Skrevet av Emne: Marthe`s logg: lader opp.  (Lest 177641 ganger)

Utlogget Marthe S

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 704
  • Honnør: 317
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 704

Sv: Marthe`s logg: siste innspurt til GP.
« #1140 : 17. april 2012, 10:15 »
Gratulerer med debuten og lykke til på GP! Smiley

takk takk Cheesy

Utlogget Tyttebærjenta

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 188
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 188

Sv: Marthe`s logg: siste innspurt til GP.
« #1141 : 17. april 2012, 21:41 »
Lekre sko da!!! Cheesy

Utlogget Marthe S

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 704
  • Honnør: 317
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 704

Sv: Marthe`s logg: siste innspurt til GP.
« #1142 : 17. april 2012, 22:47 »
Tirsdag 17. april. 2012:

Forstår ikke hvor jeg henter energien fra, men økta ikveld var veldig bra Cheesy
Følte meg sterk, og hadde god kontakt i alle øvelsene.
På det private plan, så funker jeg dårlig, isolerer meg helt nå, og må kun holde fokus på meg selv for å klare dette her... Er på en måte litt aggressiv hele tiden, men med 40 gr. karb om dagen, så er vel ikke det så rart  Cool

Bryst, skuldre + armer:

Gulvpress:                        1 set X 12 reps X 14 kg.
                                       1 set X 12 reps X 16 kg <-- økning på 2 kg.
                                      2 sets X 12 reps X 18 kg <-- sammenlagt økning på 4 kg. Føltes lett ut!

Flyes m/hantler:                1 set X 8 reps X 8 kg <-- økning på 1 kg.
                                        1 set X 8 reps X 9 kg, 10 kg <-- sammenlagt økning på 3 kg.
                                      2 sets X 12 reps X 5 kg (dropset).
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Up right row m/stang:        1 set X 12 reps X 18,25 kg, 20,75 kg.
                                        1 set X 12 reps X 23,25 kg <-- økning på 2,5 kg.

Sidehev m/vaier:               1 set X 8 reps, 10 reps, 12 reps X 5 kg.  Sykt svak på den ene siden...

Liggende hantelroing:       3 sets X 12 reps X 7 kg.   
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bi.curl i vaier m/stang:       1 set X 8 reps X 25 kg, 30 kg.
                                        1 set X 8 reps X 35 kg <-- økning på 5 kg.
                                      2 sets X 8 reps X 20 kg (dropset).

Stående hantelcurl:          3 sets X 12 reps X 7 kg.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sittende tri.ex:                  1 set X 12 reps X 20 kg.
                                       1 set X 10 reps X 25 kg <-- økning på 5 kg.
                                       1 set X 8   reps X 30 kg <-- sammenlagt økning på 10 kg.
                                       1 set X 12 reps X 10 kg (dropset).

En arms tri.press over hodet:  1 set X 8 reps, 10 reps, 12 reps X 5 kg.


Utlogget Marthe S

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 704
  • Honnør: 317
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 704

Sv: Marthe`s logg: siste innspurt til GP.
« #1143 : 19. april 2012, 08:31 »
Onsdag 18. april. 2012:

Siste skikkelig treningsøkta idag. Prøver å ta det helt piano med vektene, for å ikke bli for stiv til helga.
Var overraska over hva jeg klarte å trene av vekter idag, og tempoet mitt tiltross for så lite karb å gå på.

Lår + legger:

Strake markløft:               1 set X 8 reps X 40 kg, 50 kg.
                                       1 set X 8 reps X 60 kg <-- økning på 5 kg.
                                       1 set X 8 reps X 50 kg, 40 kg.

Liggende lårcurl i app.:      1 set X 12 reps X 20 kg <-- økning på 5 kg.
                                       1 set X 12 reps X 15 kg, 10 kg.
                                       1 set X 12 reps X 20 kg, 15 kg, 10 kg.

Nordic hamstrings:          3 sets X 8 reps   X KV.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Leg Ex. app:                     1 set X 5 reps, 6, 7, 8, 9, 10 reps X 40 kg (begge bein)
                                     3 sets X 12 reps X 20 kg (ett bein)
                                       1 set X 12 reps X 15 kg.

Sittende beinpress:           1 set X 12 reps X 60 kg, 70 kg
                                       1 set X 12 reps X 80 kg <--- økning på på 10 kg.
                                       1 set X 12 re3ps X 70 kg.

Step up i smith:                1 set X 8 reps X 15 kg.
                                       1 set X 10 reps X 20 kg.
                                       1 set X 12 reps X 25 kg.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sittende tåhev:               3 sets X 12 reps X 20 kg.



Da er nesten alt pakket og klart for å dra ned til Oslo igjen, for den siste turen i ilden for denne gang Smiley

Utlogget Shira

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 891
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 891

Sv: Marthe`s logg: siste innspurt til GP.
« #1144 : 20. april 2012, 22:32 »
Masse lykke til! Spennene! Klem

Utlogget Marthe S

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 704
  • Honnør: 317
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 704

Sv: Marthe`s logg: siste innspurt til GP.
« #1145 : 23. april 2012, 10:59 »
Mandag 23. april. 2012:

Jeg aner ikke hva jeg skal starte med å skrive her jeg.... en ting er sikkert, jeg må skrive med farge! hehe
Oslo Grand Prix 2012 er over for denne gang, og det sitter ei lita jenta i norges mest forblåste by i en sofa og prøver å la denne helga synke inn!

Jeg var hjemme i 2 dager mellom Sandefjord Open og Oslo Grand Prix, jeg dro til Oslo igjen på torsdagen. Fikk bo hos min delegat som er Heidi Løvdal, vi storkosa oss dagene før konkurransen! stemninga var ufattelig behagelig, og jeg slappa godt av hos henne. Og ikke her heller var latteren langt unna for min del, jeg ler ofte og mye, og jeg trives godt når jeg er med folk som gjør det samme!  woot

Innveiinga gjorde vi fort unna på fredagen, vi kom tidlig og dro tidlig, noe som passet meg perfekt Cheesy
På kvelden brukte vi litt ekstra tid på å legge en spesiell type foundation på tatoveringene mine, for å f dem mest mulig bort, itillegg til at vi kjørte meg mye mye mørkere i fargen denne gangen for at de ikke skulle vises så mye som de gjorde på Sandefjord Open, og jeg kan si dere at jeg ble stille og litt vemodig der jeg så den ene tatoveringen etter den andre ble helt BORTE under sminken.... jeg har ikke sett kroppen min uten tatoveringer på snart 10 år.....Merkelig følelse var det...
 
På selve konkurransedagen begynte jeg å kjenne på det, følte meg ikke så "klar" som jeg gjorde til Sandefjord Open, og jeg ble automatisk litt stille fram til vi kom oss til rette inne på Sentrum Scene.
Her slappa jeg plutselig av igjen, og latteren og stemninga ble igjen veldig løs og ledig, noe de som satt attmed meg og Heidi la merke til og kommenterte var herlig å høre folk som kosa seg, hihi.

Jeg peisa på med mer karb bak scena denne gangen, og jeg varma steinhardt opp i ca 1 time før vi skulle ut. Jeg kjente det i hele kroppen min under forbedømminga at jeg skulle gi ALT! og det gjorde jeg, jeg virkelig pressa meg hardt under forbedømminga. Når jeg da gikk av scena så følte jeg meg helt rolig og fornøyd, jeg hadde gjort det jeg kom for å gjøre her Cheesy
Nyheten kom fort, og til min ekstreme glede: "Du er videre i finalen Marthe!".
Mitt personlige mål var nådd!!! Jeg hadde klart å kvalifisere meg i finalen på en konkurranse som ble sagt å ha et så høyt nivå i år, som speekeren ikke hadde sett på ekstremt mange år! Jeg jubla! biggrin

Jeg var mer avslappa før finalerunden, jeg følte meg jo fornøyd med bare å være i finalerunden, og jentene jeg skulle konkurrere mot var av et nivå jeg ikke ville sammenligne meg selv med engang! Så jeg prøvde å bare nyte denne stunden og følelsen med å skulle bli liggende bak scena og ikke skulle pakke tingene mine, hihi.
Men når stykket kom og jeg skulle vær førstemann ut på scena så tok nervøsiteten meg! Jeg ble så nervøs som jeg ikke har kjent siden jeg skulle ha framføring alene på barneskolen! Jeg skalv og rista i hele kroppen, det ble vanskelig gå på tynne hæler i denne formen, og jeg følte meg helt ferdig etter denne runden. Jeg sto alene bak scena etter denne runden, og prøvde å bare roe meg ned, mens de andre jentene snakket og koste seg ilag, mens vi ventet på premieutdelinga.

Så var vi ute der igjen, for siste gang denne helga! Jeg følte meg klar for å gå ut på scena når han skulle rope ut nr 6 og 5. Men var ikke mitt navn som ble ropt ut jo! jeg begynte nesten å gå da nr. 4 ble ropt opp, men det ble heller ikke meg! Jeg holdt på  ramle overende da jeg hørte mitt navn og jeg så mot pallen som jeg skulle gå opp på  Shocked Jeg hyla alt jeg hadde inni meg! Fy faen så rått!! en 3 pl!

Kim Torgersen som har fulgt meg og vært støtten min hele veien sto å tok meg imot rett bak scena, og det smilet og den klemmen han gav meg! det var ubeskrivelig godt, og er et øyeblikk jeg kommer til å huske! Smiley

Nå spiser jeg godt igjen, jeg er kommet meg hjem til Bodø, til dyrene mine og hjemmet mitt. Og det er ufattelig godt! Jeg gleder meg til å komme meg tilbake til hverdagen, med lange turer med hunden, og gode økter på gymmen! for nå er det vel bare å peise på videre ? Wink hihi



Utlogget Murmeldyret

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 909
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 909

Sv: Marthe`s logg: siste innspurt til GP.
« #1146 : 23. april 2012, 19:50 »
Gratulerer og godt jobba!  2thumbsup

Utlogget Shadow

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 418
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 418

Sv: Marthe`s logg: lader opp.
« #1147 : 24. april 2012, 00:14 »
Gratulerer med kjemperesultat. Kan tenke meg det var en fantastisk følelse og sikkert et kick å bli ropt opp på 3. plass.

Utlogget Marthe S

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 704
  • Honnør: 317
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 704

Sv: Marthe`s logg: lader opp.
« #1148 : 24. april 2012, 08:04 »
Gratulerer med kjemperesultat. Kan tenke meg det var en fantastisk følelse og sikkert et kick å bli ropt opp på 3. plass.

Tusen takk Smiley
Ja, det kan jeg love deg at det var! hihi

Utlogget Marthe S

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 704
  • Honnør: 317
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 704

Sv: Marthe`s logg: lader opp.
« #1149 : 24. april 2012, 11:50 »
Tirsdag 24. apri. 2012:

Herlig å være tilbake i gjenge igjen!
Storkosa meg til frokosten idag, og føler meg ekstremt fornøyd med livet, hihi.
Etter frokostn tok jeg på meg joggeutstyret og dro ut med Tarek og løp i 1 time, i et fantastisk vårvær! Herlig å endelig bruke tiden på morgenen på han, og ikke på kardio på gymmen.

Det ble med den joggeturen idag da, for nå skal jeg snart på ettermiddags-vakt på jobben, og det blir også jammen godt å komme tilbake til Tongue hehe



Utlogget Kikki

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 551
  • Honnør: 1046
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 6 551

  • Cleverly disguised as an adult!
Sv: Marthe`s logg: lader opp.
« #1150 : 24. april 2012, 13:00 »
Teite Kikki som leser slike gode innlegg om hvordan det var å stille i OGP mens jeg sitter her og venter på å bli filmet. Det var den sminken, liksom ... *tørke tårer*

Du er god, Marthe! Jeg gleder meg til å følge med på hva som skjer i ditt liv framover.
Medlem av foreningen for Kvinner som vil at Menn skal se ut som Menn

Jeg er ikke den fineste jenta i verden. Og muligens ikke den smarteste. Jeg er sannsynligvis ikke den søteste heller. Den morsomste kan jeg ikke være. Er sikkert ikke den beste vennen/kjæresten en kan ha. Jeg er langt fra perfekt, MEN JEG ER JAGGU MEG SJELDEN!

Utlogget Marthe S

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 704
  • Honnør: 317
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 704

Sv: Marthe`s logg: lader opp.
« #1151 : 24. april 2012, 13:38 »
Teite Kikki som leser slike gode innlegg om hvordan det var å stille i OGP mens jeg sitter her og venter på å bli filmet. Det var den sminken, liksom ... *tørke tårer*

Du er god, Marthe! Jeg gleder meg til å følge med på hva som skjer i ditt liv framover.

Åhh, fina Cheesy
Tusen takk! skulle så ønska du var der! Men glad du fikk med deg Sandefjord <3
Tenk hvor langt jeg kom fra jeg spurte deg om dette, til idag?! - helt vanvittig.

Tenker på deg hver dag nesten i forbindelse med dette her jeg. Gleder meg til å komme ned på besøk til dere (ja, for det er en av de tingene jeg skal få til i livet mitt framover), hehe.
Skal skrive godt her inne, om dagene og ukene mine framover, så dere får fulgt med hvordan jeg har det her oppe i nord  Cheesy


Utlogget Marthe S

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 704
  • Honnør: 317
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 704

Sv: Marthe`s logg: lader opp.
« #1152 : 25. april 2012, 20:27 »
Onsdag 25. april. 2012:

Haha, jeg må nesten lene meg tilbake, ta hendene ut og le morskt! formen føles helt vanvittig Cheesy
Jeg stortrives med å kunne kjøpe meg junkfood etter jobb (eller idag fikk jeg det gratis, da de var så glade for å se meg igjen  >Cheesy ). Elsker følelsen av å kjenne at kroppen blir til igjen! Får bare lyst å peise på musikk og trampe rundt fordi jeg føler meg kampklar igjen Cheesy
Humøret sprudler, kroppen føles sterk, og blikket er sugen på meeeeeeer vekter å rope opp fra bakken!
Folk er glad for å høre meg igjen på gymmen (noen misliker det seff.), og syns det er festlig at jeg går rundene mine å freser høyt for meg selv  Cool

Bakside av lår + legger.

Strake markløft:                        1 set X 12 reps X 40 kg, 50 kg.
                                                1 set X 8  reps X 60 kg.
                                                1 set X 8  reps X 70 kg <-- økning på 10 kg.
                                                1 set X 12 reps X 40 kg (dropset).

Lårcurlapp. omvendt (ett bein):   1 set X 8  reps X 5 kg.
                                              2 sets X 8  reps X 10 kg <-- økning på 5 kg.

Stående ett beins lårcur i vaier:   1 set X 8  reps X 15 kg.
                                                1 set X 8  reps X 17, 5 kg <-- økning på 2,5 kg.
                                                1 set X 8  reps X 20 kg <-- sammenlagt økning på 5 kg.
                                              3 sets X 12 reps X 5 kg (superset).

Liggende lårcurl i app.:               1 set X 12 reps X 15 kg, 20 kg.
                                                1 set X 12 reps X 25 kg <-- økning på 5 kg.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Stående tåhev i app:                 3 sets X 12 reps X 35 kg.





http://www.youtube.com/watch?v=V1cxP2nCBdU

Utlogget Tina86

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 611
  • Honnør: 36
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 611

Sv: Marthe`s logg: lader opp.
« #1153 : 25. april 2012, 20:33 »
Onsdag 25. april. 2012:

Haha, jeg må nesten lene meg tilbake, ta hendene ut og le morskt! formen føles helt vanvittig Cheesy
Jeg stortrives med å kunne kjøpe meg junkfood etter jobb (eller idag fikk jeg det gratis, da de var så glade for å se meg igjen  >Cheesy ). Elsker følelsen av å kjenne at kroppen blir til igjen! Får bare lyst å peise på musikk og trampe rundt fordi jeg føler meg kampklar igjen Cheesy
Humøret sprudler, kroppen føles sterk, og blikket er sugen på meeeeeeer vekter å rope opp fra bakken!
Folk er glad for å høre meg igjen på gymmen (noen misliker det seff.), og syns det er festlig at jeg går rundene mine å freser høyt for meg selv  Cool

Entusiasmen smitter:)
MÅL:
150 Kg Markløft
100 kg Knebøy
60 kg Benkpress

Film: s 1, 8, 9, 38, 39
Bilder: s. 3, 5, 6, 13, 19, 24, 27, 38, 39

TRENINGSLOGG:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=119489.msg1782672;topicseen#new

Utlogget Shadow

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 418
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 418

Sv: Marthe`s logg: lader opp.
« #1154 : 26. april 2012, 22:42 »
Utrolig kule tattoveringer. Det bildet av ryggen din med toppen som skiller dem fra hverandre var bra.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!