Skrevet av Emne: rååååååeste benkpressern??!  (Lest 1347 ganger)

Utlogget zcorpione

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 182
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 182

  • 1.80 , 107,5 kg, ren og pen..
rååååååeste benkpressern??!
« : 24. september 2008, 23:34 »
hei.
berre som en sånn liten innstikker, hvordan i heeee......ete er det mulig at han lille Daiki Kodama er så syk i benk, greit at han har benk drakt og tjo og hei. men fyren e jo 75kg knappe , skal jo ikke vere mulig..
lille tassen å så vanvittig i benk, skjønner det ikke. er jo 100kg sjøl og har jo bare 150 i smalbenk da ....hmm e jo NADA iforhold til han
Sterk er relativt...

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
Sv: rååååååeste benkpressern??!
« #1 : 26. september 2008, 02:53 »
Noen viktige spørsmål du bør stille deg selv, dersom du ønsker å kutte ned forspranget:
- Hvor mange dager pr. uke trener du benkpress?
- Hva slags program bruker du?
- Hvordan spiser du?
- Hvordan er det med teknikken? Bruker du mye tid på å forbedre denne?

Vil tro godeste Daiki er relativt veik i f.eks mark og bøy, og at han bruker all sin tid på gymmet til å bli god i èn eneste øvelse: Benkpress.

Ut i fra det lille jeg har plukket opp fra treningen til de japanske uttøverne trener de benkpress 5 dager i uken og èn av disse dagene går med til skjortebenkpress.
Videre må det sies at teknikken er ekstremt god hos disse løfterne og de har også funnet på noe lurt med skjortene sine. Vanskelig å forklare her, men de har kjempestore skjorter som ikke dras godt på, de drar den på selv f.eks.
Man bør være litt inn i det for å forstå greia med draktene Tongue

Ryktene sier at maksen raw fra den gang Daiki var i klasse -75 kg var på ca. 200 kg. Nå konkurrerer han i -82,5 kg klassen, så muligens presser han 210-215 raw i disse dager. En anstendig vekt for en liten tass...

På VM i danmark ble Daiki observert på benken etter løftingen, da misset han på rep nr. 5 på 130 kg.... what

Dersom du kun hadde trent benk, ville nok vekta visst 10-15kg mindre. Da ville den relative styrken din i benkpress vært enda bedre. Du slår han sikkert i bøy og mark og det kan du egentlig slå deg godt til ro med Wink
Benkpressen hans er et mysterium, og ikke et naturlig mål for oss vanlige dødlige  Wink

Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget AlexanderDGL

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 009
  • Honnør: 839
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 009

  • Giske SK
Sv: rååååååeste benkpressern??!
« #2 : 26. september 2008, 12:54 »
Ryktene sier at maksen raw fra den gang Daiki var i klasse -75 kg var på ca. 200 kg. Nå konkurrerer han i -82,5 kg klassen, så muligens presser han 210-215 raw i disse dager. En anstendig vekt for en liten tass...

Har hørt at han ikke var nær 200 kg. uten skjorte jeg.. Tongue
Bestenoteringer på stevne:
265 - 155 - 250 - 670 kilo sammenlagt
__________________________________________


Utlogget TT

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 419
  • Honnør: 217
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 419

Sv: rååååååeste benkpressern??!
« #3 : 26. september 2008, 13:23 »
Har hørt at han ikke var nær 200 kg. uten skjorte jeg.. Tongue

Jeg har sett ham i bar overkropp på nært hold og husker jeg tenkte at aldri i innerste h... om han er sterkere enn meg uten drakt - men det er jo egentlig bare utslag av en psykologisk beskyttelsesmekanisme.

På den andre siden har Mr. Benkpress løfta 200 kg nå, så miraklenes tid er ikke forbi ...


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Utlogget Apaco

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 221
  • Honnør: 1356
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 221

Sv: rååååååeste benkpressern??!
« #4 : 26. september 2008, 13:31 »
Da kan jeg informere om at i en artikkel skrevet av legendariske Ove Rytter i 2005 fra vm i benkpress i Stockholm - beskriver han at Kodama tar en lett singel på 215kg uten skjorte i oppvarmingsrommet - så fyren er nok rimelig sterk uten skjorte også.
IRONCORE NUTRITION!

God Forgives, Brotherhood Doesn't.

Utlogget AlexanderDGL

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 009
  • Honnør: 839
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 009

  • Giske SK
Sv: rååååååeste benkpressern??!
« #5 : 26. september 2008, 14:17 »
Ahh okey, veldig bra Smiley

Video av Daiki tar på seg benkskjorta:
http://www.youtube.com/watch?v=fq9AoewGWJI

257,5 kg. i 75 kg. klassen:
http://www.youtube.com/watch?v=72lReDV9VsY
Bestenoteringer på stevne:
265 - 155 - 250 - 670 kilo sammenlagt
__________________________________________


Utlogget Gundersen™

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 3 906
  • Honnør: 1469
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 906

Sv: rååååååeste benkpressern??!
« #6 : 26. september 2008, 14:40 »
hei.
berre som en sånn liten innstikker, hvordan i heeee......ete er det mulig at han lille Daiki Kodama er så syk i benk, greit at han har benk drakt og tjo og hei. men fyren e jo 75kg knappe , skal jo ikke vere mulig..
lille tassen å så vanvittig i benk, skjønner det ikke. er jo 100kg sjøl og har jo bare 150 i smalbenk da ....hmm e jo NADA iforhold til han


Kan være greit å ta med i betraktningen at Daiki Kodama er verdensrekordholderen i benkpress i både -75 og 82,5 - mannen er et unikum i forhold til styrke i benkpress og det er særdeles få som ham. Miyake (siste års junior) har i -75 253kg, men det sier seg selv at han kan bli en særdeles god benkpresser han også. Som sagt; det at Kodama holder to verdesrekorder burde i seg selv besvare mye av det du lurer på - genetikk i form av muskelfester etc. Hvis du i tillegg legger til det Ivrig Pingle skriver så bør du være i nærheten av et mulig svar.

Men ja; jeg syns det er helt sinnsykt at en mann på ca min vekt kan benke over 100kg mer enn hva jeg gjør. Ikke fordi jeg ser på meg selv som spesielt sterk, men jeg finner det helt vanvittig at noen kan være så mye sterkere på samme kroppsvekt...

Les forumreglene her

Norgesmester Benkpress Klasse -83 2011
Norgesmester Benkpress Klasse -82,5 2010
Norgesmester Benkpress Klasse -75 2008
Norgesmester Styrkeløft Klasse -75 2008
Jr. Norgesmester Klasse -75 2008

Treningsloggen min

9x150kg raw benkpress @ 79,7kg

645kg raw @ 79,0kg[/

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
Sv: rååååååeste benkpressern??!
« #7 : 26. september 2008, 14:45 »
Da kan jeg informere om at i en artikkel skrevet av legendariske Ove Rytter i 2005 fra vm i benkpress i Stockholm - beskriver han at Kodama tar en lett singel på 215kg uten skjorte i oppvarmingsrommet - så fyren er nok rimelig sterk uten skjorte også.

Høres veldig mye ut for en som misser på rep nr. 5 på 130 kg...  Tongue

Rytters rapport:

http://www.body.se/content/profiler/artikel.asp?CID=456
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!