Skrevet av Emne: Kost- og treningsmyter  (Lest 20157 ganger)

Utlogget ArvidH

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 183
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 183

Sv: Kost- og treningsmyter
« #60 : 09. desember 2008, 23:07 »
Et du mindre enn 40 gram karbo for dagen da skal eg love deg du kan ete tilnærma ubegrensa med fett uten å bli feit, kaloriinnhold har absolutt ikkje alt å seie.

Utlogget Udrugn

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 029
  • Honnør: 176
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 029

Sv: Kost- og treningsmyter
« #61 : 09. desember 2008, 23:08 »
Et du mindre enn 40 gram karbo for dagen da skal eg love deg du kan ete tilnærma ubegrensa med fett uten å bli feit, kaloriinnhold har absolutt ikkje alt å seie.

Neimen er det ikke PT-Arvid også. Du har virkelig ikke satt deg inn i noe du? Hvordan skal du kunne begrunne dette da??

Utlogget Carnivore

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 323
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 167

Sv: Kost- og treningsmyter
« #62 : 09. desember 2008, 23:09 »
.

Utlogget ArvidH

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 183
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 183

Sv: Kost- og treningsmyter
« #63 : 09. desember 2008, 23:12 »
Udrugn, du bør kanskje være litt forsiktig med å utale deg slik når du ikkje kjenner meg eller veit noko om meg. Ta ein telefon til Johnny Laupsa Borge, eller Kenn Hallstensen så får du nok vite akkurat det same.

Utlogget Udrugn

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 029
  • Honnør: 176
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 029

Sv: Kost- og treningsmyter
« #64 : 09. desember 2008, 23:13 »
Takk, ArvidH Smiley  Rop det gjerne litt høyere! Det er alltid gledelig å se når folk har oppdaget "sannheten" Wink

Så fortell sannheten i detalj her nå da gutter!

Altså hvis jeg har et kcal forbruk på 2500. Hvis jeg da spiser 35g karbo også spiser jeg 3000kcals fra fett så vil jeg gå ned i vekt??

Utlogget ArvidH

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 183
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 183

Sv: Kost- og treningsmyter
« #65 : 09. desember 2008, 23:15 »
Stor sjangs for det ja, viss du ikkje er radmager frå før.

Utlogget Udrugn

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 029
  • Honnør: 176
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 029

Sv: Kost- og treningsmyter
« #66 : 09. desember 2008, 23:16 »
Udrugn, du bør kanskje være litt forsiktig med å utale deg slik når du ikkje kjenner meg eller veit noko om meg. Ta ein telefon til Johnny Laupsa Borge, eller Kenn Hallstensen så får du nok vite akkurat det same.

Dine enkle påstander, mangelfulle referanser og minimale tankevirksomhet vitner i det minste om en enkel sjel. Hvis du kan så mye så regner jeg med også du klarer å komme opp med en god forklaring på mitt forrige innlegg.  

Utlogget ^HsA^

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 59
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 59

Sv: Kost- og treningsmyter
« #67 : 09. desember 2008, 23:20 »
Udrugn, du bør kanskje være litt forsiktig med å utale deg slik når du ikkje kjenner meg eller veit noko om meg. Ta ein telefon til Johnny Laupsa Borge, eller Kenn Hallstensen så får du nok vite akkurat det same.

HAHA... Kunne godt tenkt meg en CV her ja, siden vi ikke vet noe om deg Tongue kommer frem med mye "kunnskap" uten en eneste kilde på det du sier, så er ikke så rart man stiller seg kritisk til hva du sier!!!!

Utlogget Udrugn

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 029
  • Honnør: 176
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 029

Sv: Kost- og treningsmyter
« #68 : 09. desember 2008, 23:20 »
Stor sjangs for det ja, viss du ikkje er radmager frå før.

Ah jeg elsker det! Smiley

Utlogget Carnivore

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 323
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 167

Sv: Kost- og treningsmyter
« #69 : 09. desember 2008, 23:21 »
.

Utlogget Udrugn

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 029
  • Honnør: 176
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 029

Sv: Kost- og treningsmyter
« #70 : 09. desember 2008, 23:23 »
Hvem har egentlig sluppet denne Arvid ut fra nybegynnerforumet?

Utlogget ArvidH

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 183
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 183

Sv: Kost- og treningsmyter
« #71 : 09. desember 2008, 23:24 »
Er nok desverre for enkel til å diskutere med for deg, men kan prøve på ein liten forklaring:Et du så lite karbo og så mykje fett, vil ikkje kroppen skille ut så mykje insulin at ikkje noko av fettet vert lagra. Vil du ha meir utfyllande svar ta ein telefon til dei to eg nevnte i stad. Dei svarar med glede på alle dine spørsmål.

Utlogget Udrugn

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 029
  • Honnør: 176
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 029

Sv: Kost- og treningsmyter
« #72 : 09. desember 2008, 23:24 »
Jeg sier som jeg har sagt før: glem kaloriene Smiley
Det eneste som kan være noenlunne fornuftig å telle er antall gram karbohydrater. Passer du på at dette er lavt nok, kan du spise deg god og mett på det du måtte ønske av fett og proteiner. Kroppen sier selv ifra når det er nok. Husk de gode kildene til fett og proteiner, animalsk mat er et stikkord. Men ikke overdirv kjøttspisingen dersom du har blodtype A (sjekk blodtypedietten)

PS: I løpet av de 2-4 første ukene på dette kostholdet, vil de fleste føle ubehag og fungere dårlig på trening. Det tar nemlig litt tid for kroppen å omstille sin enzymproduksjon fra å hovedsakelig utnytte karbohydrater, til nå å utnytte fett. Overskuddet kommer etterhvert - med renter.

Å tegne et abonnement på Mat&Helse kan også være en investering du ikke vil angre på Smiley


Skal virkelig vurdere Mat&Helse Wink

Utlogget Apelars!

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 305
  • Honnør: 372
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 305

  • Smil!
Sv: Kost- og treningsmyter
« #73 : 09. desember 2008, 23:26 »
Men ikke overdirv kjøttspisingen dersom du har blodtype A (sjekk blodtypedietten)

Vrøvl.

"D’Adamos lære må oppfattes som useriøs og uten vitenskapelig fundament. Jeg mener at en del av den type diettmessig pasientbehandling som D’Adamo ifølge sine egne kasuistiske beretninger praktiserer, vil måtte oppfattes som lovstridig i Norge i henhold til lov nr. 9 fra 1936 ”Om innskrenkning i adgang for den som ikke er norsk læge eller tannlæge, til å ta syke i kur”.
http://www.tidsskriftet.no/index.php?vp_SEKS_ID=258321
Keep
It
Simple
Stupid!

If you would be a real seeker after truth, it is necessary that at least once in your life you doubt, as far as possible, all things.
—Rene Descartes


Vinglelogg

Lenja AK. Mosjonist.

Utlogget Udrugn

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 029
  • Honnør: 176
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 029

Sv: Kost- og treningsmyter
« #74 : 09. desember 2008, 23:26 »
Er nok desverre for enkel til å diskutere med for deg, men kan prøve på ein liten forklaring:Et du så lite karbo og så mykje fett, vil ikkje kroppen skille ut så mykje insulin at ikkje noko av fettet vert lagra. Vil du ha meir utfyllande svar ta ein telefon til dei to eg nevnte i stad. Dei svarar med glede på alle dine spørsmål.

Insulinet vil rett og slett bryte loven som tilsier at energi ikke kan oppstå eller forsvinne men kun gå fra en tilstand til en annen?

Hva skjer med fettet da?

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!