Skrevet av Emne: Y-rygg og V-rygg. Usikker  (Lest 11168 ganger)

Utlogget Zuiker

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 30
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 30

Y-rygg og V-rygg. Usikker
« : 26. april 2009, 21:50 »
Hei. Bare lurer kort på noe med ryggen. Har fått trent meg opp en fin og bred rygg nå, men den er bare bred helt øverst, deretter går den den skarp innover (smalere enn hoftene) og så ut ved hoftene igjen..Blir nesten som en Y istedet for en V-form hehe. Men iallefall, lurer på om noen har noen gode øvelser for å få en jevnere rygg ned mot hoftene Smiley
Takker for alle svar

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: Y-rygg og V-rygg. Usikker
« #1 : 26. april 2009, 21:53 »
Trener du markløft?
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget Biffmaister

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 734
  • Honnør: 114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 734

  • Real men lift stones!
Sv: Y-rygg og V-rygg. Usikker
« #2 : 26. april 2009, 21:55 »
Da er det muligens mangel på nedre del av latsen(den brede ryggmuskelen)

Vil anbefale foroverbøyd stående stangroing. Det har gjort underverker for meg.
Men husk på å ikke dra stange for høyt mot kroppen.. Rundt belteområdet er fint.
Norgesmester i grep 2011
Norgesmester i grep 2012
3. Plass Ironmind Grip Classic
Norgesmester Rolling Thunder 2013
Norgesmester Farmers Walk 2013

Utlogget Kyllingogris

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 15
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 15

Sv: Y-rygg og V-rygg. Usikker
« #3 : 26. april 2009, 22:15 »
Du kan variere mellom øvre og nedre lats ved å enten kjøre nedtrekk m/bredt grep for øvre lats, jo smalere du holder, jo lenger ned på lats vil du konsentrere. Men det ultimate for å bygge nedre del av lats, sies å være reversert (håndflaten mot deg) smalt grep i nedtrekk... Akkurat som vanlig nedtrekk med bredt grep, bare at du holder smalt grep og snur hendene så de peker mot deg.
Bannan på gymmen

Utlogget larsman

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 191
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 191

  • Train hard, fight easy!
Sv: Y-rygg og V-rygg. Usikker
« #4 : 26. april 2009, 23:35 »
Du kan variere mellom øvre og nedre lats ved å enten kjøre nedtrekk m/bredt grep for øvre lats, jo smalere du holder, jo lenger ned på lats vil du konsentrere. Men det ultimate for å bygge nedre del av lats, sies å være reversert (håndflaten mot deg) smalt grep i nedtrekk... Akkurat som vanlig nedtrekk med bredt grep, bare at du holder smalt grep og snur hendene så de peker mot deg.

Lats er lats, du klarer neppe å isolere øvre og nedre del av samme muskel i den grad at det synes. Da har jeg heller trua på mark og foroverbøyd roing med stang.

Utlogget Pans

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 034
  • Honnør: 309
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 034

Sv: Y-rygg og V-rygg. Usikker
« #5 : 26. april 2009, 23:38 »
Slik jeg forstår så sier du at du har smal midje, og vil ha den større?
"There Can Be Only One" - Bill K

Utlogget Zuiker

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 30
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 30

Sv: Y-rygg og V-rygg. Usikker
« #6 : 27. april 2009, 14:30 »
Mange gode tips her, takker for det. Ja litt større midje er en bra måte å si det på. Midjen min er liksom endel smalere enn hoftepartiet, men ikke så mye foran som det er bak på ryggen.

Utlogget ubertass

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 768
  • Honnør: 106
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 768

Sv: Y-rygg og V-rygg. Usikker
« #7 : 27. april 2009, 14:33 »
Markløft \o/
http://ubertass.blogspot.com
RPE handler om å leve i nuet !
There is nothing worse than aggressive stupidity.

Utlogget MrMuscle

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 455
  • Honnør: 217
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 455

  • Intensity builds immensity
Sv: Y-rygg og V-rygg. Usikker
« #8 : 27. april 2009, 14:40 »
Høres ut som du sier at du har brede hofter. Dette er det desverre lite du kan gjøre med. Bredere midje vil skjule dette. Men det er neppe noe god løsning.

vegrum

  • Gjest
Sv: Y-rygg og V-rygg. Usikker
« #9 : 27. april 2009, 15:19 »
Chins Smiley Helt ned - og helt opp Smiley

Utlogget Kyllingogris

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 15
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 15

Sv: Y-rygg og V-rygg. Usikker
« #10 : 27. april 2009, 15:58 »
Lats er lats, du klarer neppe å isolere øvre og nedre del av samme muskel i den grad at det synes. Da har jeg heller trua på mark og foroverbøyd roing med stang.
La oss heller kalle det definering av øvre og nedre bredde på ryggsidene, de øvelsene jeg sa resultere i det jeg sa, ikke si at det er feil. Markløft har ingen spesielt gunstig påvirkning på nedre breddeside av ryggen, den gir spesielt tykkelse på overside av ryggen og større hoftemuskelatur, ikke spesielt nyttig for en som vil ha smalere midje. Så det du syntes var et smart innspill i en velfungerende tråd med velfungerende svar, var å foreslå at han ikke må høre på jeg som forkorter "Nedre bredde av ryggsidene" til "Nedre lats" og dermed konkluderer med at forslagene ikke finnes nyttige, som du, men heller gjøre noen random øvelser som du liker.
Bannan på gymmen

Utlogget Aerts

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 58
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 58

  • You are not special.
Sv: Y-rygg og V-rygg. Usikker
« #11 : 27. april 2009, 16:08 »
Chins Smiley Helt ned - og helt opp Smiley

Chins all the way.

Startet med chins for en uke siden, å har aldri blitt så støl i latsen noen gang. Vil anbefale å starte med chins før alle de andre rygg øvelsene, tar du chins som en siste øvelse av rygg programmet, vil du slite med å løfte deg opp Wink. Du kan også bruke en benk som hjelpe middel vis du ikke klarer så mange chins, altså at du tar opp benken til 90 grader, slik at du har den bak ryggen din, og kan hvile beina på den (slik at du kan hjelpe til med beina vis du ikke klarer fler).
19 år, 184cm, 92kg

Benkpress: 145kg x1
Markløft: 170kg x 5
Knebøy: 160kg x 1

Waal

  • Gjest
Sv: Y-rygg og V-rygg. Usikker
« #12 : 27. april 2009, 16:11 »
Jeg har samme "problemet" som deg, det er ikke håp for oss.

Utlogget larsman

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 191
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 191

  • Train hard, fight easy!
Sv: Y-rygg og V-rygg. Usikker
« #13 : 27. april 2009, 22:43 »
La oss heller kalle det definering av øvre og nedre bredde på ryggsidene, de øvelsene jeg sa resultere i det jeg sa, ikke si at det er feil. Markløft har ingen spesielt gunstig påvirkning på nedre breddeside av ryggen, den gir spesielt tykkelse på overside av ryggen og større hoftemuskelatur, ikke spesielt nyttig for en som vil ha smalere midje. Så det du syntes var et smart innspill i en velfungerende tråd med velfungerende svar, var å foreslå at han ikke må høre på jeg som forkorter "Nedre bredde av ryggsidene" til "Nedre lats" og dermed konkluderer med at forslagene ikke finnes nyttige, som du, men heller gjøre noen random øvelser som du liker.

Jeg jeg oppfattet det slik at du skrev at ved å bruke et smalt grep i nedtrekk ville man bygge nok "nedre lats" så det synes. Man forandrer ikke formen på en muskel ved å trene den på en annen måte. Enten vokser den eller ikke. Formen på muskelen er genetisk bestemt (lengde på muskelfester osv), så den eneste måten å manipulere utseende på muskelen er mer eller mindre fett, eller mer eller mindre muskelstørrelse.

Ang. markløft tenkte jeg i mitt enkle sinn at en sterk rygg med solide ryggstrekkere har et bedre potensial for å bygge den ryggen trådstarter vil ha. Det var slik jeg skjønte det heller ikke smalere midje som var målet, men v-form. Hoftene skal du ha lykke til med å trene smalere, så da blir det evt. som MrMuscle sier, bredere midje.

Utlogget Lex

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 222
  • Honnør: 20
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 222

Sv: Y-rygg og V-rygg. Usikker
« #14 : 27. april 2009, 22:56 »
Slik jeg forstår så sier du at du har smal midje, og vil ha den større?

Hvis så er tilfellet har jeg litt midje til overs. Ikke så rent lite heller når jeg tenker meg om.
...but inside doesnt matter...

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!