2010/2011;)
amh.180cm.134kg. favoritshop:  www.proteinfabrikken.no.
forbilde: Arild Hauge.
min drøm: synke i fettprosent.øke muskelmasse i kropp.
mitt håp: få noen å trene med.

Utlogget Knut M

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 709
  • Honnør: 180
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 709

nå er tiden inne for og investere i aksjer...for middels langvarighet..i større selskaper.  for det kommer til og ta seg opp i 2010/2011;)

Tja, en vet jo ikke hvor lenge krisen kommer til å vare.
Men ikke dumt tidspunkt om en har litt perspektiv ihvertfall. Smiley

Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

Ja dette går jo etter planen....Skal vi være kjempefremsynte og tippe en relativt kraftig rekyl  i nær fremtid (ja det er vagt) og så suksessivt sterkere oppgang til desember? Tror det blir close med den champisen jeg..

Setter av en liten slump penger til å kjøpe når rekylen kommer...Kan bli pene 10-12% ved årsslutt om jeg er riktig heldig...

mvh Iceberg som er nøkternt optimist ettersom bankene klarer seg ok i USA nå....

Utlogget Peter123456

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 668
  • Honnør: 168
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 668

Ja dette går jo etter planen....Skal vi være kjempefremsynte og tippe en relativt kraftig rekyl  i nær fremtid (ja det er vagt) og så suksessivt sterkere oppgang til desember? Tror det blir close med den champisen jeg..

Setter av en liten slump penger til å kjøpe når rekylen kommer...Kan bli pene 10-12% ved årsslutt om jeg er riktig heldig...

mvh Iceberg som er nøkternt optimist ettersom bankene klarer seg ok i USA nå....


Haha, kraftig rekyl i nær fremtid. Hva kaller du det som har vært den siste to månedene da?  I det korte bildet er det meget stor sannsynlighet for et lite pullback. Shortet en del calls rett over the money i går.

PS. Tror det fortsatt er 50/50 for hvem som får den flaska jeg. Leeenge til 2010  Smiley

Utlogget Umotivert

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 97
  • Honnør: 54
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 97

Har inntrykk av at daytrading med aksjer er en "usikker sak" i forhold til det med å selge/kjøpe kjapt.
Man ser at det snur, vil fort ut, men ingen kjøper dine posisjoner.
Er det ikke da mer smidig å kaste seg på valutahandel når man "bare" analyserer grafer og bruker statistiske triggere? Har inntrykk av at det er lettere å løse inn posisjonene sine der..
Eg onanerer ikkje, eg berre klør i handa.
Medlem i foreningen for menn som liker kvinner som ser ut som kvinner og ikke som menn.

Utlogget Peter123456

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 668
  • Honnør: 168
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 668

Har inntrykk av at daytrading med aksjer er en "usikker sak" i forhold til det med å selge/kjøpe kjapt.
Man ser at det snur, vil fort ut, men ingen kjøper dine posisjoner.
Er det ikke da mer smidig å kaste seg på valutahandel når man "bare" analyserer grafer og bruker statistiske triggere? Har inntrykk av at det er lettere å løse inn posisjonene sine der..

Hvis det var meg du snakker til så driver ikke jeg så mye med daytrading. Det problemet med aksjer du skisserer er ikke eksisterende for dem som trader intradag pga de velger seg likvide aksjer. Jeg handler kun i indekser med markedmaker foreløpig så det er ingen problem for meg. Valuta har jeg ikke peiling på, men det skal testes det også, når jeg får tid. Trader alt som gir meg en edge. Men ting tar tid å teste før jeg har kommet skikkelig i gang med Mathlab.

Utlogget Umotivert

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 97
  • Honnør: 54
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 97

Ja Rasmus, det var den posisjonen på 100.000 aksjer som du gikk glipp av med påfølgende stor gevinst som trigget "tankegangen" her.. Smiley Surt når man man ser "det", men ikke får være med.

Har "lekt" med noen forexplatformer, blir kanskje noe spillaktig over det hele, men ser at med "rett strategi" der så kan man virkelig kunne gjøre det stort fort.. Like lett som man kan tape alt fort. Smiley
Eg onanerer ikkje, eg berre klør i handa.
Medlem i foreningen for menn som liker kvinner som ser ut som kvinner og ikke som menn.

Utlogget Peter123456

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 668
  • Honnør: 168
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 668

CFD handel er jo veldig flott for dem som trader da, da forholder du deg kun til markedmaker. Jeg vet ikke om de stenger for handler med så ekstreme tilfeller som da Gogl var opp 250%. Kanskje UAC vet det?

Utlogget Umotivert

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 97
  • Honnør: 54
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 97

Skal nok mye mer til å stenge et valuta-par for handel enn å fryse aksjehandel på div selskaper. dry
 
Eg onanerer ikkje, eg berre klør i handa.
Medlem i foreningen for menn som liker kvinner som ser ut som kvinner og ikke som menn.

Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

Haha, kraftig rekyl i nær fremtid. Hva kaller du det som har vært den siste to månedene da?  I det korte bildet er det meget stor sannsynlighet for et lite pullback. Shortet en del calls rett over the money i går.

PS. Tror det fortsatt er 50/50 for hvem som får den flaska jeg. Leeenge til 2010  Smiley

Virker som om du misforstår, jeg tror vi skal litt ned igjen snart....

Satt -42 % ved årrskiftet, nå er jeg i pluss.....ikke galt det...

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Ventet på at noen skulle dra opp tråden nå ja... Grin. Men det er lenge igjen, og det er mange fartsdumper vi skal passere enda selv om enkelte kanskje ikke har vært så store som mange fryktet. Men det er mange andre elementer også som skal hensyntas. Største faretegnet jeg ser nå, i forhold til ren trading, er at ved en nedgang nå vil svært mange ikke ha baller til å fortsette å kjøpe lenger, de er redd for nedgangen og da kan det bli veldig trangt i døra - nok en gang. Skulle jeg kjøpt noe nå så var det volatilitet - rent kortsiktig selvsagt. Smiley
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Skulle jeg kjøpt noe nå så var det volatilitet - rent kortsiktig selvsagt. Smiley

Fint at du inkluderte den siste leddsetningen der ja. Ville tro det hadde vært nokså kortsiktig tenkt da volatilitet ikke akkurat er det som vil være der verken de store gevinstene hentes i disse måneder. Vi er fortsatt laangt fra topp på lengre sikt, så jeg sitter long på alt i disse dager. Store selskaper med solid finansiering.

Men nå er jo ikke jeg den minst risikoaverse investoren på forumet, så daytradingen kan andre uttale seg om. Grin
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget goldenretriever

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 63
  • Honnør: 26
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 63

Jeg gikk inn i jan/febr med 400K. Er højest vektet i olje og de tre største innvesteringene mine er FOE, STL og YARA.  Sitter med følgende aksjer og sitter long:

*PGS ( verdens tredje største seismikkselskap, lange fine kontakter inngått FØR finanskrisen)
*ACY ( surface 2 surface, hitech, statlig eierskap)
*STL ( et av verdens største oljeselskaper, WW)
*YAR ( kunstgjødsel, ledende i sitt marked)
*NHY (Alu, lite gjeld,)
*PDE (Amerikansk riggselskap, DOW)
*SNI ( Kjemikalie, ikke tørrbulk, stort selskap med mange ansatte)
*ORK ( produserer grandis, innvestert i blant annet Rec, avventende til å kjøpe seg opp)
*REC ( solcelle, mye gjeld, globalt, store utfordringer, spennende, krevende)
*FOE ( eier rigger, storeier i både, BON og GRO, utbyttecase, gamle rigger, flott inntjening)

Aksjeportefølje +25%

Har også to fond; Skagen Kontiki og East Capital russland
Fondsportefølje: +21%

Toget er ikke gått, men hvor er du, på perrongen? Grin

Utlogget Quadriceps

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 554
  • Honnør: 422
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 554

  • Do or do not. There is no try!
Virker som om du misforstår, jeg tror vi skal litt ned igjen snart....

Satt -42 % ved årrskiftet, nå er jeg i pluss.....ikke galt det...

stop-loss er gjerne greit?

Enhver aksjehandel er jo i realiteten et veddemål. De som selger har en forventning om synkende kurs. De som kjøper har en forventning om stigende kurs. Hvis ikke veddemålet går din vei (Plan A: Kursen stiger), så er det greit å ha gjort seg opp en formening om nårtid en skal trekke seg ut (Plan B: Akseptabelt tapsnivå). Stop-loss er greit for å håndheve dette, slik at du ikke går i den klassiske fellen med å sitte og håpe på at kursen snart skal opp igjen.

Tilsvarende andre veien (stop-profitt).

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!