Skrevet av Emne: Norge best i verden  (Lest 52705 ganger)

Utlogget krissmp

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 233
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 233

Sv: Norge best i verden
« #90 : 18. februar 2011, 16:54 »
Mener du at man skal få barn man ikke er istand til å forsørge? Det er dette som er galt med dagens samfunn, ingen trenger tenke konsekvens, fordi sikkerhetsnettet er så uendelig stort.
Hvem er det som tar regningen for dette? Jo Ola og Kari (Ikke Fatima og Ali) som blir flådd av skatter og avgifter. Forsknig viser at man trenger en grunnleggende solidaritetsfølelse i et velferdssamfunn for at det skal fungere. Denne solidariteten tror jeg er iferd med å forvitre, både fordi vi i mindre grad enn før er et homogent samfunn. Og fordi folk flest er mer opptatt av å kreve sin rett, enn å gjøre sin plikt. Konsekvens? Slutten på velferdssamfunnet, folk må ta ansvar for seg selv og sine. Personlig syns jeg bare det hadde vært positivt.

Ja jeg mener att lonningsposen absolutt ikke ha noe med om en kan fa barn eller ikke. Dette ma ordnes gjennom lavere skatter og bidrag om nodvendig.

Enig med deg att solidaritetsfolelsen er pa vei bort. Omtrent alt i dagen sammfunn handler om en selv. Og samfunne vil bare bli mer og mer slik fremmover. Markedeskreftene kommer til a styre omtrent alt og jeg tror ikke vanlige folk kommer til a bli noe rikere pa noen mate.

Utlogget krissmp

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 233
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 233

Sv: Norge best i verden
« #91 : 18. februar 2011, 17:01 »
Nei, la markedet fikse seg selv. Det koster ikke skattebetalerne noe.

Markede fikser da ikke slike problem? Virker som losningen pa alle problemer i dag er friere markedskrefter, privatisering og friere konkuranse.

Vi trenger nasjonalisering, protectionisme og sosialisme med en sterk stat i front for a bygge opp Norge til et sterkt og stabilt land=)

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Norge best i verden
« #92 : 18. februar 2011, 17:06 »
Markede fikser da ikke slike problem? Virker som losningen pa alle problemer i dag er friere markedskrefter, privatisering og friere konkuranse.

Vi trenger nasjonalisering, protectionisme og sosialisme med en sterk stat i front for a bygge opp Norge til et sterkt og stabilt land=)

De tingene du nevner har aldri hjulpet noen land til å få en sterkere økonomi.

Man kan fjerne minstelønn, privatisere alle offentlige bedrifter som ikke fungerer optimalt osv.

EDIT: Jeg syns denne fyren forklarer veldig bra hvorfor tjenester man kjøper gjennom staten ALLtid vil være dårligere, dyrere, og tar lengre tid å implementere.

http://www.youtube.com/watch?v=U_7OsyDwsYs#noexternalembed
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Norge best i verden
« #93 : 18. februar 2011, 17:10 »
Markedeskreftene kommer til a styre omtrent alt og jeg tror ikke vanlige folk kommer til a bli noe rikere pa noen mate.

Rart det er nettopp det som har skjedd før når markedskreftene får styre da.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget vitobito

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 650
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 650

Sv: Norge best i verden
« #94 : 18. februar 2011, 17:23 »
Ja jeg mener att lonningsposen absolutt ikke ha noe med om en kan fa barn eller ikke. Dette ma ordnes gjennom lavere skatter og bidrag om nodvendig.

Enig med deg att solidaritetsfolelsen er pa vei bort. Omtrent alt i dagen sammfunn handler om en selv. Og samfunne vil bare bli mer og mer slik fremmover. Markedeskreftene kommer til a styre omtrent alt og jeg tror ikke vanlige folk kommer til a bli noe rikere pa noen mate.

Jeg tror/håper du er en meget ung mann full av venstrevridd idealisme, og helt uten erfaring fra virkeligheten. Jeg vet hva jeg snakker om, kommer fra en akademisk familie og var knallrød da jeg gikk på gymnaset. Det du ikke forstår, er at alt har en kostnad. Det finnes ikke noen "free lunch". Man kan ikke forvente at moder stat skal sørge for alt. Da snakker vi om samfunn som gikk/går radikalt til helvete. Skatt og avgifter er i realiteten tyveri. Tyveri som folk flest til en viss grad aksepterer, ettersom man tradisjonelt har fått noe igjen for det. Dette er ikke lengre tilfellet. Dersom man drastisk reduserte velferdsstaten( og dermed skatte og avgiftsnivået), og privatiserte alle tjenester, ville den gjevne ARBEIDENDE nordmann komme godt ut av det.
Man må slutte å snakke om at folk flest ikke ville FÅTT mer ved ett blått styre. Man skal ikke få ting, man skal skape sin egen fremtid!
Vitobito's Treningslogg!

OHP: 1x95 kg,4x80 kg
Bøy: 3x155 kg 1x160 kg
Benk m/stopp : 1x127,5 kg, 3x115 kg
Mark: 1x190 kg,1x3180 kg, 10x140 kg
Box bøy : 1x5 150 kg

ultralars

  • Gjest
Sv: Norge best i verden
« #95 : 18. februar 2011, 17:39 »
norge er et fint land med en grei styre måte og økonomi, personlig har jeg ikke mye å klage på annet enn at det kan være vansklig for folk å starte nytt firma pga forskjellig skatt, sammenlignet med andre land.

men de sies jo at grunnen til at vi har høye skatter og moms i norge er slik at staten skal kunne kjøre og støtte sykehus,skoler,fengsler,osv. jeg personlig merker egentlig ikke så mye resultat av det, ungdom og barneskolen jeg gikk på var stygge som søren og har ikke så veldig imponerdene utstyr til lærenerne heller.

Husker en gang vi måtte avslutte et prosjekt i kunst å håndverk siden skolen ikke hadde råd til materiale :p  

Utlogget jekkern

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 151
  • Honnør: 19
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 151

Sv: Norge best i verden
« #96 : 18. februar 2011, 18:42 »
norge er et fint land med en grei styre måte og økonomi, personlig har jeg ikke mye å klage på annet enn at det kan være vansklig for folk å starte nytt firma pga forskjellig skatt, sammenlignet med andre land.

men de sies jo at grunnen til at vi har høye skatter og moms i norge er slik at staten skal kunne kjøre og støtte sykehus,skoler,fengsler,osv. jeg personlig merker egentlig ikke så mye resultat av det, ungdom og barneskolen jeg gikk på var stygge som søren og har ikke så veldig imponerdene utstyr til lærenerne heller.

Husker en gang vi måtte avslutte et prosjekt i kunst å håndverk siden skolen ikke hadde råd til materiale :p  

hørte på nyhetene i sted at de varetektsfengsla i trondheim slapp ut nå fordi de ikke hadde plasser overhodet

i kjent norsk stil

Utlogget vitobito

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 650
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 650

Sv: Norge best i verden
« #97 : 18. februar 2011, 18:45 »
Men å bygge fengsler for de stakkas piratene for flere titalls millioner i somalia, det har vi råd til.... Grin
Vitobito's Treningslogg!

OHP: 1x95 kg,4x80 kg
Bøy: 3x155 kg 1x160 kg
Benk m/stopp : 1x127,5 kg, 3x115 kg
Mark: 1x190 kg,1x3180 kg, 10x140 kg
Box bøy : 1x5 150 kg

Utlogget emiiiil

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 340
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 340

Sv: Norge best i verden
« #98 : 18. februar 2011, 18:48 »
la de skyte de

Utlogget vitobito

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 650
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 650

Sv: Norge best i verden
« #99 : 18. februar 2011, 18:50 »
Det er ingen regler i internasjonalt farvann som forbyr tankskip å forsvare seg mot pirater. Problemet er vel at norsk lov forbyr dem å bevæpne seg. Egentlig helt utrolig at man har denne diskusjonen, det er liksom edelt å ikke forsvare seg. Slik er SV-staten Norge blitt what
Vitobito's Treningslogg!

OHP: 1x95 kg,4x80 kg
Bøy: 3x155 kg 1x160 kg
Benk m/stopp : 1x127,5 kg, 3x115 kg
Mark: 1x190 kg,1x3180 kg, 10x140 kg
Box bøy : 1x5 150 kg

Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

Sv: Norge best i verden
« #100 : 18. februar 2011, 18:59 »
Jeg tror/håper du er en meget ung mann full av venstrevridd idealisme, og helt uten erfaring fra virkeligheten. Jeg vet hva jeg snakker om, kommer fra en akademisk familie og var knallrød da jeg gikk på gymnaset. Det du ikke forstår, er at alt har en kostnad. Det finnes ikke noen "free lunch". Man kan ikke forvente at moder stat skal sørge for alt. Da snakker vi om samfunn som gikk/går radikalt til helvete. Skatt og avgifter er i realiteten tyveri. Tyveri som folk flest til en viss grad aksepterer, ettersom man tradisjonelt har fått noe igjen for det. Dette er ikke lengre tilfellet. Dersom man drastisk reduserte velferdsstaten( og dermed skatte og avgiftsnivået), og privatiserte alle tjenester, ville den gjevne ARBEIDENDE nordmann komme godt ut av det.
Man må slutte å snakke om at folk flest ikke ville FÅTT mer ved ett blått styre. Man skal ikke få ting, man skal skape sin egen fremtid!

At skatt og avgifter er tyveri er jeg uenig i. Det ville kostet meg mye mer å betale for den operasjonen jeg en gang hadde, samt min skolegang dersom ikke alle i samfunnet hadde bidratt. At jeg så kan gi tilbake til de som trenger noe, når de trenger det ser jeg på som helt legitimt.
Det er vel ingen i hele verden som ser for seg at et samfunn kan eksistere helt uten skatter og avgifter. At nivået på skattene og avgiftene i norge er høyrere en nødvendig, er jeg helt enig i.

Utlogget krissmp

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 233
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 233

Sv: Norge best i verden
« #101 : 18. februar 2011, 20:12 »
Jeg tror/håper du er en meget ung mann full av venstrevridd idealisme, og helt uten erfaring fra virkeligheten. Jeg vet hva jeg snakker om, kommer fra en akademisk familie og var knallrød da jeg gikk på gymnaset. Det du ikke forstår, er at alt har en kostnad. Det finnes ikke noen "free lunch". Man kan ikke forvente at moder stat skal sørge for alt. Da snakker vi om samfunn som gikk/går radikalt til helvete. Skatt og avgifter er i realiteten tyveri. Tyveri som folk flest til en viss grad aksepterer, ettersom man tradisjonelt har fått noe igjen for det. Dette er ikke lengre tilfellet. Dersom man drastisk reduserte velferdsstaten( og dermed skatte og avgiftsnivået), og privatiserte alle tjenester, ville den gjevne ARBEIDENDE nordmann komme godt ut av det.
Man må slutte å snakke om at folk flest ikke ville FÅTT mer ved ett blått styre. Man skal ikke få ting, man skal skape sin egen fremtid!

skjonner ikke helt va du mener med "free lunch"? Det handler vel ikke om å få uten å gjør noe, men att alle skal yte etter evne og få etter behov. Ikke bare få etter evne. Alle har ikke evne eller mulighet til a ta høyskole utdannelse.

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Norge best i verden
« #102 : 18. februar 2011, 20:15 »
Det ville kostet meg mye mer å betale for den operasjonen jeg en gang hadde,

Har du sammenlignet med privat forsikring?
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Norge best i verden
« #103 : 18. februar 2011, 20:16 »
skjonner ikke helt va du mener med "free lunch"? Det handler vel ikke om å få uten å gjør noe, men att alle skal yte etter evne og få etter behov. Ikke bare få etter evne. Alle har ikke evne eller mulighet til a ta høyskole utdannelse.

When you implement “from each according to his ability, to each according to his need,” magically, everyone starts having quite a lot of need and very little ability.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget krissmp

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 233
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 233

Sv: Norge best i verden
« #104 : 18. februar 2011, 22:16 »
When you implement “from each according to his ability, to each according to his need,” magically, everyone starts having quite a lot of need and very little ability.


Syns att a begynne a snakke om starten i livet blir a dra det litt ut av sammenheng. blir vel en annen sak?  Utdanning osv.

Er jo selvsagt at de fleste har større behov enn evne når en er i starten? Syns ikke det var sa magically.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!