Skrevet av Emne: Hvilken melk er best?  (Lest 12985 ganger)

Utlogget Carnivore

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 323
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 167

Sv: Hvilken melk er best?
« #15 : 26. oktober 2010, 00:01 »
I så måte er vel den amerikanske melken best.
Alt i amerika er bedre (les: værre) Smiley

For å ta et eksempel. Da Rørbakken ble dopingtatt for noen år siden, la han skylda på noe amerikansk kosttilskudd, om jeg ikke husker feil. På bakgrunn av herjingene dem driver med maten og melka der borte, skal vi ikke se bort ifra at det var hold i Rørbakkens unskyldninger.

Vi må nok alle bare erkjenne at vi (forlengst) har mistet kontroll på hva vi fører i oss.

Utlogget s0pr0

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 518
  • Honnør: 232
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 518

  • With the force of one thousand suns!
Sv: Hvilken melk er best?
« #16 : 26. oktober 2010, 00:24 »
Alt i amerika er bedre (les: værre) Smiley

For å ta et eksempel. Da Rørbakken ble dopingtatt for noen år siden, la han skylda på noe amerikansk kosttilskudd, om jeg ikke husker feil. På bakgrunn av herjingene dem driver med maten og melka der borte, skal vi ikke se bort ifra at det var hold i Rørbakkens unskyldninger.

Vi må nok alle bare erkjenne at vi (forlengst) har mistet kontroll på hva vi fører i oss.
Dagens latter sikret

Utlogget Bacon

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 322
  • Honnør: 50
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 322

  • Eat yellow snow ... It might be beer!
Sv: Hvilken melk er best?
« #17 : 26. oktober 2010, 00:49 »
Tine Helmelk er best... men forbannet skal han være han ånsingen som fant opp skrukork på melkekartongen :C
Ove Andreassen - Kompis, Trener og Forbilde

Stord SK

Høyde: 173cm
Vekt: 109kg

Stevnepers utstyrsfritt
Bøy: 150kg
Benk: 145kg
Mark: 170kg
Mål: Delta i NM styrkeløft
Bacon`s Gymtimer
Blogg Med filmer å logg Smiley

Utlogget quintriceps

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 181
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 181

Sv: Hvilken melk er best?
« #18 : 26. oktober 2010, 11:15 »
Tine Helmelk er best... men forbannet skal han være han ånsingen som fant opp skrukork på melkekartongen :C

skrukork på melkekartongen er noe av det bedre som har kommet vår vei siden ostehøvelen.

Utlogget TBF

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 778
  • Honnør: 137
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 778

Sv: Hvilken melk er best?
« #19 : 26. oktober 2010, 13:09 »
skrukork på melkekartongen er noe av det bedre som har kommet vår vei siden ostehøvelen.

Ikke når du skal brette og stappe rakkerne.
Norgesmester i grep -90 2011.

Sterkmanntrening

Utlogget quintriceps

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 181
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 181

Sv: Hvilken melk er best?
« #20 : 26. oktober 2010, 15:38 »
Ergonomi over miljøvern ANYDAY

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: Hvilken melk er best?
« #21 : 26. oktober 2010, 15:48 »
Ergonomi over miljøvern ANYDAY
LOL vennligst ikke bæsj etter at du har tørket deg i rumpa

brettetupp på melka = mindre skattepenger brukt på miljøvern -> lavere avgifter og sånt -> billigere pråteinpulver

jeg stemmer for brettetupp!!!

Utlogget Carnivore

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 323
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 167

Sv: Hvilken melk er best?
« #22 : 26. oktober 2010, 16:17 »
Bruker kun soyamelk jeg^^
Akkurat som det er så mye bedre? Smiley  En masse planteøstrogener og antibeitestoffer ut av en stadig oftere genmodifisert plante? Soya er fy-fy, spør du meg, dog melken er nok hakket bedre enn andre deler av planten.

Utlogget DenSterkeJulenissen

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 498
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 498

Sv: Hvilken melk er best?
« #23 : 26. oktober 2010, 18:08 »
Ja jeg undrer jo litt på hva jeg skal drikke. Men melk er ikke noe sunnkost for mennesker, vi er ikke laget for å drikke melk. Jeg fikk betydelig bedre fordøyelse av å kutte ut melken, og jeg blei mere våken. Så melkeforbud er det beste jeg har gjort med kostholdet mitt.

Hva sier du? At melk - som alle pattedyr og mennesker har livnært seg på fra det 1. sekund de kom ut av moren sin - ikke er ment for mennesker? Er vi ikke laget for det? For noe bullshit.

Utlogget quintriceps

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 181
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 181

Sv: Hvilken melk er best?
« #24 : 26. oktober 2010, 18:11 »
Ja jeg undrer jo litt på hva jeg skal drikke. Men melk er ikke noe sunnkost for mennesker, vi er ikke laget for å drikke melk. Jeg fikk betydelig bedre fordøyelse av å kutte ut melken, og jeg blei mere våken. Så melkeforbud er det beste jeg har gjort med kostholdet mitt.

Javel. Men det er deg da. Har personlig gått fra å ikke få noe meieriprodukter på flere uker, til å drikke massevis av melk og spise masse cottage cheese hver eneste dag uten noe som helst forandringer på noe som helst =)))

Husker jeg hadde masse problemer med fordøyelsen og magen før. Så jeg forandra på kostholdet og fant tilslutt ut hvordan jeg kunne spise uten noe som helst problemer med magen, da var blandt annet 3 av måltidene mine med 1 boks cottage cheese hver... 0 problemer, aldri vært så frisk i magen før.

Har drukket melk siden tidenes morgen alltid trivdes med det. Folk som får problemer med melk må rett og slett slutte å si at mennesker ikke tåler melk, og heller begynne å innrømme at de lider av laktoseintoleranse.

Xena

  • Gjest
Sv: Hvilken melk er best?
« #25 : 26. oktober 2010, 18:24 »
Vel, jeg gidder ikke skrive så jævla mye her. Men ingen dyr pleier å drikke morsmelk når de er voksne. Det er også en naturlig del av menneskers prosess at vi slutter å produsere enzymer til å bryte ned melkesukker i tre års alderen. Dette er pur fakta. Derimot viser det seg at nordiske mennesker er det folkeslaget i værden som tåler melk best av alle. Her er det vel om jeg husker riktig bare 20 %  intoleranse mens det blant asiatere som tåler melk dårligst har 90% intoleranse. Vi gjør det lettere for magen ved å slutte å drikke så næringsfull "væske" men melk i mat tåler fordøyelsen mye bedre. Jeg også spiser cottagecheese f.eks. Grunnen til at man reagerer med oppblåst mage av å drikke melk er fordi tynntarmen ikke spalter disakkaridet laktose, dermed går dette sukkeret vidre til tykktarmen og nærer bakteriene der. Dermed økte avgasser.

Utlogget TBF

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 778
  • Honnør: 137
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 778

Sv: Hvilken melk er best?
« #26 : 26. oktober 2010, 19:24 »
Vel, jeg gidder ikke skrive så jævla mye her. Men ingen dyr pleier å drikke morsmelk når de er voksne. Det er også en naturlig del av menneskers prosess at vi slutter å produsere enzymer til å bryte ned melkesukker i tre års alderen. Dette er pur fakta. Derimot viser det seg at nordiske mennesker er det folkeslaget i værden som tåler melk best av alle. Her er det vel om jeg husker riktig bare 20 %  intoleranse mens det blant asiatere som tåler melk dårligst har 90% intoleranse. Vi gjør det lettere for magen ved å slutte å drikke så næringsfull "væske" men melk i mat tåler fordøyelsen mye bedre. Jeg også spiser cottagecheese f.eks. Grunnen til at man reagerer med oppblåst mage av å drikke melk er fordi tynntarmen ikke spalter disakkaridet laktose, dermed går dette sukkeret vidre til tykktarmen og nærer bakteriene der. Dermed økte avgasser.

Leste i en artikkel en gang at dersom man ikke slutter å drikke melk som barn, sånn som naturen vil ha det til, så slutter heller ikke kroppen og produsere disse enzymene du snakker om.
Jeg har drukket kumelk hele livet så i teorien skal jeg da ha disse enzymene enda, i motsetning til et menneske fra en kultur der man ikke drikker kumelk. Jeg merker uansett ingen besvær med å drikke melk, så jeg kommer til å fortsette med det resten av tiden min.
Skal se om jeg finner kilde en dag.

http://www.treningsforum.no/php/art.php?id=861

Sitat
På tross av dette er det svært mange voksne mennesker som ikke har problemer med å fordøye moderate mengder melkesukker. Dette er riktignok i høy grad begrenset til Norge og norden, hvor vi drikker mer melk enn noe annet sted i verden. Det antas at i underkant av 5% av nordmenn har en nevneverdig intoleranse knyttet til laktose, mens i enkelte andre områder (f. eks. Asia) er 9 av 10 intolerante. Denne merkverdige forskjellen kan ha flere årsaker, men en av dem skyldes nordmenns tradisjon for melkedrikking og direkte overgang fra morsmelk til kumelk. Dette gjør at tarmen ikke slutter å produsere laktase, slik den ellers ville gjort - og de fleste av oss kan dermed fortsatt utnytte melkesukkeret.
Norgesmester i grep -90 2011.

Sterkmanntrening

Utlogget Bacon

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 322
  • Honnør: 50
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 322

  • Eat yellow snow ... It might be beer!
Sv: Hvilken melk er best?
« #27 : 26. oktober 2010, 21:20 »
Grunnen til at man reagerer med oppblåst mage av å drikke melk er fordi tynntarmen ikke spalter disakkaridet laktose, dermed går dette sukkeret vidre til tykktarmen og nærer bakteriene der. Dermed økte avgasser.

Det forklarer jo litt av hvert for min del. drikker 1-2 liter hmelk hver dag, ikke rart jeg går rundt å småputrer hele tiden da Tongue
Ove Andreassen - Kompis, Trener og Forbilde

Stord SK

Høyde: 173cm
Vekt: 109kg

Stevnepers utstyrsfritt
Bøy: 150kg
Benk: 145kg
Mark: 170kg
Mål: Delta i NM styrkeløft
Bacon`s Gymtimer
Blogg Med filmer å logg Smiley

Utlogget Joz

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 796
  • Honnør: 79
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 796

  • Se opp!
Sv: Hvilken melk er best?
« #28 : 11. november 2010, 19:04 »
Ser på et skjema jeg fant at både sauer og vannbøffeler har mer protein i melken sin..

Sauen vinner med 5.4 per 100g
"Nå står det en kartong med fløte her som jeg ikke har brukt opp, så nå er det bare å bulke!!" - Mamma

 Nest sjukeste loggen på forumet!

~Joss~

Utlogget Zippo

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 626
  • Honnør: 70
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 626

Sv: Hvilken melk er best?
« #29 : 12. november 2010, 18:48 »
Vel, jeg gidder ikke skrive så jævla mye her. Men ingen dyr pleier å drikke morsmelk når de er voksne. Det er også en naturlig del av menneskers prosess at vi slutter å produsere enzymer til å bryte ned melkesukker i tre års alderen. Dette er pur fakta. Derimot viser det seg at nordiske mennesker er det folkeslaget i værden som tåler melk best av alle. Her er det vel om jeg husker riktig bare 20 %  intoleranse mens det blant asiatere som tåler melk dårligst har 90% intoleranse. Vi gjør det lettere for magen ved å slutte å drikke så næringsfull "væske" men melk i mat tåler fordøyelsen mye bedre. Jeg også spiser cottagecheese f.eks. Grunnen til at man reagerer med oppblåst mage av å drikke melk er fordi tynntarmen ikke spalter disakkaridet laktose, dermed går dette sukkeret vidre til tykktarmen og nærer bakteriene der. Dermed økte avgasser.
Gidder ikke å skrive så 'jævla' mye her? Du har lagt ut en del linjer med vås og vas allerede. Men det som er pur fakta er at laktoseintoleranse er å finne i en del av befolkningen, så vel som andre intoleranser, og da gjør man seg en tjeneste (og av og til andre) ved å holde seg vekke fra produktene.

Bruk psyken til noe annet enn å få "noia" over et glass med muskelbyggende væske, god helg!
"Don't drink and bake." - Arnold Schwarzenegger

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!