Skrevet av Emne: Nye kriterier for å bli tatt ut til landslag i NSF  (Lest 129084 ganger)

janne

  • Gjest
Jeg mener det er 3 ganger...mnen så er jeg nok MEGET subjektiv også....

1. Gjorde 950 i 2006 ca(de endret kravet til 955 i -125kg)
2. Jeg løftet 1000 på midtnorsk i fjor(de prøvde å endre reglelverket sitt til slik uttakskriterier nå er: de fikk ikke lov av NIF.)
3. Jeg løftet 1001 og fullførte ALLE uttakskriterier som stod da NM gikk.(trente Dietmar også:-o)-(de endret uttakskriterier til landslaget etter NM og 14dager føre nytt uttak til landslag skulle være)

Om dette er tilfeldig....Wink
Tvilsomt....dessverre.

Brukt 5 års trening i ren løgnaktighet da jeg hele tiden fikk beskjed om at hvis jeg oppfyldte kravene så var det ikke noe grunn til ikke å ta meg ut!

TOO MUCH POWER!
Norway Powerlifting minus Roy Holte;)


Det setter jo NSF i et dårlig lys å lyve for et av sine medlemmer på den måten. Og jeg gjentar igjen mitt forslag om å kontakte en advokat. Uansett så ønsker jeg deg lykke til Roy, og om alt håp er ute så kanskje du kan begynne å løfte for Spania og bli best i verden på den måten Smiley

Utlogget Roy Holte

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 348
  • Honnør: 406
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 348

  • I`ll see you when Ragnarok begins.....
Det setter jo NSF i et dårlig lys å lyve for et av sine medlemmer på den måten. Og jeg gjentar igjen mitt forslag om å kontakte en advokat. Uansett så ønsker jeg deg lykke til Roy, og om alt håp er ute så kanskje du kan begynne å løfte for Spania og bli best i verden på den måten Smiley

TAKK!


3xNSM 2000-2001-2002
2xIPF World Champion Benchpress
IPF European Champion Benchpress
IPF Nordic Benchpress Overall Champion
5x Norweigian Benchpress Champion

EX-IPF World Benchpress record holder-125kg Powerlift with 326kg
EX-IPF World Bencpress record holder-125kg-singellift with 327kg

EX-Strongman
EX-Powerlifter
EX-Benchpresser

www.strongmanroyholte-webshop.no
www.strongmanroyholte.no


Give them nothing...but take from them everything!

I`ll be back........I`ll raise again!and again...and again...my spirit they never get!

May GOD have mercy upon my enemies
......because I won`t!

Utlogget Rulatoren

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 361
  • Honnør: 910
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 361

Til Rulatoren!

Jeg må nok si det samme til deg som du sier til meg, nemlig at jeg tror du misforstår mitt innlegg med hensikt. Hvis det da ikke er det at du ikke har lest mitt tidligere innlegg i tråden.

Virker også litt merkelig at du omhandler innlegget mitt som ugress, samtidig som du kaller kampanjen mot Roy Holte stygg. Det må jo være en grunn til det. Du legger jo samtidig skylden på NSF for at denne debatten har oppstått. Og da skjønner jeg ikke hvorfor du er så kritisk til det jeg skriver.

Nå vet ikke jeg hvem du er eller hvilket forhold du har til NSF. Det har en vesentlig betydning for hvor god kjennskap jeg har til NSF og dens historie, derfor kan jeg omhandle de som jeg gjør. Hvis du tror at jeg har et ønske om å sabotere NSF mest mulig så tar du feil. Jeg omgås daglig styrkeløftere i Østfold hvor jeg bidrar med hjelp til planlegging av trening og kost. Jeg har derfor ingen interesse av å drive sabotasje som indirekte vil berøre vennene mine.

Men når det er så åpenbare feiltrinn fra forbundets side, som i denne saken, mener jeg det er riktig å si ifra.

Steinar Fredheim

Jeg er en av mange som er kritiske til den kampanjen som drives mot Roy Holte.  Det stemmer.  Dersom du leser mine innlegg tidlig i denne tråden, så vil du se hva jeg mener om den saken.  Men det som du driver med, er noe helt annet.

Du skreiv det første innlegget ditt i denne tråden 9. juli.  Der skreiv du blandt annet følgende avsnitt:
Sitat
Til slutt vil jeg si jeg blir rimelig provosert når jeg leser at sentrale personer i forbundet nærmest bannlyser en person som ikke har gjort noe galt i forhold til lover og regler. Ekstra provoserende blir det når jeg vet at den samme lederen i forbundet som går kraftigst ut og moraliserer, tidligere selv har brukt dopingmidler. Så med den skinnsykt fanatiske dopingpolitikken forbundet driver med, er det vanskelig å skjønne at de som har vært en del av dopingkulturen på 80 tallet fortsatt for lov til å sitte i sentrale verv innad i forbundet. Forskjellen mellom den personen jeg viser til og Roy Holte er at Holte beklageligvis har vært ærlig med sin fortid, noe som etter datidens regelverk ikke hadde fått noen betydning for hans deltagelse, men det får den dessverre nå. Så for hans del lønte seg ærlighet absolutt ikke, hadde han ikke sagt noe så ville dette ikke vært noe tema i dag. Mens for den forbudsansatte som har valgt å holde kjeft om sine gamle synder i håp at det ikke kommer frem, får det ingen konsekvenser, men en hel del fordeler, som for eksempel, reisevirksomhet i regi av forbundet, og at han selvfølgelig kan sole seg i glansen når det går bra og slå seg på brystet i stolthet over å vise hvor flink han har vært i å fremme sporten.

Dette er ryktespredning og insinuasjoner, og Per Ove Sjøl tok tak i dette i det påfølgende innlegget sitt.  Sjøl peker på at bruken din av ordene 'han' og 'forbudsansatte' identifiserer en bestemt person.  Sånn som dette ordskiftet har utviklet seg, så har ikke Per Ove Sjøl spredd noen rykter eller satt fram noen anklager, men kun svart på påstander som Steinar Fredheim og ingen andre har satt fram.

I innlegget ditt fra 26. juli følger du opp med å nevne den samme personen og ordet 'dopingfortid' i samme setning tre ganger, og du prøver å dytte skylda for anklagen over på Per Ove Sjøl.  Dette er uredelig taktikk, og derfor kalte jeg innlegget ditt for ugress.  Jeg kan ikke skjønne annet enn at du holder på på denne måten for å ramme NSF.  Jeg ønsker Roy Holte alt godt.  Men jeg ønsker faktisk også NSF og IPF alt godt.  Det tror jeg ikke du gjør.
Styrkeløfter på klubbnivå tidlig på nittitallet.
Løpt to og en halv maraton.
Syklet Trondheim-Oslo en gang.
Fleksnes' edlere deler har ifølge hans eget utsagn vokst ut igjen etter at de falt av og eksploderte 7. Mars 2011.
Utskjellingstråden del 3: http://utskjellingstraaden3.blogspot.com

Utlogget Ditto

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 511
  • Honnør: 183
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 511

  • -=RAWCORE=-
Gjør rent for egen dør, før man koster til andre.
Mats Gården

Skjorte i benk er som å kjøre moped i Tour De France Wink

RAW 4 LIFE Smiley

Simply I dont do trix, am not gonna lift cars for people, am not a clown - Doug Young

Utlogget fredheim

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 44
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 44

Til Rulatoren!

For det første er det bare tull det du sier om at det er jeg og ikke Per Ove Skjøl som har satt frem rykter om at det er Dietmar jeg omhandler som den personen med dopingfortid. Jeg har ikke nevnt noen navn, det er det Per Ove som har gjort. At han desperat ivrer etter å finne ut av hvem jeg snakker om, ved å nevne Dietmar, er tåpelig etter min mening. Hvis du kaller det å nevne navnet til Dietmar, et svar på mine påstander, er du i beste fall litt på jordet.

Når man ser standpunket ditt i denne saken, så stiller du deg i ett litt merkelig lys. Det går ikke an i en sak som denne og holde med begge parter. I denne saken så støtter du Holte, eller du støtter NSF.

Du ønsker Roy Holte alt godt, samtidig som du gir de som har satt i gang denne kampanjen (NSF) mot Roy, klapp på skuldrene.

Og så kaller du mitt innlegg uredelig og ugress bare fordi jeg kritiserer NSF med ønske om å ramme dem. Da vil jo all kritikk av noen, kunne kalles uredelig, siden det rammer den du kritiserer. Selvfølgelig ønsker jeg å ramme dem. Men det gjelder denne saken.   
   
Men det er fint at du har lagt lista for hvor grensen går ved uredelig kritikk. Jeg la inn et innlegg hvor jeg beskriver hva jeg mener om de nye uttakskriteriene. Det andre innlegget var for å opplyse ytterliggere hva jeg mente.

Steinar Fredheim   

Utlogget Tingeling

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 623
  • Honnør: 85
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 623

Til Rulatoren!

For det første er det bare tull det du sier om at det er jeg og ikke Per Ove Skjøl som har satt frem rykter om at det er Dietmar jeg omhandler som den personen med dopingfortid. Jeg har ikke nevnt noen navn, det er det Per Ove som har gjort. At han desperat ivrer etter å finne ut av hvem jeg snakker om, ved å nevne Dietmar, er tåpelig etter min mening. Hvis du kaller det å nevne navnet til Dietmar, et svar på mine påstander, er du i beste fall litt på jordet.

Når man ser standpunket ditt i denne saken, så stiller du deg i ett litt merkelig lys. Det går ikke an i en sak som denne og holde med begge parter. I denne saken så støtter du Holte, eller du støtter NSF.

Du ønsker Roy Holte alt godt, samtidig som du gir de som har satt i gang denne kampanjen (NSF) mot Roy, klapp på skuldrene.

Og så kaller du mitt innlegg uredelig og ugress bare fordi jeg kritiserer NSF med ønske om å ramme dem. Da vil jo all kritikk av noen, kunne kalles uredelig, siden det rammer den du kritiserer. Selvfølgelig ønsker jeg å ramme dem. Men det gjelder denne saken.   
  
Men det er fint at du har lagt lista for hvor grensen går ved uredelig kritikk. Jeg la inn et innlegg hvor jeg beskriver hva jeg mener om de nye uttakskriteriene. Det andre innlegget var for å opplyse ytterliggere hva jeg mente.

Steinar Fredheim  


Du har ikke nevnt noe navn nei, men du skriver FORBUNDSANSATTE, og de er det kun 2 av i forbundet. Trine Selbek, generalsekretær og idrettsfaglig rådgiver Dietmar wolf. Det er de to som får lønn for arbeidet og dermed er ansatt.


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Utlogget fredheim

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 44
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 44

Sitat fra Tingeling

”Du har ikke nevnt noe navn nei, men du skriver FORBUNDSANSATTE, og de er det kun 2 av i forbundet. Trine Selbek, generalsekretær og idrettsfaglig rådgiver Dietmar wolf. Det er de to som får lønn for arbeidet og dermed er ansatt.”

Du har tydeligvis ikke peiling på verken styrkeløft eller NSF for øvrig. Du må gjerne være med på å forsvare NSF til krampa tar deg, men som du burde ha fått med deg, mener brorparten av de som har brydd seg med å engasjere seg i denne saken, at forbundet driver et skittent spill. At du er så uvitende om NSF og dens historie, får så være. Hvis du hadde fulgt med litt på hva jeg har skrevet, så ville du sett at jeg har påpekt, at det er mange som har et verv innad i NSF, som ikke nødvendigvis er heltidsansatt og fulltids lønnet.

Må si du kommer med et feigt og merkelig innspill i debatten. Det debatten handler om, er om Roy Holte er blitt urettferdig behandlet. Akkurat den biten ofrer du ikke en linje, men hiver deg på kampanjen om å fri Per Ove fra hans klønete uttalelser. Og prøver å fremstille meg som den store syndebukken. Da det eneste jeg har gjort, er å påpeke hvor urettferdig Holte blir behandlet.

På tross av at Per Ove nærmest ble fornærmet da jeg ikke umiddelbart svarte på innlegget hans, har han heller ikke tatt seg bryet med å svare på de spørsmål jeg stilte han. Om han vil være like ivrig etter å fjerne eventuelt de innad i forbundet som har en dopingfortid, hvis det viser seg at jeg har rett. Jeg kan ikke skjønne at det skal være så vanskelig å ta et standpunkt til det.         

Steinar   

Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

Tingeling har vel litt peiling på styrkeløft verdensmester som hun er.... Wink
Fredheim er en hissigpropp. Grin  Hvor ble det av forbundet ditt foresten?
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Utlogget Roy Holte

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 348
  • Honnør: 406
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 348

  • I`ll see you when Ragnarok begins.....
Sitat fra Tingeling

”Du har ikke nevnt noe navn nei, men du skriver FORBUNDSANSATTE, og de er det kun 2 av i forbundet. Trine Selbek, generalsekretær og idrettsfaglig rådgiver Dietmar wolf. Det er de to som får lønn for arbeidet og dermed er ansatt.”

Du har tydeligvis ikke peiling på verken styrkeløft eller NSF for øvrig. Du må gjerne være med på å forsvare NSF til krampa tar deg, men som du burde ha fått med deg, mener brorparten av de som har brydd seg med å engasjere seg i denne saken, at forbundet driver et skittent spill. At du er så uvitende om NSF og dens historie, får så være. Hvis du hadde fulgt med litt på hva jeg har skrevet, så ville du sett at jeg har påpekt, at det er mange som har et verv innad i NSF, som ikke nødvendigvis er heltidsansatt og fulltids lønnet.

Må si du kommer med et feigt og merkelig innspill i debatten. Det debatten handler om, er om Roy Holte er blitt urettferdig behandlet. Akkurat den biten ofrer du ikke en linje, men hiver deg på kampanjen om å fri Per Ove fra hans klønete uttalelser. Og prøver å fremstille meg som den store syndebukken. Da det eneste jeg har gjort, er å påpeke hvor urettferdig Holte blir behandlet.

På tross av at Per Ove nærmest ble fornærmet da jeg ikke umiddelbart svarte på innlegget hans, har han heller ikke tatt seg bryet med å svare på de spørsmål jeg stilte han. Om han vil være like ivrig etter å fjerne eventuelt de innad i forbundet som har en dopingfortid, hvis det viser seg at jeg har rett. Jeg kan ikke skjønne at det skal være så vanskelig å ta et standpunkt til det.        

Steinar  


Kanskje fordi hun er på landslaget i styrkeløft og må forsvare brev og har venner innad i NSF styre og stell?

Hun vil heller ikke ha meg på landslaget men dro på VM i benk med meg i fjor;)


3xNSM 2000-2001-2002
2xIPF World Champion Benchpress
IPF European Champion Benchpress
IPF Nordic Benchpress Overall Champion
5x Norweigian Benchpress Champion

EX-IPF World Benchpress record holder-125kg Powerlift with 326kg
EX-IPF World Bencpress record holder-125kg-singellift with 327kg

EX-Strongman
EX-Powerlifter
EX-Benchpresser

www.strongmanroyholte-webshop.no
www.strongmanroyholte.no


Give them nothing...but take from them everything!

I`ll be back........I`ll raise again!and again...and again...my spirit they never get!

May GOD have mercy upon my enemies
......because I won`t!

Utlogget Rulatoren

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 361
  • Honnør: 910
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 361

Sånn som denne diskusjonen har utviklet seg, så har Steinar Fredheim såvidt jeg kan skjønne to valg:
  1. Å kaste inn håndkleet og kutte ut denne ryktekampanjen, eller:
  2. Å fortelle alle eksakt, nøyaktig og presist hvem i NSF med dopingfortid som han har i tankene, og hvordan han veit det som han tror han veit.  Det nytter ikke å angripe Tingeling og Per Ove Sjøl for at de prøver å fortolke de ryktene som Steinar Fredheim setter ut.

Fredheim skriver at det ikke gå an å ønske Roy Holte og NSF/IPF alt godt samtidig.  Det går utmerket godt an.  Det kreves bare to enkle ting for å få det til:
  1. Å ta kraftig avstand fra den kampanjen som pågår mot Roy Holte, der regelendringer gjøres i all has og med tilbakevirkende kraft for å ramme en enkeltperson som ikke har brutt det gamle regelverket.
  2. Å samtidig innse at kampanjen mot Holte også skader NSF i det lange løp, noe jeg ikke ønsker.  

Jeg ønsker at NSF med sin harde antidopinglinje skal dominere norsk styrkeløft, og at all idrett i Norge skal være under Norges Idrettsforbunds paraply.  Kampanjen mot Holte svekker både Holte og NSF, og jeg ønsker ingen av delene.  Dette er to standpunkter som det går helt greit an å forene.
Styrkeløfter på klubbnivå tidlig på nittitallet.
Løpt to og en halv maraton.
Syklet Trondheim-Oslo en gang.
Fleksnes' edlere deler har ifølge hans eget utsagn vokst ut igjen etter at de falt av og eksploderte 7. Mars 2011.
Utskjellingstråden del 3: http://utskjellingstraaden3.blogspot.com

Utlogget Roy Holte

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 348
  • Honnør: 406
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 348

  • I`ll see you when Ragnarok begins.....
Sånn som denne diskusjonen har utviklet seg, så har Steinar Fredheim såvidt jeg kan skjønne to valg:
  1. Å kaste inn håndkleet og kutte ut denne ryktekampanjen, eller:
  2. Å fortelle alle eksakt, nøyaktig og presist hvem i NSF med dopingfortid som han har i tankene, og hvordan han veit det som han tror han veit.  Det nytter ikke å angripe Tingeling og Per Ove Sjøl for at de prøver å fortolke de ryktene som Steinar Fredheim setter ut.

Fredheim skriver at det ikke gå an å ønske Roy Holte og NSF/IPF alt godt samtidig.  Det går utmerket godt an.  Det kreves bare to enkle ting for å få det til:
  1. Å ta kraftig avstand fra den kampanjen som pågår mot Roy Holte, der regelendringer gjøres i all has og med tilbakevirkende kraft for å ramme en enkeltperson som ikke har brutt det gamle regelverket.
  2. Å samtidig innse at kampanjen mot Holte også skader NSF i det lange løp, noe jeg ikke ønsker.  

Jeg ønsker at NSF med sin harde antidopinglinje skal dominere norsk styrkeløft, og at all idrett i Norge skal være under Norges Idrettsforbunds paraply.  Kampanjen mot Holte svekker både Holte og NSF, og jeg ønsker ingen av delene.  Dette er to standpunkter som det går helt greit an å forene.

HONNØR!


3xNSM 2000-2001-2002
2xIPF World Champion Benchpress
IPF European Champion Benchpress
IPF Nordic Benchpress Overall Champion
5x Norweigian Benchpress Champion

EX-IPF World Benchpress record holder-125kg Powerlift with 326kg
EX-IPF World Bencpress record holder-125kg-singellift with 327kg

EX-Strongman
EX-Powerlifter
EX-Benchpresser

www.strongmanroyholte-webshop.no
www.strongmanroyholte.no


Give them nothing...but take from them everything!

I`ll be back........I`ll raise again!and again...and again...my spirit they never get!

May GOD have mercy upon my enemies
......because I won`t!

Utlogget Tingeling

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 623
  • Honnør: 85
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 623

Sitat fra Tingeling

”Du har ikke nevnt noe navn nei, men du skriver FORBUNDSANSATTE, og de er det kun 2 av i forbundet. Trine Selbek, generalsekretær og idrettsfaglig rådgiver Dietmar wolf. Det er de to som får lønn for arbeidet og dermed er ansatt.”

Du har tydeligvis ikke peiling på verken styrkeløft eller NSF for øvrig. Du må gjerne være med på å forsvare NSF til krampa tar deg, men som du burde ha fått med deg, mener brorparten av de som har brydd seg med å engasjere seg i denne saken, at forbundet driver et skittent spill. At du er så uvitende om NSF og dens historie, får så være. Hvis du hadde fulgt med litt på hva jeg har skrevet, så ville du sett at jeg har påpekt, at det er mange som har et verv innad i NSF, som ikke nødvendigvis er heltidsansatt og fulltids lønnet.

Må si du kommer med et feigt og merkelig innspill i debatten. Det debatten handler om, er om Roy Holte er blitt urettferdig behandlet. Akkurat den biten ofrer du ikke en linje, men hiver deg på kampanjen om å fri Per Ove fra hans klønete uttalelser. Og prøver å fremstille meg som den store syndebukken. Da det eneste jeg har gjort, er å påpeke hvor urettferdig Holte blir behandlet.

På tross av at Per Ove nærmest ble fornærmet da jeg ikke umiddelbart svarte på innlegget hans, har han heller ikke tatt seg bryet med å svare på de spørsmål jeg stilte han. Om han vil være like ivrig etter å fjerne eventuelt de innad i forbundet som har en dopingfortid, hvis det viser seg at jeg har rett. Jeg kan ikke skjønne at det skal være så vanskelig å ta et standpunkt til det.        

Steinar  


At du kan ha ment i styret kan godt være, jeg presiserte kun at vi kun har de to ansatte. Ingenting å hisse seg opp for. Det er klart at det kan misforståes slik du skrev det.


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Utlogget Tingeling

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 623
  • Honnør: 85
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 623

Kanskje fordi hun er på landslaget i styrkeløft og må forsvare brev og har venner innad i NSF styre og stell?

Hun vil heller ikke ha meg på landslaget men dro på VM i benk med meg i fjor;)

Jeg vil enkelt og greit ikke ha noen på landslaget som har meldt seg ut for å dope seg og så komme inn igjen. Enten det er deg eller Ola Normann.
Nå er det slik at benkpresslaget ikke er underlagt de reglene satsingsgruppene i styrkeløft er. Det er en enklere vei dit enn på styrkeløftlagene, noe jeg forøvrig mener er helt riktig pga den økonomiske fordelingen. (selv om jeg mener at tidligere dopere ikke har noe å gjøre i benkpress heller). Om jeg ikke husker feil var det også en diskusjon i NSF dengang du kom inn på benkpresslaget igjen, men det var ikke mulig å holde deg ute kun pga synsing. Nå sitter tross alt NSF på helt andre "beviser" da du har innrømmet eget bruk.

Om det blir endringer i strategiplanen for benkpress kommer de samme uttakskriteriene opp der etterhvert.

Vi på langslaget har tydeligvis ikke de samme antidopingholdningene som deg, og dengang du meldte deg ut og gjorde de valgene du gjorde, burde du skjønt at du ikke har noe på et landslag og gjøre, sammen med utøvere som har trent rent hele sitt liv.



Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Et ærlig svar, som burde kommet tidligere...
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget Rulatoren

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 361
  • Honnør: 910
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 361

Jeg vil enkelt og greit ikke ha noen på landslaget som har meldt seg ut for å dope seg og så komme inn igjen. Enten det er deg eller Ola Normann.
Nå er det slik at benkpresslaget ikke er underlagt de reglene satsingsgruppene i styrkeløft er. Det er en enklere vei dit enn på styrkeløftlagene, noe jeg forøvrig mener er helt riktig pga den økonomiske fordelingen. (selv om jeg mener at tidligere dopere ikke har noe å gjøre i benkpress heller). Om jeg ikke husker feil var det også en diskusjon i NSF dengang du kom inn på benkpresslaget igjen, men det var ikke mulig å holde deg ute kun pga synsing. Nå sitter tross alt NSF på helt andre "beviser" da du har innrømmet eget bruk.

Om det blir endringer i strategiplanen for benkpress kommer de samme uttakskriteriene opp der etterhvert.

Vi på langslaget har tydeligvis ikke de samme antidopingholdningene som deg, og dengang du meldte deg ut og gjorde de valgene du gjorde, burde du skjønt at du ikke har noe på et landslag og gjøre, sammen med utøvere som har trent rent hele sitt liv.

Dette er i og for seg greit nok og ærlig svart.  Men dette er problematisk likevel.  Roy Holte har ikke brutt det gjeldende regelverket i NSF.  Dette veit de som har startet kampanjen mot Holte, som det framgår at det brevet som E-dawg gjenga.  Så prøver man å komme rundt dette problemet ved å hasteinnføre nye regler som gis tilbakevirkende virkning for på den måten å ramme en enkeltperson.  Sånn bør ikke en organisasjon opptre.  Det svekker tilliten til regelverket.

Jeg tar det for gitt at Tingeling og jeg er enig om en hard og kontant linje mot doping.  Derfor vil jeg gjerne vite hva Tingeling synes om følgende tillemping av de foreslåtte regelendringene:

For løftere som ikke hadde løftet på senior-NM i 2009 eller tidligere, gjelder følgende regler fra 2009, i tillegg til det tidligere regelverket:
1. Man må være livstids dopingfri
2. Man må ikke være dopingtatt
3. Man må ikke ha vært utmeldt tidligere
4. Man kan ikke ha satset på styrkebaserte konkurranser utenfor NIF uten å samtidig ha vært medlem av NIF.

Dette har jeg foreslått tidligere i tråden (Takk til PG for justering av ordlyden!).  En sånn endring vil bety en skjerping av fronten mot doping samtidig som den tilbakevirkende kraften blir borte.  Jeg tror dette er måten å gjøre det på for å få et troverdig regelverk.  NSF er tross alt en idrettsorganisasjon, ikke en menighet.  Hva synes Tingeling om dette?
Styrkeløfter på klubbnivå tidlig på nittitallet.
Løpt to og en halv maraton.
Syklet Trondheim-Oslo en gang.
Fleksnes' edlere deler har ifølge hans eget utsagn vokst ut igjen etter at de falt av og eksploderte 7. Mars 2011.
Utskjellingstråden del 3: http://utskjellingstraaden3.blogspot.com

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!