Skrevet av Emne: Tråden om Store hunder  (Lest 11182 ganger)

Utlogget Teletubbi104

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 178
  • Honnør: 662
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 178

Tråden om Store hunder
« : 18. september 2009, 21:19 »
Flytter min og vegar sin diskusjon om hvilken hund som passer best med gullenke. Smiley

Utlogget Teletubbi104

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 178
  • Honnør: 662
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 178

Sv: Tråden om Store hunder
« #1 : 18. september 2009, 21:23 »
det finnes større hunder enn disse :

http://no.wikipedia.org/wiki/Boerboel

men har ikke kommet over noen som er så atletiske til tross for sin store str,70kg.

Utlogget Geir M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 360
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 167

Sv: Tråden om Store hunder
« #2 : 18. september 2009, 23:21 »
http://en.wikipedia.org/wiki/Kangal_Dog


http://www.youtube.com/watch?v=0NCmnDPfhhA&feature=PlayList&p=561741F249E18C15&index=1&playnext=2&playnext_from=PL
Disse hundene blir blant annet brukt til å jage vekk bjørner og ulveflokker. Synes det er ganske hardcore.
There are two novels that can change a bookish fourteen-year old's life: The Lord of the Rings and Atlas Shrugged. One is a childish fantasy that often engenders a lifelong obsession with its unbelievable heroes, leading to an emotionally stunted, socially crippled adulthood, unable to deal with the real world. The other, of course, involves orcs.

- Paul Krugman, Nobelprisvinner i økonomi

Utlogget HHHH

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 684
  • Honnør: 359
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 684

  • tjukk
Sv: Tråden om Store hunder
« #3 : 19. september 2009, 00:01 »
Sitat fra: wikipedia
Rasen regnes som sunn, men det forekommer helseproblemer som hofteleddsdysplasi og albueleddsdysplasi, entropion/ektropion, vaginal hyperplasi, hjerteproblemer, og kreft.

Kan jo få ganske originale problemer denne afrikanske vakthunden din, telechubby.. Vet ikke om en slik ADHD terrier er like utsatt for slike underlivsplager??

Utlogget Joda_jau

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 988
  • Honnør: 150
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 988

  • Mer som det ja sa dem!

Utlogget jaycutler

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 121
  • Honnør: 19
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 121

Sv: Tråden om Store hunder
« #5 : 19. september 2009, 00:15 »
|||||--WPC Norge--|||||

Sterk, blid og fordomsfri

Utlogget sterkestesomfinns

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 313
  • Honnør: 210
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 313

  • Sjefskjerring :)
Sv: Tråden om Store hunder
« #6 : 19. september 2009, 00:24 »
Mulig det er ment som en spøk teletubbie, men jeg personlig er lei folk som velger hund fordi de ønsker å fremstå som "kule". Er vel kanskje ikke uten grunn at vi ser mange "gull-lenke-dudes" på Stovner og eller på Oslo-øst med en "bullaktig" bikkje?Huh Mange av de bikkjene folk med "gullkjeder" skaffer seg i dag er blanding (og kan være meget uheldig) og mange av de folka som skaffer seg disse bikkjene er folk som er ute etter "status".
Jeg har drevet med hund siden jeg var jentunge og har enda til gode å se en "gullkjedekar" som faktisk skjønner hvilken hund han har anskaffet seg når det gjelder denne artstypen. Unntaket er noen få venner som har hundene som familiehunder og bruker dem til  feks. søk. Dette er bikkjer som trenger stimuli som feks søktrening, og IKKE bikkjer til slåssing og for å "se kul ut".....
Blenda!

Utlogget Teletubbi104

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 178
  • Honnør: 662
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 178

Sv: Tråden om Store hunder
« #7 : 19. september 2009, 11:06 »
Mulig det er ment som en spøk teletubbie, men jeg personlig er lei folk som velger hund fordi de ønsker å fremstå som "kule". Er vel kanskje ikke uten grunn at vi ser mange "gull-lenke-dudes" på Stovner og eller på Oslo-øst med en "bullaktig" bikkje?Huh Mange av de bikkjene folk med "gullkjeder" skaffer seg i dag er blanding (og kan være meget uheldig) og mange av de folka som skaffer seg disse bikkjene er folk som er ute etter "status".
Jeg har drevet med hund siden jeg var jentunge og har enda til gode å se en "gullkjedekar" som faktisk skjønner hvilken hund han har anskaffet seg når det gjelder denne artstypen. Unntaket er noen få venner som har hundene som familiehunder og bruker dem til  feks. søk. Dette er bikkjer som trenger stimuli som feks søktrening, og IKKE bikkjer til slåssing og for å "se kul ut".....

Startet diskusjonen litt som en spøk om vegar og hans gullenkehund som veier 5 kg.
Jeg personlig velger ikke hund for og virke kul selv om jeg synes mange av de"tøffere" hunderasene er stilige.
Når det gjelder boerboelen som jeg skal anskaffe om et drøyt år,så er dette en brukshund.
skal ha den på gård og der får den være løs og få masse mosjon hele dagen.den er avlet på vaktegenskaper og er særderles snill ovenfor eiere og barn.

ser også mange folk som har skaffet seg hund og som ikke har peiling på hva de driver med,det kan være alt fra dachs og chiwawa til pitbull o.l. felles for disse som blir problemhunder er at eierene ikke skjønner hvilke behov hunden har og hvordan de skal unngå at hunden utagerer.

de værste er faktisk unge jenter og gamle damer som enten skal ha "paris hilton-hund" eller en selskapshund og som ikke gir de nok mosjon og stimuli og dermed får en vanskelig bikkje.



Utlogget Teletubbi104

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 178
  • Honnør: 662
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 178

Sv: Tråden om Store hunder
« #8 : 19. september 2009, 11:08 »
Kan jo få ganske originale problemer denne afrikanske vakthunden din, telechubby.. Vet ikke om en slik ADHD terrier er like utsatt for slike underlivsplager??

Denne tilstanden er svært sjelden og har sålangt ikke forekommet i norge.
disse tingene som står på wikipedia er stort sett felles for store hunder. velger man en seriøs oppdretter så skal man kunne unngå de fleste sykdommer,selv om ingenting er garantert.

Utlogget Teletubbi104

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 178
  • Honnør: 662
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 178

Sv: Tråden om Store hunder
« #9 : 19. september 2009, 11:08 »

den var jo bare feit.kan ikke brukes til noe som helst.

Utlogget VegarGjerdrum

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 554
  • Honnør: 1320
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 554

  • www.kalibergym.no
Sv: Tråden om Store hunder
« #10 : 19. september 2009, 21:32 »
Startet diskusjonen litt som en spøk om vegar og hans gullenkehund som veier 5 kg.




6.6kg takk Grin

http://www.youtube.com/watch?v=iHrUb1CMx2g#noexternalembed&feature=channel_page

Eat more woman! They are high in proteins!

www.kalibergym.no
www.highwhey.no
www.godrygg.no

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Tråden om Store hunder
« #11 : 19. september 2009, 23:24 »
Hva i all verden er det som er så kult med stor bikkje? Kan noen forklare meg det? For jeg ser ikke helt hva som er kult med 100kg udyr i huset, når den legger igjen kilovis med hår og litervis med sikkel uansett hvor den går. For ikke å snakke om at du må ha med deg bærepose for å plukke opp de enorme puddingene den finner for godt å legge igjen i parken og alle andre steder det faktisk ferdes folk (som ikke er gira på å tråkke i en hundepudding som er 30 cm høy..) Tongue
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Konstantinovs

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 39
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 39

Sv: Tråden om Store hunder
« #12 : 19. september 2009, 23:39 »
Tibetansk Mastiff er definertivt den mest løve-lignende hund som finnes. Da snakker jeg om den kinesiske varianten, og ikke den europeiske. Søker du på google vil du finne resultater av hunder på 50-80kg, dette blir for smått. Den europeiske er også korthåret.

Her har du en skikkelig Tibetansk mastiff, ekte vare fra kina(godt over 100kg):


Dette er heller ikke "dovne bikjer", disse skal ha masse mosjon. Virker større en den engelske mastiffen, pga langhåret pels, selv om de største engelsk mastiffene kan veie 10-20kg mer.

Utlogget Konstantinovs

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 39
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 39

Sv: Tråden om Store hunder
« #13 : 19. september 2009, 23:55 »
Hva i all verden er det som er så kult med stor bikkje? Kan noen forklare meg det? For jeg ser ikke helt hva som er kult med 100kg udyr i huset, når den legger igjen kilovis med hår og litervis med sikkel uansett hvor den går. For ikke å snakke om at du må ha med deg bærepose for å plukke opp de enorme puddingene den finner for godt å legge igjen i parken og alle andre steder det faktisk ferdes folk (som ikke er gira på å tråkke i en hundepudding som er 30 cm høy..) Tongue
Det er ikke snakk om å være kul her. Å ha hund er MORO! Smiley Passer kanskje ikke så bra for byfiser i små leiligheter, men for oss med god plass for dem å løpe på. Skjønner at du er en dyrehater, du skjønner vel ikke at dem er som oss og har et liv. Hater slike folk som ser på et dyr som en ting.

Utlogget Sandra

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 172
  • Honnør: 61
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 172

Sv: Tråden om Store hunder
« #14 : 20. september 2009, 00:05 »
Verdens kulaste hund Smiley
P l a y  w i t h  n a t u r e . . .

p r o t e i n f a b r i k k e n . c o m

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!