Skrevet av Emne: Hoppe over Grunnprogrammet?  (Lest 2965 ganger)

Utlogget Leon Kennedy

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 30
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 30

Hoppe over Grunnprogrammet?
« : 13. april 2007, 21:24 »
Hei,

Jeg har tenkt å starte på RYP, men lurte på om jeg kunne hoppe over grunnprogrammet og bare starte på Ekstrem Muskelvekst med en gang. Tung styrketrening (5 rep) øker jo testosteron-nivåene, og du blir både sterkere og større enn om du trente med 15- rep.
Må man innom Grunnprogrammet først?
Trening er som Resident evil 4; har du først prøvd det, er det vanskelig å slutte...

Utlogget ark

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 183
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 183

Sv: Hoppe over Grunnprogrammet?
« #1 : 13. april 2007, 21:25 »
kommer vell mye ann på hvor mye du har trent fra før.

Utlogget Leon Kennedy

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 30
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 30

Sv: Hoppe over Grunnprogrammet?
« #2 : 13. april 2007, 21:27 »
Har trent seriøst med vekter et halvt år, og for tiden trener jeg iforms 5*5 program...
Trening er som Resident evil 4; har du først prøvd det, er det vanskelig å slutte...

Utlogget ark

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 183
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 183

Sv: Hoppe over Grunnprogrammet?
« #3 : 13. april 2007, 21:32 »
da bør du kunne hoppe over, men det skader deg sikkert ikke på noe vis å kjøre grunnprog. du kjenner deg og din kropp bedre enn noen her inne, så bare du kan ta det valget.

Utlogget Leon Kennedy

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 30
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 30

Sv: Hoppe over Grunnprogrammet?
« #4 : 13. april 2007, 21:35 »
Takk for svar Grin
Trening er som Resident evil 4; har du først prøvd det, er det vanskelig å slutte...

Utlogget Superm@N

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 49
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 49

Sv: Hoppe over Grunnprogrammet?
« #5 : 13. april 2007, 21:50 »
altid bra å ha et godt fundamen før du bynner på et vidergående prog. men siden du har trent noen måneder så er d vel ikke så gale.

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: Hoppe over Grunnprogrammet?
« #6 : 14. april 2007, 09:36 »
Tror ikke du skal forvente høye testosteronnivåer av ekstrem muskelvekstprogrammet. Det er vel heller tvert i mot.

Ellers er det ikke noe problem å hoppe over programmet egentlig nei, stort sett i hvert fall, eneste måten du kan finne ut av det på er å prøve.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget rallar

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 231
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 231

  • sunt hjerte i en sunn kropp
Sv: Hoppe over Grunnprogrammet?
« #7 : 16. april 2007, 20:18 »
Hei. Jeg synes ikke du skal hoppe over grunnprogrammet nei. syntes selv a Gp så litt spinkelt ut, men vi er en vennegjeng på 6stk alt i fra 1,92 høy og 78kg til 1,75 høy og 138kg, vi er inne i samme uke, og vi er enstemmige veldig godt fornøyd med resultatene.
Hopp og sprett
Min treningslogg

Utlogget microtrauma

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 127
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 127

Sv: Hoppe over Grunnprogrammet?
« #8 : 17. april 2007, 14:48 »
Synes heller ikke du skal hoppe over det. Jeg har kjørt 3 grunnprogram og 1 EM nå, og er mye mer fornøyd med grunnprogrammet. Det økte jeg gjevnt å trutt, men på EM la jeg på meg mer fett og øka ikke så mye..
no microtrauma - no growth

Utlogget ASDFGGHJKLLKJHGFFD

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 261
  • Honnør: 129
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 261

Sv: Hoppe over Grunnprogrammet?
« #9 : 17. april 2007, 15:20 »
Synes heller ikke du skal hoppe over det. Jeg har kjørt 3 grunnprogram og 1 EM nå, og er mye mer fornøyd med grunnprogrammet. Det økte jeg gjevnt å trutt, men på EM la jeg på meg mer fett og øka ikke så mye..
Fettet kom av et kalorioverskudd, du kan ikke fortelle om fettøkningen som en negativ del av ekstrem muskelvekst- delen.
Hadde du lagt om kosten hadde ikke fettet kommet, kanskje framgangen ville vært bedre også?

Utlogget microtrauma

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 127
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 127

Sv: Hoppe over Grunnprogrammet?
« #10 : 18. april 2007, 02:12 »
Kosten var ca samme som jeg gjorde på GP. Den besto av ingen godteri, masse proteiner fra tunfisk, kylling, deig fra svin, egg og pulver. Karbohydrater fra havregryn, pasta og brød. Stort sett stappmett hele tida. Men følte at jeg brukte mer av kroppen på GP. Likte f.eks ikke å ikke kjøre mark. Men jeg økte bra på chins og benk.  Men jeg må få si at jeg likte GP bedre, og kommer til å kjøre det om en stund igjen.
no microtrauma - no growth

Utlogget ASDFGGHJKLLKJHGFFD

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 261
  • Honnør: 129
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 261

Sv: Hoppe over Grunnprogrammet?
« #11 : 18. april 2007, 13:12 »
Fettøkningen som jeg føler du referer til som en negativ del av EM, har allikvel ingenting med EM å gjøre.
Om du hadde hatt en fast kostholdsplan, og brukt den samme på GP og EM og hatt samme aktivitetsnivå, så hadde du rett og slett ikke lagt på deg.
Så du har enten a) spist mer uten å vite det, eller b)  hatt et lavere aktivitetsnivå. Du må tilpasse kosten din etter bla. aktivitetsnivå, og ikke rakke ned på EM fordi du ble tjukk.

Utlogget microtrauma

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 127
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 127

Sv: Hoppe over Grunnprogrammet?
« #12 : 18. april 2007, 21:21 »
Det var ikke ment for å rakke ned på EM. Jeg bare forklarte hva som skjedde. Aktivitetsnivået gikk muligens ned en smule da jeg måtte ha lengre pauser mellom settene for å greie løftene, noe de fleste(utenom nybegynnere) jeg tror kommer til å gjøre, fordi det er ganske høy progresjon. På den måten holdt jeg ikke den samme intensiteten på treninga.

""Du må tilpasse kosten din etter bla. aktivitetsnivå, og ikke rakke ned på EM fordi du ble tjukk.""

Jeg ble ikke kjukk! Nå er du på kanten! Og jeg er fullstendig klar over at det er summen av inngående og utgående som bestemmer. Teit sagt..

Jeg må da vel få komme med innspill på hva som funka best på meg når mannen spør! EM synes jeg dessuten er mangelfullt, da det inneholder 4 sett benk og ingen trekkøvelser.
no microtrauma - no growth

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!