Skrevet av Emne: Norge best i verden  (Lest 52794 ganger)

Utlogget vitobito

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 650
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 650

Sv: Norge best i verden
« #60 : 16. februar 2011, 13:44 »
Veldig bra tråd, er helt enig med det spesielt Ryu og Elvis sier. Litt off topic kanskje, men det er noe ravende galt med den norske mentaliteten, jamfør pøse ut penger til late og kriminelle. Pratet med en kompis idag, vi var enige om at Egelands sutring om å skyte tilbake på pirater(eller som han omtalte dem, eventyrlystne unge menn :Smiley) var helt på trynet. Han er offiser, og kunne fortelle meg at når piratene ble kontrolert av en norsk fregatt i Adenbukta, fikk ikke bare piratene mat og drikke. Kokken ombord lagde halalbaguetter til dem!!!!!!! HVA FAEN?!!!

Kristoffer
Vitobito's Treningslogg!

OHP: 1x95 kg,4x80 kg
Bøy: 3x155 kg 1x160 kg
Benk m/stopp : 1x127,5 kg, 3x115 kg
Mark: 1x190 kg,1x3180 kg, 10x140 kg
Box bøy : 1x5 150 kg

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Norge best i verden
« #61 : 16. februar 2011, 14:58 »
At de Norske båtene burd få lov til å utstyre seg med våpen, og også få lov til å bruke dem er jeg enig i. Men roten til problemet er jo at Somalia er helt på trynet, og det er der man burde sette inn støtet.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget spirrevipp

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 235
  • Honnør: 150
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 235

Sv: Norge best i verden
« #62 : 16. februar 2011, 15:27 »
Jeg lurer på hvor lenge den jevne nordmann skal gå rundt å tro at han har så mye mer penger mellom hendene enn folk i andre land, dette er totalt feil!

Norge er verdens beste land å bo i hvis du er arbeidsledig eller trygdet, det er det ingen tvil om!
De som er trygdemottakere eller har type McDonalds/rengjøringsjobber bør altså absolutt holde seg i Norge for her vil de tjene utrolig mye bedre enn for eksempel i USA.

Har du derimot utdanning som tilsvarer bachelor eller høyere så vil du både tjene mer og ha mye større kjøpekraft i USA.
Selv jobber jeg som ingeniør og har sammenlignet gjennomsnittslønnen i min bransje mot gjennomsnittslønnen i USA, vi ligger ca 100 000 kr lavere i årslønn her i landet Tongue

Jeg har vært i USA endel ganger i jobbsammenheng, de jeg jobbet med der borte hadde som regel en vanlig bil og en type mer sporty bil pluss kanskje en motorsykkel, og da snakker vi ikke gamle vrak av norsk standard.
I tillegg husker jeg at flere av dem allerede hadde to flatskjerm tv'er på et tidspunkt da de fleste her hjemme fremdeles hadde tjukktv Tongue

Dette er jeg veldig enig i! I Norge kan man risikere å sitte igjen med svært lite igjen for en tung utdanning. Om man ser kostnadsnivået i USA opp mot de 100 000 ekstra de tjener så vil det utgjøre en grunnleggende forskjell. Dette MED div forsikringer etc som de må bekoste selv.

I Norge skal alle ha det "bra". En fin ideologi, problemet er bare at de som klarer seg bra må dra lasset for de som ikke kan, gidder eller vil. Solidaritet er veldig fint, og skaper en fin base for et trygt samfunn, men blind solidaritet er ikke noe man trenger å være tilhenger av. Jeg synes det er surt å studere i 5-6 år, med studielån på nesten 400 000, for så å gp ut i jobb og finansiere en lat hverdag for enkelte. Jeg skulle selvsagt mye heller gitt min familie en finansielt friere hverdag. Temaet er veldig vanskelig fordi det jo er avveininger for og imot hele veien. PErsonlig er jeg veldig glad i USA som land, men jeg er ikke blind til problemene de har som vi unngår ved vårt "levesett".
På mange måter er USA en eksempel på kulturkollisjoner og "menneskekræsj". Des flere kulturer som er blandet, des mer fremmedgjøring og konflikter. Dette merker vi nokså tydelig med i Norge med innvandrere som den klart mest utsatte gruppen til å begå kriminelle gjerninger.

Utlogget vitobito

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 650
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 650

Sv: Norge best i verden
« #63 : 16. februar 2011, 15:50 »
At de Norske båtene burd få lov til å utstyre seg med våpen, og også få lov til å bruke dem er jeg enig i. Men roten til problemet er jo at Somalia er helt på trynet, og det er der man burde sette inn støtet.
Det er da somaliere sitt problem. Jeg er ikke villig til å bruke norske skattepenger i Somalia, bare fordi de er for inkompetente til å skape et bærekraftig samfunn selv.
Vitobito's Treningslogg!

OHP: 1x95 kg,4x80 kg
Bøy: 3x155 kg 1x160 kg
Benk m/stopp : 1x127,5 kg, 3x115 kg
Mark: 1x190 kg,1x3180 kg, 10x140 kg
Box bøy : 1x5 150 kg

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Norge best i verden
« #64 : 16. februar 2011, 16:08 »
Det er da somaliere sitt problem. Jeg er ikke villig til å bruke norske skattepenger i Somalia, bare fordi de er for inkompetente til å skape et bærekraftig samfunn selv.

Vi bruker allerede skattepenger på å ha militære fartøy og ansatte utenfor Somalsk kyst. Vi kunne jo trukket de tilbake, men det vil nok være mer kostnadseffektivt å være behjelpelige med å bygge en ekte republikk i Somalia.  Kostnaden vil uansett komme tilbake til oss gjennom dyrere varer hvis bedriftene måtte utstyre seg med privat beskyttelse, eller seile rundt Afrika for å være sikre på å komme fram.

http://www.norad.no/Land/Afrika/Somalia

En god start ville vært å redirigert endel av pengene som går til nødhjelp, evt. noe av det som går til "Palestina", over til økonomisk utvikling og handel.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget vitobito

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 650
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 650

Sv: Norge best i verden
« #65 : 16. februar 2011, 16:25 »
Det vil koste mindre å bygge opp Somalia enn å la rederne selv utstyre tankskipene sine med våpen og vakter? Det henger ikke på greip. Se hva som skjedde etter at russerne satt et eksempel. Ikke ETT russisk skip kapret siden. Jeg er per definisjon motstand av enhver form for bistand. (bortsett fra naturkatastrofer) se hva det har gjordt med Afrika! Hele kontinentet består av fullstendig hjelpeløse mennesker. Det er noe i ordtaket "nød lærer naken kvinne og spinne". Norge har også vært et fattig land, men det ble bygd opp av våre forfedre stein på stein. Vi snakker ikke om land som er fattige på naturressurser heller, alt burde lagt til rette for at Afrika var et rikt kontinent. Hvorfor har alt gått til helvete?
Vitobito's Treningslogg!

OHP: 1x95 kg,4x80 kg
Bøy: 3x155 kg 1x160 kg
Benk m/stopp : 1x127,5 kg, 3x115 kg
Mark: 1x190 kg,1x3180 kg, 10x140 kg
Box bøy : 1x5 150 kg

tfildaed

  • Gjest
Sv: Norge best i verden
« #66 : 16. februar 2011, 17:14 »

https://www.cia.gov/library/publications/the-world-factbook/geos/us.html

En proffessor jeg hadd i USA anbefalte denne siden for å finne info om land.

Spedbarnsdødlighet = 177
Etnic groups = white 79.96%, black 12.85%, Asian 4.43%, Amerindian and Alaska native 0.97%, native Hawaiian and other Pacific islander 0.18%, two or more races 1.61% (July 2007 estimate)

Regner med at de fleste trodde det var mer enn 12,85% svarte

12% under fattigdomsgrensen, Norge har ikke målbar fattigdom til sammenligning.
9,6% ledighet, mindre enn 50% av befolkningen er i arbeidsstyrken.

Disse 2 overstående punktene er med på å skape verdens største politistat, hadde penger vært brukt på å hindre at foreldre må jobbe 2-3 jobber, samt la barna passe seg selv så hadde mye vær annerledes, men de kristne i USA er ikke så interessert å løfte minimum standarden i USA, noe som skaper mye kriminalitet, barn født i en håpløs situasjon som enten ender i fengsel eller grava.

Altenativet til mindre trygd trenger ikke å være sparte offentlige utgifter, bare flytting av penger fra et område til et annet. Men når det er sagt så er det alt for mange som blir uføretrygdet som kan begynne i annen type jobb, samt alt for lett for enkelte å utnytte systemet.


USA har solgt så mye IOU (I owe you's) til bla China at landet er knapt eid av eget folk.



Det er som regel to lag som spiller på en stadion, jeg holder med de blå. Du heier kanskje på Brann?

Blå eller mørke blå, stor forskjell på høyre-V-krf-frp-(sp)

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Norge best i verden
« #67 : 16. februar 2011, 19:12 »
Det vil koste mindre å bygge opp Somalia enn å la rederne selv utstyre tankskipene sine med våpen og vakter? Det henger ikke på greip. Se hva som skjedde etter at russerne satt et eksempel. Ikke ETT russisk skip kapret siden. Jeg er per definisjon motstand av enhver form for bistand. (bortsett fra naturkatastrofer) se hva det har gjordt med Afrika! Hele kontinentet består av fullstendig hjelpeløse mennesker. Det er noe i ordtaket "nød lærer naken kvinne og spinne". Norge har også vært et fattig land, men det ble bygd opp av våre forfedre stein på stein. Vi snakker ikke om land som er fattige på naturressurser heller, alt burde lagt til rette for at Afrika var et rikt kontinent. Hvorfor har alt gått til helvete?

Jeg er ikke for bistand, og er enig med deg. Men for at Afrika som kontinent skal får muligheten til å komme seg opp og fram så må det lettes på handelsrestriksjoner osv. Det blir mye byråkrati, og som kjent er byråkrati dyrt. Mitt poeng er at det er billigere å gjøre det enn å sende militære styrker for å patruljere somalsk farvann.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget vitobito

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 650
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 650

Sv: Norge best i verden
« #68 : 16. februar 2011, 19:24 »
Helt enig med deg ang.handel. Det vil medføre at jordbruket i Norge blir utkonkurrert, men det får være grenser for subsidiering. Jeg gjentar, det er ikke snakk om å sende noe som helst av marinefartøyer. Rederne ber ganske enkelt om lov til å bevæpne skipene sine, og det kan jeg virkelig ikke se som noe stort problem.
Vitobito's Treningslogg!

OHP: 1x95 kg,4x80 kg
Bøy: 3x155 kg 1x160 kg
Benk m/stopp : 1x127,5 kg, 3x115 kg
Mark: 1x190 kg,1x3180 kg, 10x140 kg
Box bøy : 1x5 150 kg

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Norge best i verden
« #69 : 16. februar 2011, 19:49 »
https://www.cia.gov/library/publications/the-world-factbook/geos/us.html

En proffessor jeg hadd i USA anbefalte denne siden for å finne info om land.
Ja det er en fin side.

Spedbarnsdødlighet = 177
Det har visstnok noe med etnisitet å gjøre.

Etnic groups = white 79.96%, black 12.85%, Asian 4.43%, Amerindian and Alaska native 0.97%, native Hawaiian and other Pacific islander 0.18%, two or more races 1.61% (July 2007 estimate)

Regner med at de fleste trodde det var mer enn 12,85% svarte

Visste det var rundt 13 %

12% under fattigdomsgrensen, Norge har ikke målbar fattigdom til sammenligning.

Regner med at de bruker OECD-metoden for å måle fattigdom, noe som heller blir et mål på inntektslikhet.

http://no.wikipedia.org/wiki/Fattigdom

De er fortsatt høyt på gjennomsnittlig lønn:

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_average_wages

(men det er sikkert pga en håndfull Billiardærer som trekker snittet opp). Men vent:

http://en.wikipedia.org/wiki/International_Ranking_of_Household_Income

9,6% ledighet, mindre enn 50% av befolkningen er i arbeidsstyrken.

Du velger jo et fint tidspunkt å måle arbeidsledigheten også da... Historisk sett har Europa hatt høyere ledighet enn USA. Gode arbeidsledighetsbetingelser får som regel skylden for det.

Sitat
2007-05 4.40%

http://www.miseryindex.us/urbymonth.asp

50% av befolkningen er ca. det samme som i Norge, og kjønnsrollene står sterkere i USA.

http://finanstilfolket.net/2010/01/27/befolkning-og-arbeidsstyrke/

Disse 2 overstående punktene er med på å skape verdens største politistat, hadde penger vært brukt på å hindre at foreldre må jobbe 2-3 jobber, samt la barna passe seg selv så hadde mye vær annerledes, men de kristne i USA er ikke så interessert å løfte minimum standarden i USA, noe som skaper mye kriminalitet, barn født i en håpløs situasjon som enten ender i fengsel eller grava.

Du setter ting på spissen nå, får passe deg så du ikke stikker hull på bobla du har hodet ditt inni.

Altenativet til mindre trygd trenger ikke å være sparte offentlige utgifter, bare flytting av penger fra et område til et annet. Men når det er sagt så er det alt for mange som blir uføretrygdet som kan begynne i annen type jobb, samt alt for lett for enkelte å utnytte systemet.

Skattelette? Enig med deg i det siste.

USA har solgt så mye IOU (I owe you's) til bla China at landet er knapt eid av eget folk.

Og det nevner du fordi du argumenterer for eller imot sosialisme?

Blå eller mørke blå, stor forskjell på høyre-V-krf-frp-(sp)

Venstre, Krf, Sp er vel Grønne sentrumspartier, mulig de kan defineres som blå. Uansett er mitt politiske ståsted nærmest Frp av de store partiene. Men jeg er ikke enig i ALT i partiprogrammet dere.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget jekkern

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 151
  • Honnør: 19
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 151

Sv: Norge best i verden
« #71 : 17. februar 2011, 13:43 »
Veldig bra tråd, er helt enig med det spesielt Ryu og Elvis sier. Litt off topic kanskje, men det er noe ravende galt med den norske mentaliteten, jamfør pøse ut penger til late og kriminelle..

kan du trygt si,det har et navn,venstreideologi:)

og dessverre har de et alarmerende hardt grep om landets sjel,hvis ikke folk stemmer på dem så går alt til helvete av velferdsordninger,infrastruktur m.m så du bør stemme

Utlogget Elvis

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 292
  • Honnør: 67
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 292

Sv: Norge best i verden
« #72 : 17. februar 2011, 14:01 »
Den lave norske arbeidsledigheten er forøvrig bare en statistisk bløff, 700 000 er faktisk på forskjellige trygde og langtidssykeordninger her i landet.

Vi skal være glad så lenge vi har oljen, for Norge er ikke bærekraftig uten sånn som det drives i dag.
Hvem som helst kan jo styre et land med ubegrensede oljeinntekter, det er nesten umulig å kjøre landet i grøfta.

Men vi bygger ikke for fremtiden, folketallet vokser og vi har veier, tog, strømnett og annen infrastruktur som knapt har blitt utvidet og oppgradert de siste 40 årene, til tross for at vi snart er fem millioner her i landet og folketallet er forventet å stige kraftig fremover.

Utlogget emiiiil

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 340
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 340

Sv: Norge best i verden
« #73 : 17. februar 2011, 14:11 »
vi har det generelt for lett her. Man er faktisk ikke helt avhengig av å stå på for at hjulene skal gå rundt.

Utlogget vitobito

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 650
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 650

Sv: Norge best i verden
« #74 : 17. februar 2011, 15:13 »
kan du trygt si,det har et navn,venstreideologi:)

og dessverre har de et alarmerende hardt grep om landets sjel,hvis ikke folk stemmer på dem så går alt til helvete av velferdsordninger,infrastruktur m.m så du bør stemme

He he, medlem av Frp jeg.
Vitobito's Treningslogg!

OHP: 1x95 kg,4x80 kg
Bøy: 3x155 kg 1x160 kg
Benk m/stopp : 1x127,5 kg, 3x115 kg
Mark: 1x190 kg,1x3180 kg, 10x140 kg
Box bøy : 1x5 150 kg

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!