Skrevet av Emne: Thor, made by Crom  (Lest 362771 ganger)

Utlogget MariusMessiah

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 572
  • Honnør: 100
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 572

  • 41 år fordrer 41 cm armer - etc etc
Sv: Thor, made by Crom
« #1560 : 04. mars 2009, 12:53 »
Men hvordan mener du prosessen virker? Er det slik at du ikke fikk lyst på mer mat, grunnet fett og protein innholdet, eller er det noe i f.eks Atkins påstander om at kroppen bruker av sitt eget fett som energi?

Jeg kan nemlig NESTEN sverge på at jeg var temmelig høyt oppe i kcal mens jeg holdt på i starten der, og jeg gikk jo ned nesten 15 kg.


Metal Health & Møskles Concept

Hvor er seter'n! FiNnEr iKkE sEtEr'N!
Modell : 1972
Høyde : 1.86m        
Vekt    : ca 85 kg                     

Anstaltlogg:
Soga Om MariusMessiah – Ein rese over, under og gjennom huda

Utlogget MariusMessiah

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 572
  • Honnør: 100
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 572

  • 41 år fordrer 41 cm armer - etc etc
Sv: Thor, made by Crom
« #1561 : 04. mars 2009, 21:52 »
Duper den artikkelen til Børge, jeg har visst lest litt av den før - karbo delen… Smiley

Drit fett, jeg har begynt  allerede. Middagen var pasta, så jeg spiste 200gr karbonadedeig, salat og en appelsin til dessert Smiley

Gleder meg til å sjekke framgang og justere og være skikkelig tulling Smiley

Takk for tipset, og ha en fin en ja!
Metal Health & Møskles Concept

Hvor er seter'n! FiNnEr iKkE sEtEr'N!
Modell : 1972
Høyde : 1.86m        
Vekt    : ca 85 kg                     

Anstaltlogg:
Soga Om MariusMessiah – Ein rese over, under og gjennom huda

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: Thor, made by Crom
« #1562 : 04. mars 2009, 22:39 »
Men hvordan mener du prosessen virker? Er det slik at du ikke fikk lyst på mer mat, grunnet fett og protein innholdet, eller er det noe i f.eks Atkins påstander om at kroppen bruker av sitt eget fett som energi?

Jeg kan nemlig NESTEN sverge på at jeg var temmelig høyt oppe i kcal mens jeg holdt på i starten der, og jeg gikk jo ned nesten 15 kg.




De fysiologiske prosessene skal ikke jeg belære deg om. Det er det andre mennesker på forumet som gir et bedre svar. Uansett - gikk du ned 15 kilo lå du sannsynligvis i kaloriunderskudd.

Men det er som du antyder - et gråere svar enn mitt svart\hvitt malte maleri. Jeg er overbevist om at jeg slapp masse vann når jeg kuttet ut korn. Og av den grunn vil jeg tro at hvis du ligger i kalorioverskudd, uten korn - ja da vil du fortsatt gå ned i vekt. Men da er den vannet som er årsaken.

Duper den artikkelen til Børge, jeg har visst lest litt av den før - karbo delen… Smiley

Drit fett, jeg har begynt  allerede. Middagen var pasta, så jeg spiste 200gr karbonadedeig, salat og en appelsin til dessert Smiley

Gleder meg til å sjekke framgang og justere og være skikkelig tulling Smiley

Takk for tipset, og ha en fin en ja!

Kjempe! Det er nok hardt de første dagene hvis du er konsekvens og ikke spiser korn - men etterhvert så går dette over. Tipper du blir mindre sulten enn du er nå - gitt lik kalorimengde. Smiley
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget MariusMessiah

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 572
  • Honnør: 100
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 572

  • 41 år fordrer 41 cm armer - etc etc
Sv: Thor, made by Crom
« #1563 : 05. mars 2009, 07:10 »
jepp, det er nok litt pes i starten, men de gjør bare at det er mere moro… Særlig på jobben, når det sidrumpa designerne ler av meg, og sier at det bare er tull. Hee hee. Men jeg er litt usikker på havregrynet - har ikke noe mer frukt igjen her nå, så jeg må kjøre 50 gr havregryn i shaken i dag. Så vanligvis blir det da shake og et eple eller noe, og så tran og et omega 3 -6 -9 preparat. må jeg ha selolje i tillegg til det?

Tran før trening også? Mener å huske at kroppen ville brenne det først, om man tok det, eller gjelder ikke det lenger. Smiley

Hva med melk da - hvis jeg regner ut karbo og proteinihhold i melka og legger det sammen er 50 gr havregryn og 24 gr protein oppi 2 dl skummetmelk et veldig balansert måltid. Pluss at det nesten er en milkshake Smiley

Eller burde jeg bare kutte det også, siden jeg ikke er en ku.
Metal Health & Møskles Concept

Hvor er seter'n! FiNnEr iKkE sEtEr'N!
Modell : 1972
Høyde : 1.86m        
Vekt    : ca 85 kg                     

Anstaltlogg:
Soga Om MariusMessiah – Ein rese over, under og gjennom huda

Utlogget smoothoperator

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 93
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 93

Sv: Thor, made by Crom
« #1564 : 05. mars 2009, 08:27 »
Hva tror du at du ligger på i karb om dagen? Har du lagt noen planer for når du skal stille neste gang?

Godt det kom en oppdatering Cheesy

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: Thor, made by Crom
« #1565 : 05. mars 2009, 09:12 »
jepp, det er nok litt pes i starten, men de gjør bare at det er mere moro… Særlig på jobben, når det sidrumpa designerne ler av meg, og sier at det bare er tull. Hee hee. Men jeg er litt usikker på havregrynet - har ikke noe mer frukt igjen her nå, så jeg må kjøre 50 gr havregryn i shaken i dag. Så vanligvis blir det da shake og et eple eller noe, og så tran og et omega 3 -6 -9 preparat. må jeg ha selolje i tillegg til det?

Tran før trening også? Mener å huske at kroppen ville brenne det først, om man tok det, eller gjelder ikke det lenger. Smiley

Hva med melk da - hvis jeg regner ut karbo og proteinihhold i melka og legger det sammen er 50 gr havregryn og 24 gr protein oppi 2 dl skummetmelk et veldig balansert måltid. Pluss at det nesten er en milkshake Smiley

Eller burde jeg bare kutte det også, siden jeg ikke er en ku.

Melk er ikke jeg særlig redd for nei. Det er delte meninger om dette. Jeg kan godt teste dette ut. Fra og med mandag kutter jeg ut melk. Skal jeg se om det er noen åpenbare forandringer. Når jeg tenker meg om får jeg jo ikke virkelig vite om dette skyldes melk eller andre variabler, men pytt sann - jeg prøver læll. Smiley

Jeg styrer unda havregryn, men det er meg og min "staistiske" tilværelse. Skal man kutte så skal man kutte. Smiley

Hva tror du at du ligger på i karb om dagen? Har du lagt noen planer for når du skal stille neste gang?

Godt det kom en oppdatering Cheesy

Et grovt anslag gir meg rundt 100-150 gram om dagen. Da drar jeg på lett. Regner med at på enkelte dager ligger mengden under dette..
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget F..Frank

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 416
  • Honnør: 263
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 416

  • Back on track...
Sv: Thor, made by Crom
« #1566 : 05. mars 2009, 09:57 »

Et grovt anslag gir meg rundt 100-150 gram om dagen. Da drar jeg på lett. Regner med at på enkelte dager ligger mengden under dette..

Hvor mye karb lå du på under dietten før konkurransen, og fett?

Har aldri prøvd lavkarb, og det kunne være interessant å prøve.
" I firmly believe that any man`s finest hour, the greatest fulfillment of all that he holds dear, is that moment when he has worked his heart out in a good cause and lies exhausted on the field of battle - victorious"  Vince Lombardi

 2009 Year of the FAT

1. Plass Oslo Grand Prix Overall
1. Plass NM Overall
1. Plass NM Bodybuilding Veteran åpen klasse
1. Plass Nordisk Overall

1. Plass VM Masters Classic bodybuilding
WORLD CHAMPION BABY!

You can`t Flex FAT......



Play with nature..... www.proteinfabrikken.no  Team Ironcore

Utlogget MariusMessiah

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 572
  • Honnør: 100
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 572

  • 41 år fordrer 41 cm armer - etc etc
Sv: Thor, made by Crom
« #1567 : 05. mars 2009, 10:14 »
haha - staistisk ja… føkk, nå må jeg også gjøre det… Cheesy Enten eller ja, med meg også - alltid! Faktisk fått høre det gjennom hele livet - "Du skal alltid overdrive" og "alt er så plustelig med deg" knegg knegg.

Bra, prøv å kutt melka, så fortsetter jeg med den inntil videre, og behandler den som et næringsstoff på linje med resten av matinntaket.

Woohoo - moro.
Metal Health & Møskles Concept

Hvor er seter'n! FiNnEr iKkE sEtEr'N!
Modell : 1972
Høyde : 1.86m        
Vekt    : ca 85 kg                     

Anstaltlogg:
Soga Om MariusMessiah – Ein rese over, under og gjennom huda

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: Thor, made by Crom
« #1568 : 05. mars 2009, 13:25 »
Hvor mye karb lå du på under dietten før konkurransen, og fett?

Har aldri prøvd lavkarb, og det kunne være interessant å prøve.

Før konkurranse lå jeg helt i keto. Altså minimalt. Hvor mange gram det utgjorde vet jeg ikke, men regner med det var under 20 gram hver dag. Dog, det ville jeg ikke gjort igjen. Smiley

Ang fett så lå jeg naturligvis relativt høyt. Husker ikke i farten hva det ble, men på "normale" dager ble det 4-5 skjeer peanøttsmør + olje. På mine "lave" dager lå jeg på 2 skjeer olje, og da uten karb i tillegg. Gikk litt hardt for seg kan man si. Smiley

haha - staistisk ja… føkk, nå må jeg også gjøre det… Cheesy Enten eller ja, med meg også - alltid! Faktisk fått høre det gjennom hele livet - "Du skal alltid overdrive" og "alt er så plustelig med deg" knegg knegg.

Bra, prøv å kutt melka, så fortsetter jeg med den inntil videre, og behandler den som et næringsstoff på linje med resten av matinntaket.

Woohoo - moro.

Keep me posted! Smiley
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Thor, made by Crom
« #1569 : 05. mars 2009, 13:44 »
Før konkurranse lå jeg helt i keto. Altså minimalt. Hvor mange gram det utgjorde vet jeg ikke, men regner med det var under 20 gram hver dag. Dog, det ville jeg ikke gjort igjen. Smiley

Ang fett så lå jeg naturligvis relativt høyt. Husker ikke i farten hva det ble, men på "normale" dager ble det 4-5 skjeer peanøttsmør + olje. På mine "lave" dager lå jeg på 2 skjeer olje, og da uten karb i tillegg. Gikk litt hardt for seg kan man si. Smiley

Keep me posted! Smiley

Hvor høyt lå du på protein på keto? Vet at det er mange som har erfart at de blir kastet ut av eller går inn og ut av ketose hvis de går høyere enn ca 2 gram protein pr kg kroppsvekt. Dette fordi over 50% av inntatt protein konverteres til glykose.

Hvordan følte du deg daglig på keto? Energinivåer, det mentale etc?

Gloria in Excelsis Deo


Utlogget MariusMessiah

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 572
  • Honnør: 100
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 572

  • 41 år fordrer 41 cm armer - etc etc
Sv: Thor, made by Crom
« #1570 : 05. mars 2009, 13:51 »
AH! Keto! Smiley

jeg følte meg kongeform på keto - skikkelig høy nesten, kribla i kroppen, trengte mindre søvn, humoret på topp og effekten syntes. Men etterhvert minsker styrken min under trening og utholdenheten går kraftig ned, spes på øvelser som dips og chins… Ogå var det denne flateheten i musklene da…
Metal Health & Møskles Concept

Hvor er seter'n! FiNnEr iKkE sEtEr'N!
Modell : 1972
Høyde : 1.86m        
Vekt    : ca 85 kg                     

Anstaltlogg:
Soga Om MariusMessiah – Ein rese over, under og gjennom huda

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Thor, made by Crom
« #1571 : 05. mars 2009, 13:55 »
AH! Keto! Smiley

jeg følte meg kongeform på keto - skikkelig høy nesten, kribla i kroppen, trengte mindre søvn, humoret på topp og effekten syntes. Men etterhvert minsker styrken min under trening og utholdenheten går kraftig ned, spes på øvelser som dips og chins… Ogå var det denne flateheten i musklene da…

Man da kjørte du keto hele tida, eller var det CKD hvor du karbet opp en dag i uka? Jeg likte CKD best. Kjørte noen perioder med 14 dager uten karb, men så ikke hensikten med å kjøre keto kontinuerlig.

Gloria in Excelsis Deo


Utlogget MariusMessiah

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 572
  • Honnør: 100
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 572

  • 41 år fordrer 41 cm armer - etc etc
Sv: Thor, made by Crom
« #1572 : 05. mars 2009, 14:03 »
Først rein keto, husker ikke helt hvor lenge. Temmelig lenge - mye mer enn 4 dager. men begynte å karbe opp på slutten ja, for jeg begynte å bli sliten. Men det er jo også det f.eks Atkins anbfaler etter 14 dager (eller litt me hvis en orker) å introdusere karbohydrater i form av nøtter og frukt og litt grove kornprodukter.

Men så begynte jeg å drikke litt vin her og der, og da rakna hele greia etterhvert. Lå på grensen mellom keto og ikke liksom, og ble slapp og drittlei pga underskudd på karbs - og så kom ferien, og så skadet jeg armen og blah-de blah…
Metal Health & Møskles Concept

Hvor er seter'n! FiNnEr iKkE sEtEr'N!
Modell : 1972
Høyde : 1.86m        
Vekt    : ca 85 kg                     

Anstaltlogg:
Soga Om MariusMessiah – Ein rese over, under og gjennom huda

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: Thor, made by Crom
« #1573 : 05. mars 2009, 14:28 »
Hvor høyt lå du på protein på keto? Vet at det er mange som har erfart at de blir kastet ut av eller går inn og ut av ketose hvis de går høyere enn ca 2 gram protein pr kg kroppsvekt. Dette fordi over 50% av inntatt protein konverteres til glykose.

Hvordan følte du deg daglig på keto? Energinivåer, det mentale etc?



Jeg lå godt over 2 gram. Husker ikke hvor mye.

Jeg følte meg helt grei til tider. Men mesteparten av tiden var jeg sulten. Enkelte dager gikk det over stokk og stein og jeg fikk noe som kunne minne om lett føling. Husk at jeg kun spiste 2 ss olje som energi på de "verste" dagene. Kan ikke sammenliknes med slik det har vært de siste ukene.
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Thor, made by Crom
« #1574 : 05. mars 2009, 14:35 »
Jeg lå godt over 2 gram. Husker ikke hvor mye.

Jeg følte meg helt grei til tider. Men mesteparten av tiden var jeg sulten. Enkelte dager gikk det over stokk og stein og jeg fikk noe som kunne minne om lett føling. Husk at jeg kun spiste 2 ss olje som energi på de "verste" dagene. Kan ikke sammenliknes med slik det har vært de siste ukene.

Jeg tror kanskje at grunnen til sulten og følingen kunne være at du gikk inn og ut av keto. Hver gang jeg startet på keto igjen etter den ukentlige 24 timers karbingen så følte jeg meg som du beskriver helt til jeg var tilbake i ketose igjen. Omtrent samme følelse som når man er fyllesyk. Heldigvis så kom jeg ekstremt raskt tilbake i ketose igjen hver gang, dvs på under 24 timer, så for meg så gikk det greit. Jeg var forøvrig aldri sulten når jeg var i ketose, og energinivåene var helt jevne.
Gloria in Excelsis Deo


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!