Tren rumpa med Gluteus Machine Radial

Trening04.06.2018Rita Immerstein319

Gluteus Machine Radial trener rumpa effektivt.

Øvelsen Gluteus Machine Radial er en effektiv øvelse for å trene rumpa og lår.

Muskulatur:
Hamstrings og hoftestrekkerne

Beskrivelse:
Stå foroverbøyd med støtte mot puten og grip om håndtakene. Strekk det aktive benet bakover og senk rolig tilbake igjen. Overkroppen holdes stødig mot brystputen gjennom hele bevegelsen. Strekk til låret og overkroppen danner en rett linje. Unngå hyperekstensjon i ryggsøylen - dette kan skje ved nedsatt bevegelighet i hofteleddet.

Progresjon og valgmuligheter:
Har du ikke tilgang på maskin kan et kabeldrag apparat benyttes i stedet.

Sett og repetisjoner:
3x15

 


Rita Immerstein 

Rita har mer enn 20 års erfaring fra sportssenterbransjen og er sertifisert aerobic-, trx- og grid instruktør og deltar aktivt i fitness- og kroppsbygger konkurranser. Hun har master i helsefremmende arbeid, ernæringsutdanning og solid erfaring med diett og styrketrening.

6 knebøyvarianter du bør teste

Trening25.04.201870

Visste du at du kan gjøre forskjellige varianter av knebøy? Se her!

Få pump i beina

Trening29.01.201815

Dette er Ukentlig Pump. I dag er det bein og rumpe som står på agendaen!

Trene rumpa med smithmaskin

Trening10.01.201835

Smithmaskin er ikke så ille som folk tror. Her har du 14 øvelser med smithmaskin som trener rumpa.

7 tips for bedre hip thrust

Trening14.12.201733

Få bedre utbytte av hip thrust ved å følge disse rådene.

6 knebøyvarianter du bør teste

Trening25.04.201870

Få pump i beina

Trening29.01.201815

Trene rumpa med smithmaskin

Trening10.01.201835

Musikk når man trener er et must for mange. Dette er topp 10 låter fra 80-tallet.
Det er vanlig å tro at å løfte med bøyd rygg er farlig. Dette går vi dybden på her!
Planlegger du skalldyraften? Blåskjell, kongekrabbe, scampi, kamskjell eller reker.
Få mestringsfølelse og økt selvtillit på trening.
Og de syntes synd på ham og gav ham tips for å gå ned i vekt.