Skrevet av Emne: Hvilken utdannelse har du (/holder du på med), og hva evnt. jobber du som nå?  (Lest 55571 ganger)

Utlogget ojsannda

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 117
  • Honnør: 37
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 117

du har betalt feks 600kr timen for en PT time..som du får en viss sum utav..og spørs jo på hvor mange timer du "selger/" får, avhengig av hvor mange kunder som kommer og går..vil rett og si at du ikke har en fast lønnsum i mnd..ene mnd kan du ha utbetalt 18000kr og andre 3000kr. Da har ikke banken noe grunnlag til å kunne gi deg lån (med tanke på om du kan betjene det eller ikke)

åååja, du mener PROVISJON

Utlogget ojsannda

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 117
  • Honnør: 37
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 117

Hvem sier jeg trenger lån?

Hvem sier du trenger bil? Du ka jo ta bussen...

Hvem sier du trenger å kjøpe hus? Du kan jo leie...

Innlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 831
  • Honnør: 62
  • Innlogget Innlogget

    Innlegg: 4 831

  • Taper aldri på trening.
Snart ferdig med en mastergrad i fysikk. NTNU-Gløshaugen som en del andre her.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Maevar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 676
  • Honnør: 598
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 676

Fullført 3 år vgs, har generell studiekompetanse. Er nå i førstegangstjenesten. Har søkt Idrett på høgskolen i Bodø, håper jeg kommer inn der. Smiley

Studenten

  • Gjest
Cand.mag i arkeologi, historie og samfunnsfag fra NTNU og mastergrad i arkeologi fra Univ. i Tromsø. Jobber som rådgiver i off.forvaltning.

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Av ren nysgjerrighet..hva man blir når man utdanner seg til siv.ingenør? Hva man gjør?

Det blir som å spørre hva en lege gjør, og da tenke på alle kriurger, sykepleiere, dyrleger og fastleger Wink Som siv.ing student lærer en en del tekniske fag innen den studieretningen en velger, i tillegg til en del matematikk. Hva en ender opp som er alt fra å være konsulent til å være i førersetet når det gjelder å konstruere en bygning, oljeplattform eller programvare til en pc. Eller kan en lage industriroboter, undervannsroboter, ha ansvar for tunellboring, bygge offshoreskip, ha ledelsen i en bedrift med spesiell økonomikompetanse etc etc etc. Mye rart da det er  mange retninger en kan velge og mye jobber som venter når en er ferdig. Det meste av teknikk og bygg du ser rundt deg er det ingeniører som har hatt en finger med i spillet på, og b.la oljeutvinningen som hele økonomien til dette landet er tuftet på hadde ikke vært mulig uten ingeniørkompetanse. Som en kuriositet kan jeg jo nevne at mobilteknologien GSM kommer fra NTNU i Trondheim.


Med så mange fra NTNU her inne skulle vi nesten hatt en fellestrening en gang Wink






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget N-K

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 33
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 33

Plenty med folk fra NTNU her! Smart forum ditta Smiley)

Går Elektro VG1
Fast ansatt i ICA
Kva skal eg bli? Har ikkje aning!

Utlogget Vermin

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 115
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 115

Har fagbrev som Tømrer
Har nå tatt over hjemmegården og jobber ræva av meg og har det lidderli morro  biggrin

Utlogget Pumpaholic!

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 544
  • Honnør: 52
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 544

  • You want something? GO AND GET IT!
just saying at det er kjekt med ei utdanning bak seg for en gang kommer man sikkert til å få seg lån..om så det er bil eller huslån. (uvitent om hva du har som inntekt) snakker bare av erfaring fra min bror.

Bare kødder med deg, hehe. Kommer nok til å trenge lån og det du sier er helt klart viktig å tenke på. Takk for tips!
Personlig Trener
- Akademiet For Personlig Trening AFPT
- American College Of Sports Medicine

Bildelogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=87895.new#new

Hjemmeside www.martinnorum.no

Utlogget eQna

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 246
  • Honnør: 19
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 246

Ingen som er Ingeniør eller har tenkt å bli det, bortsett fra meg? Grin

Utlogget Burrhus

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 362
  • Honnør: 184
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 362

Henger meg på den. Gikk på mek/kjøretøy og nå er jeg straks ferdig med jussen.

Slenger meg på her. Gikk elektro/automasjon på vgs, går nå Profesjonsstudiet i Psykologi.

Utlogget Maevar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 676
  • Honnør: 598
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 676

Slenger meg på her. Gikk elektro/automasjon på vgs, går nå Profesjonsstudiet i Psykologi.

Profesjonsstudiet? Hva vil det si? Å bli psykolog krever vel 6 år utdanning? Hvilket år er du på da? Og hvordan er studiet egentlig? Tenker det er ganske så hardt og syykt mye å lese på eller? Var dette litt for mange spørsmål? Tongue

Utlogget Burrhus

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 362
  • Honnør: 184
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 362

Profesjonsstudiet er det man blir psykolog av. Det er et lukket studie som man kvalifiserer seg til fra årsstudium i psykologi. Totalt 6 årig løp (årsstudium+5 årig profesjonsstudie).Jeg har snart gått 2 1/2 år av totalt løp. Jeg trives kjempegodt på jeg, går på NTNU. Lesemengden kommer vel an på hva du er vant med, men det krever at du jobber med stoffet ja. Trikset er å komme seg inn på profesjon. I trondheim tar de inn 24 pr. semester av ca 350-400 søkere. 

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Ingen som er Ingeniør eller har tenkt å bli det, bortsett fra meg? Grin

Er vel snart tosifret antall her som har sakt de har studert eller studerer ingeniør på ntnu.. Tongue

Profesjonsstudiet er det man blir psykolog av. Det er et lukket studie som man kvalifiserer seg til fra årsstudium i psykologi. Totalt 6 årig løp (årsstudium+5 årig profesjonsstudie).Jeg har snart gått 2 1/2 år av totalt løp. Jeg trives kjempegodt på jeg, går på NTNU. Lesemengden kommer vel an på hva du er vant med, men det krever at du jobber med stoffet ja. Trikset er å komme seg inn på profesjon. I trondheim tar de inn 24 pr. semester av ca 350-400 søkere. 

Bare jeg som syns det er teit med første et årsstudium deretter profesjonsstudiumet? Uansett, honnør for å være blandt de 24 beste av så mange.






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget buildern

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 168
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 168

  • No pain, no gain
Gikk Befalsskolen, og nå jobber jeg i forsvaret :-)

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!