Skrevet av Emne: Trening kontra mental helse?  (Lest 4991 ganger)

Utlogget LeTigr3

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 267
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 267

Sv: Trening kontra mental helse?
« #15 : 08. april 2009, 13:36 »
Jeg gjør det uten tvil for å tilfredstille mine egne personlige krav og mål, som fornyer seg med tiden. Økt selvbilde og selvtillit som følge av kroppsbyggingen er også svært viktig for meg.

Jeg liker også å få kommentarer på kroppen min, enten de er positive som "du ser dønn bra ut" eller negative som "du er sånn boletryne du" - for meg er begge disse typer kommentarer en anerkjennelse på at jeg har gjort noe riktig. At folk vil stemple meg som en steroidebruker på bakgrunn at jeg er veltrent får være en sak mellom dem selv og deres egen, fattige allmennkunnskap. At jeg selv vet jeg er ren holder for meg.

Utlogget xXUnknownXx

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 620
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 620

  • Drømmekroppen?
Sv: Trening kontra mental helse?
« #16 : 08. april 2009, 13:41 »
Har ikke noen "lure" svar på hvorfor, bare konstaterer og blir litt småskremt av hele "pakka".
Litt "merkelig" hva vi fyller livene våre med. Men tror ikke dette er særlig verre enn nye annet som man kan gjøre. Ikke misforstå.. -Trening og sport generelt på det nivået de fleste av oss holder på med er relativt unyttig når man tenker på dette med livsinnhold. Jobbe, spise, trene og sammenligne.
Konstruere "MÅL" om "hvordan vi skal bli", jobbe mot det for så underveis, gjerne før vi når/ser målet sette målet enda lengre unna.. Ingen som får "Hamster-i-bur-med-løpehjul-bilde" av seg selv?

Hvis du tenker sånn så er alt annet i livet på samme måte. Hvorfor skal man ta utdanning, man kan jo bare søke på renholdsarbeid og jobbe hele livet der. Men alle prøver å forbedre seg hele tiden, samme gjelder med kroppbygging/styrkeløfting. Men det høres ut som du har egebtlig gått lei styrketrening, og er rett og slett sliten, min råd ville vært å slutte med det, hva er vitsen å holde på med noe som ikke interesserer deg? Ta deg en pause og begyn på noe annet eller bare slutt for alltid, ikke tving deg til noe du ikke liker Tongue
Loggen min

Bildeprofilen min

Mine pers:

Mark - 130kgx1rep
Bøy  -  115kgx1rep
Benk -  90kgx1rep

Figuz

  • Gjest
Sv: Trening kontra mental helse?
« #17 : 08. april 2009, 13:45 »
For min del er det pga. gleden ved å løfte 10kg mer enn sist pers i en øvelse, se fremgangen, at ting blir lettere. Dessuten er det veldig sosialt, og man føler seg bra etterpå.

Gir livet mitt mer mening. Smiley

Utlogget zenurai

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 321
  • Honnør: 399
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 321

  • I will either find a way, or make one!
Sv: Trening kontra mental helse?
« #18 : 08. april 2009, 13:49 »
For min del er det pga. gleden ved å løfte 10kg mer enn sist pers i en øvelse, se fremgangen, at ting blir lettere. Dessuten er det veldig sosialt, og man føler seg bra etterpå.

Gir livet mitt mer mening. Smiley
enig. men de periodene der de 10kg ikke går opp men heller nedover. da kan eg reletera meg delvis til Umotivert, men vet det bare er en fase/periode uansett. ta en deload, treningsfri uke eller whatever.. så kommer treningslysten tilbake bigtime:)

Utlogget HeatoN85

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 027
  • Honnør: 218
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 027

Sv: Trening kontra mental helse?
« #19 : 08. april 2009, 13:49 »
I starten var det mer overfladiske grunner til at jeg trente, nå i senere tid derimot er det rett og slett godfølelsen jeg får under og etter trening som er hovedgrunnen. Det å løfte tungt og være i fysisk aktivitet gjør at endorfiner blir utløst i hjernen, og dette i sammen med testosteronet gjør at man får en følelse av velbehag. Dette er en slags positiv rus for kropp og hjerne som jeg ikke vil være foruten. Det å løfte tyngre vekter med en stadig større mer veltrent kropp er også moro.

Hvorvidt det er sunt å trene såpass tungt og spise så mye byggesteiner skal jeg ikke uttale meg om - hadde det kun vært helsa som stod i fokus ville jeg nok basert kostholdet på frukt og grønt og spist lite kalorier totalt sett - samt drevet med lett styrketrening og noe kardiovaskulær aktivitet av middels intensitet. Men det er jo ikke noe særlig morro.  
Overvektige med duft fra baken, HEI det er oss, fettbomber i draktelaken.

Utlogget Umotivert

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 97
  • Honnør: 54
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 97

Sv: Trening kontra mental helse?
« #20 : 09. april 2009, 15:32 »
Mange bra og ærlige innlegg her.

Selvfølgelig driitpositivt hvis dette styrker selvtillit for noen, så er det definitivt verd det.
Lite er vel så surt som å gå igjennom livet med dårlig selvtillit og mindreverdighetskomplekser.

Den dårlige selvtilliten og "kompleksene" blir borte det sekundet du har overbevist deg selv.
Egentlig ikke annet å gjøre enn å endre sin egen "råtne" tenkemåte. Gjerne begynne med å slutte å sammenligne seg med andre.
Ikke helt overbevist om at det å melde seg inn på et treningssenter er den beste måten dersom man er "dårlig rustet mentalt", spørs om man ikke får et enda mer forvrengt selvbilde og falske forhåpninger om å bli "noe" man ikke har forutsetninger bli ved å kaste et blikk på de "relativt overdimensjonerte".

Overfladisk, ja, er jo ofte ekstremt hvor overfladisk miljøet kan bli på et treningssenter der den største "kjøttkaka" er den som "betyr noe" og alle andre er kanskje lovende og wannabe's og ikke gjør noe annet enn å lage dårlig luft for "proffene". (litt satt på spissen)

-Egentlig bare tankespinn dette, men er vi ikke litt "lurt" når vi lar oss lure på oss et godt selvbilde av å være så overfladiske og egosentrerte?
Eg onanerer ikkje, eg berre klør i handa.
Medlem i foreningen for menn som liker kvinner som ser ut som kvinner og ikke som menn.

Utlogget Delly Berry

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 273
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 273

Sv: Trening kontra mental helse?
« #21 : 09. april 2009, 17:33 »
 Tongue

Utlogget Umotivert

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 97
  • Honnør: 54
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 97

Sv: Trening kontra mental helse?
« #22 : 09. april 2009, 19:11 »
Respekt?
Er det det det dreier seg om? -Inneha muligheten til å banke møkka av de som ypper?
-I det minste se ut som man kan det? -Utpsyking? -Få andre til å bli utrygge på deg?
Eg onanerer ikkje, eg berre klør i handa.
Medlem i foreningen for menn som liker kvinner som ser ut som kvinner og ikke som menn.

Utlogget Delly Berry

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 273
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 273

Sv: Trening kontra mental helse?
« #23 : 09. april 2009, 20:55 »
 Tongue

Utlogget Meathead

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 413
  • Honnør: 76
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 413

Sv: Trening kontra mental helse?
« #24 : 09. april 2009, 21:06 »
Er ganske umotivert om dagen ja, sliter med å finne en "god grunn" til å holde på..
-Vet at den som gir seg er en dritt, men hva med den dusten som holder på å "pine seg selv"?
I-tvilsetter mine prioriteringer ang. dette, alle her vet at det går fint an å bli hekta på dette som alle andre aktiviteter, er dette virkelig "livet"? -Aner at det er mange ting som er langt viktigere som blir helt borte fra tankerekka. -Håper bare at mine perioder hvor jeg er ekstremt fokusert kommer ut av det igjen, og at jeg virkelig finner noe som har en slags mening og verdi. Inntil da, så er vel dette godt nok å slå ihjel tiden med.. -Som det sikkert lyser av hele innlegget her, så er det både vilje og uvilje som sliter litt for tiden.
Lurer innimellom på om det kunne vært lurt å gjort noe helt annet for en lengre periode, uansett om forfallet kommer fort.

Man finner ingen god mening med livet før man skjønner at livet har ingen mening i seg selv ;p Så bare å slappe av, nyte det du liker og gi faen, så får du nok godfølelsen på topp igjen.

Utlogget Umotivert

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 97
  • Honnør: 54
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 97

Sv: Trening kontra mental helse?
« #25 : 09. april 2009, 21:11 »
Sitat fra: Virtuoso
Du har ikke skjønt det ser jeg.
Mulig jeg ikke har forstått så fryktelig mye, men prøver da i det minste.
Hvis du observerer hvem som "krever respekt" her i samfunnet, så er det for det meste kriminelle gjenger.. Alt fra innvandrerbander med 12-15 åringer helt opp til deres "forbilder oppi 40-åra" som gjerne kjører HD og banker opp de som er inne på "deres område", hvor toppen av alt er å sende folk på sykehus eller helst rett til obduksjon.
Sorry, ordet respekt har blitt ødelagt for folk flest..
Eg onanerer ikkje, eg berre klør i handa.
Medlem i foreningen for menn som liker kvinner som ser ut som kvinner og ikke som menn.

Utlogget Meathead

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 413
  • Honnør: 76
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 413

Sv: Trening kontra mental helse?
« #26 : 09. april 2009, 21:15 »
Mulig jeg ikke har forstått så fryktelig mye, men prøver da i det minste.
Hvis du observerer hvem som "krever respekt" her i samfunnet, så er det for det meste kriminelle gjenger.. Alt fra innvandrerbander med 12-15 åringer helt opp til deres "forbilder oppi 40-åra" som gjerne kjører HD og banker opp de som er inne på "deres område", hvor toppen av alt er å sende folk på sykehus eller helst rett til obduksjon.
Sorry, ordet respekt har blitt ødelagt for folk flest..

Det er jo å sette det litt på spissen, Norge er jo ikke akkurat kjent for ghettotilstander der forskjellige gjenger styrer forskjellige områder, har faktisk ikke hørt noe om dette noe sted. Vil heller ikke si at toppen av alt for vanlige kriminelle er å sende folk til sykehus, da tror jeg du har misforstått ;p For det meste er vel poenget med å gjøre kriminelle ting å tjene penger?

Utlogget Umotivert

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 97
  • Honnør: 54
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 97

Sv: Trening kontra mental helse?
« #27 : 09. april 2009, 21:19 »
Sitat fra: Meathead
Man finner ingen god mening med livet før man skjønner at livet har ingen mening i seg selv ;p Så bare å slappe av, nyte det du liker og gi faen, så får du nok godfølelsen på topp igjen.
Stemmer nok det. Smiley

Men det "meningsløse" man gjør i mellomtiden er med på å forme hvordan livet etter man har funnet "meningen" også, i den grad man finner den.

Kommer til å skamme meg som en hund når jeg ligger på det siste med tanken på at jeg klarte i det minste xxx kg i BP, og at jeg dreit i det meste bortsett fra trening og kost..
Eg onanerer ikkje, eg berre klør i handa.
Medlem i foreningen for menn som liker kvinner som ser ut som kvinner og ikke som menn.

Utlogget Meathead

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 413
  • Honnør: 76
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 413

Sv: Trening kontra mental helse?
« #28 : 09. april 2009, 21:28 »
Hehe, du får jo tid til andre ting også da ;p Er da ingenting som sier man må drite i alt annet for å trene og spise sunt.

Utlogget Umotivert

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 97
  • Honnør: 54
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 97

Sv: Trening kontra mental helse?
« #29 : 09. april 2009, 21:30 »
Sitat fra: Meathead
Det er jo å sette det litt på spissen, Norge er jo ikke akkurat kjent for ghettotilstander der forskjellige gjenger styrer forskjellige områder, har faktisk ikke hørt noe om dette noe sted. Vil heller ikke si at toppen av alt for vanlige kriminelle er å sende folk til sykehus, da tror jeg du har misforstått ;p For det meste er vel poenget med å gjøre kriminelle ting å tjene penger?
Selvfølgelig er penger og makt det som teller.. Og da gjelder det å sette seg i respekt..
Nei, ikke typiske ghettotilstander som man ser på amerikanske filmer, men nåde deg hvis du er medlem av en gjeng og blir observert få feil sted, også i Norge.. Wink -Vet ikke hvor du har oppholdt deg den siste tiden, men det er faktisk endel folk som har blitt tatt av dage på grunn av gjeng-krig her i landet også.. dry
Hevn, ære og respekt er det som går igjen..
Eg onanerer ikkje, eg berre klør i handa.
Medlem i foreningen for menn som liker kvinner som ser ut som kvinner og ikke som menn.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!