Skrevet av Emne: Hvorfor er alle her så negative imot fotball?  (Lest 17876 ganger)

Utlogget Vadtrudne gîfr

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 436
  • Honnør: 83
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 436

Sv: Hvorfor er alle her så negative imot fotball?
« #45 : 22. november 2009, 03:34 »
Hehe! om denne posten her ikkje er for å få alle på treningsforumet forbanna så veit ikkje eg. Cheesy
er det så vanskelig å skjønne at folk som driver med styrkeløft, bodybuilding og styrketrening har noe å si om den generelt dårlige styrketreningen til fotballspillere???
eg nevner i fleng:

1. Kvartbøy
2. Eg trenger ikkje trene bein pågrunn av at eg spiller fotball(nesten som å si at eg trenger ikkje trene bein pågrunn av at eg er styrkeløfter!)
3. markløft, kva er det?
4. bicepscurl m handtler må nå gjøre meg til en bedre fotballspiller!
5. For å trene situps må du iallefall gå opp 90% med overkroppen for å aktivere magen!
6. drit i kva desse som har drevet med dette i 10-20 år sier. vi er fotballspillere å veit bedre!
 
Tada! derfor er eg negativ til fotballspillere og holdningen deira til styrketrening(ikkje fotball som er ein kjempe sport!)

Kan du nevne 3 gode fotball spillere som gjør slik du sier? Tror du virkelig at mye muskeltrening vil gjøre deg til en bedre fotball spiller? Rimelig sikker på, om dette er fakta. At alle topplag i verden hadde satt igang massiv styrketrening. Dessverre er det å gå rundt som en klump, bare en ulempe!!!

Utlogget prizm-image

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 723
  • Honnør: 94
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 723

Sv: Hvorfor er alle her så negative imot fotball?
« #46 : 22. november 2009, 03:35 »
nivået for å bli en fotballproff i norge er mange lysår unna nivået i feks styrkeløft der alt du trenger å gjøre for å  være med i toppen er å trygde deg,spise masse mat,daffe rundt i bolebukser,sove halve dagen og trene 5-6 timer i uka i ca10 år, og vips så er du i toppen  Wink
hadde det vert like lett med fotball,så hadde vel norge hatt minst 5000 tippeligalag nå Grin


VEIKING-POWER FOREVER AZZ
STEI KLIN WITT TJIKKEN ÆND REIS
BOLING AR FÅRR PUSSIS
NO PAIN NO MØSSEL-GAY-NING

Utlogget Vadtrudne gîfr

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 436
  • Honnør: 83
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 436

Sv: Hvorfor er alle her så negative imot fotball?
« #47 : 22. november 2009, 03:36 »
nivået for å bli en fotballproff i norge er mange lysår unna nivået i feks styrkeløft der alt du trenger å gjøre for å  være med i toppen er å trygde deg,spise masse mat,daffe rundt i bolebukser,sove halve dagen og trene 5-6 timer i uka i ca10 år, og vips så er du i toppen  Wink
hadde det vert like lett med fotball,så hadde vel norge hatt minst 5000 tippeligalag nå Grin




Word og honnør! Men du skulle nevnt at fotballproff i norge, betyr å komme seg vekk fra tippeligaen hvor det ikke er nivå.

Utlogget Geir M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 360
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 167

Sv: Hvorfor er alle her så negative imot fotball?
« #48 : 22. november 2009, 03:39 »
Kan du nevne 3 gode fotball spillere som gjør slik du sier? Tror du virkelig at mye muskeltrening vil gjøre deg til en bedre fotball spiller? Rimelig sikker på, om dette er fakta. At alle topplag i verden hadde satt igang massiv styrketrening. Dessverre er det å gå rundt som en klump, bare en ulempe!!!
Alle gode lag trener med vekter. Noen gjør det bedre enn andre, og mange dårlige lag og spillere gjør det ikke i det hele tatt.
There are two novels that can change a bookish fourteen-year old's life: The Lord of the Rings and Atlas Shrugged. One is a childish fantasy that often engenders a lifelong obsession with its unbelievable heroes, leading to an emotionally stunted, socially crippled adulthood, unable to deal with the real world. The other, of course, involves orcs.

- Paul Krugman, Nobelprisvinner i økonomi

Utlogget Lille blod apen

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 626
  • Honnør: 90
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 626

Sv: Hvorfor er alle her så negative imot fotball?
« #49 : 22. november 2009, 03:40 »
kan si det eneste jeg irriterer meg over fotballens verden er når jeg ser åssen de aller fleste fotball guttene og jentene har blitt lært opp til å trene styrketrening!!! Vill si at det er et få tall som helt tat kan å trene med vekter blir rett å slett kvalm når jeg ser dem står der med vekt stanga på ryggen nykker ned i det dem mener er knebøy som egentlig er så vidt er kvartbøy, slipper vekt stangen hardt i bryst kasse når dem gjør benk, bruker jogge sko i både mark og bøy. (dette gjelder også mange andre iddrets folk jeg ser også) Har mest lyst å finne den jævelen som har lært dem dette pisset å gi dem en realtslag i tryne!

Vis det er slik dem trener i på høyt nivå så er det faen meg ikke rart dem skadder seg.

Ser dette både med ski hoppere, håndball spillere, ski guttene til å med helt skutte trenings veiledere på flere av landets trenings sentere å vill si det at det er et flere tall av sopp mikler av noen trenings veiledere her i norge som ikke har det minste peil i forhold til de som faktisk kan og gjør jobben sin å virkelig intriserer seg for å hjelpe det individ som står der helt omtåka for informasjon på trenings fronten!!


Så jeg mener det jeg selv har sett er at Fler tall av de som er med å dyrker fotballen å skal hjelpe unge tallenter kunne gjort en mye bedre jobb vis de hadde virkelig lært folk å trene orntlig, ikke trene kvart benk, kvart bøy og gjøre markløft og bøy i jogge sko å sitte å så vidt bøy knæra i beinpressen. Send vært eneste individ av noen fotball trenere til en styrkløft klubb å lær dem å tren og i samme slengen kan de sende med ca 90% av trenings veiledere i norge med i samme slengen og for å ikke glemme ski trenerne og håndball folka også....

Det er ikke sporten jeg har noe i mot det er folka som er med å dyrker sporten, har selv som garanter 97% av forumet spilt fotball i barndommen og fulgt med. Jeg ga meg fordi det begynte å bli for serriøst, var ikke noe talent langt der ifra spilte fordi jeg synes det var gøy!!!

tfildaed

  • Gjest
Sv: Hvorfor er alle her så negative imot fotball?
« #50 : 22. november 2009, 03:42 »
Hehe! om denne posten her ikkje er for å få alle på treningsforumet forbanna så veit ikkje eg. Cheesy
er det så vanskelig å skjønne at folk som driver med styrkeløft, bodybuilding og styrketrening har noe å si om den generelt dårlige styrketreningen til fotballspillere???
eg nevner i fleng:

1. Kvartbøy
2. Eg trenger ikkje trene bein pågrunn av at eg spiller fotball(nesten som å si at eg trenger ikkje trene bein pågrunn av at eg er styrkeløfter!)
3. markløft, kva er det?
4. bicepscurl m handtler må nå gjøre meg til en bedre fotballspiller!
5. For å trene situps må du iallefall gå opp 90% med overkroppen for å aktivere magen!
6. drit i kva desse som har drevet med dette i 10-20 år sier. vi er fotballspillere å veit bedre!
 
Tada! derfor er eg negativ til fotballspillere og holdningen deira til styrketrening(ikkje fotball som er ein kjempe sport!)

For mye muskler vil gå på bekostning av kondisjon, koordinasjon, balanse etc. Som fotball spiller veide jeg 95-100kg på 190cm, og ved å justere vekten ned 5 kg så fikk det store konsekvenser på hurtighet, kondisjon, koordinasjon, smidighet mm.
Husk at en kamp varer 95 min i snitt og du kan spise begrenset uten å kaste opp, derfor er det en viss risiko for å gå næringstom og bli helt ubrukelig.
På 92kg løp jeg 3K på 10min blank, på 106kg løp jeg 40m på 4,85 og løftet 8 reps på 210 i mark, da klarte jeg 3K på 12min 20 sek, dvs at det er store forskjeller på forandringer i muskelmengde og oksygen omsettning pr kg.
Samt variasjoner fra person til person.

Fotball handler om mye mer én fysikk

tfildaed

  • Gjest
Sv: Hvorfor er alle her så negative imot fotball?
« #51 : 22. november 2009, 03:43 »
Hovedpoenget er vel at de burde og kunne vært enda bedre. De trener rett og slett ikke nok. Mange har mye å hente på mer og bedre trening. Toppidrettsutøvere som Petter Northug og Håvard Bøkko har ikke noe å hente på mer trening da de allerede ligger tett opp mot deres fysiske kapasitet og må være bevisste på ikke å overtrene seg osv. Slik er det ikke for fotballspillere. Nesten ingen er i nærheten av den grensen, og nesten ingen gidder å gjøre det som trengs for å bli så gode som de kunne blitt dersom de hadde vært 100% dedikerte.

Når du vet så lite bør du lukke brød-hullet.

Fotball er kanskje den mest allsidige idretten som finnes, hurtighet, kondis, balanse, kordinasjon, samhandling, fast-dekke-bløt bane, 40+, 15-20 minus, vind, sol etc.

Man blir ikke bedre av for mye mengde trening i fotball, de beste spiller 60-70 kamper i året á 95min, samt trener 6-10 ganger i uken ved siden av kamper.
Er de for sterke går det utover kondisjon, er de for svake går det utover hurtighet, det holder ikke å være best trent i fotball, på langt nær, da hadde det vært mye lettere å være god.

Utlogget prizm-image

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 723
  • Honnør: 94
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 723

Sv: Hvorfor er alle her så negative imot fotball?
« #52 : 22. november 2009, 03:47 »
Word og honnør! Men du skulle nevnt at fotballproff i norge, betyr å komme seg vekk fra tippeligaen hvor det ikke er nivå.
takk for det,nivået i norge er ikke så galt hvis en tar folketallet  i betraktning
VEIKING-POWER FOREVER AZZ
STEI KLIN WITT TJIKKEN ÆND REIS
BOLING AR FÅRR PUSSIS
NO PAIN NO MØSSEL-GAY-NING

Utlogget Vadtrudne gîfr

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 436
  • Honnør: 83
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 436

Sv: Hvorfor er alle her så negative imot fotball?
« #53 : 22. november 2009, 03:49 »
Lille blod apen er frelst av vekter. Er kanskje en grunn til at styrketrening ikke blir lagt opp til kun baseøvelser. Hjelper ikke å være eksplosiv i så å si alle idretter i verden. Tenk litt fremover!

Nå må det nevnes at flere av utøvere i idretter som håndball. Har trent seg til sin maksimale muskelstørrelse. Å trene seg større er bare en ulempe. Slik er det i de fleste idretter. Noen gang sett en maratonløper som har kostholdet og lik treningstype som en vektløfter?

Utlogget Lille blod apen

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 626
  • Honnør: 90
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 626

Sv: Hvorfor er alle her så negative imot fotball?
« #54 : 22. november 2009, 04:05 »
Lille blod apen er frelst av vekter. Er kanskje en grunn til at styrketrening ikke blir lagt opp til kun baseøvelser. Hjelper ikke å være eksplosiv i så å si alle idretter i verden. Tenk litt fremover!

Nå må det nevnes at flere av utøvere i idretter som håndball. Har trent seg til sin maksimale muskelstørrelse. Å trene seg større er bare en ulempe. Slik er det i de fleste idretter. Noen gang sett en maratonløper som har kostholdet og lik treningstype som en vektløfter?

Nå er du helt på bær tur her i mot mitt innlegg aldri sagt at de skal trene som styrkeløftere!!! Det jeg sier at temmelig mange av iddrett folk per i dag trener øvelser de gjør på vekt treningen feil!!! Les litt nøyere veit jeg har dysleksi men har da aldri sagt at en fotball løper skal slenge seg på et dietmar program for å bli bedre i fotball snakk om å begyne å gjøre ting riktig for å forbygge skadder å få mere ut av styrke treningen! Man trenger heller ikke å bli på kroppsbygger størrelse heller med treningen da fotballen da er i fokus.
Ingen kan bli gode nok alle kan bli bedre selv verdens beste fotball spiller kan gjøre noe for å bli bedre!

Å det over her med balanse, kordinasjon, utholdenhet, se på en proff herre turner har ikke han de ferdighetene du snakker om? har han lite muskler og svak? Se på proff amrikansk fotball spillere er de treige, dårlig kondis og dårlig balanse? Se på proff strongmennene har de mye av det du nevner av utingene med å være stor og sterk?
Det har nok veldig mye med at du ikke har klart å kontrolert den vekten du har eller at du har trent alt for mye styrke relatert å trappa ned fotballen.

Utlogget no-pain-no-gain

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 120
  • Honnør: 42
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 120

Sv: Hvorfor er alle her så negative imot fotball?
« #55 : 22. november 2009, 04:16 »
Fotballspillere er overbetalt. Når du kan spille i lag som er ranket dårligere enn 500 i verden å leve på lønna du får sier det noe. Det er kun 1-2 virkelig gode fotballspillere hvert 10ende år. Ingen fotballspillere er i nærheten av mengden trening utholdenhetsutøvere har per år. Fotball er ikke lenger en sport, det er underholdning. Når gutta møter opp på trening i ferrari og designerdress er essensen i det som er ekte idrett helt borte.

Essensen i idrett er å finne metoder som mest effektivt forbedrer prestasjon, uten nødvendigvis å få noe annet enn ære og berømmelse. Når fotballspillere sitter på benken med en feit pris i overleppa er det ikke vanskelig å trekke konklusjonen at dette ikke er noen stor idrett.

Fotball har blitt den moderne tids sirkus.

Disclaimer: Det er så klart en del lag som kan spille god og underholdende fotball. Disse lagene opererer med alt for høye lønninger, men de kan i alle fall spille fotball. Jeg kan anbefale alle å få med seg sluttspillet i mesterligaen, VM og EM.
"Modern fitness is defined by apparance rather than actual horsepower. A training environment contaminated by this attitude cannot produce superior fitness, physical or mental."-Mark F. Twight

"Alle drømmer om å vinne.
Ingen drømmer om å trene."-Cato Z. Pedersen

Utlogget Jeggs Kilogramsson

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 105
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 105

Sv: Hvorfor er alle her så negative imot fotball?
« #56 : 22. november 2009, 06:26 »
Jeg syns det er gøy hvordan folk(Inkludert trådstarter) som er sååååå lei seg fordi noen ikke liker fotball, ser rettferdighet i å disse alle andre idretter og være akkurat lik tilbake.
Folk her inne er nok negative til fotball fordi det er ett forum hovedsaklig for vekttrening. Det finnes sikkert ett eller annet fotballforum du kan sitte på å snakke drit om alle de dumme vektløfterne.

Folk er forskjellige, noen liker ordentlige mannesporter, mens andre liker fotball og gutter...
Got pump?

Utlogget Regular Guest

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 9
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 9

Sv: Hvorfor er alle her så negative imot fotball?
« #57 : 22. november 2009, 10:10 »
fotballen i seg selv er grei..Det er hele styret rundt jeg synes er avskyelig.
Når jeg ser de øldrikkende sigarettrøykende parkeringsanarkistene bevege seg
mot fotballstadion, blir jeg alltid overrasket over kontrasten mellom de på
banen og de på tribunen

Jeg vil nok fremme påsand om at selv fotballen har tatt steget inn i eliteidretten de siste årene,
men som sagt alt det styret rundt...jaja...


Utlogget Karky

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 382
  • Honnør: 49
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 382

Sv: Hvorfor er alle her så negative imot fotball?
« #58 : 22. november 2009, 10:48 »
Grunnen er enkel: fotballspillere tar fotballbøy/neiebøy

Utlogget Vadtrudne gîfr

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 436
  • Honnør: 83
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 436

Sv: Hvorfor er alle her så negative imot fotball?
« #59 : 22. november 2009, 13:10 »
Nå er du helt på bær tur her i mot mitt innlegg aldri sagt at de skal trene som styrkeløftere!!! Det jeg sier at temmelig mange av iddrett folk per i dag trener øvelser de gjør på vekt treningen feil!!! Les litt nøyere veit jeg har dysleksi men har da aldri sagt at en fotball løper skal slenge seg på et dietmar program for å bli bedre i fotball snakk om å begyne å gjøre ting riktig for å forbygge skadder å få mere ut av styrke treningen! Man trenger heller ikke å bli på kroppsbygger størrelse heller med treningen da fotballen da er i fokus.
Ingen kan bli gode nok alle kan bli bedre selv verdens beste fotball spiller kan gjøre noe for å bli bedre!

Å det over her med balanse, kordinasjon, utholdenhet, se på en proff herre turner har ikke han de ferdighetene du snakker om? har han lite muskler og svak? Se på proff amrikansk fotball spillere er de treige, dårlig kondis og dårlig balanse? Se på proff strongmennene har de mye av det du nevner av utingene med å være stor og sterk?
Det har nok veldig mye med at du ikke har klart å kontrolert den vekten du har eller at du har trent alt for mye styrke relatert å trappa ned fotballen.

Fotball er en milliard bedrift. Tror du ikke at alle storklubbene i verden hadde satt igang massiv styrketrening hvis det hadde bedret spillet? De bruker utrolige mengder med penger og har de beste av de beste av forskjellige trenere. Tror du virkelig at du har bedre peiling enn dem for å få frem bedre fotball spillere? Fotball handler ikke om styrke, når skal folk her innse dette? Strongman, utting til å være fotball spiller? Kondisjon, spenst, vendinger, fart, koordinasjon?

"Det er kun 1-2 virkelig gode fotballspillere hvert 10ende år."
LOL LOL LOL LOL LOL LOL

"fotballspillere er i nærheten av mengden trening utholdenhetsutøvere har per år."
LOL hvor har du dette fra? Tror du skiløpere trener hver dag i høysesongen, har 1-2 skirenn hver uke i store deler av sesongen?
Ja, de har ferrari og går i dress. Hva har det å si med prestasjonen? Hadde du satt deg inn i storklubbene, så burte du vite at trene ikke tolerer at spillerne ikke har 100% fokus og presterer hele tiden. Selvom det er et sirkus på utsiden, er det ikke slik på innsiden. Nå skal det også nevnes at du trekker fram enkelte spillere og ikke hovedmengden. Finnes mange fotball spillere som er jordnære og balanserte.

"Folk er forskjellige, noen liker ordentlige mannesporter, mens andre liker fotball og gutter..."
Lol, prøver du å si at jeg er gay? Hva kommer fordommene fra? Har fotball spillerne mobbet deg, knust deg i idrett, fått all oppmerksomhet og fått deg til å se ut som en taper?


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!